Belstatus en overige kosten (deel 6)

Reputatie 2
hallo ik heb gister mijn abonnement gewijzigd van relax150 `06 simonly naar relax 70 simonly in combinatie met sms verdubbelaar en internet flexibel.
Na inloggen bleek dat al mijn belminuten die ik nog had 260+ gewoon weg zijn en dan ik nu een een beltegoed heb van 5 euro??? En ik heb nog niet eens gebeld.

En ik heb er dus internet bijgenomen om te internetten en die heb ik vandaag getest en toen weer eens ingelogd bij my tmobile en toen kwamen er ineens overige kosten van ca. 5 euro te staan (dus voor het internet??????)

Niet normaal dit. Hoe gaan we dit oplossen?

This topic has been closed for comments

457 reacties

Reputatie 2
@zucht100000
Je had een abonnement waarbij beltegoed niet bewaard en meegenomen wordt na een contract vernieuwing. Bij het toezenden van je nieuwe contract staat dit op de derde pagina uitgelegd.

Bij het in gebruik nemen van je nieuwe contract, krijg je tot aan je eerste factuur datum, pro rato beltegoed toegekend. Op die eerste factuur zal dan dit pro rato stukje staan en de eerste volledige bundel. Ik verzoek je te wachten op deze eerste factuur en eerst te controleren hoe het erop staat.

Op dit moment is het gissen wat er gebeurd met je beltegoed, omdat ook wij niet in kunnen zien wat er verwerkt wordt.
Reputatie 2
Ben reeds 5 jaar abbonnee bij t-mobile altijd een ab gehad wat 17 dec ten einde kwam,
omstreeks eind nov benadert door klanten service ik had een relax 250 die was niet meer te leveren dus moest ik wat anders er werd voorgesteld vergelijkbaar als de vorige een nieuw abm relax 20.wie schets mijn verbazing dat ik nu een bedrag van ongeveer 10 euro te zien kreeg wat in houd bijna de helft minder min als ik daarvoor had,verkeerde voorlichting maar laat het hier niet bij zitten mn rechtsbijstand zoekt de zaak nu uit
Reputatie 2
Webco1959 schreef:

@zucht100000
Je had een abonnement waarbij beltegoed niet bewaard en meegenomen wordt na een contract vernieuwing. Bij het toezenden van je nieuwe contract staat dit op de derde pagina uitgelegd.

Bij het in gebruik nemen van je nieuwe contract, krijg je tot aan je eerste factuur datum, pro rato beltegoed toegekend. Op die eerste factuur zal dan dit pro rato stukje staan en de eerste volledige bundel. Ik verzoek je te wachten op deze eerste factuur en eerst te controleren hoe het erop staat.

Op dit moment is het gissen wat er gebeurd met je beltegoed, omdat ook wij niet in kunnen zien wat er verwerkt wordt.

maar kan ik nu wel gewoon internetten zonder dat ik straks een paar honderd euro aan overige kosten heb???? Want na gebruik van internet worden de overige kosten maar hoger!!
Reputatie 6
@zucht100000

Je internetbundel is geactiveerd je kunt dus gebruik maken van internet zonder extra kosten.
Reputatie 2
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, 2 dagen geleden mijn iphone abbo om laten zetten naar een relax incl instant email.
Had vanochtend nog maar 21 euro van de 35.
En nu kijk ik en heb ik nog maar 19 euro zonder dat ik bel.
Het enigste wat ik op het toestel heb gedaan is 2 smsjes gestuurd en op internet gekeken.
Een medewerker van de klantenservice zei ook al wacht even het volgende factuur af, dit zal wel gewoon goed zijn.
Maar ik heb geen zin om over een maand een rekening van 350 euro te hebben.
Mijn partner heeft ook haar abbonnement exact hetzelfde overgezet als ik en die heeft ook hetzelfde probleem.
Hoop dat ze ons hier zekerheid kunnen bieden dat we geen extra kosten krijgen.
Reputatie 5
@John1988

