Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Hallo T-mobile
Ons Vodafone modem (glasvezel 50/50) EN de draytek-router hangen in de meterkast, (dichte deur) dan een hal en een gipsblok-muur naar de woonkamer.
Uiteraard in de meterkast allerlei leidingen (gas/water/electra/glasvezel). In de woonkamer speedtest ca 25/28 dus voldoende maar kan beter want soms valt de internetverbinding weg tussen telefoons/laptop en de router. Resetten helpt soms, kanalen wijzigen nauwleijks (alle buren hebben ook glasvezel en meerdere modems).
Er hangt al een signaalversterker in de woonkamer (via stroomnet) maar die helpt nauwelijks.

Kan ik een lange glasvezelkabel aansluiten zodat de Draytek buiten de meterkast komt te hangen of nog beter in de woonkamer ? Ik denk dat daardoor de verbinding en sneller en stabieler wordt.
Suggesties?
vriendelijke groet, George
Reputatie 4
WiFi is vandaag een drama in de woonkamer. Bij de modem al paar keer een restart gedaan maar helaas zonder succes.

Netflix kijken is niet te doen, want het beeld switch steeds naar
verschillende beeldkwaliteiten.

Zie foto van de snelheid (paar meter vanaf de modem).

Hallo,

Ik heb sinds vanacht 02:00 geen werkende internet verbinding meer ondanks dat de modem aangaf verbinding te hebben. Ik heb vandaag meerdere keren contact gehad met de klantenservice (die mij uitstekend geholpen hebben ondanks dat het probleem niet direct opgelost kon worden). Er is vervolgens een ticket aangemaakt waarin staat dat ik tussen 3 en 5 dagen bericht krijg over de eventuele oorzaak op oplossing van het probleem, maar een paar uur hierna stopte de modum volledig met werken (geen brandend powerlampje meer) wat mij doet vermoeden dat een kapotte modem waarschijnlijk de oorzaak was van het niet werkende internet. De klantenservice heeft mijn ticket intussen aangepast om aan te geven dat de modem waarschijnlijk defect is en deze vervangen moet worden, maar ik vroeg me af of er geen snellere manier is om een nieuwe modem toegestuurd te kunnen krijgen, ipv die 3 tot 5 dagen die ik nu moet wachten voor de ticket? Ik hoor het graag! Vriendelijke groeten
Reputatie 7
@georgekerstholt, een glasvezelkabel gaat niet lukken, deze is behoorlijk breekgevoelig en met een lange open kabel is de kans groot dat het signaal op een gegeven moment niet meer goed doorkomt. Maar we kunnen zeker kijken naar een andere oplossing, bijvoorbeeld het aansluiten van een bekabelde versterker op de modem als Acces point. Zou je mij ook een speedtest door kunnen van het signaal in de woonkamer en op de eerste verdieping? Dan kijk ik graag wat ik kan betekenen!

@WhySoSerious Ik zie dat we bij jou al eerder een Acces Point hebben geplaatst, maak je hier nog gebruik van? Je hebt het namelijk over je modem, als het signaal vanaf je Acces Point komt dan zou de afstand tot de modem niet veel uit moeten maken. En heb je alleen de modem gereset of ook de Acces Point? Ik hoor het graag!

@EsEL We hebben vandaag de nieuwe modem naar je opgestuurd, hij is onderweg!
Reputatie 4
@georgekerstholt, een glasvezelkabel gaat niet lukken, deze is behoorlijk breekgevoelig en met een lange open kabel is de kans groot dat het signaal op een gegeven moment niet meer goed doorkomt. Maar we kunnen zeker kijken naar een andere oplossing, bijvoorbeeld het aansluiten van een bekabelde versterker op de modem als Acces point. Zou je mij ook een speedtest door kunnen van het signaal in de woonkamer en op de eerste verdieping? Dan kijk ik graag wat ik kan betekenen!

