Vraag

[Belstatus] Nieuw abonnement en nu overige kosten

Reputatie 2
Gisteren is me nieuwe abo in gegaan, een ismart200, alleen zag ik nu al dat ik extra kosten heb gemaakt, tot nu toe 2.31 euro. Ik heb gekeken en kan het niet vinden waar het vandaan komt, het rare is dat ik gisteren weinig heb gedaan, heb wat geinternet en een paar smsjes gestuurd en een paar korte telefoon gespreken gehad, niks naar een 0900/0800 nummer en niks naar het buitenland dus hoe kom ik dan aan die extra kosten?

Ik weet dat tmobile de laatste paar jaren erg aan het klooien is geweest met de abonnomenten(en dat heeft me heel veel geld gekost) dus is dit weer zn verborgen kosten iets?

Iemand ook het zelfde probleem?

85 reacties

Reputatie 2
Zie op mijn my tmobile dat ik de bundel 'Travel & Surf' heb, ik kan dit niet terug vinden op mijn contract zelf en ik zei dat je dit alleen kan uit zetten via de klantenservice. Wat een idioot iets aangezien ik niet eens ben geweest in het buitenland 😕
Reputatie 6
@MarkDijkstra

Kan nu helaas nog niet achterhalen waar de overige kosten vandaan komen, die zullen te zien zijn op de volgende factuur. Die factuur kun je omstreeks 9 februari bekijken op My T-Mobile. Travel & Surf staat bij de nieuwe abonnementen standaard actief en daar betaal je pas voor als je in het buitenland een internetpas activeert. Meer informatie over Travel & Surf kun je vinden op de T-Mobile Website.
Is het misschien de BTW?

Reputatie 6
@dj_nimma

De BTW wordt niet vermeld als overige kosten, op de factuur worden wel eerst alle kosten zonder BTW weergegeven en dan onderaan de factuur komt de BTW erbij.
Het is erg vervelend dat je gedurende de maand steeds weer een indicatie krijgt van overige kosten, waarvan je zeker weet dat je die niet maakt. Misschien dat het tijdens de maand gecorrigeerd wordt, maar ik word er nogal zenuwachtig van en krijg het gevoel dat ik constant op mijn hoede moet zijn. Graag zou ik willen dat deze klacht en de stroom van klachten omtrent dit onderwerp nu een keer verholpen word. Want ik weet dat ik nu weer alles moet controleren aan het einde van de maand; niet erg zorgeloos van mijn abonnement genieten noem ik dat.

Dus beste t-mobile moderator, zou u dit als klacht kunnen indienen? Alvast bedankt!
Reputatie 5
@Elien2
Overige kosten kunnen onder andere bestaan uit gebruik van je simkaart in het buitenland en bellen van service nummers. Tussentijds kunnen wij helaas de overige kosten niet specificeren. Mocht je hier een klacht over willen indienen kan dat hier.
Heey meid,

Ik heb precies het zelfde.. Vorige week een abbo afgeslopen en 1e dag zat ik al op de 13euro.. Terwijl ik niks ermee gedaan had.
Nu een week later is het opgelopen naar 46euro. Ik heb al meerdere malen contact met tmobile gehad, en ze kunnen er niks aan doen. Pas als factuur er is.
Ondertussen heb ik mij inet al 1dag uit en lopen de kosten nog steeds op.. Waar het vandaan komt?? WEET NIEMAND!!
Word er helemaal GEKK van!!!
Reputatie 1
Liem schreef:

Word er helemaal GEKK van!!!

Kom er nu pas achter dat ik gelukkig lang niet de enige ben met dit probleem, maar ik werd er de afgelopen week ook helemaal beroerd van! Denk dat ik toch een klacht in ga dienen bij TMobile want ik vind het schandalig dat dit in zulke grote getale kan voorkomen zonder dat er iets aan gedaan wordt. Het kan toch niet de bedoeling zijn van een TMobile abo dat je met je telefoon uit en hartkloppingen onbereikbaar in je stoel zit? En zoals al eerder gezegd: je lanceert een app/ MyTmobile account zodat je de belkosten etc. kan inzien en vervolgens zeg je er bij dat je je daar maar niet te veel van aan moet trekken omdat er toch niets van klopt??? Buiten dat: waarom konden klantenservices van telefoonmaatschappijen 10 jaar terug al wel zien naar welke (betaal)nummers 1 minuut geleden gebeld was en kan TMobile dit schijnbaar nu niet? Raar verhaal!!
Ik heb sinds 22 juni nieuw abonnement bellen sms web 250

