Belstatus in Euro's i.p.v. minuten/sms'jes

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
Bij mijn vorige Relax Sim Only kreeg ik mijn belstatus in minuten te zien.
Nu bij mijn nieuwe Relax Sim Only (met de nieuwe tarieven etc.) krijg ik mijn belstatus in euro's te zien.
Om te kunnen weten hoeveel belminuten ik dan nog over heb moet ik steeds het aantal euro's keer 100 en dan gedeeld door 8 (cent per minuut).
Dat is erg vervelend en onnodig, vind ik.

Kan dit svp weer terug op de oude manier?
Of dat er ergens een optie komt om dit te veranderen?
(of misschien zelfs alleen op My T-Mobile)
Een simpel knopje om de belstatus in minuten te zien ipv euro's.

This topic has been closed for comments

207 reacties

Reputatie 2
Dat zou ik ook erg graag willen zien!
Reputatie 2
Goed voorstel!
Reputatie 2
Ik krijg steed meer het idee dat T-mobile zijn motto steeds meer de richting op gaat van "moelijker kunnen we het niet maken". Ze willen van alles bieden, maar met zo min mogelijk duidelijkheid. Vanaf de site een update/upgrade is ondergaan is het alleen maar drama.
Reputatie 2
Dat vind ik nou ook ERG irritant moet ik zeggen!
Reputatie 2
Heb net gebeld met de Klantenservice. Het is niet te veranderen.
Lekker irritant, ik kies een abbo op basis van het aantal minuten en dan staat er alleen het bedrag in euro's. Mag ik het zelf door 13 cent per minuut gaan delen :S

Slechte zaak!
Reputatie 2
Ik zou die belminuten ook weer terug willen zien!! En aangezien ze momenteel beide systemen hanteren (oud in min, nieuw in euro's) kunnen ze net zo goed elke klant beide gegevens verstrekken... Iedereen blij.
Reputatie 2
ik werk al sinds 2006 met beltegoed status. en bij die nieuwe relax abo's koop je beltegoed, geen minuten. Die minuten zijn alleen voor de marketingafdeling handig, maar het is gewoon duurder per minuut geworden. hoezo 8 cent?
in het nieuwe systeem spaar je per maand en gaat je tegoed niet verloren, heb ik begrepen,
nu maak ik bijna nooit mijn beltegoed op, dus het getal van mijn belminuten of te besteden euro's zou per maand moeten groeien,
als er minuten zouden vermeld staan, dan kan men later als men de minuutprijs bij T-mobile wijzigt niet zomaar meer wijzigen, maar als ze het eurotegoed vermelden, kunnen ze later wel de prijs per minuut aanpassen, het eurotegoed blijft dan hetzelfde, maar het aantal minuten dat daarmee gebeld kan worden verabderd dan,
klopt deze redenering?

Kees
Reputatie 2
Ja en er klopt ook nog eens niks van, want gister had ik nog 2euro tegoed terwijl ik mijn abbo net 3 dagen heb en niks heb gebeld.
En vandaag staat hij weer op 21euro tegoed, snap jij het snap ik het...ook ik had dit abbonement genomen om te kunnen zien hoeveel belminuten ik nog over had :S
Reputatie 2
Je zou een Eurobedrag kunnen weergeven (inderdaad vanwege de onbeperkte houdbaarheid) en daaraan een indicatief cijfer van minuten koppelen.
Ga je namelijk straks naar een andere abonnementsvorm dan neem je die Euro's mee tegen de dan geldende minuuttarieven.
Al met al vind ik het zo gek nog niet, maar vind zelf de oplossing nog al rigide.

Dat je bij een net nieuw abonnement rare weergaves krijgt in je belstatus ligt aan het activeren van je nieuwe abonnement. Op het moment van afsluiten heb je een soort veredelde pre-paid welke in de loop van de volgende dagen wordt omgezet in een post-paid. Dat geeft aanvankelijk een scheef beeld.
Reputatie 7
Je tegoed wordt gebruikt voor bellen en sms-en, vandaar dat er geen belminuten worden weergegeven maar een tegoed in €.
Heb zelf al jaren een flex abo waarbij ook het tegoed wordt weergegeven. Heb hier nog nooit problemen mee gehad en is zeer overzichtelijk.

