Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1
Hoi T-Mobile, ik heb traag internet thuis. Het gaat om een 500Mbit aansluiting, waar ik bedraad op internet. De verbinding is al een geruime tijd traag waarbij ik niet de volledige snelheid haal. Ik heb dit zowel in de meterkast bij de router (laptop met kabel) als bij mijn vaste desktop. Ik haal op jullie speedtest 158/124 ipv de (ongeveer) 500/500. Is het mogelijk een lijn te meten of te testen?

Router is al gereset, zonder resultaat.

dubbele post, staat verkeerd in wifi topic!
Reputatie 3
Hi brian,

Gisterochtend 28-08 is de verbinding weer weggevallen en heeft mijn zoon de router moeten uit/aanzetten om de verbinding te herstellen. Hoe laat weet ik helaas niet. Dan nog lijkt het vervangen van de Draytek nog steeds een valide optie om dit vervelende probleem te verhelpen.
Reputatie 3
Aanvulling: net om ong. 20:35 was de lijn weer weg. Modem uit en weer aan en opgelost.
Reputatie 3
Hi Jean-Paul, ook hier even een reactie. T-Mobile verbiedt het gebruik van eigen apparatuur absoluut niet. Alleen geen officiële ondersteuning. A.s. woensdag wordt ik aangesloten, en nadat Guidion de Draytek werkend heeft opgeleverd gaat deze eraf en ik sluit mijn eigen router aan met een mediaconverter (MC220L van TP-Link) en een Ubiquity Edgerouter Lite. Het "kan" en "mag" dus wel. Alleen niet iedereen wil dit, omdat ze dan zelf de apparatuur moeten betalen.
Reputatie 3
Hi,

Klopt. Dat heb ik ook eerder aangegeven in mijn discussie met T-Mobile. Punt is dat wij ook een vast nummer hebben en dat nou net juist die SIP-gegevens niet worden verstrekt. Dat zou in mijn geval beteken dat ik de draytek in bridge-modus (o.i.d) zou moeten zetten waarbij dat modem alleen als SIP-point fungeert maar de rest van diensten (internet + TV) door een andere router. En dat gaat ook niet. 'Du Moment' dat ik de SIP-gegevens heb kan (en ga) ik ook een andere oplossing optuigen 😉
Reputatie 3
Probleem waar je bij T-Mobile tegenaan loopt is dat de Drayteks via glas rechtstreeks worden aangesloten. Andere providers hebben daar een aparte media converter tussen zitten (zoals de NT van KPN) en dan je de router van de provider voor telefonie erop houden, je kan dan met eigen L2 switch het VLAN voor VOIP eruit filteren en de andere VLAN's voor internet (en eventueel IPTV) naar je eigen router laten lopen. Zodra T-Mobile de Huawei gaat leveren voor glasvezelklanten moet het technisch mogelijk worden om dit zo aan te sluiten. Overigens houdt ook KPN het SIP account verborgen in zijn Experiabox, dus daar is T-Mobile niet de enige in. Alleen daar kan je dus de splitsing maken zodat je VLAN VOIP naar de Experiabox laat lopen.
Reputatie 1
Hoi T-Mobile, ik heb traag internet thuis. Het gaat om een 500Mbit aansluiting, waar ik bedraad op internet. De verbinding is al een geruime tijd traag waarbij ik niet de volledige snelheid haal. Ik heb dit zowel in de meterkast bij de router (laptop met kabel) als bij mijn vaste desktop. Ik haal op jullie speedtest 158/124 ipv de (ongeveer) 500/500. Is het mogelijk een lijn te meten of te testen?

Router is al gereset, zonder resultaat.


Hoi T-Mobile,
helaas nog steeds geen verbetering. Verbinding blijft hangen op 150/120 ipv 500/500. Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Hoi jiepiewie,

Ik zie dat Reggefiber is aangestuurd om jouw lijn te onderzoeken. Gelukkig zie ik dat je inmiddels een afspraak met hen hebt kunnen maken. Ik heb er dan ook vol vertrouwen in dat jouw internet helemaal goed gaat werken!
Reputatie 7
Hoi remcoharmsen,

Ik help je graag aan de juiste snelheid! Ik heb jouw modem op afstand bekeken, je krijgt hier wel de juiste snelheid op binnen. We gaan dus samen op zoek naar de oplossing.

Heb je jouw modem ook een harde reset gegeven? Hiermee valt hij terug in de fabrieksinstellingen, maar dit helpt vaak wel met verbindingsproblemen. Je kunt ook een andere LAN poort proberen. LAN 1 en 2 zijn voor jouw internet. Laat je mij de uitslagen weten? Ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Hoi Sterre,
ik heb het modem een harde reset gegeven. Daarna gaat het even goed (480/420) maar na verloop van tijd valt hij weer terug naar rond de 150/150.

