Beantwoord

Zyxel T50 port forwarding niet mogelijk


Ik ben overgestapt van internet via de kabel (Ziggo) naar internet via glasvezel van T Mobile.

Nu bijkt bridge mode niet te worden ondersteund, helaas. Maar ook als ik de poorten die ik gebruik voor mijn servers open zet in de Zyxel T50 dan lukt het niet om via een externe verbinding contact te krijgen met mijn servers thuis.

Alle stappen die nodig zijn heb ik doorlopen. Via de bestaande topics hier heb ik gekeken of de instellingen juist zijn. Dat is het geval. 

Als ik port forwarding op actief zet en ik ben aangesloten op het lokale netwerk, heb ik via mijn externe ip-adres toegang tot mijn server(s). Zodra ik het uitschakel, niet meer. Het werkt dus. Echter, via een externe internetverbinding, bijvoorbeeld mijn telefoon (4G/5G), lukt dit niet. 

Telefonisch kreeg ik al te horen dat dit is geblokkeerd, maar via een topic hier zou blijken dat dit onjuist is? Dit is de eerste keer ooit dat dit niet functioneert. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Port forwarding is voor mij essentieel, de alarminstallatie, camerabewaking en backup functioneren hierdoor niet meer. T Mobile biedt een enkele technische ondersteuning. Ik overweeg nu al na 2 weken om alle abonnementen elders onder te brengen. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 June 2021, 22:01

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@christianvv 

Neem aan dat je dit topic had / hebt gevolgd om Port forwarding op te zetten?

Dus als je in je webbrowser je WAN ip ingeeft ‘hair pinning’ dus wel werkt, maar als je het via 4G/5G (zonder Wifi) dan werkt het niet?

Reputatie 7

@christianvv welkom op het forum.

Bridge mode is niet nodig. Je kan gewoon je eigen router instellen op vlan300 en de T50 er tussen uit halen. Vervalt wel de telefoon mogelijkheid die werkt alleen op de T50

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @christianvv 

Heb je een 2de router achter de Zyxel?

Indien je deze setup wilt behouden vanwege telefonie van T-Mobile bijvoorbeeld dan zul je de poorten van de Zyxel naar je eigen router ook moeten openzetten.

Dat doe je door je eigen router in de DMZ van de Zyxel te zetten, geef je eigen router eerst een statische IP en dan vul je dat IP in bij DMZ in de Zyxel.

Netwerkinstellingen > NAT > DMZ.

Ik heb zojuist een reset gedaan. Alle instellingen weer hetzelfde als voorheen. Ik heb schermafbeeldingen gemaakt van voor en na, geen verschil. En nu werkt het wel. 

Dat vind ik echt heel raar. Nu de vraag waar het in heeft gezeten, want ik had al eerder een reset uitgevoerd. Ik wil natuurlijk niet dat er een keer een update o.i.d. komt en dat het dan niet meer werkt en het maar weer afwachten is.

Nu het volgende probleem oplossen, de internetsnelheid komt bekabeld niet boven de 200 Mbit uit.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @christianvv 

Goed dat het is opgelost en ik hoop voor je dat het zo blijft 🙂

Ik neem aan dat je een 1000 MB abonnement hebt?

Test je de snelheid met een laptop/pc die bekabeld is aangesloten op de Zyxel en dan met de Ookla speedtest app? Test zonodig in veilige modus om factoren die de snelheid beïnvloeden te minimaliseren.

Je zou ook eens de mediaconverter voor ongeveer 20 seconden van het stroom kunnen halen.

De media convertor resetten leverde inderdaad weer hoge snelheden op 950/850 Mbit zit ik nu op. Ik hoop ook dat het zo blijft. 

Nu kan ik weer vloeiend op afstand de camera's uitlezen.

Reputatie 7
Badge +15

@christianvv 

Klopt het dat je nog een 2de router achter je Zyxel hebt?

Deze zou dan ipv de Zyxel op de mediaconverter aangesloten kunnen worden als je router vlan ondersteuning heeft (vlan 300).

Telefonie van T-Mobile werkt helaas alleen via de Zyxel.

 

Ja ik heb een eigen router, maar de server zit rechtstreeks op de Zyxel. We hebben ook vast bellen. Dus vast bellen laten vallen of is er wel een mogelijkheid om ook vast bellen via een eigen router werkend te krijgen?

 

Op dit moment werkt het nog steeds. Ping is rond de 6ms snelheid nu 950/900mbit.

Reputatie 7
Badge +15

@christianvv 

Zat de UTP kabel van waar de servers op draaien eerst misschien in je eigen router toen externe toegang niet mogelijk was?

Voor VOIP kun je kijken naar cheapconnect bijvoorbeeld op je eigen router.

Qua hardware geen wijzigingen doorgevoerd. Soms werkt het, soms niet.