Gr.
[modbreekt]Bij de 'oude' Relax prijsplannen kocht je belminuten in. Je zag bij deze abonnementen het restant van je belminuten bij je belstatus staan.

Bij de nieuwe Relax prijsplannen koop je geen belminuten in maar tegoed. Met dit tegoed kun je bellen en sms'en. Om dat je nu geen belminuten meer inkoopt kunnen we ook het restant van je belminuten niet laten zien. Je kunt het tegoed dat je hebt delen door het bedrag dat je per minuut of per sms betaalt en zo zelf bepalen hoeveel je nog kunt bellen/sms'en.[/modbreekt]
Reputatie 2
Je zou een Eurobedrag kunnen weergeven (inderdaad vanwege de onbeperkte houdbaarheid) en daaraan een indicatief cijfer van minuten koppelen.
Ga je namelijk straks naar een andere abonnementsvorm dan neem je die Euro's mee tegen de dan geldende minuuttarieven.

Eigenlijk zou de vermelding zo moeten zijn: Uw beltegoed E4.14. Met Uw Relax 25 is dit 37 minuten en 38 seconden. Ik mis wel de oude situatie, dat ik keek hoeveel minuten ik nog had (Relax 150).
Reputatie 2
volgens mij heb ik bij mijn abbo ook minuten ingekocht maar zie ook alleen een bedrag terug.

ook denk ik dat het inderdaad makkelijker is om minuten te zien.
de meeste aanbieders geven ook belminuten waarom heeft t-mobile weer eens iets anders bedacht.
1 motto klopt wel bij t-mobile leuker kunnen we het niet maken maar wel erg moeilijk en onduidelijk.

goed zo t-mobile jullie zijn de enige die dat kunnen.
Reputatie 2
Hoi,
Ik heb een vraagje over mijn relax 25 abonnement. Ik heb sinds kort dit abonnement, en er staat bij my tmobile dat ik 2,5euro aan overige kosten heb. Terwijl ik niet buiten mijn bundel zit, ik heb onbeperkt webnwalk internet, geen 0900 nummers heb gebeld en al die andere punten die daar staan. En ik heb ook niet gebruikt gemaakt van sms-diensten (zijn dat mms'je ofzo??)
Wie weet hoe ik aan deze extra kosten kom??
Reputatie 7
@bassievlie

Zie de uitleg van moderator Anne-Marie, lijkt me toch duidelijk.

Gr.
Reputatie 2
Hoi,
Ik heb een vraagje over mijn relax 25 abonnement. Ik heb sinds kort dit abonnement, en er staat bij my tmobile dat ik 2,5euro aan overige kosten heb. Terwijl ik niet buiten mijn bundel zit, ik heb onbeperkt webnwalk internet, geen 0900 nummers heb gebeld en al die andere punten die daar staan. En ik heb ook niet gebruikt gemaakt van sms-diensten (zijn dat mms'je ofzo??)

Als je extra kosten bedoelt, met de gegevens die je on-line kan inzien wil dit niet al te veel zeggen. Het is een service die T-Mobile bied, maar niet altijd even goed werkt. Soms kunnen er echt belachelijke bedragen worden weergegeven die gewoon weg niet kloppen. Ik zou zeggen, wacht op je factuur, en als daar alsnog deze overige kosten staan, terwijl jij ze niet maakt, zou ik de helpdesk bellen als ik jouw was.