Iedere maand gaat jouw nieuwe bundel op de 3e van de maand in. Je hebt de 4e je bundel aan laten passen naar een Relax 330 met Instant E-mail. Hierdoor krijg je voor 29 dagen, in plaats van 30. Het tegoed van €19.85 is voor de rest van de maand. dit zijn 221 units die je kunt besteden tot de ingang van je volgende bundel. In het berekenen van wat je nog kunt gebruiken wordt rekening gehouden met wat er reeds verbruikt is in het iPhone abonnement. Heb je je BlackBerry toestel wel reeds geregistreerd via de registratiepagina?
Reputatie 2
Beste Aeon,

Dat heeft de persoon bij de klantenservice inderdaad ook al uitgelegd aan me.
Het probleem is alleen dat dus me bundel gewoon naar beneden loopt zonder dat ik bel of sms.
Dus ik ben ook bang dat het wat met mijn 3g te maken heeft.
Ik het dinsdagavond de blackberry geregistreerd via de registratiepagina, na een uur het toestel uitgezet en weer aangezet.
Ik kreeg toen ook een sms dat ik geregistreerd was en heb netjes een blackberry logotje naast mijn 3g logo staan.
Mijn partner heeft exact hetzelfde, we hebben allebei onze abbonnementen hetzelfde tijdstip om laten zetten en zei heeft uit me hoofd 3x met het toestel gebeld en misschien 5 smsjes verstuurd en zei had vanmiddag nog maar rond de 12 euro excl btw van een bundel van 35 euro incl btw.
De telefoongesprekken waren gewoon binnenlands en niet langer dan 3 minuten.
Wij willen best onze facturen afwachten maar zijn bang dat we dan een erg hoog bedrag bij moeten betalen voor waarschijnlijk de 3g kosten die uit het bundel worden gehaald ipv uit het instant email bundel. (en 2 hoge rekeningen die niet onze schuld zijn kunnen wij ons niet permiteren)

Ik hoop snel een reactie te krijgen van je want wij maken ons hier erg zorgen over.
Reputatie 5
@John1988

Op het moment dat je de bevestigings-sms hebt ontvangen dat je BlackBerry is geregistreerd zul je geen kosten aan internet maken. De belstatus is slechts een indicatie, en loopt altijd wat achter, deze kan tot en met 48 uur achterlopen. Daarom kan het zijn dat je kosten ziet verminderen ondanks dat je de dag zelf geen gebruik maakt van het toestel.
Reputatie 2
BESTE AEON,

ik heb 4 januari heb abbonnement gewijzigd naar en relax incl instant email.
Toen ik ophing vand de klantenservice heb ik gelijk mijn telefoon en die van mijn
partner geregistreert.
Na een uur hebben we de toestellen gereset en toen kregen we allebei een sms dat we geregistreert zijn bij bb.
Daartussenin hebben we dus niets gedaan met de toestellen.
Heb kan dus niet zo zijn dat als ik in die 2 a 3 dagen 10 smsjes stuur en 15 min belt dat ik dan opeens nog maar 18 euro over heb wat nu nog steeds afloopt.
Mijn partner heeft denk ik 10 smsjes verstuurt en 10 min gebeld en die heeft nu nog maar 10 euro over en dit loopt ook steeds meer af.
Het kan dus nooit zo zijn dat dit kosten zijn die 48 uur geleden gemaakt zijn.
Ik hoor graag van je wat er aan de hand is en wat jullie eraan gaan doen.
Want nogmaals hoge rekeningen kunnen wij ons nu niet permiteren en dit is niet onze schuld maar dit ligt bij jullie en als ik zo eens op het forum lees hebbrn er de laatste dagen veel mer mensen last van dit probleem.
Reputatie 2
@John1988
ook wij krijgen dezelfde informatie als jij, wat betreft het verwerken van je belkosten. Pas wanneer deze kosten op een factuur verwerkt zijn kunnen we een exacte uitleg geven. Ik wil je daarom vragen te wachten op de factuur. Wanneer je onkosten verrekend zijn met je belgedrag, kunnen wij een juiste uitleg geven.
Reputatie 5
[modbreekt]

Dit is het vervolg op [thread=116450]Belstatus en overige kosten (deel 5)[/thread].

Vragen over de informatie bij de belstatus kun je hier stellen.

In het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread] wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen.

