Beantwoord

YouTube & Google Drive issues


Reputatie 3
  • is een Master Poster
  • 60 reacties

Merken mensen wel eens problemen met het streamen van YouTube en/of het downloaden van grotere bestanden van Google Drive?

Bestanden downloaden groter dan 10 MB lukt mij gewoon niet bij Google Drive en YouTube kijken gaat bij ons regelmatig zo:

Ik heb hier denk ik al zo'n twee jaar last van (misschien sinds het DTAG debacle?) maar kan ook al langer zijn. Er zijn periodes geweest dat het beter ging; maar momenteel is het weer huilen met de pet op.

Wellicht is er nog een relatie met de andere netwerkproblemen bij TMT:

Sindsdien heb ik er wel weer meer last van.

icon

Beste antwoord door Lisa 31 May 2021, 15:41

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7

Hi @Speeder, super fijn om te lezen! Heel graag gedaan, ik ben blij dat jij nu van een goedwerkende verbinding geniet! 😁

Had hem vandaag al binnen. Aansluiten was zo gebeurd en geen last meer. Dank je wel!

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Speeder! Maak er een mooie avond van! ✨

Ok, dank je wel!

Reputatie 7

Hi @Speeder, tof dat je hier zo hebt mee zitten lezen! Goed dat je aangeeft dat jij ditzelfde issue ervaart. Ik heb dan ook gelijk een verzoek ingeschoten voor de technische dienst om het modem te swappen naar een Zyxel. Zodra dit verzoek is verwerkt, kun je de status van deze bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als je verder nog ergens hulp bij kan gebruiken, laat het dan zeker even weten. De Community helpt je graag! ☘

Even met interesse dit gelezen en ik heb hetzelfde probleem. Zou ik ook een ander modem kunnen krijgen aangezien de drayteks ook niet of nauwelijks geupdate worden?

Reputatie 7

Hi @giljam, perfect! Zojuist heeft mijn collega ook laten weten dat alles inderdaad weer werkt. Gisteren kreeg zij nog een foutmelding, maar die is nu helemaal weg. Onwijs fijn dat alles weer als een tierelier werkt bij jou. Mocht jij toch nog vragen ergens over hebben, dan hoor ik die graag. Voor nu wil ik je vooral een heel fijn weekend wensen en ik gok dat dat nu ook helemaal gaat lukken! 😁

Reputatie 3

Het televisiekastje doet het inmiddels ook. Het geheel (modem en TV kastje) gelijktijdig even resettenheeft geholpen.

 

mvg,

 Giljam

Reputatie 7

Hi @giljam, wat ontzettend fijn om te lezen! Super goed om te weten dat jij nu geen problemen meer ondervindt. Doet de tv het onderhand weer of ervaar jij nog steeds ditzelfde probleem? Ik heb het in ieder geval meteen aan mijn collega doorgegeven en ik verwacht hier heel snel een reactie op, zodat dit gefixt kan worden als dat nog nodig is. Wat tof om te lezen dat jij T-Mobile TV wilt proberen. Zodra ik zeker weet dat de nieuwe TV Box als een tierelier werkt, dan ga ik meteen de migratie voor jou aanvragen. Geen probleem dat jij geen Cloud Opnemen wilt, dit is geheel aan jezelf. Yes, het oude kastje naar een Wecycle-punt brengen is ook helemaal top. Kies vooral wat voor jou het makkelijkste is. Ik wacht in spanning op je reactie af, dankjewel alvast! 😊

Reputatie 3

Hallo @Lisa ,

Ja, het probleem lijkt nu inderdaad eindelijk opgelost te zijn!  Ik wilde net inloggen om het goede nieuws door te geven :)

Ergens lijkt het dus mis te gaan met die Draytek modems denk ik (i.c.m. het T-Mobile netwerken en wellicht het QUIC protocol wat Google Diensten gebruiken).

Ik kan weer bestanden goed downloaden van Google Drive en ik merk ook duidelijk verschil bij Youtube, heen en weer in in een filmpje gaat nu veel sneller / soepeler. Ik hoop/denk dat de buffer problemen die er regelmatig waren nu hopelijk ook opgelost zijn.

Het TV-kastje moest idd nog even geregistreerd worden. Hij is inderdaad aangesprongen, maar hij doet het nog niet. Ik kan wel zappen, maar op alle zenders heb ik zwart beeld met de melding dat er een netwerkstoring is. Is dit een kwestie van nog even wachten of is er toch nog iets niet goed?
Ik heb al een volledige reset gedaan van het kastje (terug naar fabrieksinstellingen). Maar dat heeft niet geholpen.

