Belstatus en overige kosten (deel 7)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

163 reacties

Reputatie 2
Hallo Ries,

bedankt voor de uitleg en de geruststelling!

Worden deze overige kosten binnen enkele dagen nog bijgewerkt, of zie ik het pas op mijn factuur?
Reputatie 5
@bernd
Het kan zijn dat je belstatus een reset krijgt maar een definitief antwoord is er pas als je factuur klaar staat.
Mocht je dan nog vragen hebben hoor ik het graag via een privé bericht.
Reputatie 2
Hier ook een belstatus probleempje. Ik kon per 21 maart overstappen, en heb dit gister bij een winkel gedaan en heb een Samsung Galaxy S toestel meegekregen. Op dit moment heb ik een MyFaves20 abo zonder internet, maar met de Galaxy kan ik via wifi verbinding maken met internet. Dus ik was lekker in mijn nopjes dat ik via mijn foon toch op internet kan. Ik ga over 3 maanden over naar een andere provider met wel een internetbundel, maar tot die tijd kan ik gebruik maken van wifi.

Nu heb ik gister whatsapp gedownload terwijl ik op wifi zat. Ben toch even gaan kijken op myTmobile en tot mijn schrik zag ik dat mijn overige kosten op 3,45 stond. Nagekeken waar het aan kon liggen en mijn vriend zei dat GPS nog aanstond en die ook internet pakt. Na dat uitgezet dacht ik even dat het opgelost was, en whatsapp opnieuw geinstalleerd, na een paar uur toch weer naar 3,70 en nu op 3,95. Hoe kan het zijn dat ik overige kosten berekend krijg terwijl mijn toestel niet geconfigureerd is voor Tmobile netwerk en ik gewoon via Wifi het internet opga? Ik raak lichtelijk in paniek van kosten die ik niet behoor te maken.

Nu lees ik wel dat de belstatus soms niet goed meeloopt en dit pas op de factuur komt te staan, maar eerlijk gezegd heb ik geen zin om op de factuur te wachten en daar metershoge overige kosten op terug te vinden die ik niet heb gemaakt. Ik betaal al voor mijn reguliere internetkosten en als ik die gebruik verwacht ik niet dat TMobile me daar ook voor laat betalen.

Mvg
Reputatie 2
Ook ik heb het probleem met overige kosten. Heb instant email voor mijn blackberry en mijn overige kosten blijven maar oplopen met het uur komt er elke keer een euro bij. Heb nu al mijn internet uitgezet, maar zelfs dit helpt niet. ik wil graag een antwoord waarom mijn overige kosten op blijven lopen.
Reputatie 2
Ook hier weer lekkere problemen met T-mobile

Contract zou ontbonden worden als ik de telefoon op zou sturen nou heb hem 11 maart verstuurd en volgens t-mobile is die nou nog steeds niet binnen het verzendbewijs heb ik hier dus

Ook weer problemen met die belstatus ook weer een lekkere hogere rekening waar niks van klopt ze gaan toch altijd uit van de belstatus van die persoon ja zo ken ik ook wel van iemand geld afkloppen

Hoop echt dat een moderator hierop kan reageren want dit is niet meer leuk zo al 9 maanden last van de dekking en contract zou ontbonden worden

Ze houden je gewoon zolang vast totdat ze genoeg geld van je hebben
Reputatie 5
Pisces2202
Als je internet via het mobiele netwerk uit heb staan en alleen gebruik maak van de Wi-Fi dan zou je verder geen kosten van het internet mogen hebben.
Ik zie dat je overige kosten nu nog steeds op €3.95 staan en dat je My Faves bundel op is. Waar de overige kosten precies uit bestaan kunnen we tussentijds niet inzien. Ik zie dat je My Faves bundel ook op €0,00 staat en je krijgt de nieuwe bundel pas weer op 3 april. Hou er een rekening mee als je in de tussentijd nog gaat bellen dat het bellen buiten de bundel een duurder tarief is.

