Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 1
Léést iemand dit eigenlijk? iemand die er belangstelling voor heeft om ons (of mij) te helpen??? Zoja, wil diegene mij dan een beter modem sturen? Desnoods betaal ik er wel voor (zou eigenlijk niet moeten hoeven maar ik ben nogal wanhopig)
Reputatie 1
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uit
Reputatie 1
Mijn modem gaat sinds maandag aan en uit ,, klantenservice al gebeld zit nu 4 dagen zonder tv en internet ik vermoed dat de modem het niet meer doet
ben er ook een een beetje klaar mee gebeurd gewoon helemaal niks

als de modem aan het opstarten is valt ie weer uiT hoop vandaag nog een reactie te krijgen en dat er een nieuwe modem opgestuurd word

zAl dit weekend waarschijnlijk ook zonder tv en internet zitten
Reputatie 1
hoop vandaag nog een reactie te krijgen en dat er een nieuwe modem opgestuurd word

Ik help het je hopen, P., maar ik zou er niet op rekenen :(

(ze zijn hier nou niet bepaald één van de snelsten die verder kijken dan hun neus lang is)
Reputatie 1
Hoe gaat het met jouw modem, internet en televisie, P.?

't Zal wel mijn verbeelding wezen, maar mijn internet dat constant uitviel, líjkt veel stabieler en terug naar zoals-het-hoort.
Reputatie 1
Bujabuja bij mij is nog niks veranderd
Reputatie 1
k*t..., sorry om dat te horen, P.

Gisteren heb ik degene die dit topic gestart heeft (Sander) een PM gestuurd, waarin ik 'm vroeg om eens pagina 12 en 13 te lezen. Ik dácht/hoopte dat ie dat misschien gedaan had... 😐
Reputatie 7
@bujabuja Excuses voor de late reactie, op dit moment is het erg druk. Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Overigens heeft het geen zin om ongevraagd privéberichten naar moderators te sturen, het idee van de Community is dat het openbaar is en we vragen alleen om een privébericht wanneer er klantgegevens nodig zijn. Ik hoor graag van je!

@P.v.d.l Balen dat je verbinding niet stabiel is, dat gaan we oplossen! Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice? Wat hebben mijn collega's aangegeven? In de meeste gevallen sturen we een monteur bij je langs en/of gaat onze technische dienst er mee aan de slag. In beide gevallen ontvang je bericht! Als er niets van dit alles met je is besproken stuur mij dan ook even een privébericht, dan kijk ik meteen met je mee!
Hello,
I installed the package on Tuesday and I should have the connection on the 1st of October.
Yet when I installed the modem following all instructions, the Wi Fi does not work.
I can connect to the modem, but there is no connection to the internet at all. The only lights that are working are on power, 2.4G and 5G.

I would like to know what I should do in this situation or with who to talk about this situation.
Thank you in advance.

Mariia
Reputatie 7
Hey @mariyafedo , first of all welcome to T-Mobile Thuis! 😄 Yes, your connection should be active from the first of October! Did you try connecting your modem to different connection points on your address? And have you looked at our installation video? With this installation video, the installation should proceed without any problems. If you still don't get an active signal on all the connection points, please contact us on this flowing number: 0800-0092. Then we'll make sure that an engineer will visit your place and complete the installation.

Hallo,

 

al 22 uur lang geen internet in Dordrecht! 

 

Meerdere mensen last van?

Algemene storing? Want staat nergens een melding van.

 

Wat is er aan de hand?

Reputatie 7

Hey @simon123,

We hebben inderdaad een korte onderbreking gehad in die regio. Vervolgens hebben we zo spoedig mogelijk geschakeld met de netwerkbeheerder en is het probleem opgelost. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 1

Helaas, de beloofde snelheid (volgens de postcode-check) wordt lang niet gehaald. Uiteraard ook bekabeld gecheckt. Wat zijn mijn mogelijkheden? Terug zetten in snelheid zal ook weinig uithalen?

Reputatie 1

Beste T-mobile,

 

Vanaf 16:04 gisteren (vrijdag 01.11.2019) heb ik geen internet.
Alles werkte 's morgens.
De router registreert dat de modem om 16:04 de verbinding heeft verbroken en geen verbinding kan maken.
Op de router ziet u: geen signaal.
Ik heb niets gedaan met de kabels.
Kunt u controleren waar het probleem is?

 

 

Beste, 

 

Sinds September 2019 overgestapt naar T-Mobile. Installatiedatum zou 1 November 2019 zijn, tot op heden nog geen internet gehad. Elke dag contact gehad met klantenservice en elke dag kom ik niet verder. 

DSL kabel is correct aangesloten, heeft hiervoor prima gewerkt via KPN. Alleen het power lampje en de 2 lampjes van de wifi branden.

Eerste mogelijkheid voor een monteur via Guidion is begin December... 

Morgen of overmorgen hoor ik of de monteur eerder zou kunnen. 

Ik wil graag dat mijn internet gaat werken. Dit voelt niet als een warm welkom tot nu toe.

 

Vriendelijke groet, 

Patrick

Na 4 (VIER)  weken GEEN verbinding (glasvezel) en eindeloos telefonisch contact met de klantenservice probeer ik op deze manier een deskundig persoon te vinden die een eind aan kan maken aan het heen en weer gedoe tussen T-Mobile en KPN en de verbinding kan herstellen. Sinds augustus 2017 T-Mobile thuisklant en wel af en toe kleine storingen gehad maar 4 weken geen verbinding hebben is in deze tijd te gek voor woorden. Erg ontevreden over de NIET-service.