Het nieuwe TV platform wil ik wel proberen (als hier geen extra kosten aan zitten). Het cloud opnemen hoef ik niet.    (En TV’s zonder HDMI heb ik niet meer ;-)

Het TV-kastje wil ik wel terugsturen; maar bij het nieuwe kastje werd vermeld dat ik het oude kastje moest langsbrengen bij een Wecycle punt. 
 

mvg,

 Giljam

 

Reputatie 7

Hi @giljam, daar ben ik weer! Zojuist heb ik het super goede nieuws van mijn collega gekregen dat de monteur heeft gemeld dat jouw problemen zijn opgelost. Ik ben echt heel blij om dit na al die tijd te horen. Ook is de TV Box geregistreerd op het juiste klantnummer en mijn collega heeft gecheckt of dit ook allemaal werkt. Dus als jij plots je tv aan zag gaan, dan was dat mijn collega. 

Nu deze TV Box bij jou is aangesloten, wil ik graag aan je vragen of jij over wil naar het nieuwe TV platform: T-Mobile TV. De nieuwe TV Box is bij jou binnen, dus kan ik de migratie voor jou aanvragen als jij dat zou willen. Jij hoeft alleen nog maar de vorige TV Box retour te sturen, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Als ik de aanvraag voor jou in orde maak, dan kan jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform genieten. Hier komen de voorwaarden: 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik voor jou aan de slag. Mocht jij nog nog meer informatie willen? Check dan: 

Ik hoor het graag van je!  🎉

Reputatie 7

Hi @giljam, daar ben ik weer naar een heerlijke vakantie! Ik hoor heel graag van je of jij verschil merkt met het nieuwe modem. Is alles naar wens of merk jij nog steeds dezelfde problemen als voorheen? Ik ben heel erg benieuwd. Het zou natuurlijk super zijn als jij sinds het nieuwe modem probleemloos door het het leven gaat!  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @giljam, ik neem het stokje van Lisa tijdelijk over omdat zij aan het genieten is van een meer dan welverdiende vakantie! 🌞

De TV Box ruil ik meteen voor je om zodat je straks een snellere processor hebt en beter overweg kunt met de box. Sorry voor mijn veel te late reactie: dit topic is per ongeluk gearchiveerd terwijl het juist in het nieuwe subforum had moeten worden gezet - dit is overigens geheel mijn fout, dus mijn oprechte excuses.

Binnen vijf dagen ontvang je de vervangende box. Kun je ons een seintje geven zodra alles aangesloten is, alsjeblieft? Thanks alvast en een mooie week toegewenst!

UPDATE: je hebt deze box natuurlijk al ontvangen op 28 juli - hoe gaat het momenteel met TV kijken en de issues?

Reputatie 3

Ik zag het inderdaad in de mail voorbij komen. 
 

Het tv-kastje wat ik nu heb is zo traag dat ik het niet gebruik. Wellicht dat het nieuwe kastje iets beter werkt, dus die wil ik idd wel even proberen..

Reputatie 7

Hi @giljam, merci voor de snelle update! Ik wil jou graag weer voorzien van een terugkoppeling vanuit mijn collega's. Ik heb een kort lijntje met mijn collega's, zodat ik jou direct op de hoogte kan brengen als er nieuws is. Wij denken dat het probleem ligt aan IPv6, aangezien T-Mobile dit niet ondersteunt. Zojuist heeft mijn collega een modem swap in orde gemaakt. Het Draytek modem gaat gewisseld worden met een Zyxel modem. Hopelijk worden hiermee jouw problemen getackeld. Ook wordt er een monteur aangestuurd om het nieuwe modem te installeren.

Daarnaast wil ik graag aan je vragen of jij ook wilt dat wij de TV Box gaan verwisselen? Dan kan mijn collega dit ook voor jou realiseren. Ik hoop enorm dat het nieuwe modem ervoor gaat zorgen dat jouw problemen (eindelijk) gaan verdwijnen! 💪

Reputatie 3

Evt. zouden we ook nog kunnen kijken of het probleem ook met het Zyxel modem speelt, dan kunnen we uitsluiten of het het T-Mobile netwerk betreft of het Draytek modem. 

Reputatie 3

@Lisa , die tunnel is maar op één PC aanwezig. Op de andere devices niet (probleem speelt op alle devices), dus is ook niet de oorzaak. Het probleem moet ook niet gezocht worden in de instellingen van devices; maar in de Draytek modem of het T-Mobile netwerk. Immers, dat is het enige wat generiek is voor alle devices.

Ik zal wel even proberen wat @Jdn heeft aangegeven: IPv6 uitschakelen. Dat is geen permanente oplossing, maar kan wellicht iets meer in de richting van het probleem wijzen. (Icm QUIC protocol wat ook gerelateerd lijkt te zijn).  

