Info

Problemen Internet verbinding van T-Mobile Thuis

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3777 reacties

Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

Met vier simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je Wifi, kijk dan bij: ons grote Wifi-topic.

1: Algemene storing

Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile Thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.

2: Lokale storing

Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis. Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande checks.

3: Modem herstart

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Soms helpt het om je modem figuurlijk wakker te schudden door 'm uit en aan te zetten om je internetverbinding te herstellen. Lees hier verder hoe je dit doet.

Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
  2. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
  3. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.

Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.

1. Haal de internetkabel uit de Media Converter.
  2. Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Media Converter door de internetkabel aan te sluiten.
Media Converter

Herstart Optical Network Terminal
Heb jij een Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal te resetten.

1. Haal de internetkabel uit de Optical Network Terminal.
  2. Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal volledig is opgestart.
  3. Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de internetkabel aan te sluiten.
Optical Network Terminal

Fabrieksreset modem
Soms wordt er geadviseerd om een Factory Reset van het modem uit te voeren. In dit topic vind je een korte uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken. Succes!

4: Geen, wegvallende of trage Wifi

Heb je wel een werkende internetverbinding, maar laat het Wifi signaal jou de laatste tijd in de steek? Ook daar hebben we gelukkig een oplossing voor. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw Wifi supersnel en stabiel te krijgen! 

Heb je vragen over de supportpagina of bovenstaande checks? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders!

639 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Gijsenkalk ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik zie dat er inmiddels dat er contact is geweest met onze telefonische helpdesk en dat er een onderzoek is aangemaakt bij onze technische dienst. We gaan ervoor zorgen dat jij deze laatste weken nog kan genieten van een stabiele verbinding. We houden je op de hoogte! Mocht je vragen hebben, laat het vooral weten. De Community zit in de tussentijd voor je klaar! 

Hi @Gijsenkalk, super dat je dit zo helder bij me aangeeft! Wat ontzettend balen dat jij nog steeds deze problemen ervaart. Ik schiet je graag verder te hulp, want ik wil echt dat jouw diensten heel snel gaan werken. Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en wil daarom zo snel mogelijk op zoek naar dé oplssing. Zou jij voor mij een powerflip willen uitvoeren van het modem op de volgende manier?

1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Kan je daarnaast aangeven of jij op minder dan 10 meter van het modem deze problemen met wifi ervaart of zit jij hier verder van af? Als dit op minder dan 10 meter afstand is, dan ga ik gelijk een verzoek inschieten bij onze monteursservice.

Wat betreft jouw tv, zojuist heb ik opnieuw een verzoek ingediend met de mededeling dat jij nog steeds geen tv kan kijken. Jij hebt gisteren een bericht ontvangen waarin staat dat jouw problemen zijn opgelost, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik hoop dan ook dat de technische dienst hier verder in kan duiken en de boosdoener weet te vinden, zodat jij heel snel weer van jouw tv kan genieten.

Als jij dit aan mij kan terugkoppelen, dan ga ik hier verder mee aan de slag! Ik ben pas tevreden als jij ook helemaal blij bent dat alles weer werkt! Weet ook dat ik uiteraard weer naar de vergoeding ga kijken zodra alles weer up and running is, want jij hoeft zeker niet te betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken! ❤️

Hi Lisa

de Powerflip heb ik afgelopen weken meerdere malen gedaan net als de fabrieksreset. WiFi is zelfs naast de modem niet goed en het tv kastje staat nog steeds in de melding dat ie niet in connecten met ACS.. dit doet ie al een week nu…

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Gijsenkalk, super dat je dit zo helder bij me aangeeft! Wat ontzettend balen dat jij nog steeds deze problemen ervaart. Ik schiet je graag verder te hulp, want ik wil echt dat jouw diensten heel snel gaan werken. Ik kan me jouw gevoel zeker voorstellen en wil daarom zo snel mogelijk op zoek naar dé oplssing. Zou jij voor mij een powerflip willen uitvoeren van het modem op de volgende manier?

1. Haal de stekker uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Kan je daarnaast aangeven of jij op minder dan 10 meter van het modem deze problemen met wifi ervaart of zit jij hier verder van af? Als dit op minder dan 10 meter afstand is, dan ga ik gelijk een verzoek inschieten bij onze monteursservice.

Wat betreft jouw tv, zojuist heb ik opnieuw een verzoek ingediend met de mededeling dat jij nog steeds geen tv kan kijken. Jij hebt gisteren een bericht ontvangen waarin staat dat jouw problemen zijn opgelost, maar dit staat haaks op wat jij ervaart. Ik hoop dan ook dat de technische dienst hier verder in kan duiken en de boosdoener weet te vinden, zodat jij heel snel weer van jouw tv kan genieten.

