Beantwoord

Zyxel modem vervangen door USG

  • 21 May 2020
  • 2 reacties
  • 1154 Bekeken

Hi,

Ik heb sinds kort een T-Mobile abonnement en heb af en toe last van een wegvallende verbinding. Ik probeer daarom de Zyxel router te vervangen door mijn USG, maar weet niet hoe dat moet.

Ik heb nu VDSL (Internet Fast) zonder TV of telefoon, een Zyxel modem T-50 en een Unifi setup erachter met een USG/Switch en AP’s. Diezelfde setup zonder de Zyxel heeft jarenlang goed gewerkt, maar sinds ik bij T-Mobile zit moet ik om de zoveel tijd de boel resetten om het weer werkend te krijgen.

De Zyxel modem zit om zijn eigen IP-range 10.0.0.*.

De USG en de Switch op deze range: 192.168.99.*

Daarnaast heb ik enkele VLAN’s met hun eigen IP range.

Er zouden geen conflicten qua IP’s moeten zijn. Ik snap niet waar het fout gaat.

Is er een manier om de Zyxel te vervangen door iets anders? Ik heb gezien dat brige modus niet werkt. Ik heb ook geen fiber met een mediaconverter die rechtstreeks op de USG aan te sluiten is (zoals door Bjarn).

Wie o wie weet of dit op te lossen is?

icon

Beste antwoord door Folkert 21 May 2020, 11:42

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @linakatoen 

Je kunt op het internet best wel wat vdsl routers kopen, zag laatst een asus RT AC68U voor 50 euro op marktplaats.

Beste is een TP-Link Archer of Asus omdat die het makkelijkst zijn om in te stellen, enkel VLANs instellen met de juiste opties uitgeschakeld.

ASUS RT AC56U VDSL

TP-Link Archer D7 AC1750 VDSL

Reputatie 7
Badge +3

Beste @linakatoen 

Het idee van @Waqqas is prima maar je moet wel zeker weten dat je de juiste instellingen in de alternatieve VDSL router krijgt. De RT-AC68U is geen VDSL router maar er is wel VDSL variant van https://www.informatique.nl/546660/asus-dsl-ac68u-router.html en ik heb zelf als gewone router erg goede ervaring met de AC68U, stabiel en heel goede WiFi.

Ik adviseer je echter om eerst dit topic goed door te nemen voordat je zomaar iets koopt! 

Reageer