Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1

Er is momenteel een grote storing in Zuid nederland

 

vele mensen hebben een zeer trage download of verbrekende verbindingen en packetloss

op fiberoptics

Reputatie 1

storing is er nog steeds (Rotterdam)

Reputatie 7

Hey @jerrydon,

Ik heb je dossier er gelijk bijgepakt en je verbinding op afstand geanalyseerd. Momenteel ziet je verbinding er meer dan prima uit. Ook is je modem al een geruime tijd onafgebroken online. Kun je mij aangeven wanneer je de laatste keer last van een uitval hebt gehad? Waarbij je Internet, Wifi en Wan lampje niet meer gingen branden? En heb je ook al geprobeerd om je modem van een fabrieksreset te voorzien? 

Het klopt trouwens dat we apparatuur recyclen en na een grondige revisie hergebruiken. Wél moet alles goed functioneren en netjes verpakt zijn. Excuses dat jouw pakket niet netjes is verpakt. Dit is uiteraard niet de bedoeling. 

Hoi @Boyette & @JerryCJK,

Ervaren jullie nog steeds problemen met jullie verbinding? Op dit moment hebben we geen signalen ontvangen over een storing. Een herstart van het modem verricht vaak wonderen. 

Reputatie 1

hi @Piotr 

we hadden de stroom van het modem vandaag al een paar keer eraf gehaald.
dat heeft niet geholpen.
Nu hebben we deze een full reset gegeven.
 

Reputatie 7

Hey @JerryCJK,

Wanneer ik je verbinding op dit moment uitlees dan zou alles weer naar behoren moeten werken. Mocht je nog problemen ervaren dan weet je ons te vinden. :wink: Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag!
 

Reputatie 1

De afgelopen 5 dagen valt in de avond mijn internet met regelmaat uit. Soms maar een paar minuten, soms langer. De WiFi verbinding geeft dan steeds aan dat de netwerksnelheid zeer sterk is. Vaak met de mededeling “geen internet”. De verbinding via kabel naar mijn PC heeft dezelfde storing. Wel signaal, geen internet.

Resetten heeft geen enkele invloed (kijkt logisch de verbinding en de netwerksnelheid zijn OK).

Omdat het probleem voornamelijk in de avond optreed en dan ook langer, lijkt het een capaciteitsprobleem met het internetsignaal.

Het is in ieder geval zeer irritant. Neflix kijken met streamen is ondoenlijk. Tekens kortere of langere  internet onderbrekingen..

Reputatie 2

Hoi,

Mijn internet verbinding zowel bedraad als via wifi valt steeds weg, als ik dan de windows troubleshooter draai zegt hij dat de router problemen heeft en gereset moet worden of dat de dns servers niet bereikbaar zijn. Tv over hetzelfde draadje blijft gewoon werken, dus kabel lijkt opzich okee.

Ik heb de huawei hg 659 gereboot en factory-resets gegeven, verbinding hersteld even maar uurtje later valt ie toch weer weg.Als ik niks doe hersteld de verbinding na enige tijd ook wel weer dus met het resetten of herstarten lijkt het weinig te maken te hebben.

Wat moet ik doen om weer een stabiele verbinding te krijgen? of is dit een tijdelijke storing?

Reputatie 7

Hey @chrborra,

Hier help ik je graag bij! Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan en heb op afstand naar je verbinding gekeken. Daarbij heb ik gelukkig geen gekke dingen kunnen achterhalen. Kun je mij aangeven welke lampjes er op je modem branden gedurende een wegval van je internet? Ook wil ik je vragen om een fabrieksreset op je modem uit te voeren en vervolgens te testen of je internet nog steeds wegvalt. 

Hoi ​​​​@MaartenZeeland,

Top dat je zelf al een aantal dingen hebt getest en uitgesloten! Ook aan jou de vraag; weet je welke lampjes er op je modem branden gedurende een uitval? En valt zowel je Wifi als bekabelde verbinding gelijktijdig weg? Vreemd dat je TV wel werkt gedurende een uitval. 

 

Reputatie 2

Hoi Piotr,

Vandaag gaat het toevallig net weer goed (even afkloppen), dus het zal toch wel iets tijdelijks geweest zijn.

Lampjes: pwr en wan aan, voip en usb uit, internet en wifi knipperen snel, lan 1 tm 4 branden en geven soms een kort knippertje. En ja zowel wifi als bekabelde verbinding hebben hetzelfde probleem: websites worden niet gevonden.

In de router op wizard internet verbinding zoeken: bij ‘automatisch’ staat korte tijd ‘u heeft geen verbinding’ dan veranderd dat in ‘ Apparaat probeert automatisch verbinding met internet te maken.’ het selectie balletje verspringt dan naar ‘verbinden zonder account’. Als ik toch auto en volgende doe kan de verbinding niet gevonden worden, op ‘zonder account’ lukt het soms wel, soms niet.

internet/internet instellingen blijft alsmaar verversen en knippert elke paar seconden in de browser, de onder ‘INTERNET_VOICE_R_VID_300’ genoemde dns servers ‘37.143.84.228’ en ‘37.143.84.229’ zijn niet te pingen. PC ziet de router ‘192.168.1.1’ als dns (natuurlijk).

