Beantwoord

YouTube & Google Drive issues


Reputatie 3
  • is een Master Poster
  • 60 reacties

Merken mensen wel eens problemen met het streamen van YouTube en/of het downloaden van grotere bestanden van Google Drive?

Bestanden downloaden groter dan 10 MB lukt mij gewoon niet bij Google Drive en YouTube kijken gaat bij ons regelmatig zo:

Ik heb hier denk ik al zo'n twee jaar last van (misschien sinds het DTAG debacle?) maar kan ook al langer zijn. Er zijn periodes geweest dat het beter ging; maar momenteel is het weer huilen met de pet op.

Wellicht is er nog een relatie met de andere netwerkproblemen bij TMT:

Sindsdien heb ik er wel weer meer last van.

icon

Beste antwoord door Lisa 31 May 2021, 15:41

Bekijk origineel

46 reacties

Had hem vandaag al binnen. Aansluiten was zo gebeurd en geen last meer. Dank je wel!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @giljam, ik neem het stokje van Lisa tijdelijk over omdat zij aan het genieten is van een meer dan welverdiende vakantie! 🌞

De TV Box ruil ik meteen voor je om zodat je straks een snellere processor hebt en beter overweg kunt met de box. Sorry voor mijn veel te late reactie: dit topic is per ongeluk gearchiveerd terwijl het juist in het nieuwe subforum had moeten worden gezet - dit is overigens geheel mijn fout, dus mijn oprechte excuses.

Binnen vijf dagen ontvang je de vervangende box. Kun je ons een seintje geven zodra alles aangesloten is, alsjeblieft? Thanks alvast en een mooie week toegewenst!

UPDATE: je hebt deze box natuurlijk al ontvangen op 28 juli - hoe gaat het momenteel met TV kijken en de issues?

Reputatie 3

Het televisiekastje doet het inmiddels ook. Het geheel (modem en TV kastje) gelijktijdig even resettenheeft geholpen.

 

mvg,

 Giljam

Ok, dank je wel!

Reputatie 7

Hi @giljam, heel graag gedaan! Ook de andere aanvullingen heb ik toegevoegd aan het onderzoek. Ik heb jammer genoeg nog geen update, maar ik check dit dagelijks voor je. Ik heb vanmiddag hiervoor navraag gedaan bij een collega van de technische dienst, omdat ik jou graag zo snel mogelijk meer duidelijkheid wil geven. Weet dus dat er nog steeds aan wordt gewerkt en dat jij de eerste bent die wat hoort als ik de uitkomst van het onderzoek zie.

Reputatie 3

Ik heb zelf nog eens verder gezocht en geexperimenteerd.

Het lijkt er op dat het probleem vooral speelt bij de combinatie van het QUIC protocol i.c.m. het T-Mobile glasvezel netwerk.

Als ik in Google Chrome via chrome://flags het QUIC protocol disable, lijken de problemen opgelost of een stuk minder groot te zijn. Ik kan in ieder geval weer “grote” bestanden downloaden  (miilseconden ipv dat ie na een aantal seconden afbreekt), Youtube streamen gaat tot 4k goed  (8k blijft haperen, terwijl dat toch ook zonder problemen zou moeten gaan met een downstream van 850 - 900mbps), en de Google Server test geeft minder fouten/timeouts.

Wellicht omdat jullie iets van DPI op de pakketjes doen om te analyseren waar het verkeer heen gerouteerd moet worden, oid dat dat te veel tijd kost waardoor het verkeer te langzaam wordt?

Reputatie 7

Hi @giljam, daar ben ik weer naar een heerlijke vakantie! Ik hoor heel graag van je of jij verschil merkt met het nieuwe modem. Is alles naar wens of merk jij nog steeds dezelfde problemen als voorheen? Ik ben heel erg benieuwd. Het zou natuurlijk super zijn als jij sinds het nieuwe modem probleemloos door het het leven gaat!  

Reputatie 3

Ook via Webmail heb ik problemen met de connectie naar Google via T-Mobile thuis; bijlages worden niet meer geopend. Zodra ik de internetverbinding over VPN laat lopen en opnieuw de mail open zie ik de bijlages wel. Geldt voor alle Windows devices.

Ook via Hotspot gaat het goed. Alleen rechtstreeks over het T-Mobile (Thuis) netwerk werkt het niet

n.b. nog even goed om te vermelden:  Alle netwerkapparatuur, inclusief het Draytek modem van T-Mobile zijn al een keer vervangen.

