Beantwoord

Zyxel T50 upload snelheid is traag

  • 4 February 2021
  • 21 reacties
  • 927 Bekeken

Nieuw T-Mobile klant en dan sta je voor de werkelijkheid - traag internet.

Hoewel via de desktop site van speedtest een download snelheid van 850+ Mbps wordt gehaald (normaal, niets baanbrekend eraan) is de upload zowel bij de desktop als hun desktop Windows applicatie heel droevig. Bedraad.

Ik zal geen vergelijking maken met andere partijen, maar er is zeker iets niet pluis met dit soort upload snelheden, ligt niet aan de kabel, ligt niet aan de laptop want die zijn allemaal hetzelfde en de resultaat bij Tweak was heel anders (950/960 respectievelijk).

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 26 February 2021, 16:12

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shinta, goed dat het je is opgevallen! Meet je deze snelheid direct op het modem of via een omweg, zoals een eigen router? Geen zorgen, hier kunnen wij zeer zeker wat aan doen. Via een email heb ik je een instructie toegestuurd hoe wij graag een uitgebreidere variant van de speedtest ontvangen. Met de extra informatie die wij in de handleiding vragen kunnen wij namelijk een stuk gerichter aan de slag om de snelheid snel op te krikken. Ik ben bij het versturen van de handleiding ervanuit gegaan dat je Windows als besturingssysteem hebt, maar laat het gerust weten als je met iOS werkt.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

I'm experiencing a similar issue. My upload speed begins to deteriorate at around 9AM in the morning and continues to remain bad almost every time I test it until 12-1AM at night. Afterward the upload is perfect until 9AM in the morning again.

 

 

My upload speed begins to deteriorate

 

 

 

 

 

At least yours somewhat works, mine never goes above 400Mbps upload.

It's optic fibre and what we have here in NL is symmetrical speeds at every ISP so this and all the steps asked to perform are highly irregular.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shinta, je hebt ons een e-mail gestuurd met daarin een speedtest na de handelingen, dank daarvoor! Het is echter niet de “juiste” manier van testen geweest waardoor resultaten kunnen afwijken. Zou je alsjeblieft nog eens zoals in je originele post kunnen testen maar dan via speedtest.net? Gebruik dan voor de meest waarheidsgetrouwe resultaten de desktop app op de site en zorg ervoor dat zichtbaar is dat je bekabeld getest hebt. Het is wellicht wat bot om te zeggen, maar onze techneuten kunnen niet zoveel met tests die op Wifi zijn uitgevoerd (ook al weten wij dat jij gewoon netjes bekabeld getest hebt, dit moet wel zichtbaar zijn, anders is het gissen naar de bron en oorzaak).

Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hi @divve, thanks for the speedtest, that certainly helps identifying the culprit! One more request from our side: can you please reboot the modem? That way we can exclude the modem as being the main source of speed-disruption. We'll get to the bottom of this, no

Hi @Jason, I just reset my router (In the past I've performed a factory reset several times as well. All to no avail). 

Some additional info. I've been aware of this problem for about 4-5 months. It's just that it has become worse lately during day time. Initially the upload speeds would drop incidentally. Now it's often bad from morning until midnight. Thanks!

Reputatie 7

Hi @divve Thank you for the speedtests, those paint a pretty clear picture. I've forwarded this to our technical department. I'm not sure if and when this can be solved, if this is indeed a network capacity issue (which is what it looks like) then network maintenance is needed to solve this which might take some time (up to a number of weeks). However I will keep you posted on the progress and I expect to be able to give an update somewhere next week!

Hoi @Shinta, je hebt ons een e-mail gestuurd met daarin een speedtest na de handelingen, dank daarvoor! Het is echter niet de “juiste” manier van testen geweest waardoor resultaten kunnen afwijken. Zou je alsjeblieft nog eens zoals in je originele post kunnen testen maar dan via speedtest.net? Gebruik dan voor de meest waarheidsgetrouwe resultaten de desktop app op de site en zorg ervoor dat zichtbaar is dat je bekabeld getest hebt. Het is wellicht wat bot om te zeggen, maar onze techneuten kunnen niet zoveel met tests die op Wifi zijn uitgevoerd (ook al weten wij dat jij gewoon netjes bekabeld getest hebt, dit moet wel zichtbaar zijn, anders is het gissen naar de bron en oorzaak).

Thanks alvast!

Wat vraag je precies want uit je reactie kom ik het volgende tegen wat uiterst verwarrend is.

 

  • speedtest.net
  • desktop app
  • bekabeld
  • mijn tests waren op wifi ??? [je haalt toch geen 860Mbps op Wi-Fi….]

Mijn laptop is altijd bedraad/bekabeld aangesloten, Wi-Fi heb ik uitstaan op W10 (tenzij het weer aangezet is door een update, maar alsnog waren de tests IMHO bedraad).

 

Aan moderators, gelieve geen thread-jacking door andere gebruikers te stimuleren, laat ze hun eigen topic maken want ondanks dat het om upload snelheid gaat zijn de problemen toch anders. Woonplaats, andere modem misschien en variables spelen allemaal mee.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Shinta Ondanks dat er andere variabelen spelen is het een soortgelijk issue dus ik heb er in dit geval voor gekozen om geen apart topic te maken maar als je heel graag wil dan kan het alsnog. :wink:

Helder wat betreft de speedtesten, als aanvullende vraag; merk je nog een bepaald patroon? Is de verbinding ‘s nachts of ‘ s ochtends vroeg bijvoorbeeld beter of speelt het eigenlijk de gehele dag en lijken de snelheden “willekeurig”? Ik hoor het graag!

