Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1
Hoi Brian, bedankt voor het nakijken van de verbinding. Sinds mijn laatste poging (en dus ook toen je de verbinding hebt getest) branden alle 4 de lampjes (Power, WAN, Internet en WiFi) op het Huawei modem zonder te knipperen (zie bijlage). Als de verbinding wegvalt, knipperen volgens mij de 2 rechtse (Internet en WiFi), en branden de linkse 2 continue. Ik kan dit vanavond nog even extra controleren. Het modem is rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt (hoofdcontactdoos in de woonkamer), middels de korte DSL kabel. Ik heb ook al een andere DSL kabel geprobeerd om problemen daarmee uit te sluiten, maar met beide DSL kabels valt de verbinding weg dus daar lijkt me het probleem niet in zitten.
Reputatie 1
@JoostdeJong Ik heb ook meteen jouw verbinding gecontroleerd maar ik krijg geen verbinding met je modem. Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes zie je dan nog branden? En heb je de modem rechtstreeks aangesloten op je ISRA-punt (waar je internetverbinding de woning binnen komt) met de meegeleverde korte netwerkkabel? Ik hoor het graag!

Hoi Brain, een update van mijn kant. Ik heb het modem opnieuw uit- en aangezet door er 10 sec. de stroom vanaf te halen. Na een paar minuten bleven ditmaal 3 lampjes branden (Power, WAN en WiFi), maar was er in tegenstelling tot eerst géén enkel moment verbinding met internet. Aangezien ik nu meer dan een week géén werkende internetverbinding heb, zou ik graag z.s.m. maar uiterlijk binnen 3 werkdagen een oplossing zien. Daar kun je vast mee helpen :)

Met vriendelijke groet,
Joost
Reputatie 7
Hi Joost, dat kan ik zeker! 🙂 Bedankt voor het controleren, ik krijg vanuit hier nog steeds geen verbinding met je modem ondanks de reset dus ik heb onze technische dienst ingeschakeld om het probleem te verhelpen! Ik verwacht, gezien de problemen, dat we een monteur bij je langs gaan sturen om de aansluiting te controleren en dit zo snel mogelijk op te lossen!
Reputatie 1
Fijn dat er een monteur langskomt om de aansluiting te controleren. Nemen jullie contact op voor het maken van een afspraak, en zo ja, wanneer nemen jullie contact op? Of moet ik zelf contact opnemen met de technische dienst? Zou je me in dat laatste geval een nummer via PM kunnen sturen waarop zij direct te bereiken zijn?
Dag allen/Sander (auteur) voor het oplossen van exact dezelfde problemen als door andere klanten in dit topic beschreven heb ik contact gehad met de helpdesk. Medewerker van helpdesk heeft wat instellingen in de frequentie aangepast en hebben samen nogmaals alle troubleshoot acties doorlopen zoals op https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/wifi-signaal-versterken/ beschreven staat. Het mocht helaas niet baten, geen verbetering..

Ik ben sinds 23 mei 2018 over gestapt van Ziggo naar het standaard abonnement van internet en tv. Tv doet het prima maar wifi en bekabeld internet (meerdere kabels geprobeerd) zijn niet van afgesproken niveau waar voor betaald wordt. Doordat het signaal telkens weg valt kan ik niet eens internetbankieren of thuis aan het werk. Los van de snelheid is dat wel het minste wat je mag verwachten in 2018. Maar dat begrijp je zelf ook. Wil je contact met mij opnemen of aangeven via welke weg ik jou of degene die mij een structurele oplossing biedt kan bereiken?
Reputatie 7
Hoi Joost!

Onze technische dienst heeft een monteur aangestuurd om jouw lijn te herstellen. Ons monteursbedrijf heet Guidion, vanuit deze naam zul jij een telefoontje of e-mail krijgen om een afspraak te maken. Heeft dit inmiddels al plaatsgevonden?
Sinds gisteren heb ik geen internet verbinding meer.
Ik vermoed dat het draytek modem het heeft begeven. De meest rechtse 3 ledjes blijven knipperen. Volgens draytek’s website zou hij in tftp mode staan.
Gisteren contact gehad met de klanten service van t mobile, maar hij kon mij ook niet verder helpen, en het zou doorgezet worden naar de technische dienst.
tot op heden heb ik nog niets vernomen en mijn internet werkt nog steeds niet, wel een automatische email gehad met de bevestiging dat het is doorgezet naar de technische dienst en dat het wel tot 5 werkdagen kan duren voor een update.
dit vind ik toch wel erg lang, tegenwoordig is 5 dagen zonder internet erg lastig
Reputatie 7
Hoi @Geis