Reputatie 7

Hey @MaartenZeeland,

Bedankt voor je terugkoppeling! Wanneer ik nu je verbinding op afstand uitlees dan ziet alles er top uit. Ik kan geen problemen constateren. Gebruik je op je PC/laptop een firewall of antivirus programma die van invloed zou kunnen zijn op je verbinding? En is je verbinding na de laatste fabrieksreset nogmaals weggevallen? 

Reputatie 2

Alles is op het moment okee, en ja uiteraard op de pc een antivirus/firewall programma. Als dat het zou zijn zou wifi/telefoon toch niet tegelijk ook geen verbinding hebben?

Ja na de laatste fabrieks-reset is het nog een paar keer voorgekomen, maar heeft het zich na wisselende tussenpozen vanzelf hersteld, ik neem dus aan dat er even een probleempje was met de bereikbaarheid van de dns-servers.

bij de weg, jij ook bedankt voor de hulpvaardigheid.

Mvg.

Reputatie 7

Hi @MaartenZeeland, hoe gaat het nu met de verbinding? Mocht het zich nog steeds voordoen laat het dan zeker weten, dan gaan we kijken naar een oplossing!

Reputatie 2

De laatste paar dagen wegvallende internet verbinding (Urk) stekker er al uit gehad enz. 

Volgens t mobile zelf geen storing bekend maar dit is niet echt lekker te noemen. Op tv zie ik ook af en toe blokkerig beeld…. 

Reputatie 7

Hey @nepdance,

Ik help je graag aan een oplossing! Ervaar je de wegvallende verbinding gelijktijdig met het blokkerig beeld op je TV? Ook wil ik je aanraden om de volgende handeling uit te voeren:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 

  2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom. 

  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in. 

  4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of het bovenstaande stappenplan heeft geholpen!

Reputatie 2

Hey @nepdance,

Ik help je graag aan een oplossing! Ervaar je de wegvallende verbinding gelijktijdig met het blokkerig beeld op je TV? Ook wil ik je aanraden om de volgende handeling uit te voeren:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 

  2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom. 

  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in. 

  4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of het bovenstaande stappenplan heeft geholpen!

Stappen doorlopen maar het blokkerige beeld heb ik af en toe nog steeds. Net of er elke keer een storinkje doorheen komt. De internet verbinding is nu weer even goed. 

Reputatie 2

Hey @nepdance,

Ik help je graag aan een oplossing! Ervaar je de wegvallende verbinding gelijktijdig met het blokkerig beeld op je TV? Ook wil ik je aanraden om de volgende handeling uit te voeren:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 

  2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom. 

  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in. 

  4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

Ik hoor graag of het bovenstaande stappenplan heeft geholpen!

Stappen doorlopen maar het blokkerige beeld heb ik af en toe nog steeds. Net of er elke keer een storinkje doorheen komt. De internet verbinding is nu weer even goed. 

 

Internet is weer een drama. Kom op T mobile jullie kunnen beter! Het is een hele tijd goed gegaan Ik heb meerdere keren een monteur bij mij thuis gehad en er is 3 keer een nieuwe modem geplaatst. Zoals ik al zei is het daarna een hele tijd goed gegaan maar nu is het dus weer een drama met constant wegvallende verbinding.

Reputatie 7

Hey @nepdance,

Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Reputatie 2

Hey @nepdance,

Hier gaan we wat aan doen! Ik heb zojuist een monteur aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Ik zal van't weekend alles nog een keer resetten en als dat niet helpt maak ik maandag gelijk de afspraak. 

Reputatie 4

Dat is helemaal goed @nepdance. Laat het ons weten als we toch iets voor je kunnen betekenen! :smile:

Goeie morgen, 

Er is een storing bij mij en meerdere mensen in Amsterdam Noord. Zie ook dit topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/t-mobile-thuis-glas-storing-317534

Kunnen jullie een update geven of deze storing al bekend is en/of er al een oplossing is?

Dankje! 

Wim

Amsterdam west 1057 heeft ook een storing. Werken wordt zo wel heel moeilijk en et zou T-Mobile sieren iets beter te communiceren. En ja ben door al jullie hoepels gesprongen. Vooral het gebrek aan communicatie is storend

Klopt, de communicatie is niet de beste kant van T-Mobile, maar daar staat ook een budget prijs tegenover, wil je beter kost dat ook meer.

 

En zoals ik al veel vaker heb gezegd, ben je echt voor je werk afhankelijk van een stabiele verbinding met een snelle oplossing in het geval van een storing zal je bij welke provider dan ook een zakelijk verbinding moeten afsluiten, daar heb je veel meer rechten als bij een simpel consumenten lijntje.

Reputatie 7

Hoi @Wim567., @Lolodipolo en @Doornekamp33,

 

We zien inderdaad dat er geen vast internet is in de regio Amsterdam voor T-Mobile Thuis. Het probleem wordt verder onderzocht samen met KPN. In dit topic houden we je op de hoogteGeen internet Amsterdam.

Reputatie 7

De problemen in regio Amsterdam zijn opgelost! Mogelijk dien je nog je modem en/of media converter van de stroom te halen om de verbinding te herstellen.  

Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!



Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco

Bijna 2 week heb ik dezelfde probleem. Iedere dag tussen 15:30-16-30 heb ik Internet disconnect. het duurt paar minuten, maar waroom heb ik dit problemen????

Reageer