Vraag

belstatus geeft 20Mb te weinig weer

• Doet lekker mee
  • 9 reacties
En ook deze maand weer 20MB minder tegoed gekregen...
Heb dit vorige maand ook gehad maar helaas nooit een fatsoenlijk antwoord op gehad...
Alleen dat het foutief wordt weergegeven maar dat je wel de volledige 250mb hebt.

Vanmorgen om 0500 uur gekeken en jawel ook nu weer 230mb ipv de 250mb

Het "probleem" zou opgelost zijn, maar helaas.

Ik betaal toch voor  250mb ipv 230mb.???

17 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @jbbj

In het begin van de maand is de belstatus van slag.
Ik kreeg ook maar 980 i.p.v. 1000. Maar dat trok binnen 24 uur weer goed bij.
Natuurlijk betaal je voor 250MB. 

Laat maar weten als het goed staat! :)

Groet Leroy,
Als je de optie tot mobiele data op je telefoon even uit zet dan staat, na een tijdje, de teller weer goed.
Zet je het aan dan zijn er weer 20mb weg.
Maar ook hier op de site van T- Mobile staat het tegoed -/- 20MB......
Weet het. Je moet ff de optie tot mobiele data op je telefoon uitzetten.
Dan staat hier de 20 mb er ook weer bij.

Weet het. Je moet ff de optie tot mobiele data op je telefoon uitzetten.
Dan staat hier de 20 mb er ook weer bij.

THNX! dit werkt inderdaad, maar toch......
Heb geen vertrouwen meer in de aangeschafte bundel en mede daardoor toch mijn abbo opgezegd bij T Mobile.
Reputatie 6
@jbbj

Er was een probleem bij het weergeven van de Mb's, er werd 20 Mb te weinig weergegeven in de belstatus. Dit is inmiddels opgelost en de juiste hoeveelheid data wordt weer weergegeven. Excuses voor de verwarring!

@jbbj

Er was een probleem bij het weergeven van de Mb's, er werd 20 Mb te weinig weergegeven in de belstatus. Dit is inmiddels opgelost en de juiste hoeveelheid data wordt weer weergegeven. Excuses voor de verwarring!

Beste Chris, ik mis nog steeds die 20MB bij mijn datagebruik!
Bovenstaande truc met het uitzetten van mobile data werkt alleen als je deze uit laat staan. Zodra ik de weer aanzet ben ik ook die 20MB weer kwijt.

Hoor graag wanneer er WEL een oplossing is
Ik heb hetzelfde probleem. Vandaag mijn nieuwe tegoed gekregen en ondanks dat ik alleen op de wifi zat al 20mb van mijn tegoed af. Internet wordt sowieso ergens weg gezogen waarvan ik niet weet waar het heen gaat..
Ik krijg net deze sms van t-mobile:

Beste klant na aanleiding van je vraag over je datategoed in de verbruikstatus, kunnen we je het volgende laten weten. De 20MB is een reservering voor toekomstig gebruik. Pas als de 20MB daadwerkelijk gebruikt wordt, wordt deze van het datategoed afgeschreven. Groeten, T-Mobile

Hier snap ik dus niks van, hoezo reservering voor toekomstig verbruik??
Wie kan mij dit uitleggen?
Krijg nu een SMS van T- Mobile;
"de 20MB is een reservering voor toekomstig gebruik...??????..... Pas als de 20MB daadwerkelijk gebruikt wordt wordt deze van het datategoed afgeschreven.."
Ik koop en betaal toch gewoon 250MB per maand. Mag ik dan zelf beslissen hoe ik hiermee omga???
Hoe kan het dan zijn dat als ik mobiele data uitzet ik die 20MB ineens weer wel bij mijn tegoed krijg??
En nu krijg ik ineens zo'n antwoord terwijl T- Mobile al 1.5 maand aangeeft dat eea door technische problemen komt. en dat deze problemen opgelost zijn.
Eens met bovenstaande reactie. Ook mij is vorige maand door T-mobile gezegd dat die 20mb zich wel zouden recht trekken op korte termijn. En nu komen ze opeens met het verhaal van dat ze het reserveren? VAAG! En bij mijn weten staat hier ook niets van in je contract dat T-mobile 20mb van je data mag resereven.

Het inderdaad uitschakelen van mobiele date helpt zolang je mobiele data ook uit laat staan. Zodra je het weer aan zet (wat noodzakelijk is om internet te gebruiken buiten de deur) zijn de 20mb weer verdwenen...

Misschien een moderator die hier meer verstand van heeft? Volgens mij is het nu wel duidelijk dat het antwoord van Chris076 compleet uit de duim gezogen is.. Of is er iemand bij wie het wel definitief is opgelost? No offense tegen Chris076 maar het klopt gewoon niet 😉
Hallo allen,

ik ervaar hetzelfde, ik heb een 500 Mb abbo en de 26e van de maand begint mijn nieuwe maand, er is dan al direct een verschil in verbruik tussen My t-mobile en data sense van mijn Nokia, te weten 40 mb, dit reeds een maand of 3 a 4.

Mvg Gerard

@jbbj

Beste Chris, lees onderstaande reakties..... wanneer kunnen wij een correcte oplossing verwachten??
Extra info,

mijn huidige status bij My T-Mobile geeft aan nog 417 MB over van mijn 500 MB bundel,
maar als je vervolgens naar overzicht kostenspecificaties kijk dan staat tot verbruik op 48 MB.

500 - 48 MB = 452 MB en geen 417 MB (verbruik 83 MB) dus ..  (verschil 83 MB - 48 MB = 35 MB) in overzichten van T-Mobile zelf dus.
Data Sense op mijn Nokia geeft aan verbruik 455, lijkt er dus meer op.

deze verschillen dus al enkele maanden .....

mvg Gerard
Reputatie 3
Ik kreeg een raar verhaal in deze sms van t-mobile:

Beste klant na aanleiding van je vraag over je datategoed in de verbruikstatus, kunnen we je het volgende laten weten. De 20MB is een reservering voor toekomstig gebruik. Pas als de 20MB daadwerkelijk gebruikt wordt, wordt deze van het datategoed afgeschreven. Groeten, T-Mobile

Begrijpt iemand dit?
T-Mobile hult zich in stilzwijgen....
Wat hier gaande is wordt steeds waziger, maar kloppen doet het niet.
Misschien kan T-Mobile eens met een duidelijk antwoord komen waar we allemaal iets aan hebben.
Reputatie 3
(lang) afwachten dus.....
T-Mobile kennende, als je 20 MB teveel had gekregen, was het allang opgelost, denk ik. 😉

Reageer