Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1

Hey @chrborra,

Hier help ik je graag bij! Ik ben hier gelijk mee aan de slag gegaan en heb op afstand naar je verbinding gekeken. Daarbij heb ik gelukkig geen gekke dingen kunnen achterhalen. Kun je mij aangeven welke lampjes er op je modem branden gedurende een wegval van je internet? Ook wil ik je vragen om een fabrieksreset op je modem uit te voeren en vervolgens te testen of je internet nog steeds wegvalt. 

Hoi ​​​​@MaartenZeeland,

Top dat je zelf al een aantal dingen hebt getest en uitgesloten! Ook aan jou de vraag; weet je welke lampjes er op je modem branden gedurende een uitval? En valt zowel je Wifi als bekabelde verbinding gelijktijdig weg? Vreemd dat je TV wel werkt gedurende een uitval. 

 

Dag Piotr,

Vanavond was het weer helemaal raak. Verbinding om de haverklap weg. Risetten geen effect. Lampjes op modem branden normaal. Signaal: Erg sterk. Er komen allen geen gegevens over!

Ik lees meerdere klachten die hiermee overeenkomen. Het ziet er naar uit dat het probleem dieper zit en met capaciteit heeft te doen.

 

Reputatie 7

Hey @Anton87,

Daar gaan we iets aan doen! Kun je mij beschrijven welke stappen je al hebt doorlopen? Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

 

Hoi @chrborra,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen! Zojuist heb ik dit probleem aangekaart bij onze techneuten. Zij gaan hiermee aan de slag. Zodra we meer weten, brengen we je zo spoedig mogelijk op de hoogte. :relaxed:

Reputatie 1

Hierbij nog wat antwoorden van mij op de vragen die je aan Anton 87 stelde:

-Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst? 

Ik heb geen TV. alleen Internetaansluiting.

-Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

De verbinding is tijdelijk helemaal weg.

-Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

Ik meen dat alles normaal brand, maar het kan zijn dat de storing al weer weg is tegen de tijd dat ik bij het modem ben aangekomen.

-Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

Wegvallen duurt van ongeveer een minuut tot een paar minuten. Verbinding herstelt vanzelf. Ik moet alleen het bevroren programma weer activeren.

-Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Twee dagen geleden in de avond. Het is altijd in de avond. Ik zal proberen het nauwkeuriger bij te houden.

Reputatie 7

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Reputatie 1

Ik ervaar de problemen met Netflix, YouTube en Boom Beach (iets anders doe ik s’avonds niet).

Die geven eerst aan dat er geen verbinding is, terwijl mijn tablet aangeeft: Verbonden; Netwerksnelheid Erg Sterk.

Als er weer verbinding is gaan die programma's niet vanzelf verder. Ik moet dan een promt geven of opnieuw starten. 

Goedenavond T-Mobile sinds mijn overstap richting T-mobile glasvezel internet ben ik zwaar ontevreden, kunnen jullie mij uitleggen waarom mijn internet zo belabberd is tussen 20.00 en 23.00?

Ik heb 100/100 pakket en ik haal binnen deze tijden snelheden tussen 45-45/80-80 download + upload verschillend per test moment. Overigens is mijn connectie binnen deze tijden totaal niet stabiel waarbij gamen zo goed als onmogelijk is met ping tijden die constant schommelen tussen 40-140ms

Ik zit op kabel, en nee het heeft niets met software te maken aangezien ik buiten deze tijden constante snelheden heb met 97/96 up + down en 10 tot 20ms max.


Kunnen jullie mij uitleggen hoe dit komt? Met mijn vorige provider had ik hier totaal geen last van...

 

Overzicht hoe instabiel het is..
test 1 avond spitstijden
test 2 avond spitstijden
Ochtend buiten spits tijden is mijn internet stabiel met de snelheid die je verwacht

 

Hi @chrborra, dank voor de informatie! Ik heb even meegekeken met je verbinding en deze ziet er goed uit maar ik zie inderdaad op een aantal dagen tussen 20:30 uu en 22:00 uur een “hick-up” maar daarna herstelt het zich weer. Je geeft aan dat je het bevroren programma weer moet activeren, wat bedoel je hier mee? Ervaar je de problemen tijdens het gebruik van een specifiek programma op je laptop/pc? 

Ik ervaar problemen dat mijn internet rond deze tijden totaal niet stabiel is waardoor gamen totaal niet chill is… met schommelende ping tijden van 40-140ms… Met mijn vorige provider ook glasvezel had ik hier totaal geen last van.

