Beantwoord

Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet


Inmiddels de hele week bezig geweest (inclusief 2x bellen met de helpdesk) in een poging mijn vanaf het begin reeds correct ingestelde parental control werkend te krijgen. Van alles geprobeerd (modem moest ook een keer terug naar de fabrieksinstellingen om ‘em weer op te kunnen laten starten).

Na een week werkt het dus nog steeds niet! Wie heeft hetzelfde probleem met dit modem en wie weet een oplossing? De helpdesk in ieder geval niet.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 December 2019, 16:40

Bekijk origineel

101 reacties

Reputatie 1

Hoi @J Wu, waarschijnlijk interpreteer ik jouw bericht niet correct - waarvoor bij voorbaat sorry! - maar het blokkeringsschema zorgt er juist voor dat je op die tijden geen toegang hebt. Indien je bedoelt dat de blokkade ook op tijden buiten het schema om ingesteld is: op welke tijdzone staat de laptop/pc waar je dit mee ingesteld hebt momenteel?

Bedankt voor je reactie. Ik heb het blokkeringsschema voor het iPad van mijn zoon ingesteld. Daarna werkt de wifi van het iPad niet meer, ook buiten het schema werkt het niet. Op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat mijn laptop toen ik het heb ingesteld.

I can’t believe this topic started 1 year ago, not solve yet till today. Before coming to this forum, I spent 2 days tried to find the problems in my settings, Now I found all comments complained the same problem: Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet’. 

1, blocks don’t start or end as scheduled, or totally not work

2, in main page-parental control, button ‘enable/disenable’  is randomly switched on or off when log-in later, even in the page of ‘security-patental control-edit’, one of two mac addresses for the same phone is randomly switched. If i add 2 addresses into list, then this phone is totally blocked.

Reviewing all above comments, I believe this problem not caused by users’ settings, but the bugs in Zyxel T50 network. I can't understand that Thuis can leave this simple bug trouble many users for over a year (maybe three years, because I saw another similar post from three years ago).

Now my question is, shall I ask for to change a new modem, or change a network supplier? Any one knows which one can offer a good and stable services?

Reputatie 1

I can’t believe this topic started 1 year ago, not solve yet till today. Before coming to this forum, I spent 2 days tried to find the problems in my settings, Now I found all comments complained the same problem: Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet’. 

1, blocks don’t start or end as scheduled, or totally not work

2, in main page-parental control, button ‘enable/disenable’  is randomly switched on or off when log-in later, even in the page of ‘security-patental control-edit’, one of two mac addresses for the same phone is randomly switched. If i add 2 addresses into list, then this phone is totally blocked.

Reviewing all above comments, I believe this problem not caused by users’ settings, but the bugs in Zyxel T50 network. I can't understand that Thuis can leave this simple bug trouble many users for over a year (maybe three years, because I saw another similar post from three years ago).

Now my question is, shall I ask for to change a new modem, or change a network supplier? Any one knows which one can offer a good and stable services?

Je hebt gelijk. Het overstappen is de enige oplossing als T-mobile nog niks gaat doen.

Reputatie 7

Hi @J Wu Dank voor de reactie. Als het op de iPad niet werkt dan is het nog de vraag op welke tijdzone de iPad dan staat. Als de tijdzones van de modem en de iPad niet gelijk zijn dan zal het schema niet kloppen.

Reputatie 7
Badge +14

Hi @J Wu Dank voor de reactie. Als het op de iPad niet werkt dan is het nog de vraag op welke tijdzone de iPad dan staat. Als de tijdzones van de modem en de iPad niet gelijk zijn dan zal het schema niet kloppen.

@J Wu  Als dit echt de oplossing is dan zou ik dan maar niet tegen je zoon vertellen. Als hij dit weet dan zal hij de tijd op de Ipad aanpassen en zo toch kunnen internetten :)

Reputatie 1

Hi @J Wu Dank voor de reactie. Als het op de iPad niet werkt dan is het nog de vraag op welke tijdzone de iPad dan staat. Als de tijdzones van de modem en de iPad niet gelijk zijn dan zal het schema niet kloppen.

Hoi Brian, op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat de iPad. Ze zijn gelijk. Helaas werkt die niet.

Reputatie 7

Hi @J Wu, klopt het jouw tijdzone op al jouw apparaten hetzelfde is? Dan is er mogelijk iets mis met de interne klok van de Zyxel. Dit kan je testen door in te loggen op de Zyxel en vervolgens kan je checken of de interne klok klopt (de tijdzone). Ik hoor het graag van je, merci alvast voor de moeite! ✨ 

Reputatie 1

Hi @J Wu, klopt het jouw tijdzone op al jouw apparaten hetzelfde is? Dan is er mogelijk iets mis met de interne klok van de Zyxel. Dit kan je testen door in te loggen op de Zyxel en vervolgens kan je checken of de interne klok klopt (de tijdzone). Ik hoor het graag van je, merci alvast voor de moeite! ✨ 

Hoi Lisa, op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat de Zyxel. De tijden van de Zyxel en van mijn iPad zijn dezelfde. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J Wu, dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld, om welke tijd schakelt de Wifi dan daadwerkelijk uit? Mijn vermoedens gaan toch uit naar de interne klok. Ook al wordt de Amsterdamse tijdzone aangegeven, is het wel vreemd dat het nog steeds niet gelijk loopt.

