Belstatus & overige kosten (deel 10)


Reputatie 7
Dit is het vervolg op Belstatus & overige kosten (deel 9). Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vragen, dan kun je deze stellen in het forum Kosten en kortingen.

This topic has been closed for comments

201 reacties

Reputatie 4
whoo nr 10 alweer.....
@klaus1969

Ik dien vrijdag ook nog een klacht in bij de consumentenautoriteit. Dit forum ga ik verlaten, aangezien ik hier toch geen antwoord verwacht op kritische vragen. Die zal ik dus elders beantwoord moeten zien te krijgen! Om over de mate van censuur en nare mails aan mijn adres nog maar te zwijgen... Ik zal het hier bekende "M-woord" niet meer noemen, maar mijn hemel... Geen frisse boel dit!

Ik ga proberen mijn contract te laten ontbinden, want de manier van zaken doen van T-Mobile is niet de mijne. Beste "Klaus", mocht ook dit berichtje weer verwijderd worden, dan houd ik je per mail op de hoogte.

Wil jij mede-gedupeerden blijven oproepen ook echt voor hun recht als consument op te komen?

M. Bronkhorst
Reputatie 6
Badge +9
@ Maartje75

?
moet ik die 45 euro overige kosten toch betalen? en ik snap die vertraging niet ik belde niet veel sinds mijn beltegoed van 32 euro naar 17 euro ging... ik keek live mee toen ik 8 euro overige kosten had toen 27 en steeds + 2 toen ik niets deed..
Reputatie 6
Badge +9
Heb je rekening gehouden met een vertraagde belstatus?
Kan tot 4 dagen oplopen.
Zou als je nieuwe tegoeden komen opgelost moeten zijn.
Reputatie 2
Je bent niet de enige die een klacht gaat indienen bij de consumentenbond ik denk hoe meer mensen hoe beter toch ? Radar misschien een idee ? 😉.... Zie de kosten ineens buiten me bundel stijgen !! En krijg door elke maand dubbel gefactuurde smsjes nog € 100 a 200,- van ze... het probleem is erkend bij de t-mobile shop maar terug betalen ho maar... ja 1 keer € 45,- .. belachelijk!!
Reputatie 2
hier het zelfde, sinds mijn nieuwe abo stijge de koste de pan uit. t is nog geen groot bedrag maar aangezien ik nog moet tot de 22ste. ik bel bijna niet, het meeste is smse. en toch word er steeds extra kosten bij gerekend. k vraag me af of de smsjes die ik verstuur wel van mij smsmaximaal gaan.
Reputatie 4
Ik durf al bijna niet meer te bellen, smsen wel, die heb ik nog genoeg... Maar ik ben er van overtuigt dat er een betere oplossing is voor de vertagende belstatus, ik denk door die gedoe dat veel mensen opstappen als hun abo is afgelopen. Centaur de belstatus van onze andere mobiel liep in april 6a7 dagen op achter,
Nou bel de consumentenbond maar niet, dan kom je zeker boven je overige kosten...
Dat ene belletje dat me dochter 1 mei had gepleegd naar mijn mobiel is nog steeds niet van belstatus afgeschreven, terwijl de belstatus na de nieuwe bundel correct moest gaan lopen, we wachten het netjes af.

Ik hoop echt dat het in de toekomst echt goed komt. Voor iedereen
Hoe kan het dat mijn overige kosten nu al € 8,43 terwijl ik geen internet of iets dergelijks heb gebruikt? Vorige maand was het ook al gelijk 12 euro of zo.

Ik snap er niets meer van.
Groetjes

Sabrina
Badge +12
HI Sabrina,

Heb je de vorige maand je factuur niet bekeken?
Waar gingen de overige kosten toen naar toe?
Reputatie 5
@Tevfikm
Ik heb je in [post=787073]dit bericht[/post] van reactie voorzien.

@sodanielle
De overige kosten stijgen omdat je geen belminuten meer over hebt en je krijgt de bundels pas weer op 9 mei.
De T-Mobile shop heeft de melding doorgezet over de smsjes en een specialist heeft het uitgezocht. Uit het onderzoek is gebleken dat je meer sms verstuurd hebt dan dat je elke maand inkoopt. De belminuten die buiten de bundel berekend zijn terwijl je nog beltegoed had zijn gecrediteerd. De kosten hoorden op de factuur daarvoor te staan.