Succes.
Reputatie 2
Er is al een draadje geopend. Ik bel wel servicenummers, heb een web & walk plus abbo en zit al sinds T-Mobile nog BEN heette bij ze. Nu ineens heb ik een belbundel die momenteel nog 19.50 bedraagt en zijn de overige kosten in 2 dagen tijd van 94 euro naar 1500 euro gegaan. Bij de klantenservice wordt je of afgesnauwd en in hokjes gestopt OF je wordt netjes geholpen en dan gokken ze dat het nderdaad veel lager is. Ik vreet me op van de zenuwen want ik heb een vast belgedrag waarbij ik tussen de 200 en 500 euro per maand bel. Das aardig wat, maar te overzien voor mij. Als de rekening daadwerkelijk zo hoog is ga ik desnoods tot de rechtbank om mijn contract te ontbinden want er klopt niets van, Nog een weetje: Als je belt om hetaan te geven wordt er continue gezegd, je bent de eerste die belt. Dat is uiteraard onzin want als je zo het draadje zag met de klachten van andere gebruikers, hebben er al meer mensen geklaagd. Nog even en ik ga smartegeld vragen omdat ik tegen overspannen aanzit door diie ***indicatie 😉
Reputatie 2
[b]Ik vind dit een hele goede ik vong het ook fijner dat het eerst altijd in minuten te zien was ik heb dit ook nagevraagd toen bij t-mobile en toen werd er gezegd dat ik nog gewoon minuten bleef zien en dat is nu niet het geval.Terwijl mijn vriend het nog wel in minuten te zien krijgt terwijl hij zn abonnement begin februari heeft veranderd hoe kan dit dan???[/b]
Reputatie 2
ook ik heb al 3 dagen geen telefoon meer gebruikt daar mijn belminuten op zijn,en ik met mijn andere telefoon bel.
toch zijn de laatste 2 dagen 2.00 extra kosten bijgekomen raar raar hoe kan dit?
Reputatie 2
Hoi,

Als je extra kosten bedoelt, met de gegevens die je on-line kan inzien wil dit niet al te veel zeggen. Het is een service die T-Mobile bied, maar niet altijd even goed werkt. Soms kunnen er echt belachelijke bedragen worden weergegeven die gewoon weg niet kloppen. Ik zou zeggen, wacht op je factuur, en als daar alsnog deze overige kosten staan, terwijl jij ze niet maakt, zou ik de helpdesk bellen als ik jouw was.

Succes.
OK bedankt voor je bericht
Reputatie 2
in het nieuwe systeem spaar je per maand en gaat je tegoed niet verloren, heb ik begrepen,
nu maak ik bijna nooit mijn beltegoed op, dus het getal van mijn belminuten of te besteden euro's zou per maand moeten groeien,
als er minuten zouden vermeld staan, dan kan men later als men de minuutprijs bij T-mobile wijzigt niet zomaar meer wijzigen, maar als ze het eurotegoed vermelden, kunnen ze later wel de prijs per minuut aanpassen, het eurotegoed blijft dan hetzelfde, maar het aantal minuten dat daarmee gebeld kan worden verabderd dan,
klopt deze redenering?

Kees

Ik denk dat je hiermee inderdaad de spijker op de kop slaat.
Het 'antwoord' van de moderator is IMO geen echt antwoord op de vraag. Ik weet ook wel hoe het zit, maar daar vroeg de topicstarter niet om. Men geeft aan dat deze manier onoverzichtelijk is en of het kan worden veranderd. Feitelijk komt het antwoord dus gewoon neer op een glashard: "Nee, daar beginnen we niet aan.. deal with it."
Reputatie 7
Waarom zou het in belminuten moeten worden weergegeven? Het tegoed is ook te gebruiken voor sms-jes.
Misschien in het begin even lastig als je het niet gewend bent maar het went snel.

Gr.
Reputatie 7
[b]Ik vind dit een hele goede ik vong het ook fijner dat het eerst altijd in minuten te zien was ik heb dit ook nagevraagd toen bij t-mobile en toen werd er gezegd dat ik nog gewoon minuten bleef zien en dat is nu niet het geval.Terwijl mijn vriend het nog wel in minuten te zien krijgt terwijl hij zn abonnement begin februari heeft veranderd hoe kan dit dan???[/b]

Je vriend heeft dan waarschijnlijk het oude relax waarbij je beltegoed inkocht.

Gr.
Reputatie 2
Met de overgang van Flex 25 naar i150 had ik inderdaad verwacht dat de belstatus ook omgezet zou worden in het overig aantal minuten (en wellicht zelfs resterende smsjes)... Maar hier heb ik vrij weinig aan, er wordt volgens mij nergens verteld wat een sms/1 minuut kost bij een i150 abbo!