Beantwoord

zeer slecht wifi/internet

  • 28 February 2021
  • 35 reacties
  • 622 Bekeken

Beste,

 

Ik moet helaas melden dat ik NIET TEVREDEN BEN OVER DE INTERNET THUIS.

Valt elke avond wel 2 keer weg.

Stekker in en uit gedaan. helpt niet. Extra geld uitgegeven voor een nieuwe internetkabel ook dat helpt niet.

Ik zat bij Ziggo en daar had ik echt 0 problemen internet was goed.

 

Maar nu met T-Mobile ga ik nu hard twijfelen of ik überhaupt wil over stappen naar glas vezel.

Hoop dat T-Mobile dit leest en met een oplossing komt nogmaals.

Ik heb alles geprobeerd!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 3 March 2021, 14:45

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @P_van_Dorst 

Het gaat om glasvezel?

Het wereldbolletje gaat dan rood branden? Voer eens een fabrieksreset van het modem uit door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Nee het gaat niet om glasvezel.

 

Nogmaals ik heb alles al geprobeerd al deze oplossing.

Stekker erin eruit reset knopje andere ethernet kabel gekocht niks helpt.

En ja vaak is hij rood en zeker om de 2 dagen!

 

Ja jammer word niet verder geholpen.

 

Had al wel gezien dat er een oplossing is met het landelijke wifi/thuis internet.

 

Modem nog maar eens te reset!

Nu hopen dat het weer eens goed blijft

Reputatie 7

Hoi @P_van_Dorst ,

Je wordt zeker wel geholpen! We doen ons best om je zo snel mogelijk van antwoord te voorzien. Ik heb direct je verbinding erbij gepakt en zie dat je een nette/stabiele verbinding hebt tot aan het modem. Dat wil niet zeggen dat jij geen problemen kan ervaren. Om het probleem helder in beeld te hebben, heb ik enkele vragen.

  1. Ervaar je de problemen uitsluitend via de Wifi of ook bekabeld?
  2. Brandt de power led constant? 
  3. Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
  4. Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
  5. Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  
  6. Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  
  7. Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 
  8. Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Wil je me laten weten wat de uitkomst is? Ik hoor het graag van je!

 

Tijdens het kijken van YouTube op mijn tv valt de wifi weg.

Ook kan ik zie dat de internet niet bij kan houden met laden.

Vaak zie ik een rood lampje van het wereldbolletje.

Dit komt zeker om de 2 dagen voor.

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @P_van_Dorst, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Ik zou toch graag willen vragen hoe lang het probleem zich precies afspeelt? Op basis hiervan ga ik verder met een passende oplossing en zal ik de hulptroepen inschakelen! 💪

Hallo Lisa,

 

Ik heb hier vanaf december last van.

Internet kabel is iets stabieler die kan het net wat beter bijhouden met laden.

Maar wifi das echt slecht.

En dan ook nog eens dat alles weg valt( rood ledje van het wereld bolletje) 

  

Reputatie 7
Badge +8

Hi @P_van_Dorst ik heb direct een lijnmeting voor je gedaan. Ik zie de wegvallende verbinding inderdaad terugkomen en dat de lijn niet stabiel is. De reden voor de onstabiele verbinding is dat er een bridge tap wordt geconstateerd. Een bridge tap is een vertakking vanaf het oorspronkelijk ISRA-punt. Staat het modem aangesloten op een uiteinde van zo'n vertakking, dan kan dat voor problemen met de diensten zorgen. Zou je willen controleren of het modem écht is aangesloten op het oorspronkelijke ISRA-punt? Meer informatie over hoe je bridge tap zelf kan verwijderen vind je in dit topic. Succes!

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

Het kabeltje tussen het modem en de ISRA mag niet langer zijn dan de mee geleverde ronde kabel eventueel als je een lasdop hebt een stukje van max 15 cm om de bijgeleverde aansluitdoos aan te sluiten.

Je hebt nu een te lange afstand tussen het ISRA en Modem, en misschien nog wel een extra aftakking naar een ander aansluitpunt in huis.

Er zijn 2 opties om het goed te krijgen.

Optie 1, het modem verplaatsen en aansluiten op het ISRA punt met de meegeleverde dsl kabel, ondersteund en gegarandeerd dat het goed moet zijn.

Optie 2, de kabel tussen ISRA en huidig aansluitpunt vervangen door een goede kwaliteit dubbel afgeschermd UTP kabel waar je 1 aderpaar (zelfde kleur dus) gebruikt om aan te sluiten, alle andere kabels afkoppelen van het ISRA, niet ondersteund en gegarandeerd door T-Mobile maar het werkt meestal goed.