@WhySoSerious Ik zie dat we bij jou al eerder een Acces Point hebben geplaatst, maak je hier nog gebruik van? Je hebt het namelijk over je modem, als het signaal vanaf je Acces Point komt dan zou de afstand tot de modem niet veel uit moeten maken. En heb je alleen de modem gereset of ook de Acces Point? Ik hoor het graag!

@EsEL We hebben vandaag de nieuwe modem naar je opgestuurd, hij is onderweg!

Ja klopt die hangt boven, omdat het bereik daar heel slecht was. Nu is het de laatste dagen in de woonkamer erg traag. Ja modem gereset en het heeft niet geholpen.
@Brian dat is helemaal top, hopelijk lost een de nieuwe modem ook gelijk het wifi probleem op! Bedankt voor de snelle reactie en voor het snelle toesturen van de nieuwe modem. 👍🏻 Vriendelijke groeten
Reputatie 7
Hi @WhySoSerious,

Ik heb je een handleiding voor de accesspoint gestuurd. Houd rekening met deze tips:
-zorg dat je op het juiste netwerk zit: dus op de router/accesspoint die het dichtstbij is.
-zorg dat de verschillende netwerken elkaar niet hinderen: is het bijvoorbeeld beter om de Wifi van het modem uit te zetten en volledig het accesspoint te gebruiken
-gebruik het beste netwerk: er zit verschil tussen 2.4 en 5G.
-optimaliseer je accesspoint met de tips en het netwerk van het modem via deze tips: Wifi-tips.

Hier moet het mee lukken. Succes met deze tips!
Reputatie 4
Hi @WhySoSerious,

Ik heb je een handleiding voor de accesspoint gestuurd. Houd rekening met deze tips:
-zorg dat je op het juiste netwerk zit: dus op de router/accesspoint die het dichtstbij is.
-zorg dat de verschillende netwerken elkaar niet hinderen: is het bijvoorbeeld beter om de Wifi van het modem uit te zetten en volledig het accesspoint te gebruiken
-gebruik het beste netwerk: er zit verschil tussen 2.4 en 5G.
-optimaliseer je accesspoint met de tips en het netwerk van het modem via deze tips: Wifi-tips.

Hier moet het mee lukken. Succes met deze tips!


Bedankt Sander, maar ik will alles wat beneden staat via de wifi van de modem/router en wat boven staat via het accesspoint.
Reputatie 7
Hi @WhySoSerious, in dat geval kan je de Wifi netwerk van de modem en het Wifi netwerk van de versterker een aparte naam geven, het worden dan twee verschillende netwerken. Het kan dan wel zijn dat ze elkaar "in de weg" gaan zitten dus ik zou je eigenlijk aanraden om er één netwerk van te maken. Dan hoef je ook niet iedere keer handmatig van netwerk om te schakelen.
Reputatie 1
Hallo T-Mobile,

Je zei dat ik een probleem heb met 'bridge taps' maar ik huur een appartement bij makelaar. Het appartement is gerenoveerd en er is geen ISRA-punt in de meterkast. Ik heb alleen een internetverbinding in de woonkamer. De kabel erin is nieuw. Ik heb de contacten verbeterd maar het geeft niets. Het signaal verdwijnt meerdere keren per uur wat erg irritant en irritant is. Aangezien ik internet-tv (IPTV) heb, ben ik niet om het te bekijken.

Reputatie 7
Hi @B. Lewikowski, mogelijk is dit de oorzaak van de verbindingsproblemen. Er is namelijk een ISRA, dit is namelijk de verbinding tussen de binnenkomende kabel vanuit de centrale en jouw woning. Is het appartement in het verleden toevallig gesplitst? Het kan zijn dat de ISRA op een ander adres zit en dat er vanuit daar een kabel gaat naar het aansluitpunt in jouw woning. Mogelijk gaat er ergens iets mis met deze verbinding vanaf het ISRA naar jouw aansluitpunt. Deze "aftakking" wordt gezien als een bridge tap.
Reputatie 1
Hoi,

Is het mogelijk om een monteur te bestellen om dit probleem te verhelpen? De monteur heeft apparatuur en kan snel een storing opsporen of kabels laten liggen. Wat zijn de kosten van het monteur?
Sinds vanochtend (12-04) doet internet en tv van T-Mobile Thuis het niet meer. Alle stappen nagelopen en het lampje van internet op het modem is uit. Hoe is dit op te lossen?