Internet en Wifi worden steeds belangrijker, ik snap dat een onderbreking ongewenst is. Wij communiceren altijd vijf werkdagen, om geen valse verwachtingen te creëren. Het ligt er een beetje aan hoe diep het euvel in het netwerk zit hoe lang zoiets duurt. Is het binnenshuis, dan sturen we de monteurscentrale aan. Het kan even duren voordat zij contact opnemen. Het kan ook in het netwerk zitten, dan sturen we de netwerkbeheerder aan. Die controleert dan de lijn en maakt eventueel een afspraak met jou om de lijn door te meten. Maar eerst doet onze technische dienst onderzoek om uit te sluiten waar het probleem zit. Dit kan uiteraard sneller gaan dan vijf dagen. Er zijn twee dingen die jij kunt doen. Allereerst de lampjes op het modem in de gaten houden. WAN/Fiber en Internet zijn de belangrijkste twee. Branden ze weer dan is de lijn hersteld. Wij nemen daarna contact op via telefoon of e-mail om je in kennis te stellen. Houd daarnaast de telefoon in de gaten, mocht de monteur bellen. Let op: er kan anoniem ingebeld worden. Dan weet je dat vast.

Laat het wel duidelijk zijn, wij staan aan jouw kant: wij willen jou zo snel mogelijk weer online hebben! We zetten dus alles in het werk om dit asap op te lossen.
De laatste tijd steeds vaker last van "strubbelende" en "sputterende" internetverbinding, maar gisterenavond deed echt wel de das om. Ik kon niet meer normaal streamen (steeds bufferen) en heb de WK-wedstrijden aan me voorbij moeten laten gaan. Erg zwakke of zelfs tijdelijk ontbrekende internetverbinding. Ik weet niet of er sprake was van een storing maar dit is niet waar ik voor betaal. Overigens, dat gezegd hebbende... de 100 Mb/s haal ik nooit aldus diverse apps waarmee je je internetsnelheid kunt meten. Ik overweeg weer serieus te downgraden want ik betaal gewoon voor lucht.
Ik heb nu ruim 2 dagen last van dezelfde 'haperende' internetproblematiek die al een jaar geleden(!!) voor het eerst aangewezen is door gebruiker Marco30. Internet en TV-via-internet vallen totaal uit. Van 80mbit/s naar 0. Het WAN licht gaat knipperen en het beeld op de TV hangt. Dit uitval duurt van enkele seconden tot enkele minuten, waarna het internet weer terug komt van enkele seconden tot een half uur.


"grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen. "

"Hier precies hetzelfde random dc's op verschillende tijden."

"Doordat het signaal telkens weg valt kan ik niet eens internetbankieren of thuis aan het werk."

"De laatste tijd steeds vaker last van "strubbelende" en "sputterende" internetverbinding, "



Hiervoor maak ik al 4 maanden zonder problemen gebruik van het T-mobile thuis internet, echter nu heb ik niet langer dan 30 minuten achter elkaar verbinding. Meestal minder.
Het lijkt me vrij duidelijk dat het hier gaat om een standaard probleem. Is er nog geen standaard oplossing?
Reputatie 7
@OguzhanC Excuses voor de late reactie! Ik zie dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad, is het gelukt met de tips van mijn collega?

@TurielID 'Haperend' internet kan meerdere oorzaken hebben, hier is dus niet één "standaard" oplossing voor maar in jouw geval gaan we een monteur langs sturen om de verbinding te testen en de modem te vervangen indien nodig!
Reputatie 3
Hallo,

Normaliter ben ik niet iemand die op een forum gaat klagen maar nu is het helaas noodzakelijk. Sinds 1-1-2018 overgestapt van Telfort glasvezel naar T-Mobile thuis vanwege de hogere snelheid (750 MB). Alle jaren voor 2018 zonder een probleem internet en tv via glasvezel van Telfort.

Helaas sinds de overstap regelmatig problemen met het internet. Iedere zoveel tijd 'klapt' het internet eruit: het enigste dat helpt is het modem uit/aan doen. Vaak meerdere malen per dag en dan gaat het opeens dagen weer goed. Al 3x is het modem vervangen en nog steeds niets opgelost.

Vandaag ook weer: monteur voor de deur om de storing te verhelpen. Hij kijkt in de meterkast en zegt 'he, hier ben ik al vaker geweest!' Ja dat klopt: iedere keer om het modem te vervangen wat niet helpt. Iedere keer weer bel ik met de klantenservice en iedere keer 'we gaan het doorzetten naar de technische dienst' die de call dan vrolijk weer sluit want er is nu toch signaal?!?!