Als jij dit aan mij kan terugkoppelen, dan ga ik hier verder mee aan de slag! Ik ben pas tevreden als jij ook helemaal blij bent dat alles weer werkt! Weet ook dat ik uiteraard weer naar de vergoeding ga kijken zodra alles weer up and running is, want jij hoeft zeker niet te betalen voor diensten waar je geen gebruik van kunt maken! ❤️

Dag T-Mobile,

nu drie dagen later is het enige dat werkt, Netflix via internet. Voor de rest werkt er niks, zowel bedraad niet als de tv niet als de WiFi niet. Ik weet niet wat de technische dienst allemaal doet maar ik sta nu op het punt om een klacht in te dienen… 3,5 week geleden aangegeven en nog steeds niks, geen internet, geen tv en zeker geen reactie of oplossing van jullie kant. Alleen de mededeling dat jullie het spijtig vinden en hopen dat het opgelost wordt… zo ver was ik drie weken geleden ook al… ik weet wel dat als jullie het geld afschrijven van mijn rekening dat ik hem gelijk weer terug haal! Dit is gewoon te slecht voor woorden… het is dat mobiel goed is anders had ik mijn abo daar ook weg gehaald bij jullie…. Jullie hadden het bij mobiel moeten houden…. 

Hi @Gijsenkalk, heel goed dat je dit aangeeft! Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen en wil ook dat jouw problemen zo snel mogelijk voor eens en altijd verdwijnen. Ik ga je dan ook gelijk verder helpen om ervoor te zorgen dat jouw wifi het weer gaat doen. Kan je aangeven of je wel kan verbinden met de wifi, maar er geen internet is of kan jij überhaupt niet verbinden met de wifi? Daarnaast hoor ik heel graag van je of dit probleem zich voordoet op meerdere apparaten en of jij enkel en alleen gebruik maakt van de apparatuur van T-Mobile of heb jij bijvoorbeeld nog een eigen router in gebruik? 

Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik direct op zoek naar een passende oplossing. Ik wil dat dit heel snel bij je gefixt wordt. Zeker als je thuiswerkt hoort jouw verbinding tip top te werken. 

Dag @Lisa 

Ik gebruik alleen materialen van jullie… WiFi aanmelden lukt wel maar er is geen verbinding naar buiten. De tv blijft hangen op het opstartscherm, internet doet niks en begreep na gisteren 40 minuten met de helpdesk aan de telefoon gehangen te hebben dat ze hopen om het deze week te regelen.. dus al drie weken zonder iets….

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Gijsenkalk, heel goed dat je dit aangeeft! Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen en wil ook dat jouw problemen zo snel mogelijk voor eens en altijd verdwijnen. Ik ga je dan ook gelijk verder helpen om ervoor te zorgen dat jouw wifi het weer gaat doen. Kan je aangeven of je wel kan verbinden met de wifi, maar er geen internet is of kan jij überhaupt niet verbinden met de wifi? Daarnaast hoor ik heel graag van je of dit probleem zich voordoet op meerdere apparaten en of jij enkel en alleen gebruik maakt van de apparatuur van T-Mobile of heb jij bijvoorbeeld nog een eigen router in gebruik? 

Als jij dit aan mij kan laten weten, dan ga ik direct op zoek naar een passende oplossing. Ik wil dat dit heel snel bij je gefixt wordt. Zeker als je thuiswerkt hoort jouw verbinding tip top te werken. 

Hi @Gijsenkalk, merci voor de terugkoppeling! Wat balen om te lezen dat het zo is verlopen, excuses hiervoor. Ik zie inderdaad dat er achter de schermen gelijk een verzoek is ingediend door één van mijn collega's voor de technische dienst om jouw tv weer werkend te krijgen. Ik hoop dat hier snel een oplossing uit voort komt, zodat wij dit goede nieuws met jou kunnen delen. Ik wil namelijk dat jij tot de laatste dag van je abonnement optimaal van je diensten geniet. Weet in ieder geval dat zodra het weer werkt, ik graag de vergoeding voor je in orde maak van deze dagen. Jij betaalt uiteraard niet voor de tijd dat jij hier geen gebruik van hebt kunnen maken. 

Werkt de wifi inmiddels weer of nog steeds niet? Ik wil je heel graag de tips op onze Community doorzetten, die helpen wanneer je problemen met wifi ervaart:

Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik help je met alle liefde!  

