Belstatus & overige kosten (deel 11)

Reputatie 5
Dit is het vervolg op Belstatus & overige kosten (deel 10). Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vragen, dan kun je deze stellen in het forum Kosten en kortingen.

This topic has been closed for comments

265 reacties

Reputatie 2
Hallo,

Bij mijn belstatus staat dat ik iets van 70 euro extra kosten heb, maar als het goed is kan dit echt niet kloppen..
Reputatie 7
@simonekoetsveld
Welkom op het T-Mobile Forum.

De belstatus geeft een indicatie van je verbruik en tijdens de lopende factuurperiode kunnen de kosten helaas niet worden gespecificeerd. Alleen de kosten die daadwerkelijk zijn gemaakt worden in rekening gebracht. Ik heb bij je gegevens gekeken en ik zie dat je op 29 juni via My T-mobile de voordeelbundel Sms Maximaal hebt verwijderd. Vanaf dat moment gaan je sms'jes van je Relax-tegoed af. Op je vorige facturen zie ik dat je veel sms't. Wanneer je smsgedrag ongeveer gelijk is gebleven zou dit een verklaring kunnen zijn voor de overige kosten.

Op 8 juni ontvang je je nieuwe tegoed. Dit betekent dat volgende week je nieuwe factuur wordt opgemaakt. Wanneer je vragen hebt over deze factuur kun je ze stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.
Reputatie 2
Hoe kan het zijn dat ik slechts 18,60 euro beltegoed heb en ruim een euro overige kosten heb terwijl het abonnement gisteravond is in gegaan en ik niemand heb gebeld en slechts 2 sms'jes heb gestuurd.

Ik heb heel veel beltegoed ingeleverd door over te stappen op een I-plan abonnement en nu krijg ik dit voor mijn kiezen. Dit klopt echt niet.
Reputatie 5
@AnthonyRS2010
Als je het tariefplan hebt gewijzigd, is de kans aanwezig dat de belstatus in die periode ten onrechte vermeldt dat je ‘overige kosten’ hebt. Bij het opmaken van je factuur vindt er uiteraard wel een juiste berekening plaats. Ik wil je vragen de komende factuur af te wachten.
Ik zie tot mijn schrik ook ineens dat ik €17,32 overige kosten heb weet niet waar die vandaan komen. Gisteren mijn galaxy s plus binnen gekregen en via Wifi op internet gezeten dus daar kunnen de kosten niet vandaan komen de apps die ik geinstaleerd heb waren gratis dus worden geen kosten voor in rekening gebracht neem ik aan. Heb internet van t-mobile eerst uit laten staan aangezien ik nog niet zeker was of ik al de i200 bundel had werdt wel aangegeven op de site maar er zit toch altijd een verwerkings tijd op natuurlijk om het helemaal om te zetten. Verder valt het me op dat mijn belstatus gisteren op €12,56 stond en nu ineens op €18,57 kan dit ook komen omdat mijn bundel ineens van relax naar i200 is omgezet want ik snap er even niets meer van.
Heb gisteren wel whatsapp gebruikt maar dat was maar heel even weet niet of hier kosten voor worden gerekent maar wat ik al zei internet doe ik via Wifi op mijn eigen internet verbinding thuis via het modem wat ik hier heb staan dus van internet kunnen die kosten niet zijn.
Groetjes Prescilla
Reputatie 7
@prescilla
Ik zie dat gisteren je abonnement is gewijzigd. Dit kan er voor zorgen dat de belstatus verkeerde informatie weergeeft. Bij het opmaken van je factuur vindt er uiteraard wel een juiste berekening plaats. Voor het gebruik van mobiel internet worden geen extra kosten in rekening gebracht aangezien internet bij i-200 is inbegrepen.

Je ontvangt elke 25e van de maand je volledige bundel. Dit betekent dat je gisteren ongeveer tweederde deel van het tegoed van i-200 hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat de belstatus het tegoed exclusief btw weergeeft.

Meer informatie over de belstatus kun je vinden op de T-Mobile website wanneer je zoekt op 'belstatus' en in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.
Ik zie vandaag ineens dat ik 24,16 € aan overige kosten heb, geen idee waar deze vandaan komen ik heb mijn bundel nog niet compleet verbruikt, normaal heb ik nooit veel overige kosten. Maar dit vind ik wel erg veel.
CindyS schreef:

@prescilla
Ik zie dat gisteren je abonnement is gewijzigd. Dit kan er voor zorgen dat de belstatus verkeerde informatie weergeeft. Bij het opmaken van je factuur vindt er uiteraard wel een juiste berekening plaats. Voor het gebruik van mobiel internet worden geen extra kosten in rekening gebracht aangezien internet bij i-200 is inbegrepen.