@Mandje
De Sms Maximaal is op 3 mei geactiveerd en het is bekend dat bij een wijziging in de maandperiode de belstatus een afwijkend gedrag kan vertonen. Je krijgt de bundels inderdaad elke 22ste van de maand en dan zal je belstatus een reset krijgen. Niet gemaakte overige kosten zal je ook niet terug zien op de factuur.

@klaus1969
De belstatus van je dochter is onveranderd sinds mijn laatste controle vandaag. Het probleem is ondertussen wel opgelost en mijn verwachting is dat je dochter het pas zal merken als ze de bundels krijgt. Dit zal pas weer op de 27ste zijn.

@SabrinaNr1
Welkom op het T-Mobile forum! :)

Tussentijds hebben we geen inzage in de overige kosten die bij de belstatus staan. Kijk ik met je mee naar je vorige facturen dan kan ik geen oorzaak aangeven waarom je nu al de overige kosten hebt staan. De bundel heb je pas gekregen en je hebt nog voldoende beltegoed. Ik heb de melding doorgezet naar de technische afdeling voor verdere onderzoek. Zodra er een terugkoppeling komt laat ik het je weten!
Reputatie 5
@Allemaal
We willen jullie vriendelijk vragen om inhoudelijk en on topic te reageren. Verder zien we ook dat dezelfde vragen in meerdere topics geplaatst worden waardoor het overzicht in de vragen en klachten verloren gaan. Zouden jullie daar op willen letten? Alvast bedankt voor de medewerking! 🙂
Reputatie 4
Dank je wel voor het kijken Ries, maar ik snap het nog steeds niet waarom dat ene telefoontje naar mij er nog niet af is, nu moet ze weer een maandje wachten, want ik dacht dat de status al weer goed zo lopen per vorige maand, vorige week dus.
maar ik vind het knap hoe jullie ermee omgaan, want jullie modjes kunnen er ook niks aan doen....
Reputatie 2
@sodanielle De overige kosten stijgen omdat je geen belminuten meer over hebt en je krijgt de bundels pas weer op 9 mei.

@ Ries Dus het kan maar zo gebeuren als je gister nog maar 9 euro erover heen zat en je mobiel niet meer gebruikt heb !! je bundel ineens gestegen is naar 22 euro! Knap hoor ?? Dacht dat jullie het niet in konden zien uit eerdere meldingen hiervoor....
Reputatie 6
Badge +9
Wouw! Belstatus bij 1 van mijn abonnementen na 2 uur bijgewerkt!
Dat is mooi eindelijk weer normaal en acceptabel!
Ben nu met mijn andere abonnment aan het testen.
Hier sinds deze nieuwe maandbundel spookkosten.

Afgelopen zondag 2 euro aan overige kosten, terwijl ik net mijn nieuwe bundel had. Belminuten én smsjes niet afgeschreven van mijn bundel.

Maandag ineens 11 euro aan overige kosten, belminuten wél afgeschreven en smsen niet afgeschreven, gedurende de dag werden de smsjes stukje bij beetje afgeschreven.

Nu kloppen mijn belminuten en smsbundel wel, maar de overige kosten blijven staan op 11 euro terwijl ik geen gebruik maak van smsdiensten/internet o.i.d.

Maandag ben ik naar de T-mobileshop geweest en die man kon me niet verklaren hoe dit kon?? Ik vind dit wel een beetje vaag zo.
Ook ik heb sinds vorige maand last van sppokkosten: na 1 dag al extra kosten buiten d ebundel (w at niet mogelijk is, want ik hou de gemaakte minuten bij op mijn mobiel). En nu heb ik alweer 22 euro!! buiten mijn bundel. terwijl ik maandag nieuwe belminuten heb gekregen. het moet niet gekker worden! ik raad iedereen aan om gezamenlijk te stappen te ondernemen. Want naar een individu wordt er bij T-mobile blijkbaar niet geluisterd!

Graag zou ik in contact willen komen met andere mensen die hetzelfde probleem hebben, zodat we gezamenlijk stappen kunnen ondernemen.

Hopelijk krijg ik veel recaties, dan kunnen we stappen naar Radar .

Groeten,

S.