Reputatie 7
Badge +16

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

@chrborra Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst eergisteren een ticket uitgezet hebben naar Guidion. Je kunt nu met hen een afspraak maken om na te gaan wat de oorzaak is van de wegvallende diensten. Geen zorgen, ik weet zeker dat de monteur er alles aan zal doen om jouw probleem te verhelpen! :smile:

 

@Kirillov Heb je hier op meerdere apparaten last van? De lijnmeting toont namelijk een stabiele verbinding. Dit betekent natuurlijk absoluut niet dat je er geen last van hebt, maar dan wil ik een aantal zaken uitsluiten. :wink:

Hey @Jason yes op de apparaten aangesloten met draad aan de modem en ook de wifi trouwens. De lijn is stabiel dat geloof ik ook want het internet werkt goed buiten de tijden 20.00-23.00. Binnen deze tijden is het internet belabberd het lijkt alsof jullie lijn de drukte niet aan kan.
Zie hier mijn speedtest van nu:

 

Reputatie 2

Ik ervaar de zelfde problemen wil je de speed test van t-mobile zelf doen die doet het helemaal niet geeft bij jitter 3 aan en de rest vergeet hij voor het gemak maar pagina's openen niet vanavond al 3 x de boel herstart

en bij een andere speed test krijg je 33 mbps download stream van het grootste pakket wat er voor internet is hmm spijt dat ik over gestapt ben yup vanaf begin af aan al

Reputatie 7

Hey @Kirillov,

Helder! Zou je mij dan een screenshot van de uitslag van de speedtest willen sturen, met hierbij de taakbalk zichtbaar? Met die informatie kan ik onze techneuten van meer informatie voorzien. Alvast bedankt!

Hoi ​​​​@Rnolten,

Ik wil je graag aan een oplossing helpen. Daarbij wil ik jou ook vragen om ons een paar resultaten te sturen van een bekabelde snelheidsmeting. Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net. Zorg ervoor dat de screenshots het volledige scherm weergeeft, zodat ik de internetverbinding duidelijk kan zien. Bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +16

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:

@Jason zie screenshots, heb verschillende servers gepakt en op jullie eigen t-mobile site is het al helemaal een ramp. Zoals ik eerder heb aangegeven zijn de internet snelheden zeer triest tussen de tijden van 20.00-23.00 (Buiten deze tijden werkt mijn internet in orde en haal ik constant rond de 96/96) met mijn vorige provider had ik nergens last van.

Zeer trieste snelheden op dit moment
LOL
Mocht je nog twijfelen dat het alleen toevallig deze dagen zijn zie hier een totale webhistory, alle dalen zijn rond het tijdstip 20.00-23.00 genomen de stabiele pieken zijn de tijden zoals middag ochtend en nacht

 

Reputatie 7

Hey @Kirillov,

Super! Bedankt voor de resultaten, die komen goed van pas! Ik heb zojuist een melding ingediend bij onze techneuten. Zij gaan dit onderzoeken en uiteraard proberen op te lossen. Zodra we een bericht ontvangen, nemen we wederom contact met je op. :relaxed:

Reputatie 2

@Kirillov en @Rnolten Hopelijk hebben jullie een prachtige jaarwisseling gehad! Lukt het met de screenshots? Zodra we die binnen hebben, gaan we zo snel mogelijk voor jullie aan de slag. :smile:


Wij hebben hier een prima jaarwisseling gehad de screens komen er nog aan die ik laatst had gemaakt waren met de wifi want tja je koopt een nieuwe laptop en er zit niet eens een ethernet aansluiting meer op.

Des al niet te min zijn we hier thuis ook aan het overleggen hoe en wat want als er 1 zit te game op de laptop de ander zit tv te kijken moet ik mijn wifi van mijn mobiel al uitzetten wil ik iets daarop opzoeken

dit is de screen van de dag dat ik mn commentaar gaf maar dat is wel wifi

Reputatie 7
Badge +16

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!

Reputatie 2

@Rnolten Aah geen haast, maar zodra we de bekabelde screens binnen hebben, kunnen we ook jouw case naar de techneuten doorsturen!


mja ben er mee doende maar zoals ik al zei dr zijn er hier nog maar weinig die bekabeld werken t probleem blijft voort zodra ik of iemand anders hier in huis op de laptop een spelletje zit te doen is t feest en daar hadden we in t verleden geen last van. Qua mobiele telefonie niks te klagen maar de rest zingen we even uit

Je ziet me hoop ik spoedig met de screens

Reputatie 1

Waarom is het zo moeilijk voor T-Mobile om fatsoenlijke service te bieden? Ik heb geen internet in het weekend, en op de site wordt ik van kastje naar muur gestuurd.

- check je storing op het forum (nee, want volgens jullie is er niks aan de hand)

- praat op Facebook of Twitter (nee, want dat werkt niet in het weekend!)