Wie o wie kan nu eens dit probleem oplossen? Zijn er geen andere modems te vinden die ik kan gebruiken?
Reputatie 7
Hi jiepiewie, daar duik ik graag eens in! Op het moment dat het gebeurt welke lampjes branden er dan nog op de modem? En gaat het dan om de vaste verbinding die er uit klapt, de WiFi of beide? Mocht het WiFi nog wel werken op het moment dat het gebeurt dan heb ik een vermoeden wat de oorzaak kan zijn. Ik hoor het graag van je!
Aan medewerkers van T-Mobile Thuis,

Ik kom praktisch nooit op fora om mijn ervaring te delen, maar aangezien ik nu in de afgelopen periode volgens mij alles geprobeerd heb om de verbinding stabiel of überhaupt staande te houden, kom ik hier.

De laatste tijd, zegge 2 weken, hebben wij bijna alleen maar disconnects met buitenwereld qua internetverbinding.
Daarvoor was het dan wel dan niet, vaak op te lossen met modem even van stroom halen en weer laten opstarten.

Sinds een kleine tijd hebben de buren ook T-Mobile Thuis, waarbij lijkt dat de problemen erger zijn geworden.

Het probleem:
De lampjes WAN en INTERNET branden niet op de modem. Een probleem van buitenaf, volgens mij. Heel soms knippert WAN.
WIFI brandt altijd en daarnaast kunnen wij daarmee ook verbinden, zij het zonder internetconnectie.

Stekker zo'n 10sec uit wcd, fabrieksreset, boos worden, schelden, afstand nemen, wifi kanaal gewijzigd, noem het maar op: Geen resultaat!
Telefonie werkt overigens ook niet.
Maar wel abonnementsgelden betalen...

Wat is hier toch het probleem?
Terugdenkend bemerk ik dat de voornaamste problemen ontstaan zijn bij verhuizing vanuit Den Haag naar Rotterdam en wij een nieuwe modem moesten krijgen van een medewerker van T-Mobile. Hiervoor hadden wij een Vodafone modem; waarlijk 0 problemen gehad daarmee.

Graag zie ik een oplossing hiervoor! Alvast dank.
Reputatie 3
Hallo Brian,

Alle lampjes branden nog (denk ik: ik zal de volgende keer even opletten) en het is altijd de vaste verbinding die eruit klapt. Wifi staat niet aan op die router: daar heb ik een andere (betere) AP voor. Dus als de verbinding eruit gaat heeft niemand in huis nog internet. de TV werkt wel gewoon door. Modem uit en aan doen en het probleem is opgelost. Vandaag ook weer 2x gebeurd :-(

Maar dan nog ben ik nieuwsgierig wat jouw vermoeden is. Mijn vermoeden is dat de verbinding van T-Mobile over een niet goed gelaste glasvezeldraad/ader loopt. Telfort had misschien de ene vezel in gebruik en met de overgang naar T-Mobile is de andere ook in gebruik genomen. Dus moet Reggefiber misschien een lijnmeting uitvoeren of iemand in de PoP de patch controleren?
Reputatie 3
Update 13-08 : verbinding viel weer weg. ACT knippert consistent, WAN knippert random en FIBER blijft branden. Router uit en weer aan maakt niets uit qua lampjes maar zorgt er wel voor dat het netwerk weer werkt. Ook de pc die direct op de router in poort 2 zit aangesloten is dan trouwens zonder internet dus het ligt niet aan de switch achter poort 1.
Reputatie 7
@John-B Dit klinkt inderdaad verdacht veel als een probleem met de binnenkomende verbinding of het modem. Zie je mij via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en dan laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag met je mee!

@jiepiewie Bedankt voor de update! Je geeft aan dat het netwerk weer terug komt zodra je de router reset, wat gebeurt er met de verbinding wanneer de router niet aangesloten is (dus alleen alles rechtstreeks op de modem)? Zou je dit eens willen testen?
Reputatie 3
@jiepiewie Bedankt voor de update! Je geeft aan dat het netwerk weer terug komt zodra je de router reset, wat gebeurt er met de verbinding wanneer de router niet aangesloten is (dus alleen alles rechtstreeks op de modem)? Zou je dit eens willen testen?