Reputatie 2

Hoi Lisa,

ik kwam dit topic tegen zoekende naar een oplossing voor haperende / bufferende YouTube streams bij casten op TV.

Probleem is er bij (chrome)casten naar Samsung tv en bij gebruik van de ingebouwde YouTube app.

Geen probleem in de app op de iOS apparaten.

Basis stappen al gedaan:

  • modem (draytek vigor) en achterliggende mesh-router opnieuw opgestart
  • kabels vervangen
  • tv zowel via ethernet als via WiFi gekoppeld
  • tv herstart, geupdate etc.

Wat mij wel opviel was dat sinds ik gisterochtend de IPV6 optie van het draytek modem uitgezet heb, het probleem van stoppen / bufferen minder is geworden!

Postcodegebied is 2023 & naar mijn weten aangesloten op KPN wholesale netwerk.

Hoor graag van je (en als dit een eigen topic had moeten zijn - excuses :) )

Reputatie 7

Hi @giljam, dankjewel voor de aanvulling! Ik heb ook weer een aanvullende vraag voor jou in petto. Die Toredo Tunnel die je eerder had doorgezet in je IPconfig, is dat de VPN waar het beter op werkt? En mocht dit niet je VPN zijn, wil je 'm dan uitzetten? Dankjewel alvast! 😁

Reputatie 3

Ik heb diverse DNS instellingen in het verleden gehad (ivm problemen met de DNS servers van T-Mobile). Momenteel gebruik ik 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als achtervang (en die van T-Mobile als derde). 

Het probleem speelt echter niet op DNS niveau want de testen welke falen richting Google Cloud zijn ip-based. 

 

mvg,

 Giljam
 

Reputatie 7

Hi @giljam, ik een heb een nieuwe update voor je! Het is eigenlijkvooral een vraag voor jou. Zou jij de DNS server willen wijzigen? Dit mag van alles zijn. Stel je gebruikt momenteel nog niet 8.8.8.8., dan raad ik jou deze aan. Kan jij mij een seintje geven zodra jij dit hebt aangepast? Aan onze kant kunnen er dan namelijk weer testen worden uitgevoerd, die ons hopelijk snel dichterbij de oplossing brengen. Dankjewel alvast voor de moeite, topper! 💪

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @giljam, zoals ik eerder ook aangaf in mijn privébericht heb ik al jouw bevindingen meteen doorgezet naar de technische dienst. Momenteel is het issue nog steeds in onderzoek, maar ik heb gevraagd of er al een kleine update mogelijk is. Ik heb mijn collega verzocht of ik die update vanmiddag voor het weekend zou kunnen krijgen, dus zodra ik hier een reactie op heb dan laat ik dat hier weer weten. Dan heb jij namelijk meer duidelijkheid. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing komt, waarmee al jouw problemen voorgoed zijn verdwenen!

Reputatie 3

Het gaat wel beter met QUIC uitgeschakeld; maar dat kan alleen vanuit de browser. Vanuit een app op de telefoon of vanaf de AppleTV kan ik dat niet uitschakelen, dus het is helaas geen oplossing. 

Reputatie 7

Hi @giljam, heel erg bedankt voor je terugkoppeling! Tof om te lezen dat jij zelf ook druk bezig bent geweest met testen. Ik wil je graag laten weten dat ik al jouw aanvullingen weer heb doorgezet naar mijn collega. Wat fijn om te horen dat het al wel beter lijkt te gaan als jij het QUIC protocol disablet, yay. Ik heb jouw vragen doorgezet en laat hier zo snel mogelijk het antwoord op weten. Ik wil je namelijk van een zo duidelijk mogelijk antwoord voorzien! 

Reputatie 3

Ik heb zelf nog eens verder gezocht en geexperimenteerd.

Het lijkt er op dat het probleem vooral speelt bij de combinatie van het QUIC protocol i.c.m. het T-Mobile glasvezel netwerk.

Als ik in Google Chrome via chrome://flags het QUIC protocol disable, lijken de problemen opgelost of een stuk minder groot te zijn. Ik kan in ieder geval weer “grote” bestanden downloaden  (miilseconden ipv dat ie na een aantal seconden afbreekt), Youtube streamen gaat tot 4k goed  (8k blijft haperen, terwijl dat toch ook zonder problemen zou moeten gaan met een downstream van 850 - 900mbps), en de Google Server test geeft minder fouten/timeouts.

Wellicht omdat jullie iets van DPI op de pakketjes doen om te analyseren waar het verkeer heen gerouteerd moet worden, oid dat dat te veel tijd kost waardoor het verkeer te langzaam wordt?

Reageer