Reputatie 7

Hi @giljam, heel erg bedankt voor je terugkoppeling! Tof om te lezen dat jij zelf ook druk bezig bent geweest met testen. Ik wil je graag laten weten dat ik al jouw aanvullingen weer heb doorgezet naar mijn collega. Wat fijn om te horen dat het al wel beter lijkt te gaan als jij het QUIC protocol disablet, yay. Ik heb jouw vragen doorgezet en laat hier zo snel mogelijk het antwoord op weten. Ik wil je namelijk van een zo duidelijk mogelijk antwoord voorzien! 

Reputatie 7

Hi @giljam, wat ontzettend fijn om te lezen! Super goed om te weten dat jij nu geen problemen meer ondervindt. Doet de tv het onderhand weer of ervaar jij nog steeds ditzelfde probleem? Ik heb het in ieder geval meteen aan mijn collega doorgegeven en ik verwacht hier heel snel een reactie op, zodat dit gefixt kan worden als dat nog nodig is. Wat tof om te lezen dat jij T-Mobile TV wilt proberen. Zodra ik zeker weet dat de nieuwe TV Box als een tierelier werkt, dan ga ik meteen de migratie voor jou aanvragen. Geen probleem dat jij geen Cloud Opnemen wilt, dit is geheel aan jezelf. Yes, het oude kastje naar een Wecycle-punt brengen is ook helemaal top. Kies vooral wat voor jou het makkelijkste is. Ik wacht in spanning op je reactie af, dankjewel alvast! 😊

Reputatie 3

Het gaat wel beter met QUIC uitgeschakeld; maar dat kan alleen vanuit de browser. Vanuit een app op de telefoon of vanaf de AppleTV kan ik dat niet uitschakelen, dus het is helaas geen oplossing. 

Reputatie 3

Issue speelt al langere tijd, al maanden of wellicht jaren. Ik heb zelf dit probleem altijd al gehad sinds ik bij T-Mobile zit (maar dacht eerst dat het bij Google lag of eigen netwerk).

Zie ook:
 

 

Reputatie 3

Ik zie nog geen reactie vanuit T-Mobile. Inmiddels is het “VPN issue” (kapotte netwerkkaart bij AMS-IX) opgelost, maar dit issue speelt nog bij mij (en wellicht anderen?).

Reputatie 7

Hi @giljam, bedankt voor het aankaarten van dit issue en top om te lezen dat jij ook goed de andere topics in de gaten houdt! Omdat dit probleem nog steeds bij jou speelt, wil ik jou hier graag verder mee helpen. Wanneer jij met een mobiele telefoon via een 3G of 4G netwerk YouTube streamt, heb jij dan ook deze zelfde problemen? Hetzelfde geldt voor Google Drive, ervaar jij deze problemen ook als jij van de Wifi af gaat?

Zo ja, zou jij het volgende dan willen doen? Wil jij de PC of laptop eens opstarten in veilige modus? 

Bij Apple doe je dat door te drukken op de aan/uit-knop. Zodra je het opstartgeluid hoort, houd je de shift-toets ingedrukt. Je moet de shift-toets zo snel mogelijk na, en niet voor, het horen van het opstartgeluid ingedrukt houden. Houd de shift-toets ingedrukt wanneer je het grijze Apple-pictogram en de voortgangsindicator (draaiend tandwieltje) ziet.

Bij Windows doe je dit als volgt. Druk op Windows-key en tegelijk op R. De ‘uitvoeren’ functie wordt nu gestart. Geef de opdracht ‘msconfig’ en druk op OK. Druk op ‘Computer opstarten’, selecteer de optie ‘Opstarten in veilige modus’ en selecteer ‘Netwerk’.

Ik hoor heel graag van je, zodat ik dit verder voor jou kan onderzoeken. Ik wil dit namelijk gefixt hebben! 😊

Reputatie 7

Hi @Speeder, super fijn om te lezen! Heel graag gedaan, ik ben blij dat jij nu van een goedwerkende verbinding geniet! 😁

Reputatie 7

Hi @giljam, zoals ik eerder ook aangaf in mijn privébericht heb ik al jouw bevindingen meteen doorgezet naar de technische dienst. Momenteel is het issue nog steeds in onderzoek, maar ik heb gevraagd of er al een kleine update mogelijk is. Ik heb mijn collega verzocht of ik die update vanmiddag voor het weekend zou kunnen krijgen, dus zodra ik hier een reactie op heb dan laat ik dat hier weer weten. Dan heb jij namelijk meer duidelijkheid. Ik wil dat er zo snel mogelijk een oplossing komt, waarmee al jouw problemen voorgoed zijn verdwenen!