Groetjes,

Bob Elbersen
Reputatie 7
Hoi @B. Lewikowski,

Je kunt altijd een monteur inplannen via 088-2000151. Leg goed uit wat je verzoek is en zij maken een inschatting van de kosten en wanneer de monteur langs kan komen. Let wel op dat een monteur van Guidion niet aan het ISRA-punt zelf mag komen. Hij mag alleen de binnenhuisbekabeling nalopen.

Hoi @BobElbersen, ik begrijp dat het inmiddels weer werkt! Gelukkig! Ik merk dat de switches voor meerdere klanten soms problemen kunnen opleveren. Voor de duidelijkheid voeg ik hier een foto toe en een korte uitleg. Standaard staan enkel de switches 1 en 6 aan. Werkt dit niet, dan kun je ook eens proberen enkel switches 3 en 4 aan te zetten.

Reputatie 1
Hi
T-mobile controleerde het telefoonsignaal, allemaal o.k
Ik heb thuis internet besteld en het probleem is nu dat ik nergens een telefoonaansluiting kan vinden
Reputatie 1
Ik heb thuis een internetpakket ...
het probleem is dat ik nergens een ISRA-slot heb
Reputatie 7
Hi @grzegor0, ik heb een monteur voor je ingeschakeld naar aanleiding van je bericht in het andere topic. Je ontvangt een e-mail/sms-bericht om meteen een afspraak in te plannen!
Eigenlijk altijd prima internet gehad maar dit weekend is het dramatisch.
Televisieverbinding werkt wel (redelijk) maar internet ligt er 95% vd tijd uit. Internet lampje op het modem brandt niet, alle huis-tuin en keuken oplossingen al geprobeerd zonder resultaat.
Sinds tenminste 2 dagen werkt ons internet niet meer.

* Modem model HG659
* De modem geeft "Cable error [8180]" weer.
* Power LED = aan, WiFi LED = knipperend. De overige lampjes zijn uit.

Stappen ondernomen:
Verplaatsen DSL kabel op de 2e ISRA punt.
Factory reset.
En uiteraard 10 seconden van stroom af tussen de opties.

Helaas nog steeds geen internet. T-Mobile, kan je uitzoeken wat er mis is?
Alvast bedankt!

Alvina Shuo Li
Inmiddels contact opgenomen met de klantenservice. Er wordt een afspraak gemaakt met een monteur.
Reputatie 7
@Fillem Daar gaan we wat aan doen! Ik zie dat er inmiddels al een verzoek voor een monteur aan is gemaakt door mij collega.

@yazone Helemaal goed, we gaan voor je aan de slag!
Sinds een paar maanden, misschien na een laatste update is, de internetsnelheid heel traag en soms zelfs enkele minuten geen enkel bereik. Wat te doen?
Sinds een paar maanden, misschien na een laatste update is, de internetsnelheid heel traag en soms zelfs enkele minuten geen enkel bereik. Wat te doen?
Reputatie 7
Hi @EwoutS, daar gaan we meteen naar kijken! Gaat het in dit geval om je kabelde verbinding of je Wifi? Je binnenkomende verbinding ziet er namelijk prima en ook op de TV stream zie ik geen dalingen of onderbrekingen. Als het gaat om je Wifi verbinding volg dan deze tips op onze Community ,hiermee kan je de verbindingsproblemen direct verhelpen!
Hi,

Since 10 days I am also facing "no internet" issue frequently especially evening time. It is either too slow or completely gone.

I checked the planned maintenances however could not find any maintenance regarding our postcode(1448RD).

Could you please also check whether there are any issues or not?

Kind regards,
Fatih

Reageer