Edit: het lijkt er op dat settings in het modem de snelheid doen verlagen. Ik ben nu per stuk aan het kijken waar het hem in zit. Het lijkt er haast op dat disablen van de firewall op de een of andere manier een negatief effect heeft op de snelheid.
Reputatie 1
Hoi,

ik ben nieuw en heb een vraag we zijn overgestapt van 500 mb naar 750 mb
nu haal ik max 550mb op playstation ik heb het vermoeden dat ik nog niet ben omgezet
ik heb al verschillende utp kabels verbruikt.en kom maar niet hoger
Even een vraagje m.b.t. tot de lampjes van de Huawei-router:


We hebben sinds onze overstap van Ziggo naar T-mobile veel last van uitval op het bedrade en Wifi- internet, hetgeen behòòrlijk irritant is. Dit gebeurt gedurende de hele dag door.
Uiteraard heb ik de modem al meerdere malen opnieuw opgestart.

Ik neem aan dat het lampje van internet gewoon continue aan zou moeten zijn?
Deze blijft namelijk knipperen.

Groet, Ted
Reputatie 1
Hoi T-Mobile, kan het zijn dat het modem een update heeft gehad? Zo uit het niets is er geen route meer tussen WLAN en LAN, waardoor wireless clients niet op het netwerk kunnen. Ook vpn-users komen niet meer op het netwerk. Beide LAN poorten gebruikt, maar geen route. DHCP komt wel netjes door op de een of andere manier, LAN clients krijgen wel netjes een IP van de Draytek. Hoe kan ik dit troubleshooten?
Reputatie 7
Hoi @remcoharmsen en @huissie

Super dat jullie al veel uitgesloten hebben. Volgens mij zijn we op de goede weg! Ik plaats hieronder enkele oorzaken waardoor je 750Mbps niet kan halen.
  1. Controleer je netwerkkaart. Ondersteunt deze snelheden boven de 100Mbit? Heeft deze een broadcom of asheros chipset?
  2. Gebruik je een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel?
  3. Kun je de snelheid meten vanuit de speedtest.net desktop app in plaats van de webbrowser?
  4. Schakel je firewall uit. Je kunt ook in de veilige modus opstarten om softwarematige beperkingen uit te sluiten.
  5. Kun je de computer rechtstreeks aansluiten met een kabel? Gebruik hiervoor dus geen switch.
@remcoharmsen

Ik vermoed dat punt vier op jou betrekking heeft. De snelheid komt dan dus wel binnen op het modem. Ik zou even spelen met de instellingen van de software/firewall om maximaal resultaat te halen. Over de Wifi: kun je in het modem kijken of de Wifi-instelilngen nog correct staan? Eventueel kun je met het Wifi-knopje aan de zij- of achterkant de Wifi weer inschakelen.

@ZangerTed

Ik help je graag verder om die wegvallende verbinding weer stabiel te krijgen. Het lampje op het modem mag knipperen, dat is geen probleem. WAN blijft wel gewoon branden? Heb je ook TV en/of Telefonie en vallen deze ook gelijktijdig weg of gaat het alleen om internet? Graag sluit ik nog enkele zaken uit. Wil je een fabrieksreset van het modem uitvoeren? En kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het ISRA-punt? Gebruik bij voorkeur een kabel van maximaal één meter lengte. Vervang deze eens, dan kunnen we ook een kabelbreuk uitsluiten. Ik hoor graag!
Hoi,

Ik reageer hier op het forum omdat bij ons sinds gister het internet in een keer niet meer deed, ik ging eerst bij de modem kijken en keek of alle kabels er wel goed in zaten en daarna heb ik de modem opnieuw opgestart, beide werkte niet. Ik heb daarna met de klantenservice gebeld en kwam erachter dat het fiberlampje niet werkte, dus er is iets mis met de glasvezelverbinding. Echter toen wij werden doorverbonden naar een monteur konden ze maandag pas hulp sturen! Dit lijkt mij erg lang, aangezien er dan voor een heel weekend geen internet en tv is, is er een mogelijkheid om dit zelf op te lossen of mogelijk sneller geholpen te worden?
Dit is trouwens een VIGOR 2132FVN modem/router


Met vriendelijke groet,
Tom Bruggink
Reputatie 7
Hey @TomBruggink,

Als het fiberlampje niet werkt, dan is er inderdaad iets mis met de glasvezelverbinding. Jammer genoeg is dit niet iets wat je zelf kunt oplossen. Nu is het inmiddels wel al maandag, dus ik ben heel benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost bij je!
Hey @TomBruggink,

Als het fiberlampje niet werkt, dan is er inderdaad iets mis met de glasvezelverbinding. Jammer genoeg is dit niet iets wat je zelf kunt oplossen. Nu is het inmiddels wel al maandag, dus ik ben heel benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost bij je!

Ik ben net gebeld dat het probleem alles behalve opgelost is, na 5 dagen gewacht te hebben komt de monteur ons vertellen dat hij er niks aan kan veranderen. Het probleem ligt niet bij de modum, maar bij t-mobile zelf blijkbaar volgens de monteur. Wij krijgen dus gewoon geen verbinding in ons huis door de kabel heen. Ik hoop dat dit snel opgelost is, aangezien wij al 5 dagen hebben gewacht en er nog steeds geen oplossing en internet is!