Reputatie 7
Badge +14

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

 

Dit is dus jouw probleem. Het modem moet in de meterkast. Je kunt daarna in je huis de interne ethernet bekabeling aanleggen. Denk eens aan het gebruik van een powerplug.

 

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

Dat kan dat je er eerst geen last van had, je router gaat steeds intrainen in een zo optimaal mogelijke verbinding, meet een fout en valt terug, als er dan een update op de firmware komt kan het op termijn helemaal mis gaan en op dat punt zit je nu.

Een standaard gebruikte telefoonkabel is niet geschikt voor die snelheden en is niet goed afgeschermt, T-Mobile bied geen ondersteuning als je vind dat het zo moet werken, alle bekabeling na het ISRA punt is eigen verantwoording.

Dus je hebt als je het modem niet wil verplaatsen 1 optie die misschien werkt, heb ikzelf meerdere keren met succes toegepast, tussen het ISRA en het modem de kabel vervangen door een dubbel afgeschermde UTP kabel en 1 aderpaar gebruiken voor de ADSL verbinding, werkt dit niet zal die toch naar de meterkast moeten.

Er is 1 andere oplossing, terug naar Ziggo als je dat modem niet wil verplaatsen, kost je wel afkoop TM als je de rit niet wilt uitzingen.

Reputatie 7
Badge +14

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

 

Daar zit het verschil. T-Mobile is een DSL product. Daar sluit je het modem dicht bij het ISRA punt (telefoonlijn) aan. Ziggo werkt via een Coax (TV kabel) verbinding. Dat heeft andere kenmerken!

Dus neem de tips van @Doornekamp33 ter harte. Als je het modem direct op het ISRA aansluit is er geen bridge tap en dan moet de verbinding goed worden. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @P_van_Dorst, is het gelukt om het modem direct op jouw ISRA aan te sluiten en zo ja: heeft dit voor verbetering gezorgd?

Na 1 avond kan ik nog niks over zeggen.

Minimaal 1 week testen voor dat ik een conclusie geef.

 

Beste T-Mobile team.

 

Na 1 week testen kan ik zeggen dat het internet nog steeds weg valt.

Maar ook niet bij kan houden met laden.

Heb het bij gehouden hoevaak Inter net uit viel.

In 5 dagen is dat 3 keer voor gekomen.

Aantal problemen met laden wat half in een film of YouTube gebeuren

Maandag 3

Dinsdag 4

Woensdag 3

Donderdag 5

Vrijdag 2

Zaterdag 3

Zondag 2

Nu zit de modem recht op de isra aan gesloten en nog problemen.

Dus ik verwacht dat T-Mobile komt met een oplossing anders zie ik niet in om lager bij T-Mobile te blijven

MVG PP

 

 

En het gaat als maar door nu al 5 keer uit gevallen in 5 uur tijd.

Ben het erg beu aan het worden 4 van de 5 keer gereset helpt niks!

Graag zou ik een oplossing willen het is niet leuk meer

Reputatie 7

Hoi @P_van_Dorst ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Weet dat we net zoals jij, jouw verbinding ook graag stabiel zien. Omdat ik in onze meting zie dat er nog steeds een issue is met de bekabeling, lijkt het mij verstandig om ter plekke mee te laten kijken door een expert. Deze zal de verbinding ter plekke nagaan en eventueel de problemen verwijderen. Omdat in deze tijden een huisbezoek een behoorlijk iets is, wilde ik je eerst vragen of ik dit voor je in orde kan maken. Ik hoor het graag van je!

Zou wel fijn zijn ja als T-Mobile een service monteur laat komen.

Want heb nu de tv op mijn mobiel internet aan gesloten.

Denk niet dat dat de bedoeling moet zijn.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @P_van_Dorst, het verhaal is me nu vrij duidelijk, bedankt voor alle toelichtingen en jouw eigen pogingen om het te verbeteren!

Een laatste check voordat wij een expert op pad sturen: wanneer jij jouw PC/laptop/andere apparatuur direct aansluit op het modem (bekabeld met internetkabel cat 5e of hoger), is er niet echt iets aan de hand. Wanneer jij echter van het draadloze netwerk (Wifi) gebruikmaakt, loopt je vooral met YouTube op de TV problemen op, klopt dit?