 

Dan ga ik toch de thread weer even kapen (sorry Shinta) - @divve My colleagues executed a port move last sunday night (21-02). Are you experiencing better speeds after this date?

Ik test het wanneer ik tijd hebt dus willekeurig.

Bedankt voor de reactie, maar jouw collega's zijn/gaan het uitzoeken. Ik heb vanmiddag of de gevraagde foto's opnieuw gestuurd dus we zien het wel. :thinking:

Hi @Brian, I'm not sure what happened to my previous reply. It's not visible to me. Anyway, I don't think there has been any improvement.

 

Reputatie 7

Hi @Shinta We hebben afgelopen week meer meldingen ontvangen uit jouw regio en zijn dit verder aan het onderzoeken, ik houd je op de hoogte!

@divve Thank you, we've since received more reports from your region and we’re currently investigating. I’ll keep you posted!

KPN monteur is net langs geweest en alles na gekeken, het ligt niet aan hun en moest ik contact met T-Mobile maken. Dat heb ik telefonisch net gedaan, maar voor de zekerheid vermeld ik het ook hier.

Reputatie 7

Hi @Shinta, top dat jij gelijk contact met ons maakt. Wij hebben alle voorbeelden verzameld en ons netwerkteam is erg druk bezig om dit uit te zoeken en zo snel mogelijk te verhelpen. Zodra wij hier meer over horen, laten wij dat direct weten. Excuses voor het ongemak en bedankt voor het geduld!

Reputatie 7

Hi allemaal, nog even een update voor het weekend! De boel wordt flink gemonitord en het staat hier duidelijk op de agenda. Weet dat wij er nog steeds druk aan werken!

Hi everybody, a quick little update just before the weekend! Everything is being monitored and it's on our agenda. Please know that we're still working on it!

Reputatie 7

Hi allemaal! Graag verwijs ik jullie door naar dit topic: 

Zo hebben wij één topic waar alle updates worden gedeeld en is iedereen hier direct van op de hoogte! Nogmaals bedankt voor jullie engelengeduld.

 

Hi everybody! I'd like to refer you to this topic: 

Now we have one topic where all the updates are shared so everyone is immediately informed. Thanks again for your patience!

Updates?

Het is inmiddels ééñ maand later en het probleem doet zich nog steeds voor.

 

Volgens mij valt dit onder misleidende verkoop, nou stelt een bedrag van 25,- p.m. niets voor maar je krijgt niet wat geadverteerd wordt - ver verwijderd daarvan.

Vergoeding door T-Mobile? er is geen. Contract kosteloos ontbinden? Vergoeding voor het niet nakomen van de gemaakte afspraken?

 

Ping 6-7 voor binnen Nederland, dat is een ping wat je normaliter krijgt als je een IP uit Duitsland pingt. Je kan stellen dat ik niet te spreken bent over T-Mobile, fans mogen het bedrijf verdedigen en zich voor doen alsof het de beste ISP is sinds gesneden brood, maar ik kan niet wachten totdat de 11 maanden zijn verstreken.

 

Voor wat hoort wat, je levert kwaliteit in voor een prijsje heb ik het gevoel en de spijt is ook erg groot zoals u kunt merken.

 

Double facepalm, want één is niet genoeg…

 

Pak eens Jonaz of XS4all en dan  zonder gebruik te maken van een VPN  dat verklaard misschien de hogere ping en tragere upload.

En gebruik je trouwens de web variant of de desktop app van de speedstest, via de website is de meeting niet zo betrouwbaar, en test alleen doen met alleen de kabel en alle andere gebruikers uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Shinta, ik sluit mij aan bij de goede reactie van @Doornekamp33! Laat graag weten hoe het is gegaan. Dit is zeker op te lossen. :)

Reputatie 1

Sorry dat ik hier reageer, maar ik kon met geen mogelijkheid een nieuwe topic aanmaken. Ik heb sinds gisteren internet van t-mobillle thuis. Ik heb een download van net boven de 500, een upload van net boven de 20. Ik heb van alles geprobeerd en alle instructies gevolgd. Niks blijkt te helpen, dus proberen contact te leggen met de klantenservice. Het is bijna onmogelijk om ze te bereiken. Ik heb zoveel spijt dat ik ben overgestapt. Nu mijn vraag buiten om dat ik graag mijn upload zo wil hebben dat in mijn contract staat,  hoe lang heb je tijd om t-mobile uit te proberen en in deze tijd nog op kunt zeggen? Normaal staat hier 14 dagen voor.. Ik ga supersnel dan weer terug naar KPN.  Trouwens de monteur heeft gisteren ook de snelheid niet getest, ik denk bij voorbaat al dat er iets niet klopt……

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bert Pionier, van harte welkom op de Community!

Top dat je het bij ons aankaart, zo kunnen we snelheid samen ophogen richting het maximum. Ik zie dat mijn collega je een speedtest toegestuurd heeft, zou je alsjeblieft de resultaten hiervan kunnen plaatsen in dit topic en dan op de onderstaande manier?

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite!

Reageer