Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 3

Hoe lang duurt het in de regel totdat Guideon contact met je opneemt voor het plannen van een afspraak? Gisteren heb ik telefonisch met de helpdesk gesproken en zij zouden een monteur inschakelen voor mijn storing, waar ik een sms over zou krijgen met daarin een planning met bloktijden o.i.d. Ik begrijp dat de feitelijke afspraak wellicht niet op heel korte termijn kan, maar ik zou wel graag z.s.m. weten waneer hij komt, met het oog op eventuele alternatieven te regelen voor volgende week. Met 3 kinderen die via internet school gaan volgen en 2 ouders die tegelijkertijd thuiswerken, gaat mijn telefoon hotspot niet redden heb ik gisteren gemerkt.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @yurgr Ik heb het direct voor je gecheckt! Mijn collega aan de telefoon heeft inderdaad een aanvraag gedaan om een monteur jouw kant op te sturen. Wanneer de aanvraag door de juiste afdeling is goedgekeurd, krijgt Guidion een seintje om een bericht jouw kant op te sturen voor het maken van een afspraak. Dit gebeurt vaak 1-3 dagen na goedkeuring.

 

@alex288 Wellicht helpen de tips in dit topic jou met de Wifi!

Reputatie 3

@Demi bedankt voor de info. Maar dat een extra afdeling eerst goedkeuring moetngeven klinkt voor mij als consument als een extra vertragende factor. Ik hoop dat de monteur dan mijn probleem snel ter plekke kan verhelpen. Fijne jaarwisseling.

Reputatie 7

Hi @yurgr

 

Die extra check is juist gedaan om sneller tot de juiste conclusie te komen. In sommige gevallen blijkt dat een monteur niet de juiste oplossing is. Dan komt er een monteur voor niets langs. Deze check is een technische en zorgt ervoor dat we veel gerichter en efficiënter te werk kunnen gaan. Als er ene monteur langskomt kun je r van op aan dat het hoogstwaarschijnlijk dé oplossing is. Bedankt voor het meedenken! 

Reputatie 3

Hallo @Sander , ik heb tot op dit moment (dinsdag 5 januari 20:20) nog steeds niets vernomen van een monteur. Ik zou toch graag wel op korte termijn geholpen willen worden. Kan jij wellicht wat versnelling aanbrengen?

Reputatie 3

Hallo @Sander , ik heb tot op dit moment (dinsdag 5 januari 20:20) nog steeds niets vernomen van een monteur. Ik zou toch graag wel op korte termijn geholpen willen worden. Kan jij wellicht wat versnelling aanbrengen?

@Sander vermoedelijk is een monteur in de Pop bezig geweest met mijn probleem (?) want vanmiddag brandt ineens de Fiber en Wan weer en heb ik weer internet. Ik heb echter niets vernomen vanuit Guideon of T-Mobile, staat er wellicht iets in de melding bij? Ik probeer morgen wel even telefonisch met de helpdesk te bellen om na te gaan of het probleem inderdaad definitief is opgelost. 

Beste, 

 

Vanaf 06:00 heb ik geen internet verbinding. Krijg steeds de melding op de laptop "no internet" ook bij WiFi. 

Heb de jullie stappen plannen aantal keer al geprobeerd. Maar nog geen succes. 

Reputatie 1

@Waqqas  DSL. wandcontactdoos, dus gewoon via telefoonlijn

Reputatie 7
Badge +16

@yurgr Is het probleem nu definitief verholpen of speelt het nog steeds? Ik heb je profiel doorgespit, maar zie nergens een melding vanuit de netbeheerder dat men in de centrale langs geweest is. Dat betekent echter niet per definitie dat er geen monteur werkzaamheden verricht heeft. Meer dat die melding dan niet aan ons kenbaar gemaakt is.

@Sandrolouisa Werkt de verbinding wel op andere apparaten; zoals bijvoorbeeld je mobiele telefoon? Probeer eens om het Wifi-netwerk op je laptop te ‘vergeten’ en dan je laptop opnieuw op te starten of de meest recente updates downloaden → vaak werkt dit perfect!