- ga naar de community (nee, dat wil ik niet, ik wil gewoon iemand spreken!)

 

Hoe moeilijk is het voor T-Mobile thuis om een telefoonnummer op de site te zetten?

Reputatie 7

Hi @JeroenTGT, zo moeilijk is het niet hoor, je vindt het telefoonnummer onder andere hier en hier, kostte letterlijk 10 seconden Googlen.:wink: Daarnaast zijn we in het weekend ook gewoon bereikbaar via Telefoon, Chat en op Facebook en Twitter. En op de Community kan je altijd terecht maar hier duurt een reactie vaak iets langer. Eitje toch?

Reputatie 1

@Brian 

 

Dit bedoel ik dus. 

 

Jullie zijn in het weekend helemaal niet bereikbaar via Facebook of Twitter. Dus je bent gewoon glashard aan het liegen. Het staat zelfs op jullie eigen site dat je in het weekend geen reactie krijgt via sociale media.Zo moeilijk was dat toch niet?

En dat telefoonnummer: tja, leuk dat je het kunt googlen. Is dat niet juist heel triest dat je dus beter een externe partij kunt gebruiken om een telefoonnummer te vinden, terwijl als ik via de T-Mobile site klik op "meld een probleem", dat ik überhaupt niet een telefoonnummer te zien krijg?

 

Eitje inderdaad. Meer een geklutst dan een heel.

Bij mij zelfde problemen als die ik hierboven lees: op dalmomenten (ma-vr overdag) prima verbinding (dwz tenminste 50% van de max snelheid bij mijn abonnement), maar op piekmomenten (weekend en dan mn. tussen 20.00 en 22.00/23.00 uiterst beroerd). Op dit moment probeer ik dit bericht te versturen terwijl mijn download snelheid 0,4 mb/s is. Nogal matig. Dit is zowel voor bekabeld als Wifi. Omdat het doordeweeks prima gaat, is er met het systeem an sich niets mis. Wel wil ik graag weten wat er wel mis is. Ik kan nu dus via internet bijv. niet eens WIDM kijken. Best balen. Hiervoor (6 maanden terug) zat ik bij Telfort en daar heb ik dit nooit gehad. Dit mag dan wel wat goedkoper zijn, maar nu kwalitatief ook beduidend minder. Kunnen jullie mij verder helpen? Ik hoop dat dit te verhelpen is, anders ben ik alsnog genoodzaakt weer overstappen. 

 

groeten,
Hielke 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @klinkhamer,

 

Doordat Wifi van te veel externe factoren afhankelijk is kunnen we op Wifi zelf geen garantie leveren qua snelheid en dekking. Wat we wel doen is servicegarantie aanbieden. Dit houdt in dat wanneer jij storingen ervaart met Wifi, welke wij niet direct kunnen oplossen aan onze kant, we een monteur kunnen aansturen die hier naar gaat kijken en oplossingen aanbiedt. Hieronder heb ik nog wat tips neergezet die de sterkte van Wifi uitleggen: De sterkte van de Wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw Wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-haal-het-maximale-uit-jouw-wifi-276063. Vooral het aanpassen van het Wifi kanaal is meestal de oplossing. Wij adviseren het gebruik van het automatische kanaal Succes met de tips!

Als je er niet uitkomt, geen zorgen. Laat het me weten, dan gaan we samen een oplossing zoeken. :smile:

@Jason : het gaat om zowel Wifi als bekabeld, dus ook via de kabel is het signaal uiterst zwak, maar compleet in lijn met het wifi-signaal. Dus via beide manieren is het signaal zwak. Redenen voor traag wifi ken ik, maar als het ook via de kabel zo gaat, dan wordt het wat mij betreft een ander verhaal. 

Groeten,
Hielke 

Reputatie 7
Badge +16

@klinkhamer Dan gaan we een andere oplossing zoeken, geen zorgen die zijn er altijd! Mag ik je verzoeken een bekabelde speedtest te doen op de laptop of pc? Dit kan via speedtest.net en wil je daar een screenshot van maken? Deze kun je in dit topic posten, dan zullen de techneuten onderzoeken waar het vandaan komt. Zorg er alsjeblieft voor dat de screenshot de hele desktop laat zien, zo zien wij dat het om een bekabelde verbinding gaat. :relaxed: Alvast superbedankt voor je medewerking!

Hoi Jason, 

 

Ik moet zeggen: ik heb dit weekend de snelheid gecheckt en die was aanzienlijk beter dan de afgelopen 2 weekenden. Voor mij compleet onverklaarbaar, maar wel prettig. Mocht het probleem zich alsnog voordoen, zal ik gelijk screenshots van bekabelde verbinding meesturen. 

 

Groeten,
Hielke 

Reageer