Beantwoord

Belkosten (9088888888)

Hallo,

Ik was 5 weken in Turkije en houdt uiteraard mijn kosten in de gaten,terwijl ik mijn turkse nummer in Turkije gebruik zag ik bij de laatste factuur dat ik rond de 14x een nummer (9088888888) Kosten €20,40 heb gebeld Echter, weet ik zeker dat ik niet zo een dergelijk nummer heb gebeld. Ook niet per ongeluk want ik zie het ook niet in mijn gebelde lijst.
Dit is heel vreemd en maak ik ook voor het eerst mee.
Het is toch iets wat meerdere mensen hebben meegemaakt.

Moet ik nu deze belkosten betalen?

Wat kan dit zijn?

Ik hoor het graag van u
icon

Beste antwoord door David 24 oktober 2018, 11:08

Hey lezers,

Aangezien het mysterie van dit telefoonnummer ons bezig bleef houden, zijn we hier nog eens achteraan gegaan. Na onderzoek zijn we erachter gekomen dat de calls naar 9088888888 eigenlijk calls naar 31624001233 zijn, dus een doorschakeling naar de voicemail, wanneer een oproep niet wordt opgenomen. Voor deze doorschakeling worden dan ook kosten in rekening gebracht, zoals in dit topic ook het geval was!

De gesprekken werden niet als zijnde de voicemail herkend, waardoor het vreemde nummer 9088888888 tevoorschijn kwam. Dit wordt nu opgepakt en aangepast, zodat dit weer gewoon goed verloopt. Er is dus geen sprake van fraude of iets dergelijks en de kosten die in rekening worden gebracht zijn hierin dan ook terecht. Excuus voor de verwarring, hopelijk is alles nu opgehelderd!

Mochten er nog vragen zijn, laat het gerust weten!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Tahir61,

In ons systeem zie ik terug dat je een uurtje na jouw bericht ook contact hebt gehad met mijn collega en die heeft dit verder voor je opgelost. :)

Als je nog vragen voor ons hebt, laat het ons weten!
Hallo, ik heb het zelfde meegemaakt, ik ga hierover ook protest aantekenen.
Nico
Reputatie 7
Badge +19
Hi Nico,

Kan ik misschien verder helpen met je vraag? Wat heb je precies meegemaakt? Ik kijk ook graag met je mee!
Bij mij is het ook 3x ongevraagd gebeurd. Ik heb niemand gebeld in Turkije en niemand heeft mij gebeld.
Dus hoe is het mogelijk dat door dit nummer ( 9088888888 Turkije ) bij mij, ongevraagd, kosten in rekening worden gebracht.
Nico
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Nico,

Dat ga ik natuurlijk direct voor jou rechtzetten!

Ik zie inderdaad dat er wat kosten gemaakt zijn door dit nummer en die heb ik meteen voor je vergoed. Deze vergoeding zal je op jouw volgende factuur terugzien. Dat komt nu dus helemaal goed Nico!

Mocht je meer vragen hebben, laat het mij dan gerust even weten en dan staan we voor je klaar. ☺
Dank je Jaimy, voor de goede service.
Ik wacht af.
Bedankt alvast.
Nico
Reputatie 7
Badge +20
Hey lezers,

Aangezien het mysterie van dit telefoonnummer ons bezig bleef houden, zijn we hier nog eens achteraan gegaan. Na onderzoek zijn we erachter gekomen dat de calls naar 9088888888 eigenlijk calls naar 31624001233 zijn, dus een doorschakeling naar de voicemail, wanneer een oproep niet wordt opgenomen. Voor deze doorschakeling worden dan ook kosten in rekening gebracht, zoals in dit topic ook het geval was!

De gesprekken werden niet als zijnde de voicemail herkend, waardoor het vreemde nummer 9088888888 tevoorschijn kwam. Dit wordt nu opgepakt en aangepast, zodat dit weer gewoon goed verloopt. Er is dus geen sprake van fraude of iets dergelijks en de kosten die in rekening worden gebracht zijn hierin dan ook terecht. Excuus voor de verwarring, hopelijk is alles nu opgehelderd!

Mochten er nog vragen zijn, laat het gerust weten!

Reageer