Vraag

Aantal belminuten kloppen (weer) niet.

Ik heb zojuist mijn nieuwe bundel van de maand ontvangen (welke 250 belminuten behoord te zijn) maar zonder dat ik gebeld of ge-SMSt heb, staat dit bij aanvang al op 232 belminuten.

Dit vind ik toch vrij eigenaardig.

11 reacties

Kan iemand mij hier een verklaring voor geven? Zoals de titel al aangeeft, is dit niet de eerste keer...
En nu staat het ineens op de 253 belminuten... ??
Reputatie 5
Edit.. (zin verwijderd)
.
De belstatus is een "grillig" dingetje waar ik persoonlijk mijn hand niet voor in het vuur leg.
Er staat ook een disclamer van T-Mobile bij deze dienst... helaas.
Het is "as is" en je kunt er geen rechten aan ontlenen, daarnaast kunnen mutaties met -tot 48 uur- vertraging worden verwerkt.

De factuur wordt gemaakt op basis van concrete verkeersgegevens en is dus leidend. 
Kloppen die wel als je naar je gesprekken en de tijden kijkt?

Edit.. (zin verwijderd)
.
De belstatus is een "grillig" dingetje waar ik persoonlijk mijn hand niet voor in het vuur leg.
Het is "as is" en je kunt er geen rechten aan ontlenen, daarnaast kunnen mutaties met -tot 48 uur- vertraging worden verwerkt.

De factuur wordt gemaakt op basis van concrete verkeersgegevens en is dus leidend. 

Ik moet de factuur nog krijgen, maar die ga ik dan inderdaad nog even goed uitspitten.
Reputatie 5
Dat is het beste, want doordat gesprekken worden afgerond op hele minuten, heb je snel een verkeerd beeld.

Edit.. (zin verwijderd)
.

Ik moet de factuur nog krijgen, maar die ga ik dan inderdaad nog even goed uitspitten.

Juist... hier klopt dus geen hout van. Ik zie zojuist mijn rekening online staan, welke €36,23 bedraagt. Ik krijg iedere 10e van de maand mijn nieuwe belbundel, en houd het verbruik hiervan nauwkeurig bij. Op 9 juni, stonden de overige gebruikskosten op €2,15... welke overeenkwamen met wat ik zelf had bijgehouden. De dag daarna... zie boven. Volgens de afrekening, heb ik €4,63 aan internetkosten gemaakt buiten mijn bundel... terwijl ik lag te slapen. Vertragingen zijn tot daar aan toe, maar ook dan kan ik er nimmer €6 overheen zitten.

Je kunt je misschien afvragen waarom ik me druk maak om €6... omdat dit niet de eerste keer is!! Ik wil bij deze per direct mijn contract laten ontbinden... want voor de slechte netwerk dekking die jullie bieden, laat ik me echt voor geen paar euro (meer) afzetten.
En (evenals de voorgaande keer) reageert er nu natuurlijk niemand meer... zodra het iets te heet onder de voeten wordt voor jullie.

0,0 verklaring.
Reputatie 5
Welke voorgaande keren?
Met dit soort reacties weet je haarfijn het plezier om te posten/reageren onderuit te halen. Kan nooit je bedoeling zijn, toch?

Internetverbruik kun je nooit gedurende de dag bijhouden.
Dat wordt namelijk om 00:00 uur verwerkt. Wat ook een uitleg is voor het verschil tussen belstatus op de 9e en de rekening per 10e.

Belstatus: geen rechten aan te ontlenen. Dat staat duidelijk vermeld.

Klopt de rekening verder wel?
Zit je inderdaad over je bundel?

Kan als klant jouw gegevens niet inzien. Vandaar de wellicht blonde vragen.
Buiten Whatsapp, gebruik ik in het geheel geen internet... en er is no way, dat ik daarmee plotseling €6 over mijn bundel heen ben gegaan. Ik kan natuurlijk wel iedere keer de afrekening grondig controleren, maar in hoeverre moet ik dit voor waarheid aannemen? Als ik zeg geen internet te hebben gebruikt, maar dit wel op mijn rekening staat aangegeven, heb ik alsnog geen poot om op te staan. Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kan dit verbruik anders prima bijhouden.

De voorgaande keer ging het om tientallen euro's, vanwege resterend beltegoed van de afgelopen maand welke mij niet werd gegund.
Ja, zo houden de verklaringen toch gauw op...

Volgens mij dacht T-Mobile gewoon even "onopgemerkt" een paar euro's weg te halen bij een aantal klanten, omdat iedereen in mei toch z'n vakantiegeld binnen krijgt.
Reputatie 5
@Schander

Ik heb even je factuur doorgenomen. Op je laatste factuur zijn inderdaad kosten weergegeven voor mobiel internet. Deze kosten zijn echter in de maand ervoor gemaakt. Doordat deze kosten op het moment van opstellen van je op één na laatste factuur nog niet door onze systemen verwerkt waren zijn deze kosten op je laatste factuur verrekend.

Heb je je synchronisatie instellingen doorgenomen? Wellicht dat een applicatie zoals Facebook continu updates binnenhaalt.

Reageer