Beantwoord

Automatisch MB's aanvullen

Waardeloos dat je je gb's handmatig moet aanvullen. Kan dit niet automatisch??? Nu valt alles eerst uit voor je kan aanvullen!
icon

Beste antwoord door Hajar 22 juli 2018, 11:51

Hi Dortland-Flex,

Ik zie dat Halil je al meer uitleg heeft gegeven. Bij Go Unlimited heb je zoals je weet per dag een limiet van 5GB, na die 5GB heb je 1GB aanvullers. Deze kunnen niet automatisch geactiveerd worden. Dit is puur om het netwerk niet overbelast te laten raken en misbruik te voorkomen. Een daglimiet van 5 GB met oneindig gratis aanvullers is hiervoor een goede oplossing. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik wens je nog veel plezier in het buitenland.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Het hele idee achter 5GB en daarna elke keer aanvullen met telkens 1GB is juist om te voorkomen dat mensen misbruik van de situatie willen maken door hun abonnement als modem te gebruiken.

En nee, alles valt niet uit, maar wordt ontiegelijk traag.
hoi halil,
bedankt voor je antwoord, de sim word vooral gebruikt met een mobiele router om in het buitenland te kunnen werken, maar beetje tv kijken af en toe is dan ook wel gewenst als er slecht internet is, en hij valt dan echt helemaal uit om aan te vullen. zou toch fijn zijn, ik heb een unlimited plus eu abonnement dus ik betaald er ook redelijk voor.
maar neem aan dat automatisch aanvullen niet mogelijk is
Reputatie 7
Badge +19
Hi Dortland-Flex,

Ik zie dat Halil je al meer uitleg heeft gegeven. Bij Go Unlimited heb je zoals je weet per dag een limiet van 5GB, na die 5GB heb je 1GB aanvullers. Deze kunnen niet automatisch geactiveerd worden. Dit is puur om het netwerk niet overbelast te laten raken en misbruik te voorkomen. Een daglimiet van 5 GB met oneindig gratis aanvullers is hiervoor een goede oplossing. Zo heeft iedereen Unlimited internet, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Ik wens je nog veel plezier in het buitenland.
Maak er dan op zn minst een 10GB van, of laat men opwaarderen met nog 5GB.

om telkens weer te moeten aanvullen met 1GB kom op zeg waar slaat dat op, men betaald voor onbeperkt internet en moet telkens opwaarderen met 1GB nou lekker onbeperkt even voor je onbeperkte abonnement om de GB lopen kloten met het opwaarderen.

en @Halil1980 je geeft aan dat het idee achter de 5GB misbruik voorkomen is. Hele foute opmerking dit, als men betaald voor onbeperkt internet dan bepaald men zelf hoe ze dit gebruiken of ze het als router gebruiken of lekker lopen te streamen valt niet onder misbruik. Het is hun recht ! en om daar een uitspraak als misbruik over te maken is al niet ok. Ieder die betaald voor onbeperkt internet bepaald lekker zelf hoe of wat ze gebruiken ik denk eerder dat de achterliggende gedachte het moeilijker maken voor de klant is zodat men juist minder gaat gebruiken en hier minder snel moeite voor gaat doen.

triest dit! en het wordt ook mijn laatste contract bij T.
Reputatie 7
Badge +16
Beste Engin,

Het idee erachter is dat iedereen eerlijk aan de beurt komt op het 4G netwerk dat geen oneindige capaciteit heeft. Als je het contract afsluit teken je ook voor de zogenaamde Fair Use Policy. Die opmerking van @Halil1980 is helemaal niet zo fout.

Tele2 is de enige andere provider die unlimited aanbiedt en daar moet je na 5 Gb dagverbruik ook steeds een aanvuller activeren. Vodafone en KPN hebben zelfs geen unlimited. Overstappen zal je dus niet verder helpen op dit moment. En bij Tele2 krijg je alleen 3G in het buitenland dus dan wordt streamen al een stuk lastiger.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Badge +13
@engin2210 De mobiele abonnementen zijn niet echt bedoelt voor routers daar is 4g voor thuis voor 😉
Een mobiel abonnement is bedoelt voor een mobiel en niet voor een router en dat T Mobile hier enigszins coulant mee omgaat hebben de klanten nog best mazzel mee.
Al zal met als je langer dan 4 maanden in het buitenland bent daar per gb voor gaan betalen ivm met Roam Like home.
Maar dat is van hele andere orde en daar gaat het nu niet om.
Het is ook echt waardeloos idd.

Voorbeeld van hoe snel de gig’s gaan. Als ik al door mijn 5 gig heen ben en daarna een beetje door muziek albums op Deezer aan het bladeren ben op zoek naar nieuwe nummers dan ben ik elke 8 minuten opnieuw een mb aanvuller aan het activeren 🤬

Ik doe letterlijk 8 minuten met een 1 gig aanvuller. Je wordt er krankzinnig van. En dan juist op zulke momenten waarop je je al loopt te ergeren werkt af en toe ook de app niet meer waardoor je de rest van de dag/avond helemaal zonder internet zit 🤯

Ik heb zo een keer op een dag 16 gig verbruikt. Je blijft aanvullen. Super annoying.
Echt een fantastische vinding hoor!!
Beetje jammer dat er pas achteraf gemeld wordt dat "onbeperkt" toch wat beperkingen meedraagt.

Zo vooral het aanvullen van je bundel....

Mijn vriendin kan dit zonder problemen doen ( Vodafone klant)
Mijn buurvrouw kan mijn aanvullers activeren....
Maar ikzelf???? Als abbonementhouder en drager van de kosten en notabene T mobile klant (!!!!!!!) Lukt dit dus niet.
Geweldig dat we in een buutengebied wonen waar er gelukkig wel 4G dekking is, maar beetje jammer van dat gelieg en bedrieg bij aanschaf van extra pakketten. En de frustratie dat ik gvd de buurvrouw moet vragen om MIJN abbonement aan te vullen.....

Reageer