Zeer hoge UDP Packet loss

  • 21 October 2021
  • 5 reacties
  • 110 Bekeken

Sinds vandaag ben ik mijn interne en externe verbinding aan het testen. 

 

Nu heb ik zowel intern als extern over UDP, een packet loss van bijna 70procent en zakt mijn upload snel weg. 

 

Internet wat ik gebruik is 1 gigabit. Modem zyxel t50. Zelf vermoed ik dat de modem de boosdoener is. 


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @NoNoise,

Slim dat je hulp inschakelt, aan dat hoge verlies moet zeker wat gedaan worden. Ervaar je dit probleem al langer of is dit sinds kort om de hoek komen kijken? Aangezien ik zie dat het modem al een aantal maanden aanstaat, zou je deze kort van het stroom af kunnen halen? Als ik het goed begrijp heb je dus tijdens de speedtest VPN's en andere (zware) programma's uitgeschakeld? Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Heb mij er eerlijk gezegd voor de tijd niet echt in verdiept.

 

Download blijft altijd rond de 940 wat netjes is. Upload zakt weg van 400 naar 90 of van 600 naar 200. Het lijkt bijna of de upload wordt gecapped.

 

Ook na een reset en na het uitschakelen van zware programma's. Tevens getest op meerdere apparaten, en overal hetzelfde. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @NoNoise, bedankt voor je terugkoppeling!

Graag controleer ik aan de hand van een aantal speedtests waar het vandaan zou kunnen komen. Zou je via onderstaand format alsjeblieft speedtests kunnen aanleveren? Dan check ik of er iets te doen is aan de lage upload! 😄

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Ik kan je alvast zeggen dat het niet aan mijn apparatuur of software ligt. Alles is bedraad aangesloten. En heeft voldoende capaciteit voor 1 gigabit. 

Ik heb de testen al diverse keren gedaan, met diverse servers en tevens ook andere websites gebruikt en bij alle testen zakt de upload gewoon terug. Intern haal ik met iperf3 max upload en download. Packet loss blijft deels intern en is voornamelijk extern extreem hoog. 

Tevens met iperf3 client/server van buiten naar binnen getest (bedraad). Zelfde resultaat met uiteraard vanuit de externe bron een terugzakkende download.

Reputatie 7

Hoi @NoNoise ,

Ik begrijp je goed! Om de technische dienst hierop los te laten en ervoor te zorgen dat zij dit gaan oppakken om jouw verbinding te verbeteren, zijn de screenshots waar @Jason om vroeg wel nog nodig. Zonder dit tastbare materiaal, kunnen zijn geen onderzoek beginnen. Mocht je dus nog in de gelegenheid zijn om dit aan te leveren, graag. We kunnen dan alles op alles zetten om dit voor je op te lossen!