Beantwoord

Abnormaal dataverbruik Netwerkradar

• 6 augustus 2014
  • 13 reacties
  • 727 Bekeken

Vorige week (04-08) was ik benieuwd naar mijn netwerk-snelheid.
Ik heb een aantal maal een scan gestart in Netwerkradar, maar omdat ik waarschijnlijk maar 1G verbinding had kreeg ik geen resultaat...
Nu zie ik dat de de app 396 Mb heeft verbruikt!!!
Gelukkig heb ik een grote bundel, maar dit kan niet de bedoeling zijn van de app! (Een bug die onderzocht moet worden?)

Groeten, Marco
icon

Beste antwoord door Bram 9 augustus 2014, 08:43

Hoi TheMac!

Ja dat vind ik niet meer dan logisch vaak weten mensen niet dat het een halve bundel kan verbruiken in een dag tijd. Ik wil voor jou ook wel kosteloos een 500 MB aanvuller aanzetten wanneer je jouw bundel verbruikt hebt. Voor in de toekomst weet je beter. 🙂

Laat je even een bericht achter wanneer je bundel verbruikt is?
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Hallo Marco,

De App doet een aantal metingen, waarbij data wordt verstuurd. De app kan meerdere metingen doen en deze doorsturen, je kunt deze optie uitzetten. Wanneer je dit aan laat staan gaat dit van jouw databundel af. Een enkele meting verbruikt ongeveer 15-20 Mb van jouw tegoed.
Ik heb toch geen 20 metingen gestart!?

Als een scan zo veel data verbruikt; dan moet dit duidelijk worden vermeld in de app!!
Je hebt ook geen mogelijkheid om een scan af te breken...

Waar zit die optie?
Onder 'Instellingen' kan ik weinig instellen; enkel mijn telefoonnummer opgeven. (Netwerkradar 2.7)
Waarom deze klant wel schadeloos gesteld?
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-apps-460/waarschuwing-netwerk-radar-app-241287
Hoi TheMac!

Ja dat vind ik niet meer dan logisch vaak weten mensen niet dat het een halve bundel kan verbruiken in een dag tijd. Ik wil voor jou ook wel kosteloos een 500 MB aanvuller aanzetten wanneer je jouw bundel verbruikt hebt. Voor in de toekomst weet je beter. 🙂

Laat je even een bericht achter wanneer je bundel verbruikt is?
Prima, dat zal ik doen mocht het nodig zijn... Bedankt voor deze oplossing.
Bram, (of een collega)
Ik ga het niet halen... momenteel heb ik maar 58 mb over. Zou je de aanvulling willen activeren?
Alvasr bedankt, Marco
Reputatie 5
@TheMac ik heb bij deze een 500MB compensatiebundel toegekend welke houdbaar is tot 22 september.

Ik hoop je zo naar tevredenheid te hebben geholpen, mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden!
Dank je!
Ik kwam net niet uit voor mijn nieuwe te goed. Nu kan ik mijn telefoon tenminste 'normaal' blijven gebruiken.
Mooi is dat....
Help je T-Mobile met netwerkkwaliteitsgegevens en wordt je "gestraft" met datapenalty... :?

Vandaag nieuwe bundel van 250MB. Prima.
En netwerkradar gecheckt omdat ik sinds gisteren een nieuwe 4G smartphone heb.
Wat gebeurt er? check 1: download 14Mbps en upload 2,5Mbps
Databundel gelijkt gereduceerd tot 200MB.

Een eindje verder gelopen met de hond en nogmaals check. Download 14Mbps
Nu weer veeeeel MB's verbruikt.
Saldo is nu 163 MB. 😠 :@

Ik vind dat T-Mobile dit soort checks vrij van verbruik moet maken.
Leuk om snelheid te meten maar niet met dit soort verbruik.

Naar mijn mening moet T-Mobile juist een bonus geven voor het doorgeven van de netwerksnelheid.
Dit is immers in het voordeel van de provider.

ps: graag compensatie voor dit exorbitant verbruikende speeltje.

groet,
Martin
Reputatie 7
Badge +15
@MarDaal

Welkom op het T-Mobile Forum!

Zoals hierboven ook al aangegeven kost een meting 15-20 MB. Ik wil je vragen om er voor te zorgen dat je Apps goed afsluit. Apps die op de achtergrond draaien kunnen namelijk ook data verbruiken. Dit heb je zelf gemerkt ;)

Wil je het laten weten wanneer je helemaal door je bundel heen bent? Dan zetten we ook bij jou een compensatiebundel aan, zoals bij de anderen in dit topic.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? 🙂
@MarDaal
.......kost een meting 15-20 MB....

Nou Amy, 2 metingen en direct 87 MB eraf vind ik wel iets meer dan 15-20 MB per meting.
Dat is dus 40 tot 50 MB per meting.... (Misschien verbruikt 4G meting wel veel meer dan 3G)
Dat ga ik dus nooit meer doen met deze NetwerkRadar!

Wat denk je van mijn suggestie dat T-Mobile voor het doen van metingen juist een bonus zou moeten geven?

groet,
Martin
Reputatie 5
Hey MarDaal,

De Netwerkradar App van T-Mobile is in het leven geroepen om informatie te delen over de ontwikkelingen op netwerkgebied. Ook wordt de verbindingskwaliteit automatisch getest zodra je de app opstart. Deze gegevens komen bij ons binnen en worden vervolgens gebruikt voor optimalisatie en uitbreiding van het netwerk.

Doordat je redelijk wat MB's hebt verbruikt aan de Netwerkradar app heb ik een compensatiebundel toegekend. Deze gaat in zodra jouw eigen databundel is verbruikt. Binnen uiterlijk 24 uur is de compensatiebundel terug te zien via My T-Mobile en de My T-Mobile app.

De suggestie om een bonus te krijgen voor het doen van metingen is natuurlijk een leuk idee. Dit is echter niet relevant wanneer er één of twee keer wat wordt doorgestuurd. Dan zouden er dagelijks veel resultaten binnen moeten komen van bijvoorbeeld een traject dat je aflegt naar je werk, een dagje uit naar een pretpark of een treinreis naar de andere kant van Nederland voor een meeting.
Helemaal goed Roan.

Neem deze suggestie voor seriemetingen inclusief bonusregeling 🆒 op bij de aanprijzing voor het gebruiken van NetwerkRadar.

groet,
Martin

Reageer