Beantwoord

zyxel T50 port forward

  • 30 December 2021
  • 4 reacties
  • 411 Bekeken

Hallo, 

Ik heb op mijn router de Zyxel T-50 een port forward ingeschakeld. Het gaat om een poort die open moet met het TCP protocol. Nu heb ik dit op andere routers vaker ingesteld altijd met succes. 

Als ik de stappen volg dan zou dit moeten werken. echter als ik de port test via https://portchecker.co/ dan staat deze altijd nog op closed.  Ik heb verschillende topics gelezen over dit onderwerp en dusver geen succes.

 

Het apparaat wat de port forward nodig heeft, dat heeft een vast ip dmv DHCP.

Ik heb de router gereset naar factory en ook gereboot en nog werkt dit niet. 

Kan iemand mij hier mee helpen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 December 2021, 21:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Je had je vraag hier net verwijderd zag ik maar hopelijk kan je wat met mijn reactie.

Je had je vraag hier net verwijderd zag ik maar hopelijk kan je wat met mijn reactie.

 

Ik reageer even hier aangezien de vraag hier staat.
De uitleg die @Pieter_B geeft onder dit topic heb ik inderdaad precies zo gedaan, ook meerdere WAN interfaces geprobeerd. Dit werkt niet. 

@ericmb geeft aan gebruik te maken van een DMZ, daar ben ik geen fan van maar als dit de last resort is ben ik dit bereid te proberen. 

 

 

“Misschien kan je ook eens een statische IP adres toewijzen dmv je DHCP range aan te passen ipv statische DHCP.”
 

Deze snapte ik niet helemaal? het apparaat wat de portforward nodig heeft, heeft nu altijd het zelfde ip

Vergeet niet het vinkje actief aan te zetten, dit was ik de eerste keer ook vergeten en dan doet hij niks. Ook moet de WAN-interface op ETH_Internet staan als je op glasvezel zit.

 

Bijgevoegd een screenshot van mijn portforwarding settings misschien kan je er wat mee. Het lampje bij status moet dus branden, als dit niet zo is ben je vergeten het vinkje actief aan te zetten.

 

Reputatie 7
Badge +15

Je had je vraag hier net verwijderd zag ik maar hopelijk kan je wat met mijn reactie.

 

Ik reageer even hier aangezien de vraag hier staat.
De uitleg die @Pieter_B geeft onder dit topic heb ik inderdaad precies zo gedaan, ook meerdere WAN interfaces geprobeerd. Dit werkt niet. 

@ericmb geeft aan gebruik te maken van een DMZ, daar ben ik geen fan van maar als dit de last resort is ben ik dit bereid te proberen. 

 

 

“Misschien kan je ook eens een statische IP adres toewijzen dmv je DHCP range aan te passen ipv statische DHCP.”
 

Deze snapte ik niet helemaal? het apparaat wat de portforward nodig heeft, heeft nu altijd het zelfde ip

@Merlijn34 voorbeeld : het server IP adres is 192.168.1.5, dan wijzig je het begin van de DHCP van 192.168.1.2 naar 192.168.1.10. hiervoor ga je naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk.

Je kan het proberen.