ik heb mijn telefoon meestal op wifi staan. ik heb in 6 dagen tijd 8,80 extra kosten en er komt elke dag wat bij. smsdiensten zijn uitgeschakeld . ik heb niet naar het buitenland of 0900 nummers gebeld.  ik heb gebeld en gemailed naar t-mobile maar moet de factuur afwachten. ik durf die telefoon haast niet meer te gebruiken maar moet hem wel meenemen als ik de deur uitga. ik ben ******patient en vind het doodeng om zonder op stap te gaan. niemand maar dan ook niemand kan mij een fatsoenlijk antwoord geven. ik ben er inmiddels doodmoe van. ik weet niet wat  ik  moet doen. als ik nog een maand moet wachten kom ik op een torenhoog bedrag uit, dat kan ik me niet permitteren. zit al te denken aan prepaid op ander toestel dat is toch te gek vooor woorden. 
ik heb die vorige mail geschreven en schrijf welke ziekte ik heb en die wordt met sterretjes weergegeven. ik heb dus een ernstige ziekte iedereen kan raden wat. ook weer zoiets. 
Reputatie 1
Kijk even in de twee topics onder die van jou (bij "Facturen en Belstatus"), daar staan nog een heleboel mensen met hetzelfde probleem! 
Ook ik heb een nieuw ( verlengd ) abonnement sinds 21 juni. Sinds die datum gaat het ook goed fout. Iedere dag komen er kosten bij,( 0.30 cent tot een euro) terwijl ik nog belminuten genoeg heb, onbeperkt internet abo, geen sms diensten heb en niet naar het buitenland bel en geen 0900 nrs. bel. Maar goed, het antwoord wat ik van klantenservice krijg is: dat zegt U dat U dat niet doet. Nou dan ben je uitgekletst. Als je een leidinggevende vraagt zijn die niet inhoudelijk op de hoogte en komen niet aan de telefoon, tmobile heeft geen noodnummer waar een beroep op gedaan kan worden al dan niet doorgeschakeld door callcentermedewerkster, en het advies was iedere dag een print te maken van mijn belstatus, als antwoord op de vraag hoe ik in vredesnaam aan het eind van de maand kan bewijzen dat ik werkelijk nu nog belminuten genoeg heb. Want hoe bewijs ik dat ik niet gebeld heb buiten de bundel als tmobile mij wel kosten rekent. Heb vermeld, omdat ik weet dat alles op band wordt opgenomen, dat ik de genoemde kosten weiger te betalen. Bovendien wil ik van mijn contract af, ik wil niet blijven bij een bedrijf wat alleen call center mensen heeft die niet kunnen doorverbinden naar een medewerker die mij een bevredigend antwoord kan geven. Al was het maar geweest dat er een notitie gemaakt zou worden dat het probleem speelt en er serieus aandacht aan besteed werd. Nee, ondanks dat Tmobile nu missers maakt, kan ik alleen van mijn contract af door het af te kopen.
Ik mag nu dus als een deus gaan zitten wachten op de factuur en dan met veel moeite gaan bewijzen dat het allemaal echt waar is. Ben in staat er een advocaat achter te zetten, gezien het feit dat er meerdere zijn. Kassa of opgelicht is het ook een mooi onderwerp voor. En het leukste, straks krijg ik natuurlijk een smsje waarin ik mag vertellen hoe fijn het gesprek met tmobile was. Not.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit inmiddels op €55,- aan gebruikskosten, terwijl ik een onbepert internet bundel heb en geen service nummers oid bel.
Ook ik heb het op dit forum besproken en de reactie die ik gekregen heb komt erop neer dat bij een nieuw abonnement de belstatus op mijn t-mobile van slag kan zijn. Niemand weet precies hoe dit kan, maar wanneer je weet dat je geen terechte gebruikskosten maakt, zullen deze ook niet op je factuur verschijnen. Gebeurt dit wel, dan kun je natuurlijk altijd met je factuur naar de t-mobile store gaan om het te laten checken, maar ik zou me op dit moment nog niet zoveel zorgen maken 😉
Mijn bundel is ingegaan op 28-6-2012 maar ik zit er 0,33 buiten terwijl ik onbeprekt internet heb en nog maar 4 minuten heb gebeld en ik heb 170 belminuten hoe kan het dan dat ik er 0,33 cent overheen zit?

En het raarste en slechste is ook nog eens dat er staat dat ik 0 mb heb verbruikt terwijl dit echt wel tegen de 200 mb aan moet zitten. maar ik heb onbeperkt internet.
Hallo,

Op 26 juni is mijn onbeperkt internet bundel ingegaan. Ik had toen al wat extra kosten staan. Echter, dit bedrag is gisteren gestegen met 2,23 euro, en vandaag ook weer met 2,56 euro.
Hoe kan het dat de extra kosten blijven groeien?
*Wendy1981 schreef:

Hallo,

Op 26 juni is mijn onbeperkt internet bundel ingegaan. Ik had toen al wat extra kosten staan. Echter, dit bedrag is gisteren gestegen met 2,23 euro, en vandaag ook weer met 2,56 euro.
Hoe kan het dat de extra kosten blijven groeien?