Reputatie 1

Hoi @J Wu, dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld, om welke tijd schakelt de Wifi dan daadwerkelijk uit? Mijn vermoedens gaan toch uit naar de interne klok. Ook al wordt de Amsterdamse tijdzone aangegeven, is het wel vreemd dat het nog steeds niet gelijk loopt.

Hoi Jason, zojuist heb ik ingesteld voor 23.00 tot 06.00 op iPad. Die iPad krijgt dan de Wifi niet meer. 

 

Reputatie 7

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Een dubbelcheck - klopt het dat tussen twee tijden ook daadwerkelijk de wifi uit is? Dat geeft ons dat stukje inzicht wat wellicht nodig is. Ik hoor het daarom ook graag! 

Reputatie 1

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Een dubbelcheck - klopt het dat tussen twee tijden ook daadwerkelijk de wifi uit is? Dat geeft ons dat stukje inzicht wat wellicht nodig is. Ik hoor het daarom ook graag! 

Hoi Boris, de wifi is niet uit. Alleen ingestelde apparaten krijgen de internet niet meer. Ze zijn wel verbonden met Zxyel t50.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J Wu, bedankt voor je antwoord! Dan ontgaat me om heel eerlijk te zijn waar je precies problemen mee ervaart. Het doel van de parental control is om juist op die gezette tijden wifi uit te schakelen zodat verbonden apparaten geen draadloos Internet meer hebben op die momenten. Ik ben bang dat we je vraag dan verkeerd interpreteren. Wat kan ik precies voor je doen en waar gaat het mis?

Reputatie 1

Hoi @J Wu, bedankt voor je antwoord! Dan ontgaat me om heel eerlijk te zijn waar je precies problemen mee ervaart. Het doel van de parental control is om juist op die gezette tijden wifi uit te schakelen zodat verbonden apparaten geen draadloos Internet meer hebben op die momenten. Ik ben bang dat we je vraag dan verkeerd interpreteren. Wat kan ik precies voor je doen en waar gaat het mis?

Als ik mijn iPad op bepaalde tijden voor 23:00 tot 06:00 heb ingesteld, dan heeft mijn iPad nooit meer draadloos internet. Ook na 06.00 uur heeft mijn iPad geen internet. 

 

Dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Doet dit als je Zyxel t-50 hebt. Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld.

Krijg je buiten dit tijdschema ook draadloos internet voor dat ingestelde apparaat?

Reputatie 7

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Hoe ik het begrijp, is dat deze handeling juist het Parental Control inhoudt. Wellicht dat een ip-blokkade of een blokkering via het modem het probleem oplost. We hebben hier een heel mooi topic over, waar het precies in wordt uitgelegd: Internet / wifi blokkeren ip of mac-adressen op modem Zyxel T50

Reputatie 1

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Hoe ik het begrijp, is dat deze handeling juist het Parental Control inhoudt. Wellicht dat een ip-blokkade of een blokkering via het modem het probleem oplost. We hebben hier een heel mooi topic over, waar het precies in wordt uitgelegd: Internet / wifi blokkeren ip of mac-adressen op modem Zyxel T50

Hoi Boris, Ik heb deze 2 mogelijkheden van ouderlijk toezicht al ingericht. Daarna werd ingestelde apparaat draadloos internettoegang buiten het tijdschema geblokkeerd. Graag wil ik voor bepaalde apparaten de (draadloos) internettoegang blokkeren alleen op specifieke tijden, niet ook buiten het tijdschema.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @J Wu ah zoals ik het lees, werkt de parental control wél, maar blijft deze soort van hangen tot na het gewenste tijdstip, waardoor je nog steeds geen wifi hebt op de desbetreffende apparaat. Klopt dit? Komt het op een later tijdstip dan 06:00 wel nog terug of gewoon helemaal niet? Zit hier bijvoorbeeld wat speling in? Verder ben ik ook benieuwd welke firmware versie je gebruikt en of deze up to date is en of t hieraan kan liggen. Zou je eventueel de gegevens in jouw profiel ook willen toevoegen? Dan kunnen we gemakkelijk de informatie erbij pakken.

Reputatie 1

Hi @J Wu ah zoals ik het lees, werkt de parental control wél, maar blijft deze soort van hangen tot na het gewenste tijdstip, waardoor je nog steeds geen wifi hebt op de desbetreffende apparaat. Klopt dit? Komt het op een later tijdstip dan 06:00 wel nog terug of gewoon helemaal niet? Zit hier bijvoorbeeld wat speling in? Verder ben ik ook benieuwd welke firmware versie je gebruikt en of deze up to date is en of t hieraan kan liggen. Zou je eventueel de gegevens in jouw profiel ook willen toevoegen? Dan kunnen we gemakkelijk de informatie erbij pakken.