Reputatie 3

@Jason ja hij is nog steeds actief. Ik vermoed dat er aan de andere kant van de glasvezel echt wel 'iets' is gecorrigeerd, kan me niet voorstellen dat mijn modem 10 dagen stuk is (en dagelijks 1 of meer keer herstart ter check of het wellicht alweer werkte), en dan ineens zonder herstart het lampje bij WAN en Fiber weer terug is. Maar ik denk dat de melding dan wel op afgehandeld kan worden gezet, hoewel ik graag zou horen dat er inderdaad een actie is verricht. Zo niet is het een beetje spannend dat internet blijlbaar zomaar 10 dagen weg kan blijven van mijn glasvezelverbinding...

geen internet meer na stroomstoring dordrecht centrum 3311dp 

Reputatie 1

@Jason Hi, unfortunately the speed of the internet in Kampen has been very, very useless since yesterday. I am a fresh customer, I haven't had a problem with it so far. Please help!

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Hoi @leochehinchoi ,

Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat jij na de stroomstoring weer kan genieten van de verbinding. Goed om te horen!

Hi @Márton Lakat,

Thanks for your message! I see you’ve made a new topic (link is clickable) for the speed issues on your connection. Shall we continue our conversation over there? That way we can make sure you get the best possible help.

 

Reputatie 1

@Boris Köszönöm. Kérem, segítsen. 6 napja nincs internetem!

Hi,

I lost my connection. The Wi-Fi is on (green light for 2.4G and 5G) but no internet.

When I tried to use it, I got a "no connection" error.

this is very frustrating given the work from home, I tried to reboot the box (T-50), but the issue is still going. I live in Amsterdam.

Many thanks for considering my request.

Regards

Selin

Reputatie 7

Hi @selinalabas ,

Thank you for your message and welcome to the Community! I see you’ve already contacted my colleagues from customer service and with their help we’ve found the issue and working hard to fix the issue. Currently KPN is fixing the issue at the grid hub. I have good faith that the issue will be resolved ASAP. Please let me know if you have any questions in the meantime. We’re here for you!

Al sinds de start van mijn abonnement valt dagelijks het internet uit voor 5 a 10 minuten, daarna doet het het weer. Of ik met een kabel of via wifi verbonden ben maakt geen verschil, een kabel verwisselen ook niet. Wat valt hier aan te doen?

Ik wil ook nog even melden dat het nummer van de klantenservice niet bereikbaar is.

Reputatie 4

Dat gebeurt helaas vaak. Ik heb mijn modem al laten vervangen door een nieuwer Zyxel modem, maar ondanks dat (te) vaak uitval. Zowel vast als over mijn Orbi Mesh netwerk.

Reputatie 1

Dit had ik ook na overstap naar T-mobile. vervolgens is er iemand van t-mobile langs gekomen, heeft nieuwe modem en de adsl kabel vervangen naar een koperdraad en sindsdien heb ik weer normaal internet. 

Beste T-Mobile, sinds de overstap naar T-Mobile thuis in januari 2020 hebben wij bijzonder vaak internetstoringen. De Wifi valt om de haverklap in het geheel weg (dus niet slechts een trage verbinding, maar in het geheel geen verbinding). Een reset van het modem verhelpt het probleem vaak (niet altijd), maar daar heb ik weinig aan als ik er midden op de dag tijdens vergaderingen e.d. uitgegooid wordt. Om een beeld te geven, op de volgende dagen viel internet weg sinds ik het bijhoud: 26 nov, 30 nov, 3 dec, 5 dec, 7 dec, 15 dec, 22 jan, 26 jan, 27 jan en 28 jan. In een enkel geval werd er op de Community melding gemaakt van een algehele storing. Vorige week lag het bij iedereen in de straat eruit die zich heeft laten inpakken door de nieuwe glasvezelaanbieding. Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .

Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .

Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .

 

Reputatie 1

Ik geef T-Mobile nog een maand om de reputatie te herstellen, anders zal ik toch echt terug overstappen naar Ziggo. Vriendelijke groet, Peter Simonis

 

T mobile internet is het slechtste wat ik heb gehad in jaren , om de haverklap geen verbinding .

Bellen met klantenservice helpt niet , we sturen u een sms om een afspraakje maken met een monteur .

Dit is al weer meer als een week geleden ,echt klote met de bok .

 

Oja nog even ter info het netwerk wat ik zelf heb werkt wel altijd gewoon/goed . het is de verbinding van Tmobile die gewoon niet stabiel is .Hiervoor andere aanbieders gehad die wel werkte .

Ook hier iemand die als dit niet opgelost wordt weggaat ,ben nu aan het werken op mijn mobile abbo.

Net voor de zoveelste keer het modem aan en uit gezet en dan doet ie het weer , wat een zooitje

Reageer