Reputatie 7

@PepijnvL Ik heb even met je meegekeken en op dit moment komt er een snelheid van 100 Mbit download en 30 Mbit upload bij je binnen. Je zou bekabeld de maximale snelheid dus moeten kunnen halen! Er kan wat afwijkingen inzitten maar het zou aardig in de buurt moeten komen. Dit is dan uiteraard met 1 apparaat verbonden, het liefst een goede pc of eventueel een laptop. Welke snelheid haal je in dit geval?
 

@B. Lewikowski Ik zie dat onze monteur het niet op heeft kunnen en dat de oorzaak in het netwerk ligt. We gaan de netbeheerder om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!
 

@Patrick_Vlist Je zou inderdaad per 01-11-2019 online moeten zijn, excuses voor de vertraging! Is het inmiddels gelukt om een nieuwe afspraak te maken? Ik zie dat het hier gaat om DSL, heb je de modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt (meestal in de meterkast)? In dit topic vind je meer informatie over hoe je de modem aan kan sluiten, mogelijk helpt dit om het probleem direct te verhelpen


@van A We hebben inmiddels bericht van Reggefiber ontvangen, het einde is in zicht!

@Brian Bedankt voor je reactie. Afspraak voor een monteur staat nu op 3 december.

Modem is rechtstreeks aangesloten op het ISRA-punt. Hiervoor KPN gehad via dezelfde DSL lijn en dit werkte.

Ben er ook bang voor dat de monteur niks bij mij thuis kan doen maar dat het in de wijkcentrale zit. Hoop niet dat het dan nog langer gaat duren. 

Dank je Brian.

Help je hopen dat het einde in zicht is. 

Reputatie 1

@Brian  kunt U controleren of de zaak is doorverwezen naar KPN? Uw monteur zei dat KPN het kast buiten moet aanvinken. Maar tot vandaag heb ik geen informatie.

 

Mvg.

B.Lewikowski

:end:  Vandaag 15 november om 12.00 uur verbinding hersteld.

Bedankt mensen…

 

Ik zit al vanaf (de overstap)  28 oktober zonder verbinding en hopelijk duurt het niet zolang maar als ik de verhalen hier lees ben ik bang van wel!

Reputatie 1

ik heb me abonnement tmobile-thuis + mobiel verlengd. Die gisteren is ingegaan. Ik had gekozen voor Premium  1000mb up/down bij het contract staat ook 1000up/down.. alleen haalt hij de die snelheid niet.. max 220 UP en 200mb down. 

Zouden jullie mee kunnen kijken?

Gr.kim

Reputatie 7

@Patrick_Vlist Inmiddels hebben we via privébericht contact gehad en ik ga kijken of ik de afspraak voor je kan vervroegen.

@van A Fijn dat het eindelijk gelukt is. Ik zie dat mijn collega de kosten voor deze periode ook al heeft vergoed voor je, top!

@Some1 Ik zie dat jij ondertussen ook online bent, als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten!
 

@kimhoon Ik kijk uiteraard graag met je mee! Haal je deze snelheid bekabeld of via Wifi? Over Wifi zal je snelheid altijd lager zijn maar bekabeld zou je de snelheid moeten kunnen halen met een goede laptop en/of pc. 

Als je de snelheid bekabeld niet haalt probeer dan eens het volgende:

  • Zorg dat je apparaat rechtstreeks is aangesloten op de modem, dus zonder switch, router of powerline adapter er tussen en zorg dat er geen andere apparaten verbonden zijn
  • Controleer of je apparaat geschikt is voor een 1 Gbit verbinding (oudere apparaten ondersteunen dit niet altijd)
  • Test een andere netwerkkabel
  • Probeer een andere poort van de modem
     

Lukt het met deze stappen niet? Voer dan even een speedtest uit via de Ookla speedtest app (dus niet de browser versie) en post hier het resultaat, dan kijk ik met je mee!

Geachte,

 

Ik heb problemen en ik heb het vermoeden dat het aan de modem ligt, met regelmaat valt de internet verbinding helemaal weg, dan branden de lampjes van Internet, Wifi en WAN niet meer.


Ook ervaar ik wanneer het wel werkt internet problemen via Wifi en bekabelt internet in huis, valt internet voor aantal seconde weg (maakt niet uit via welke verbindingen) ook als we via de TV naar bijvoorbeeld Netflix kijken stopt soms het beeld en moet hij eerst weer bufferen voordat de film/serie weer verder gaat.

Dit probleem hebben we ook als we via de tv-box van t-mobile kijken dan krijgen we soms blokjes in beeld en dan duurt het weer even voordat het beeld weer normaal is.

 

De modem staat ook niet te ver van de tv af, denk iets van 5 meter.

En ik heb hierover al eerder contact gehad met de klantenservice, toen stuurde ze me een kabeltje op, maar daarmee heeft het ook niet verholpen.

 

Ook speelt bij mij het vermoeden mee dat het aan de modem ligt doordat toen ik mijn abonnement afsloot dat ik geen installatie-box kreeg opgestuurd, toen vertelde een dame aan de lijn dat de modems niet meer voorradig waren.

En toen ik uiteindelijk de installatie-box kreeg was deze ook niet verzegeld en de modem zag er ook al gebruikt uit (sticker zat niet vast en kabels waren niet vastgezet met tie wraps maar lagen los in de doos.
 

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Reageer