Beantwoord

Zyxel wifi versterker geen internet

  • 13 June 2020
  • 9 reacties
  • 8682 Bekeken

ik heb de Zyxel wifi versterker draadloos geïnstalleerd, zie hem (Zyxel_1584) ook met een sterke verbinding, maar geen internet. De bestaande verbindingen 2,4 en 5G heb ik ook nog maar deze zijn niet versterkt. Op mijn laptop kan ik geen netwerkkabel aansluiten.

Wat kan ik doen om een versterkt signaal met internet te ontvangen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 June 2020, 10:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ralf1953 

Wat is precies het probleem, is de wifi van je modem niet goed genoeg?

Plaats zonodig de versterker bedraad bij het modem en stel de versterker in als Acces Point, schakel de wifi van je modem uit.

Het signaal is 100%. Ik zou de versterker juist in de buurt van het terras willen plaatsen, zodat ik daar ook een redelijk signaal heb. (is nu vaak slecht)

Reputatie 7
Badge +15

@Ralf1953

Ik kan helaas niks op Google over de Zyxel 1584 maar staat er bij de instructies iets van een ip adres waarmee je hem kan benaderen via een browser? Verbindt dan eerst bijvoorbeeld een laptop met de repeater ook al heb je geen internettoegang en vul het ip adres in in je browser. Vaak doe je dan de wireless setup of zoiets en volg je de instructies.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ralf1953, welkom op de Community, hier helpen we elkaar graag aan oplossingen! 😄👍 Goed dat je het aankaart en om hulp vraagt. 

Onderstaand heb ik de stappen neergezet waarmee je de Zyxel WAP extender kunt verbinden:

1. Zoek een stopcontact tussen het modem en de plek waar je Wifi nodig hebt.

2. Draai de standaard van de Wifi-versterker. Je kunt deze nu neerzetten.

3. Stop de stekker van de Wifi-versterker in de ‘power’ ingang. Sluit daarna aan op het stopcontact.

4. Zet de Wifi-versterker aan met de ‘power’ knop.

5. Houdt de ‘WPS’-knop op je modem ingedrukt tot deze knippert.

6. Druk één keer op de ‘WPS’-knop op de Wifi-versterker.

7. Gaat het ‘link’-lampje branden, dan is de Wifi-versterker verbonden met de Wifi van het modem.

Hiermee gaat het je vast lukken. Mocht dit toch nog niet werken, geen zorgen! Geef een seintje, dan schieten we weer te hulp. We stoppen niet voordat het werkt! 

 

@Waqqas Thanks voor je hulp! 😁

Hallo Jason,

heb alles gedaan zoals beschreven, maar het signaal van de 2,4 en 5G verbindingen van het modem worden niet sterker. Wel zie ik ook nog als verbinding de Zyxel_1584 met een uitstekend signaal, maar zonder internet. Zou ik deze laatste als verbinding moeten hebben of zouden de eerdere 2 versterkt moeten worden?

Reputatie 7

Hi @Ralf1953, draadloos aangesloten zou de WAP het bestaande Wifi signaal moeten versterken. Heb je de versterker geplaatst op een plek waar het Wifi signaal nog enigszins goed was? De versterker heeft namelijk wel een redelijk goed signaal nodig die hij dan vervolgens kan verlengen. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van welke lampjes er nu branden op de versterker en de modem? Dan kijk ik graag met je mee! 

Hallo Brian,

 

zie foto's.

Internet en Wifi knipperen.

 

Groet, Ralf

 

Reputatie 7

Hey @Ralf1953,

Bedankt voor de foto's! Volgens mij zie ik al wat er mis gaat. Zo te zien is je versterker niet verbonden met je modem. Het middelste lampje (link) brandt namelijk niet. Idealiter brandt dit lampje groen wanneer de versterker op de juiste wijze is verbonden met je modem. 

Wil je nogmaals het stappenplan van mijn collega Jason hierboven volgen om 'm opnieuw te verbinden? Nog een beter plan zou zijn om je versterker direct met een netwerkkabel met je modem te verbinden. Als die optie tot de mogelijkheden behoort dan raad ik je dat zeker aan!

De aanhouder wint. Het werkt en ik kan nu lekker op het terras aan de PC werken.

Iedereen bedankt voor de hulp👍

Reageer