@coentje333
Het internet kan je weer aanzetten. Ik heb je Instant E-Mail gecontroleerd en deze staat goed geactiveerd.
Ik zie wel dat je Relax bundel op €0.00 staat en je krijgt de bundels elke 1ste van de maand. Ook voor jou geld als je gaat bellen dat het dan buiten de bundel is tegen een duurder tarief.

@melvintje18
Gaat je vraag specifiek over de belstatus over de opzegging?
De opzegging staat er in en het contract mag je per direct ontbinden. Hier ben je van op de hoogte want je hebt aangegeven het 06nr mee te nemen naar een andere provider. Zolang je nieuwe provider het nummer nog niet heeft overgenomen blijft je abonnement actief staan.
Ik zie nu ook overige kosten bij je belstatus staan en als ik kijk op vorige facturen zie ik ook kosten staan die buiten je bundels vallen.

Meer informatie en uitleg over de belstatus en overige kosten vind je op [thread=108644]deze pagina[/thread].
Reputatie 2
@Ries

Klopt over de nummerbehoud maar die wil ik gewoon cancelen ik heb later toch besloten deze niet mee te nemen en een nieuw nummer te nemen

Ken deze dan per direct opgezegd worden zonder nummerbehoud

Over de overige kosten klopt ook maar je ziet bij alle andere rekeningen dat die echter niet duur waren hooguit maximaal 50 euro en nu loop jullie weer achter en ik heb ineens op de 77 euro

Dus wat ik bedoel te zeggen het contract gewoon wordt opgezegd en zonder nummerbehoud

Want heb besloten om toch een ander nummer te nemen
Reputatie 5
@melvintje18
Dat kan. hierover heb ik je een privébericht gestuurd. Deze kan je lezen via je Personal Dashboard.
Reputatie 2
ik heb app.dropbox geinstall, daarna werden overige kosten bij mij ineens over de €15,00

geen idee of het door appl.komt, ik heb ook een keer met 2 vriendinnen groepschat op whats app gedaan,

kost dit dan geld???? Ik heb het dus niet meer gedaan en dropbox verwijderd!!!!!
Reputatie 7
@daantje1969
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Je maakt gebruik van het i-300 tariefplan. Je kunt binnen Nederland onbeperkt gebruik maken van mobiel internet. Er worden dus geen extra kosten in rekening gebracht voor apps die gebruik maken van mobiel internet wanneer je in Nederland bent.

Tussentijds kan ik helaas niet nagaan waaruit je overige kosten bestaan. Overige kosten kunnen veroorzaakt worden door bijvoorbeeld het bellen naar servicenummers, buitenland en het gebruik sms-diensten. Zie ook de informatie in het topic [thread=108644] [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Een specificatie van eventuele extra kosten kun je zien op je volgende factuur.
Reputatie 2
ik heb namelijk een probleem.
ik heb mijn abbonement vorige maand laten starten en expres amper gebeld omdat ik ergens las dat je 1maand kan meenemen naar volgende maand.
maar nu zie ik bij mijn belstatus in een nieuwe maand gewoon het zelfde hoeveelheid wat ik normaal krijgt.
nu snap ik namelijk niet meer wat ik moet doen gewoon opbellen of wat?
Reputatie 6
dat lig aan het abonnement dat je heb ik was zelf mijn belminuten kwijt bij verlenging neem je het zelfde abonnement of van flex naar relex dan hou je ze wel ik weet niet welke je had en nu heb
Reputatie 7
@ChunYinli
Je maakt gebruik van het i-150 tariefplan. De belminuten en sms'jes zijn 2 maanden geldig.

De belstatus geeft een indicatie van je resterend tegoed. Het kan gebeuren dat de gegevens met vertraging worden verwerkt. Op je aankomende factuur kun je zien of je daadwerkelijk belminuten en sms'jes hebt meegenomen. Je factuur zal binnen enkele dagen beschikbaar zijn op My T-Mobile. Ik houd het voor je in de gaten.

Dit topic gaat op slot en we gaan verder in het nieuwe topic Belstatus & overige kosten (deel 8).