Geldt ook voor: programma’s kijken via de NPO app. Soms verschijnt de melding dat een programma niet bekeken kan worden vanwege de locatie. De telefoon is dan met wifi verbonden. Ik gebruik geen VPN. Via mobiele data geen problemen.

Voor de slaapkamers heb ik een iPod gekocht voor de TV Anyware app. Maar er kan niet worden ingelogd.

 

Gezien de reviews een veelvoorkomend probleem.. Toch jammer dat er zo veel problemen zijn. 

Verbinding is nog steeds oké 

 

Reputatie 7

Hi @christianvv, super om te horen dat de verbinding nog steeds goed is! Merci voor de aanvullingen wat betreft de problemen met de NPO App en het inloggen op TV Anywhere via de iPod. Ik zie dat mijn collega gisteren voor jou een verzoek heeft ingediend bij de technische dienst om het issue met de iPod aan te pakken. Houd er rekening mee dat dit onderzoek enkele dagen kan duren voordat het volledig is afgerond. Ik hoop dat jij binnenkort dan ook zonder problemen met de iPod de TV Anywhere App kunt gebruiken. 

Ik wil je graag verder helpen om te achterhalen hoe het komt dat jij die melding krijgt in de NPO app. Kan jij mij laten weten op welke plekken / locaties jij deze melding krijgt of popt deze melding vaker op willekeurige plekken op? Ben jij momenteel in het buitenland toevallig? Ik hoor het heel graag van je, want dan ga ik kijken naar een gepaste oplossing hiervoor! 💪

 

Dat was thuis via Wi-Fi en via mobiele data werkte het wel. Is nu zo’n 3 keer voorgekomen. Inmiddels is sinds gisteren de upload weer flink omlaag naar onder de 300 Mbit structureel en de ping oplopend tot 20 ms 

Heb nog geen reset uitgevoerd. Natuurlijk is 300 Mbit nog steeds heel veel en je komt echt niks te kort, maar het was dagen achtereen stabiel 950 Mbit en 6 ms. 

Ik kom er zojuist achter dat ik Tweakers.net niet kan bereiken via de vaste verbinding. Via het mobiele netwerk lukt het wel. 

Dit soort rare storingen komen dagelijks voor. 

 

Gemeten via kabel:

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @christianvv, excuses voor de veel te late reactie: we zijn bezig geweest met een herindeling van de Community en hierbij raakten enkele topics gearchiveerd. Dit is inmiddels verholpen, sorry voor het ongemak.

Demi heeft op 7 juli jouw case doorgezet naar de technische dienst; deze zal vandaag opgepakt worden en wordt zo snel mogelijk onderzocht. Ik zal het ticket aanvullen met jouw laatste twee reacties zodat de specialisten precies zien waar je problemen mee ervaart. Bedankt voor je geduld en houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Reputatie 7
Badge +8

@christianvv Ik heb zojuist een update vanuit de technische dienst. Zij hebben de site van tweakers vanuit het modem kunnen bereiken, dus dit lijkt te werken. Verder is er nog aanvullende informatie nodig voor verder onderzoek. Dit heeft de technische dienst nog nodig:

  • We zien dat de klant gebruikt maakt van de safari browser> Welke versie is dit?
  • Graag even testen of het wel/niet werkt met Chrome broswer
  • Omdat er aangegeven wordt dat klant zich in het buitenland bevind, willen we graag weten of er mogelijk gebruikt wordt gemaakt van een VPN
  • Indien het mogelijk is een traceroute test uit te voeren.

Alvast heel erg bedankt voor jouw genomen moeite!

Version 14.1.1 (16611.2.7.1.4)

Inmiddels werkt het weer. Ik maak geen gebruik van een VPN.

Op mijn mobiele nummer ben ik nog steeds slecht bereikbaar. Internet werkt, maar ik ontvang 99 van de 100 oproepen niet, sms-berichten komen pas aan na opnieuw opstarten van de telefoon. 

Via de iPod tv kijken werkt nog altijd niet. 

Tot nu toe is de service echt waardeloos. De beloofde kosteloze aanleg die niet werd nagekomen (130 euro). De iPod die onbruikbaar is (250 euro). Abonnementsgeld + extra abonnement bij andere provider om toch bereikbaar te kunnen zijn. 

Geen enkele vergoeding van T Mobile voor de gemaakte kosten (400+ euro)

 

Reputatie 7
Badge +8

@christianvv Dank je wel voor de terugkoppeling op de aanvullende vragen van de technische dienst. Ik heb deze zojuist doorgezet. Wat betreft jouw vraag over mobiel, heeft mijn collega hier een apart topic van gemaakt, zodat het overzichtelijk blijft. Je kan het nieuwe topic hiervoor hier vinden: 

 

Reageer