Ik heb zo ongeveer alles al getest: andere switch, pc direct aan lanpoort 2, een 2e switch etc. Niets helpt. Als de internetverbinding eruit vliegt is er totaal geen internet meer: ook niet op de direct aangesloten pc. TV werkt dan nog wel. Ik denk er serieus over om maar op zoek te gaan naar een andere provider...
Reputatie 7
Hallo jiepiewie,

Volgens mij is het probleem opgelost als het modem vervangen word. Een moderator zal dit gaan oppakken en voor je oplossen.
Heb je het klantnummer toegevoegd aan je profiel ? dan kunnen ze meteen aan de slag.
Reputatie 3
Hallo,

Ik denk het niet want dit is al het 3e modem wat we nu in gebruik hebben 🙂 Iedere keer als ik T-Mobile bel is de eerste oplossing om het modem te vervangen maar dat is al 3x gebeurt en lost niets op... Doorverbinden naar de 2e lijn of een techneut met meer verstand van zaken mogen ze blijkbaar niet doen.
Reputatie 7
Hoi jiepiewie,

Ik ga je op weg helpen. Ik heb gekeken naar de geschiedenis van onze technische dienst, om erachter te komen wat zij hebben kunnen doen. Zij hebben jouw verbinding 1.5 dag aaneensluitend in de gaten gehouden en constateerden dat er toen geen onderbreking in de internetverbinding heeft plaatsgevonden. Daaruit concluderen ze dat jouw verbinding in orde is en wordt er geen actie ondernomen om Reggefiber aan te sturen. Mijn vraag is daarom: hoe vaak valt jouw internet uit? Is hier een patroon in te herkennen, bijvoorbeeld iedere dag, of iedere drie dagen? Ik hoor graag van je, zodat ik deze informatie door kan geven aan het onderzoek van de technische dienst.
Reputatie 3
Hi sterre,

Dat is nu juist het probleem: er is geen regelmaat in te ontdekken. Dit heb ik ook al vaker telefonisch aan de helpdesk verteld en zou in de calls moeten staan. Het kan een aantal dagen goed gaan en dan gebeurt het weer 3x achter elkaar op 1 dag. Het is zelfs 1x 's nachts gebeurd dat de lijn wegviel terwijl er toen niemand van internet gebruik maakte. Als het internet in huis wegvalt is ook de router niet meer te benaderen om daar eventueel in de webinterface e.e.a. te bekijken. Idealiter zou er een mogelijkheid moeten zijn voor mij om een techneut te bellen als de lijn wegvalt zodat hij/zij meteen kan kijken wat er op de lijn is te zien. Het zou natuurlijk ook nog aan de modem/router kunnen liggen maar helaas staat T-Mobile het niet toe om eigen apparatuur te gebruiken zoals bijvoorbeeld een Ubiquiti EdgeRouter X SFP. Dan zou je een vermoedelijke oorzaak (de modem/router) wegnemen..

Wellicht is een aanpassing naar de nieuwe Huawei HG659 modem incl mediaconverter een mogelijkheid? Of werkt deze niet met glasvezel aansluiting? Als dat mogelijk is dan kunnen we het modem als probleempunt afstrepen.

Met vriendelijke groeten,
Jean-Paul
Reputatie 7
Hi Jean-Paul, ik heb de bevindingen weer doorgezet naar onze technische dienst. Ik weet eerlijk gezegd niet of het mogelijk is om de modem te vervangen voor een Huawei met en media convertor in dit geval of dat er misschien een monteur van de netbeheerder aan te pas moet komen (die gaan wij dan inschakelen) maar we gaan weer voor je aan de slag. Bedankt voor je geduld!
Reputatie 3
Hi Brian,

Dank voor de reactie. De monteurs van Guidion kunnen toch ook de Huawei installeren aangezien jullie die vanaf 1-9 gaan uitrollen bij de nieuwe Thuis-abonnee's. Althans: dat denk ik. De lokale monteur in mijn regio moet mijn huis nu wel kunnen vinden 🙂 Als de netbeheerder aan de slag moet (Reggefiber toch) dan lijkt het me sterk dat die de Huawei gaan installeren want zij zijn verantwoordelijk voor de glasvezel an-sich. Ik wacht vol spanning af.

Ter info: probleem is trouwens nog niet verholpen. Van de week weer een aantal keren moeten resetten.
Reputatie 7
Hi jiepiewie, de monteurs van Guidion kunnen dat zeker en klopt, we gaan dit vanaf 1 september inderdaad aanbieden bij nieuwe klanten 🙂 Maar we gaan hier voorzichtig mee starten zodat we eventuele problemen kunnen ondervangen mochten we iets over het hoofd hebben gezien bij het testen. Bij bestaande klanten bieden we dit in eerste instantie dus nog niet aan. De bedoeling is wel om op termijn ook bij bestaande klanten de Draytek te gaan vervangen voor de Huawei op het moment dat bijvoorbeeld de modem defect gaat. Onze technische dienst is voor nu opnieuw je verbinding aan het monitoren (sinds gisteren), mocht je zelf de komende dagen weer problemen ervaren geef het dan zeker even door, dan kunnen we dit vergelijken met onze bevindingen!

Reageer