Dag @Lisa ,

De tv en internet deden het heel even.. WiFi was nog steeds heel slecht en nu ligt alles er weer uit… ik wordt hier inmiddels een beetje moedeloos van… thuiswerken is helemaal niet te doen zo. En het gedeelte dat de monteur zegt dat het kopernetwerk van KPN naar de knoppen is en alles door de aanleg van glasvezel komt (wat hier niet eens het geval is maar de hele andere kant van de wijk) is in mijn ogen ook klinklare onzin….

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Gijsenkalk, merci voor de terugkoppeling! Wat balen om te lezen dat het zo is verlopen, excuses hiervoor. Ik zie inderdaad dat er achter de schermen gelijk een verzoek is ingediend door één van mijn collega's voor de technische dienst om jouw tv weer werkend te krijgen. Ik hoop dat hier snel een oplossing uit voort komt, zodat wij dit goede nieuws met jou kunnen delen. Ik wil namelijk dat jij tot de laatste dag van je abonnement optimaal van je diensten geniet. Weet in ieder geval dat zodra het weer werkt, ik graag de vergoeding voor je in orde maak van deze dagen. Jij betaalt uiteraard niet voor de tijd dat jij hier geen gebruik van hebt kunnen maken. 

Werkt de wifi inmiddels weer of nog steeds niet? Ik wil je heel graag de tips op onze Community doorzetten, die helpen wanneer je problemen met wifi ervaart:

Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik help je met alle liefde!  

Update is een nieuw modem… net een half uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen omdat sinds de monteur geweest is, er op 1 computer bedraad internet is, de WiFi niet werkt en er geen tv meer is… blijkbaar heeft de technische dienst het niet geactiveerd en moet ik maar hopen dat ze maandag het oplossen… hele slechte zaak van t-mobile…. Daar betaal je dan voor… 28-11 mag ik weg en ga dit ook zeker doen….

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Gijsenkalk, sorry voor de verlate reactie! Ik heb je een antwoord gegeven in je andere topic: 

Houd je ons in dat topic op de hoogte, alsjeblieft? Mocht het onverhoopt toch niet lukken met de afspraaktool, bel dan met 088-2000 151. Guidion kan je ook telefonisch helpen.

Of het nu glas dsl of wat dan ook is. Ik blijf het zeggen dat t-mobile is teveel hooi op hun vork nemen. En de oplos tijden giga lang maken. Ik ben terug naar kpn is duurder maar wel stabiel. 

Hallo @Gijsenkalk 

Heb je een glasvezelverbinding of DSL?

Indien glasvezel welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter?

Indien DSL is het modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?

Het is een DSL verbinding. Alle kabels gecontroleerd en lampjes branden gewoon. Vandaar dat er een monteur zou moeten komen. Het heeft bijna een jaar gewoon gewerkt en er is niets in huis veranderd

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Gijsenkalk 

Heb je een glasvezelverbinding of DSL?

Indien glasvezel welke lampjes branden of knipperen op de mediaconverter?

Indien DSL is het modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten?

Nu al een paar dagen geen internet via de UTP kabel maar via de Wifi wel. Gisteren door T-mobile op afstand een reset gedaan maar helaas… nog steeds geen internet. Zou een mail komen voor een monteur in te plannen maar ook deze is net als de internetverbinding ver te zoeken. 

Mochten er online mensen zijn die tips hebben? (En dan niet de stroom eraf, bekabeling checken e.d. want dat heb ik gisteren nog gedaan)

Reputatie 6
Badge +2

Hi @marcovdijk, merci voor het mooie compliment! Yes, ik ben het helemaal met je eens dat je te allen tijde een stabiele verbinding dient te hebben. Hoe jammer ik het ook vind dat je ons gaat verlaten, hoop ik natuurlijk wel dat jouw nieuwe abonnement zonder problemen verloopt. Uiteraard lijkt het me heel tof als wij je in de toekomst weer met open armen mogen ontvangen. Maak er een hele mooie dag van! 

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Lisa, ik had beter de ICT helpdesk moeten zeggen. Jullie aan de voorkant hebben er alles aan gedaan om mij te helpen. Maar staan letterlijk met je handen in je haar tegen een muur aan te boxen. 

en een oplos tijd van 5 dagen was voor mij een lachertje om te horen. Ik dacht ach. Nog 4 dagen. Dan is het gedoe afgelopen.

ik verwacht een stabiele verbinding of deze nu 40 50 of 60 euro per maand kost. 

marco

Reputatie 6
Badge +2

Hi @marcovdijk, ik had echt heel graag gelezen dat je juist ontzettend te spreken was over de helpdesk! Weet dat wij altijd ontzettend ons best doen om ervoor te zorgen dat je zo snel en goed mogelijk wordt geholpen. Ik baal ervan dat je dit gevoel hebt, want dat is absoluut niet wat we willen overbrengen. Ik ben heel blij dat jouw verbinding er weer doet, want je hoort natuurlijk tot de laatste dag van je abonnement een goede verbinding te hebben. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten. Ik probeer iedereen altijd met liefde te helpen! 😊

Ik heb nu bijna 4 maanden glasvezel. En in deze tijd presteert T-mobile het om mij meer dan 20x te onderbreken.