Hoi Demi, ik stel nu de parental control in voor 23:00 tot 06:00 op de betreffende apparaat. Die apparaat krijgt meteen de internettoegang niet meer. verder heb ik uw collega contact al gehad. Hij heeft de firmware al upgedate. 

 

Een week geleden heb ik jullie volgende gevraagd. Maar ik heb geen antwoorden gekregen.

Doet dit als je Zyxel t-50 hebt. Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld.

Krijg je buiten dit tijdschema ook draadloos internet voor dat ingestelde apparaat?

 

Volgens me doet de parental control niet goed. Dit probleem is allang bekend bij jullie. Maar jullie erkennen dit probleem niet. 

Reputatie 1

IK heb speciaal vanwege issues met de router klok een nieuw modem van jullie gekregen, dit betreft het ZYXEL VMG8825-T50. Echter heb ik bovenstaand probleem, de parental control werkt niet, hebben jullie bovenstaand probeem kunnen oplossen? Ik heb alle bovenstaande opties geprobeerd.

 

 

Reputatie 1

Alweer 18 dagen geleden, net gebeld met de helpdesk die kunnen mij niet verder helpen… ik ben genoodzaakt om op jullie antwoord te wachten, helaas tevergeefs. De parental control is een noodzaak. Als ik geen antwoord krijg, of geen vervanging ben ik bang dat ik naar een andere provider zou moeten zoeken

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @mwerdler, jeetje dit is misgegaan door onze meest recente archiveringsacties - eens in de zoveel tijd ruimen we oude topics op om de boel op te schonen en deze is wegens een foutieve indeling per ongeluk gearchiveerd. Dat is een domme fout geweest en duizendmaal sorry hiervoor!

Ik wil het graag voor je rechtzetten en heb daarom stante pede gevraagd aan onze developers wat de status quo is aangaande de parental control functie. Hier komen we zo snel mogelijk op terug. Houd er alsjeblieft rekening mee dat dit een paar dagen kan duren, maar ik beloof je dat we niet nog eens dezelfde fout maken en het topic archiveren. We zetten het in onze to-do list!

Reputatie 1

@Jason Top, ik ben benieuwd naar jullie resultaat, voor nu heb ik zelf de software maar omgebouwd (waardoor de parental control het nu wel doet) maar ik wacht natuurlijk jullie officiële resultaat graag af.

Reputatie 7

Hi @mwerdler, wat tof om te lezen dat je het zelf zo hebt omgebouwd dat de parental control het nu wel doet! Zoals Jason heeft aangegeven, hebben wij contact gehad met onze developers. Graag wil ik bij je dubbelchecken of jij met parental control wellicht de wifi planner functie bedoelt? Onlangs kreeg ik ook de vraag in een ander topic of deze functie weer terug kon komen. Hiermee had je de mogelijkheid om de wifi volledig aan/uit te zetten middels een planner. Bij de developers hebben Jason en ik gecheckt of deze functie weer terug kon komen, maar er is besloten om deze functie toch niet weer in te bouwen. 

Wij hebben doorgekregen dat parental control in plaats van het bovenstaande te gebruiken is, dus dit zou ook bij jou moeten werken. Weet dat parental control het dan ook wel hoort te doen, dus ik baal heel erg dat dit bij jou niet werkt. Klopt het dat jij het dus wellicht had over de wifi planner functie? Zo niet, dan hoor ik graag hoe je de parental control nu precies werkend hebt gekregen. Dan kunnen Jason en ik terugkoppelen aan de developers dat parental control blijkbaar toch niet bij iedereen werkt. Ik hoor het graag van je, want ik wil je hier met liefde bij helpen! 😊

Reputatie 1

@Lisa ,  Met parental control bedoel ik de volgende dingen:

  • Het inplannen van toegang tot het internet (dus een bepaalde tijd) van een bepaald apparaat.
  • Toegang blokkeren voor bepaalde apparaten tot bepaalde websites / apps

 

De software stond al wel actief in de router, echter functioneerde deze niet, dit had ik getest door mijzelf van bepaalde websites te blokkeren, echter kwam deze nog wel door. Hiernaast had ik ook getest of ik mijn mobiel kon blokkeren op bepaalde uren voor het internet, en desondanks dat dit was ingesteld had ik gewoon toegang tot het internet.

 

Deze issues heb ik nu zelf opgelost, ik hoop dat jullie dit standaard kunnen fixen :) 

Ik probeer hetzelfde voor elkaar te krijgen maar dan ipv met wifi apparaten de tv kastjes. Ik wil dat er geen tv gekeken kan worden in een bepaalde tijd, maar via parental control krijg ik het niet voor elkaar. 

Reageer