Ik heb sinds 25 juni ook onbeperkt internet. Ik heb het zelfde probleem,
Zodra je ook belt naar 1200 wordt je gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. 
Echt belachelijk zo kan iedere provider snel geld verdienen met als excuses wij kunnen
ook pas zien waar het betrekking op heeft zodra de factuur er is. Maar ze helpen je niet om het 
te voorkomen! Eerst kosten maken. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik bij de grens woon, dataroaming uitgezet maar geen geluk. 
Het enige wat je kan doen is 3G uitzetten en wachten op de factuur. want ook al gebruik je telefoon niet En dan bedoel ik ook echt op tafel neerleggen en niet gebruiken. De overige kosten blijven groeien! 
Ik heb sinds een abbonement bij t-mobile ook met onbeperkt internet.
Bij mij precies hetzelfde het is nou al op gelopen naar €5,28.

Wordt er ook een beetje flauw.
Ik had de 3G verbinding een aantal dagen geleden al uitgeschakeld via de instellingen op mijn telefoon. Maar de extra kosten zijn ondanks dat toch blijven groeien. Ik snap er echt helemaal niets van.
Ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn bedrag staat nu al op 6,95. En we moeten nog de hele maand.. Heel vreemd dit. Als er iemand een oplossing heeft, graag!!
Hallo allemaal, 

Ik heb nu sinds een week een iPhone 4s (smart 200). Al na 4 dagen ontdekte ik dat ik aan overige kosten 277 moet betalen(ik weet niet waar dat bedrag vandaan komt). Ik heb een aantal keer gebelt naar T-mobile, zij konden me niet verder helpen, en ik moet maar afwachten tot mijn facturen binnen was.. De kosten lopen maar op en nu een week nadat ik mijn telefoon heb zit de overige kosten op 377 euro. Ik weet echt niet wat ik moet doen ik kan wel gaan wachten op mijn facture maar de kosten lopen op... Het enige wat ik op mijn telefoon doe is een beetje twitteren en internetten ik heb nog genoeg over van mijn belminutrn ik heb niet naar 0900 nummers of iets dergelijks gebelt alleen naar 06-nummers  en huisnummers.

Wie kan me aub helpen?!!!!  
Straks moet ik dat bedrag betalen zonder dat ik die overige kosten heb gemaakt.
Iemand die me kan helpen????
Reputatie 6
Badge +8
Aan het begin van nieuwe abonnementen wil je belstatus weleens van slag zijn.
Komende dagen zal deze herstellen , onterechte overige kosten zie je niet terug op je factuur.
Als je je nieuwe tegoeden krijgt zal de belstatus stabiel zijn en alles juist weergeven.
Reputatie 7
U zit inderdaad in een rottige situatie. De klantenservice zegt dat u moet wachten op uw factuur, omdat daar alle details (gebelde nummers, sms'jes en mb's etc) opstaan. Ik begrijp dat u nu uw iPhone nauwelijks meer durft aan te raken. Ik raad u dan ook ten zeerste aan om naar de T-Mobile Shop te gaan. Mogelijk is uw nummer van iemand anders geweest voordat u het kreeg, en had de vorige gebruiker van dit telefoonnummer sms-diensten waarvoor betaald moest worden en zijn deze nooit opgezegd. Dus mijn advies: geef zo snel mogelijk aan bij T-Mobile dat er kosten zijn zonder dat u iets verkeerd doet, voordat de kosten nog meer oplopen!!

Zoals centaur zegt, kan je belstatus ook de eerste dagen/week van slag zijn. Dit wordt goed weergegeven op het factuur. In dit geval is er dus geen reden tot paniek!
Reputatie 1
Zal volgende week eens even wat consumentenprogramma's aanschrijven, dan krijgen we waarschijnlijk wat sneller duidelijkheid. Als iedereen bij TMobile stommetje gaat lopen spelen dan doe ik gewoon mee hoor! Mede slachtoffers kunnen me mailen op computubbie@gmail.com
Heb sinds 3 dagen onbeperkt internet voordeelbundel aangevinkt. Plotseling begonnen mijn overige kosten te stijgen van 0 tot wel 25 euro (nu). Ik heb nog genoeg belminuten, genoeg MB's, bel geen service-nummers. Hoe kan dit nu? Ik ben niet van plan te betalen voor iets waar ik geen gebruik van heb gemaakt/maakt.

Reageer