Emailadres verwijderd om spam op dit adres te voorkomen. Contact opnemen kan via privébericht.-Moderator Ries-
Reputatie 2
@Rurouni
Ik zie de overige kosten ook staan en tussentijds hebben we geen inzicht waaruit die bestaan. Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan zie ik soms wel kosten buiten de bundel terug. Kosten die bij overige kosten staan maar niet gemaakt zijn zal je ook niet terug zien op je factuur.


@Ries: Snap ik maar zoals nu ook: ik heb nog smsjes over, belminuten over en internet doe ik zga nooit en als ik het de via m'n eigen wifi (verder staat automatisch verbinden etc uit dus daar kan het ook niet aan liggen). 0900nummers etc bel ik ook nooit dus tsja, dan ga ik er toch vraagtekens bij zetten.
Reputatie 2
Zullen we het dan eindelijk met zijn alle voor elkaar krijgen om t-mobile bij Radar te krijgen en alle gedupeerde hun overige geld terug ontvangen ?
Denk dat er niks meer van t-mobile overblijft !!
Beste Ries,

Bedankt voor je reactie. Vorige maand had ik exact hetzelfde aan de hand. Kan je dit ook doorgeven aan de technische afdeling?


Groeten

Sabrina
Reputatie 2
Je kan iets toch niet de naam belstatus geven als het een "indicatie" van de gemaakte belkosten geeft.

Ik heb maandag nieuwe belminuten en smsjes otnvangen, mijn tellers staan nog op mijn volle bundels, maar aan overige kosten wordt iets van 10, 75 gegeven? HIer klopt dus niets van he....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Ik heb een flex abonnement + internet + sms optimaal en toch krijg ik overige kosten. Wie o wie weet de oplossing voor deze onbegrijpelijke kosten. Ter info: Volgens de belstatus heb ik nog ruim voldoende belsaldo en 400sms tegoed
Reputatie 5
@Sodanielle
Als er een vertraging in de belstatus is dan komt het voor dat de kosten vertraagd doorkomen. We hebben de terugkoppeling gekregen dat bij klanten die een vertraging van 3 dagen hadden inmiddels is verholpen. Dit kan bij jou een reden zijn dat je beltegoed ineens gezakt is. Wij kunnen tussentijds niet zien waar de overige kosten uit bestaan.

@Snuffeltje
Welkom op het T-Mobile forum! :)
Ben blij om te lezen dat je belstatus in ieder geval weer mee loopt. Niet gemaakte overige kosten bij je belstatus zal je ook niet terug zien op de factuur. Meer informatie over de belstatus vind je [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Heb je vragen over de factuur die gaat komen dan kan je die stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur[/thread].

@shammo
Ook jij welkom op het T-Mobile forum!
Je krijgt de bundels elke 2de van de maand en ik zie ook de overige kosten staan bij je belstatus. Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan kan ik geen duidelijke verklaring geven voor die overige kosten. Tussentijds hebben we geen inzicht in de overige kosten. Kosten die niet gemaakt zijn zal je ook niet terug vinden op de factuur.
Ik hou je belstatus wel bij!

@Rurouni
En dat begrijp ik dat je er vraagtekens bij gaat stellen! Maar voor nu heb ik geen ander antwoord voor je.

@SabrinaNr1
De belstatus van vorige maand kan niet worden nagekeken. Ze zullen de huidige situatie nakijken.

@shelleyaprilF
Jij zit in dezelfde situatie als shammo. Zie mijn reactie hierboven. Ook jou 06 nummer zal ik de aankomende dagen bijhouden.

@kanjer10
Onder dit account zie ik voldoende belsaldo, 400 sms maar geen overige kosten.
@Ries

Dan kijk jij waarschijnlijk in een ander scherm. Op mijn inlogscherm als ook onder T-Mobile Beheer staat overige kosten € 1,95.!!!!
Reputatie 5
@Allemaal
Deze week heeft onze IT-afdeling gemeld dat het probleem met de vertraging van enkele dagen in de belstatus is verholpen. Uiterlijk op de eerstvolgende dag waarop je nieuwe bundel ingaat zal je dit merken.

Als gevolg hiervan kan het voorkomen dat je van de één op de andere dag een 'onverklaarbaar' verschil kan zien in de informatie bij de belstatus.