Beantwoord

Zelf installeren eigen modem

  • 15 November 2018
  • 10 reacties
  • 4967 Bekeken

Hallo,

ik heb sinds kort een t-mbile inyternet thuis pakket. Op dit moment heb ik nog telfort. Als instalkatie datum staat 19 november. Ik kan en wil het zelf installeren, en heb een Zyxel modem (VMG8324-B10A) enb die bevakt uitstekend., Het ointvangen modem van t-mobile zit nog in de doos.
Allen weet ik dat enkele instellingen (VLC etc) typisch zuijn voor het netwerk. Graag verneem ik hoe ik het modem precies moet instellen.

Ik weet overigens dat u dit niet kunt ondersteunen. Dat weet ik, maar ik ben erg goed met Linux en netwerken etc.

Graag hoor ik van u,

Stef Bon
[adresgegevens verwijderd door moderator]
icon

Beste antwoord door Sterre 16 November 2018, 12:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo @stefbon,

Dit is helaas niet mogelijk. De monteur moet een andere media convertor plaatsen en de verbinding opleveren met het huawei modem. hierna staat het je vrij om je eigen modem weer aan te sluiten. gebruik dan vlan 300 voor internet en vlan 640 voor tv.
ook al lijkt het simpel de kans op schade en letsel is te groot.
Je schrijft dat het niet mogelijk is, maar vervolgens schrijf je dat het wel mogelijk is, mits de monteur eerst het T-Mobile modem aansluit. Dan is het toch wel mogelijk om een eigen modem te gebruiken?

Ok als hij eerst een ander modem moet aansluiten is dat ok, maar daarna gaat mijn eigen moden er weer op, en daarvoor moet ik toch de VPI/VCI, typoe verbinding (IPoE bijvoorbeeld) moet ik dan wel weten. En die zijn niet geheim.

Graag infoirmatie,

Stef Bon
Bedankt voor je antwoord, ik zal het wel bespreken met de monteur. Hij weet waarschijnlijk de waarden wel.

mvg

en het wordt weer een prachtige dag!
Moregn met voetbal winnen en deze week is helemaal perfect!😀

Stef Bon
[adresgegevens verwijderd door moderator]
Reputatie 7
@stefbon misschien ben ik er tenonrechte van iit gegaan dat je glasvezel heb. hiervoor moet de aansluiting aangepast worden om gebruik te kunnen maken van T Mobile. op glasvezel word gebruik gemaakt van vlans, bij xdsl is het de vpi/vci. en xdsl mag je wel zekf installeren
Ok dus toch maar de monteur laten komen? Of eerst zel doen, n als het toch niet lukt, dan alsnog de monteur erbij?

Stef Bon
Ik woon in Nederland haha
Reputatie 7
Hoi Stef!

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis!

Ik heb het meteen voor je gecheckt. Ik zie dat je DSL afneemt bij ons, dus dan kun je de installatie zelf doen. Alleen bij glasvezel is een monteur verplicht. Omdat we andere modems dan onze eigen niet ondersteunen, kan ik ook geen gratis monteur voor je aanvragen. Ik zou je dus aanraden zelf het modem te installeren, en mocht het toch niet lukken, kan @Hidden.nld je wellicht verder helpen!

Ik duim met je mee vandaag bij de voetbalwedstrijd! En ik wens ik je een heel fijn weekend. 😃
Hallo Sterre,

ik kan het zelf, maar moet wel een paar waardes weten zoals VCI en VPI. Die verschillen per porvieder. Wat zijn die voor T-Mobile?

Stef
Ping
Reputatie 6
Je schrijft dat het niet mogelijk is, maar vervolgens schrijf je dat het wel mogelijk is, mits de monteur eerst het T-Mobile modem aansluit. Dan is het toch wel mogelijk om een eigen modem te gebruiken?

Ok als hij eerst een ander modem moet aansluiten is dat ok, maar daarna gaat mijn eigen moden er weer op, en daarvoor moet ik toch de VPI/VCI, typoe verbinding (IPoE bijvoorbeeld) moet ik dan wel weten. En die zijn niet geheim.

Graag infoirmatie,

Stef Bon

Of die nummers geheim zijn of niet, T-Mobile geeft geen ondersteuning. Het geven van nummers is ook ondersteuning. Misschien kun via onderstaande post zelf vinden wat nodig is:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/gebruik-eigen-modem-t-mobile-thuis-vdsl-276070
Reputatie 7
Bedankt voor de tip, @tmoesel! Inderdaad, in dit topic kun je de VCI en VPI waardes vinden. Succes, Stef!

Reageer