Beantwoord

Youtube app LG TV hapert via WiFi


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Een paar weken T mobile glasvezel enkel internet. Het meeste werkt goed, maar de Youtube app op mijn TV LG 43UK6470PLC hapert via WiFi, blijft soms laden. Op computer geen probleem met zelfde item. Modem = Zyxel  T50. Ik vermoed dat de dual band WiFi niet goed verwerkt wordt door mijn TV. Wat is de oplossing?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 25 July 2021, 10:21

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo rx43,

Je kan de tv het beste verbinden via een utp-kabel op het internet. Dan heb je de hoogste snelheid en geen haperingen.

Is een kabel trekken lastig dan zou je een wifi versterker met utp uitgang (in de buurt van) de tv kunnen zetten. (B.v. de T-mobile WAP) Je kunt de tv dan weer bekabeld aansluiten op de wifi versterker, waardoor je toch een stabieler internetsignaal hebt.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +5

@rx43 

Indien je verwacht dat de 2.4-/-5Ghz verwerking het probleem is kun je beginnen om (tijdelijk) de koppeling uit te schakelen en de 2.4 en 5 GHz een aparte netwerk ID (naam) geven.

Daarna de TV laten verbinden met het 2.4. of 5 GHz netwerkdeel.

Indien bekabeld, middels een UTP kabel, aansluiten moeilijk is, zou een Powerline optie een mogelijkheid kunnen zijn.

 

 

 

T-mobile heeft de modem Zyxel T50 dicht getimmerd, enkel 2.4 en 5G en ouderlijk toezicht zijn in te stellen. Na uitschakeling 5G geen problemen meer, maar dit is dan ook uitgeschakeld voor computer!

Reputatie 7
Badge +5

@rx43 

De dichtgetimmerde modem heeft niets van doen met de mogelijkheid om de instellingen van de wifi te wijzigen en aparte wifi SSID’s aan te maken voor de beide wifi banden.

Daarna kun je de 2.4 en de 5 GHz wifi voorzien van aparte netwerk ID's (naam)
Voorbeeld: mijnwifi24 en mijnwifi5.

Omdat er op deze wijze 2 wifi netwerken zijn en wil je de computer met de mijnwifi5 laten verbinden moet hiervoor de normale aanmeld procedure worden doorlopen.

LG TV verbonden met mijnwifi24?.

Je telefoons of laptop laat je dan verbinden met de mijnwifi24 OF mijnwifi5. Als je eventueel wat wil streamen vanaf je telefoons of laptop moeten deze wel verbonden zijn met hetzelfde wifi als de LG TV

Dit is mijn scherm:

na aanzetten Gast-Wifi kan ik enkel naam en wachtwoord aanpassen 2.4G en 5G enkel bij de hoofdgebruiker, dus niet in Gast-Wifi.

Reputatie 7

Kabeltje gebruiken is natuurlijk altijd beter. Blijft er ook meer bandbreedte over voor de andere apparaten

Reputatie 7
Badge +5

Half scherm ?

in de rechterbovenhoek 3 streepjes? (Hamburgermenu) Opent de volledige instellingen

Gast wifi staat uit

 

 

Reputatie 5

Dit is mijn scherm:

na aanzetten Gast-Wifi kan ik enkel naam en wachtwoord aanpassen 2.4G en 5G enkel bij de hoofdgebruiker, dus niet in Gast-Wifi.

Je wilt geen gast wifi maar je huidige persoonlijke wifi verdelen in het ouderwetse 2.4 en daarnaast het recente 5. Dat is ergens in je draadloos configuratie een optie (dualband ofzo).
Door deze 2 een eigen naam te geven heb je opeens 2 wifi netwerken en kun je kiezen voor welke van die twee je gaat verbinden met je TV.

Je moet nu dus wel in je modem/router voor 2 wifi netwerken een wachtwoord instellen en dat mag gewoon dezelfde zijn.
Daarnaast heb je per wifi-netwerk (je 2.4 en 5) de mogelijkheid om zelf het een en ander in te stellen.

Wat je voor je 2.4 netwerk zou kunnen proberen is om het ‘kanaal’ handmatig in te stellen ipv automatisch. Je kunt dan kiezen uit 1-13 en voor het gemak kies je 3. 
Dit voorkomt dat je verbinding verliest met het af-en-toe wisselen van kanaal door je modem.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rx43 

Dus als je eenmaal ingelogd bent in de Zyxel, ga dan naar menu, netwerkinstellingen, draadloos. Onder algemeen zul je merken dat je het vinkje bovenaan niet kan uitvonken om de 2 netwerken te scheiden.

Klik op de tabblad Easymesh, schakel sdeze uit en klik op toepassen.

Klik nu op de tabblad algemeen en vink instelling voor 2,4 GHz en 5 GHz hetzelfde houden uit.

Kies bij band voor 5 GHz, zet bijvoorbeeld 5G achter de said en klik op toepassen.

Je ziet nu 2 wifi netwerken, je kan nu zelf kiezen welk apparaat met welke netwerk moet verbinden.

Op het tabblad algemeen kun je ook de kanalen vast zetten voor 2,4 GHz en 5 GHz. Zoals @agentx aangeeft werkt het inderdaad wat beter.

Bedankt! Werkt nu Computer en TV opaparte netwerken resp. 5G en 2.4G

Reputatie 7
Badge +15

@rx43

Apparaten die met het 5 GHz netwerk verbinden blijven daar nu ook op dus hebben ze hogere snelheden.

Met 1 netwerk (Easymesh) had ik dat het modem soms overgaat naar 2,4 GHz en daarna niet meer terug ging naar 5 GHz, ook als ik bij het modem stond..

Reageer