[/modbreekt]
Reputatie 2
Ik ben nieuwe klant en kom van telfort, ik zie gelijk in de tweede maand al beltegoed 0 en overige kosten 28euro? ik had een eerste factuur van 60+ euro
Ik heb een relax 25 met internet nou zo relaxed is dit niet dit lijkt wel oplichting!

Ik wil zo snel mogelijk klant af zijn bij Tmobile, ik ben graag bereid het toestel weer op te sturen!
Ik kan jullie niet eens gratis bellen?
Reputatie 2
Sinds vandaag (mijn nieuwe bundel voor deze maand is vandaag ingegaan) kan ik ineens mijn resterende belminuten en smsjes niet meer bekijken. Gisteren kon dit nog wel. Kan iemand mij vertellen waarom ik dat niet meer kan zien? Zo kan ik niet makkelijk checken hoeveel ik nog over heb voor de rest van de maand.

Groetjes,

Malou
Reputatie 2
Ook ik dacht dat ik nog belminuten mee kon nemen naar de volgende maand, helaas is dit niet het geval. Kan iemand mij uitleggen of er iets mis is gegaan?
Reputatie 6
@HP81

Je neemt de overgebleven belminuten mee naar de volgende maand, met een maximum van 1 maand daarna vervallen de eerder ingekochte belminuten/sms-jes. In de belstatus zie je het totaal aan belminuten. Op het ogenblik zie je in de belstatus je nieuw ingekochte minuten/sms-jes omdat je vandaag je nieuwe tegoed krijgt, in de loopt van de dag zal dit bijgewerkt worden en zal het volledige tegoed zichtbaar zijn.
Reputatie 2
@NLzijnhetzat
Je hebt vanaf 27 december 2010 al gebruik gemaakt van je Relax Online 25 `10 maandelijkse beltegoed. Samen met een internetbundel. Ik kan helaas de kosten nog niet controleren, daarvoor heb ik de factuur nodig. Ik adviseer je om te wachten op die factuur. Controleer hem en als het niet klopt, laat het me dan weten. Ik kijk het dan na en geef je de uitleg.
Reputatie 2
elke 20e van de maand krijg je het beltegoed aangevuld. (van je abbo)
ik heb een abbo van relax 60.
van voor de 20e had ik nog 68 cent over en nu heb ik 11,01 euro.
klopt dit wel?
Reputatie 2
Dank! Nu s het saldo idd weer verhoogd. Wss te vroeg geroepen.
Reputatie 2
@HP81
Altijd rekening houden met een verwerkingstijd. Het verwerken van je bellen of sms versturen en het verwerken van je belbundel kan 24 uur duren.
Maar ik ben blij dat het zichzelf oplost en dat je het ons even laat weten.
Reputatie 6
@JenniferMelissa
Dit klopt. Je koopt bij een Relax 60 een bundel van €12,50 per maand. Op de belstatus staat je tegoed echter exclusief btw. Dit is een bedrag van €10,50. Daarbij komt het restant tegoed van de vorige periode.
Reputatie 2
Inmiddels kan ik wel weer mijn resterende minuten zien. Alleen nu staat er dat ik al
Reputatie 2
Mijn bundel (i-300) wordt op de 22e opgewaardeerd.
Op de 21e was mijn saldo nog 15 belminuten en 437 SMS-berichten. Na de opwaardering is mijn saldo 15 belminuten en 300 SMS-berichten.
Volgens mij had de 15 belminuten ook gewoon naar 300 belminuten moeten gaan.
klopt dit?
Reputatie 6
@Vick

De dag je bundel word toegewezen, word ook de belstatus bijgewerkt en dit kan met enige vertraging gebeuren. Als de bundel is toegevoegd zal dit in het systeem verwerkt worden en zul je ook zien dat de belstatus juist bijgewerkt is. De belstatus is indicatief.
Reputatie 2
Goedemiddag,

Door een eerdere hoge rekening volg ik dagelijks My T-Mobile om het saldo te controleren. Ik weet dat ik de 10e nieuw beltegoed krijg en heb dan ook zelfs tot de laatste dag gecontroleerd of ik er niet boven zat, en dat was ook niet zo.
Nu blijkt dat ik weer een rekening heb van
Reputatie 6
wat geven je digitale (gespecificeerde) facturen aan?

veel binnen/buiten bundel?