Mvg,
Tom Bruggink
Reputatie 7
Hi Tom, bij het monteursbezoek sluiten we eerst de oorzaak in jouw woning uit, dus inderdaad de modem en de aansluiting naar de modem toe. Als in dit in orde blijkt te zijn en de oorzaak in de verbinding naar je woning toe ligt dan schakelen wij direct de netbeheerder in om dit te verhelpen! Als je mij een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer wil sturen dan kijk ik graag met je mee!
Ik heb deze gegevens ook al verstuurd naar iemand die Sander heet, maar deze heeft mij nog niet geholpen, er is een update van de huidige situatie echter. Het probleem ligt blijkbaar bij Reggefiber, die hebben de internetkraan uitgezet bij ons thuis volgens de monteur die maandag is gekomen, maar Reggefiber wil eerst zelf een monteur sturen om het te bekijken, dit duurt steeds langer zo en ik wil graag zo snel mogelijk een oplossing. Ik heb de gegevens die ik Sander heb gestuurd u nu ook gestuurd in een privebericht.
Reputatie 7
Hoi @TomBruggink

Wees gerust: ik heb je gegevens ontvangen! Mijn collega Brian heeft je via Social Media een update gegeven. Ik zie dat er nu allemaal lijntjes langs elkaar gaan: twee privéberichten op de Community en op Social Media. Het is het beste om één kanaal te kiezen, anders vallen we straks allemaal over elkaar heen! 😉
Hallo T-Mobile,

Sinds eind juli heb ik T-mobile Thuis en dagelijks valt het internet (bedraad en wifi, tv werkt nog) minimaal 1x per uur uit. Ik kan geen Netflix of YouTube kijken, thuiswerken ook niet. Ik heb van alles geprobeerd, harde reset, modem vervangen etc etc. Blijkt dat er iets niet goed is tussen de centrale in mijn wijk en T-Mobile. Vorige week woensdag (19/9) is Reggefiber 2x bij mij langsgeweest, heeft alles in mijn huis gecheckt, alles is goed. Hij heeft uiteindelijk de poort in de centrale veranderd. Volgens de monteur zou T-Mobile deze poort moeten toewijzen aan mijn adres. Dit is ook dezelfde dag doorgegeven aan T-Mobile klantenservice. Dit zou 3 tot 5 werkdagen duren. Het probleem is nog steeds niet verholpen. Afgelopen maandag weer dr klantenservice gebeld en er werd gevraagd om tot woensdag te wachten, het is inmiddels donderdag en het probleem is nog steeds niet verholpen. Zojuist de klantenservice weer gebeld, 17minuten in de wachtrij en er werd weer vriendelijk verzocht om morgen te bellen aangezien ze de technische dienst niet meer kunnen bereiken. Ik ben dit zoooooo spuugzat, we zijn al 2 maanden verder en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem! Ik zat 4jaar bij KPN, ik heb ze nog nooit in die 4jaar zo vaak gebeld dan dat ik T-Mobile in deze 2maanden heb moeten bellen. T-Mobile kan wel het geld innen, maar niet de service leveren!
Wanneer wordt dit opgelost?!!!!

Mvg,

Suraj
Reputatie 7
Hi Suraj,

Ik kijk graag voor je na wat de status is en ik regel graag voor je dat hier wat vaart in gaat zitten! Ik wil jou optimaal kunnen laten genieten van jouw T-Mobile Thuis. Kun je mij daarom in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Samen met jou los ik dit op!
Hoi Sterre,

Heb je een privébericht gestuurd.
Ben benieuwd of jij dit kunt oplossen.
Hoor graag van je.

Mvg,

Suraj
Beste,

Ik heb een glasvezel abonnement voor 750 internet. Ik heb net de test gedaan om te kijken wat de snelheid is met de app van speedtest. Echter kom ik uit rond de 100 Mbps uit.
De kabel zelf wordt niet verder gesplitst. Ik heb de test bedraad uitgevoerd.
Is mijn abonnement wel omgezet of is er iets anders mis?

Mvg,
Sjoerd
Reputatie 1
Ik ondervind dat iedere dag rond 19:00 mijn internet verbinding wegvalt.
De management pagina van de modem Huawei HG659 kan ik nog openen met laptop met netwerk kabel connectie of via WIFI connectie. Vanaf de modem is geen ping meer mogelijk naar een internet adres.
Onlangs overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis VDSL en helaas is dit een dagelijks voorkomend fenomeen.

Dit is geen storing die vermeld wordt op de storing pagina.
Alleen met een herstart van de Huawei HG659 wordt de verbinding hersteld.
Ik heb de stappen uit de start post uitgevoerd, zoals herstart, power-off, factory reset.
Maar het probleem blijft.

Graag hoor ik hoe ik een stabiele connectie krijg.

Reageer