Op zich niet zo erg. Maar de oplos tijd is 48 uur. Daar wordt ik toch wel narrig over.

Ik heb daarom besloten op te zeggen. Na aandringen is dit dan ook gelukt.

De laatste downtime was gisteren. Ik belde en kreeg het lieve antwoord. Vanwege drukte is de oplos tijd 5 dagen. Gezien u toch opzegt per 29 okt heeft het geen zin meer om een ticket aan te maken. 

ik dacht dat ik gek werd. Gelukkig is de verbinding er weer. Maar de helpdesk van T-mobile is gewoon om te huilen zo slecht. En zelfs kunnen ze geen glas verbinding operationeel houden. 

Hebben meer mensen hier last van? 

Ik vind het zeer knap van alle T-mobile Helpdesk medewerkers dat men zo rustig blijft.

De verbinding over Glas zuigt.

Het is onbegrijpelijk dat elke 2 weken T-mobile het voor elkaar krijgt mij er compleet vanaf te gooien.

Vervolgens eisen ze elke keer het modem van T-mobile aangesloten.

Maar ook hun weten onderhand dat het niet daaraan ligt. Het is continu de route naar het internet dat onderbroken word.

Daarna ga je het storings trace in. En zegt men binnen 48 uur krijgt u antwoord. Uhhhh 48 uur. Wat is dit voor antwoord van een helpdesk. Wat is dit voor een ICT achtige houding naar klanten?

Ik ben nu 3 maanden aangesloten. En heb al meer dan 20 onderbrekingen mogen ervaren.

Van een Glas monteur prutser die je vezel sloopt tot het continu onderbreken van de glas lijn naar Groningen.

Ik ben dan ook zeer zeer ontevreden over de diensten die T-mobile levert aan mij.

Gelukkig na aandringen kan ik mijn waardeloze verbindingscontract openbreken en overstappen naar KPN. Het is duurder. maar dan weet je wel dat de verbinding stabiel is.

Onderhoud prima. Maar elke 2 weken eraf liggen is rond uit slecht en beschamend te noemen.

;-( ;-(  dat krijg ik ervan. 

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @plofkonijn, je hebt aangegeven dat er geen diensten zijn en dat de verbinding offline is, maar ik zie dat er een monteur aangestuurd is - deze hebben we inmiddels geannuleerd omdat je zelf tevens gemeld hebt dat het niet langer nodig was. Sorry dat je tijdelijk geen Internet gehad hebt, ben je al voor deze 24 uur compenseren zodat je het bedrag op een volgende factuur verrekend ziet worden.

Mocht er ooit nog iets aan de hand zijn, trek ons dan zeker even aan de mouwen op de Community. Voor nu: een geweldig weekend toegewenst! 😄

Helaas al de hele ochtend geen thuis diensten. Wereldbolletje blijft op rood staan. Alles gedaan wat de klantenservice mij opgedragen heeft. Jammer dat de monteur pas zaterdag kan komen. Voor nieuwe klanten die aangesloten moeten worden begrijp ik het nog dat dit niet op dezelfde dag kan. Maar klanten die al betalen, verwacht ik wel een storing service die eventueel dezelfde dag nog langs kan komen om te kijken waar het probleem ligt. Nu weet ik vrij wel zeker dat de storing bij KPN netwerk ligt, aangezien we gisteren totaal geen problemen hadden.

Dit zie ik momenteel 

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb zelf geen Draytek maar normaal moet je de log wel ergens bij maintenance kunnen vinden.

Misschien dat iemand met een Draytek dit kan bekijken.

@Waqqas 

Ik ben ingelogd in de Draytek 2132F maar kan geen log vinden in de menu items. Kijk ik eroverheen of heb ik daar geen rechten toe? Ik had het onder Diagnostics of System Maintenance verwacht.

Reputatie 7
Badge +19

@D A

Als je inlogt in de modem zijn de logs dan leeg of wordt daar wel wat vermeld?

Als het even uitkomt zou je nog eens een fabrieksreset kunnen proberen.

Reageer