Ik zie namelijk een grote hoeveelheid FEC-errors op de verbinding. Op zich is dat geen probleem, omdat dit grotendeels foutjes zijn die zichzelf herstellen, echter wanneer je boven een bepaalde marge zit per dag, moeten we dit onderzoeken. Dit kan namelijk resulteren in een wegvallende verbinding (zowel vast Internet, als Wifi). Echter, om er zeker van te zijn dat we alles uitgesloten hebben, wil ik ook graag nog controleren of je niet per ongeluk gekruist bent met een andere aansluiting. Kun jij mij in een privébericht het MAC-adres en serienummer van het modem toesturen, alsjeblieft? Dan check ik dit meteen en kan ik ook gelijk de juiste mensen aansturen zodat het eindelijk verholpen wordt.

Alvast bedankt voor je bericht en medewerking, dit wordt opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

@P_van_Dorst Bedankt voor de gegevens en gevraagde informatie in het privébericht!

Ik heb meteen een ticket ingeschoten zodat jij binnen nu en een halfuur een afspraak kunt maken met de monteur. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat het momenteel lastiger is om een afspraak in te plannen wegens de maatregelen. Guidion werkt met tijdvakken van twee uur. Dit betekent dat als de monteur bijvoorbeeld op 30 maart langskomt tussen 10 en 12, jij tussen 10 en 12 echt thuis moet zijn, ook al wordt er aangegeven dat het omstreeks 11 uur zal zijn. Eerdere afspraken kunnen uitlopen en monteurs moeten ook rekening houden met de voorgeschreven protocollen en veiligheidsvoorschriften.

Houd je ons op de hoogte van de uitkomst wanneer de monteur geweest is?

Hopelijk wordt het nu voor eens en altijd opgelost. Bedankt voor je begrip en geduld.

Nu ben ik 7 dagen verder en hoor helemaal niks meer van T-Mobile.

Internet heeft een ruis!

Hij is het nog steeds slecht wat zijn nu de verdere plannen.

En als T-Mobile er niks aan doet dan verwacht ik dat T-Mobile mijn abonnement ongeldig verklaard.

Ben het nu wel beetje beu!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @P_van_Dorst, bedankt voor je update. Wanneer wij een monteur op pad sturen en niets meer vernemen, gaan we er stiekem van uit dat alles hersteld is. Daarom vroeg ik je ook of je een terugkoppeling kon geven zodra de monteur geweest was! 😊

Nu het belangrijkste: ik heb een meting gedaan en zie geen enkel moment van uitval de afgelopen week. Ook zijn alle foutmeldingen verdwenen en zit het aantal fouten per dag op minder dan de helft van het gemiddelde - waar het vóór het bezoek op duizend maal het gemiddelde lag. 

Wat is op dit moment slecht? Je Wifi of je bekabelde verbinding, of beide? Ik kan het aan mijn kant niet herkennen en wil daarom out of the box meedenken. Heb je al eens gedacht aan het toevoegen van een Wifi-punt (versterker) aan jouw draadloze netwerk? 

Jason,

Ga het nog 1 keer uit leggen.

Het internet is ruk!

Valt vaak weg ook had de monteur een ruis gemeenten wat kan lijden op uit vallen van het internet!

Ga alsjeblieft blijft geen onzin verhaal verkopen aan mijn hier heb ik geen zin in.

Ik zie hier heel duidelijk dat het internet niet goed is en zo wel wifi als kabel.

Het laden van YouTube is vaak wazig (met kabel) en stop regelmatig.

Als je denkt dat deze filmpje zijn van slechte kwaliteit daar zal je mis hebben

Dit zijn van YouTubebers die met 4k camera's opnemen

Ook als ik naar Disney+ kijk of Netflix dan stop het half in de film en moet weer een hoop laden als de film dan verder gaat ben ik 5 tot 15 minuten verder sorry hoef ik die film niet meer te zien.

Ik heb overal bijna max wifi.

Wat ik wel erg frapant vind er zitten kosten aan te komen en ineens is alles opgelost.

Het lost zich niet vanzelf op laten we daar eerlijk over zijn.

In heb zelf ook gemeten met dezelfde app als van de monteur en ik kwam vaak op 5

mbit tot 23mbit dit is wel anders als de 50mbit.

Dit is duidelijk minder als wat jullie verkopen aan mijn

Nu waar het mijn omgaat

Heb het nu al zo vaak uitgelegd dat ik twijfel op hoe serieus T-Mobile mijn klacht nu echt neemt.

MVG

Reageer