Reputatie 7

Hi @giljam, dankjewel voor de aanvulling! Ik heb ook weer een aanvullende vraag voor jou in petto. Die Toredo Tunnel die je eerder had doorgezet in je IPconfig, is dat de VPN waar het beter op werkt? En mocht dit niet je VPN zijn, wil je 'm dan uitzetten? Dankjewel alvast! 😁

Even met interesse dit gelezen en ik heb hetzelfde probleem. Zou ik ook een ander modem kunnen krijgen aangezien de drayteks ook niet of nauwelijks geupdate worden?

Reputatie 7

Hi @giljam, allereerst echt onwijs bedankt voor jouw engelengeduld! Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen, dus ik heb dit vanochtend direct weer bij een collega uitgevraagd. Ook heb ik vorige week weer jouw aanvullingen aan het onderzoek toegevoegd. Ik houd dus nog steeds goed voor je in de gaten hoe het onderzoek verloopt. Als ik iets hoor, dan laat ik dat hier gelijk weten. Ik wil jou graag zo snel mogelijk van een heldere en fijne uitkomst voorzien, dus ik hoop dat het onderzoek bijna voltooid is.

Reputatie 3

ok!

Reputatie 7

Hi @giljam, zoals je weet houd ik nog steeds dagelijks de status voor jou in de gaten! Er wordt aankomende week door een andere afdeling weer met een paar extra ogen naar jouw case gekeken. Ik had graag gewild dat ik jou al eerder had kunnen voorzien van een duidelijke update, maar er wordt nog steeds druk aan gewerkt. Zou jij aan mij kunnen laten weten of jij halverwege deze week opeens wat verbeteringen hebt gemerkt? Ik heb zojuist van een collega doorgekregen dat er iets is gebeurd in het netwerk wat positief voor jou zou moeten zijn uitgevallen. De dienstverlening verloopt nu namelijk via een andere verbinding sinds deze week. Ik hoor het heel graag van je en duim dat jij verbeteringen merkt! 

Reputatie 3

Nee, helaas niet.. Sterker nog. Het lijkt zelfs iets erger geworden te zijn.. Downloaden van Google Drive stopt nu al na 2,5 MB ipv na 10 MB. Openen van Google Drive gaat ook langzamer en ik zie meer problemen binnen GMail (plaatjes die niet goed willen laden bij het doorsturen van e-mails).

Reputatie 7

Hi @giljam, ik geef jou graag een korte update! Het onderzoek duurt namelijk al enige tijd en hier wil ik je graag wat toelichting over geven. De technische dienst heeft dit issue doorgezet naar een andere afdeling die over complexere netwerk issues gaat. Er waren meerdere voorbeelden nodig om dit volledig door te kunnen zetten, omdat er voor één persoon niet een heel onderzoek wordt gestart. Er reageerden hier weinig mensen op, omdat hier verder geen klachten over binnenkwamen aangezien niet iedereen bekend is met het gebruik van een eigen server. Uiteindelijk is dit allemaal eerst met iemand bekeken en vervolgens is dit toch doorgezet, omdat we dit met man (en vrouw haha) en macht willen doorzetten. Weet dat ik dus nog steeds dagelijks check of het onderzoek al helemaal is voltooid. Hopelijk heb jij zo iets meer duidelijkheid! 😊 

Reputatie 2

Hoi Lisa,

ik kwam dit topic tegen zoekende naar een oplossing voor haperende / bufferende YouTube streams bij casten op TV.

Probleem is er bij (chrome)casten naar Samsung tv en bij gebruik van de ingebouwde YouTube app.

Geen probleem in de app op de iOS apparaten.

Basis stappen al gedaan:

  • modem (draytek vigor) en achterliggende mesh-router opnieuw opgestart
  • kabels vervangen
  • tv zowel via ethernet als via WiFi gekoppeld
  • tv herstart, geupdate etc.

Wat mij wel opviel was dat sinds ik gisterochtend de IPV6 optie van het draytek modem uitgezet heb, het probleem van stoppen / bufferen minder is geworden!

Postcodegebied is 2023 & naar mijn weten aangesloten op KPN wholesale netwerk.

Hoor graag van je (en als dit een eigen topic had moeten zijn - excuses :) )

Reputatie 7

Hi @giljam, perfect! Zojuist heeft mijn collega ook laten weten dat alles inderdaad weer werkt. Gisteren kreeg zij nog een foutmelding, maar die is nu helemaal weg. Onwijs fijn dat alles weer als een tierelier werkt bij jou. Mocht jij toch nog vragen ergens over hebben, dan hoor ik die graag. Voor nu wil ik je vooral een heel fijn weekend wensen en ik gok dat dat nu ook helemaal gaat lukken! 😁

Reageer