Je ontvangt elke 25e van de maand je volledige bundel. Dit betekent dat je gisteren ongeveer tweederde deel van het tegoed van i-200 hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat de belstatus het tegoed exclusief btw weergeeft.

Meer informatie over de belstatus kun je vinden op de T-Mobile website wanneer je zoekt op 'belstatus' en in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

Dank je voor je antwoord Cindys ik wacht het allemaal even rustig af. En zal dan ook gebruik gaan maken van internet nu ik weet dat ik daar verder geen kosten aan zal hebben. En kan ik ervan uit gaan dat die 18 euro ongeveer wel klopt met wat er staat. Ik bel niet zo heel erg veel maar toch wil ik wel binnen de bundel blijven. Jammer dat de bestatus altijd in de war komt als er iets wijzigt in de abonnementen hier zou toch iets aan gedaan moeten kunnen worden maar snap ook best dat het veel werk is om dit aan te moeten passen of op te moeten lossen. In ieder geval dank je voor je duidelijke antwoord.
Groetjes Prescilla
Heel vreemd nu alweer 98 euro extra kosten terwijl ik 500 belmin. heb en 1000 sms.

Laatst was het ook al geen zuivere koffie met de overige kosten die ineens heel erg omhoog gingen.

Ik gebeld bleek er een storing te zijn en wordt er nu 2 x 20 euro vanaf gehaald.

Dus ze geven toe dat het niet helemaal goed zit.. dus ik ging er mee akkoord meer kan ik niet doen want ik kan niet bewijzen dat die kosten niet kloppen ze maken het niet voor niets zo ingewikkeld dat je dat allemaal niet kan checken.

Lekker makkelijk even extra kosten er neer zetten en de klant kan het mooi niet checken.

Ben er nu wel helemaal flauw van! zodra me contract af is gelopen NOOOOIT meer bij t-mobile.

Klopt helemaal niks van!
Reputatie 5
@Wicker
Welkom op het T-Mobile Forum!

Tussentijds hebben we geen inzage in de overige kosten bij de belstatus. Wel zie ik op je vorige facturen kosten voor buitenland en servicenummers staan en dit zijn kosten die buiten de bundel van de I-abonnementen'08 vallen. Tussen 17 en 20 juli zal je factuur beschikbaar zijn via My T-Mobile en heb je er nog vragen over dan kan je die stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.

@prescilla
Bedankt voor je terugkoppeling Prescilla! 🙂

@sarah311
De belstatus kan een vertraging hebben met het verwerken van de kosten. In de periode dat je contact hebt gehad met de klantenservice was het bekend dat er een vertraging van 3 dagen was bij aantal klanten. Dit is heel vervelend maar de gemaakte kosten zijn wel terecht.
Je bundel staat op 0 en je krijgt de volgende bundel op 9 juli. Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan is je huidige belbundel niet voldoende. Ik zou je willen adviseren om na te denken om je belbundel aan te passen.
Reputatie 2
Een paar minuten geleden ben ik gebeld nav mijn bericht over een niet kloppende belstatus. Er werd gezegd dat het probleem opgelost is en de juiste gegevens op mytmobile zouden staan. Echter zie ik geen verschil en klopt het nog steeds niet.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de factuur die ik eind van de maand ga ontvangen.
Ik had vrijdag een abbonnement bestelt icm een Galaxy S2, deze is gister binnen gekomen en ik kon direct al bellen/internetten. Gek genoeg nog niet aanmelden via my-tmobile (vandaag wel).

Nu staat er bij belstatus:

Overzicht Deze informatie is bijgewerkt tot: 13-07-2011
Totaal overige kosten: De overige kosten zijn: € 0,00
Nieuwe tegoed datum: Je ontvangt je nieuwe tegoed op: zondag 17 juli

Is deze '17 juli' nou wanneer de update komt, of de nieuwe bundel? Lijkt me raar als dat al 17 juli is aangezien bij abbonement gister is ingegaan?

Ik zou namelijk graag willen weten of alles is 'goedgegaan' voordat ik intensief gebruik ga maken en dan tegen hoge kosten aan kom te zitten.
Ik krijg steeds meer overige kosten steeds een paar centen erbij alleen begrijp ik niet hoe dit komt.
is het mogelijk om te zien hoe dit komt want ik begrijp niet hoe ik ook nog eens overige kosten kreeg toen ik ook nog eens beltegoed had ?
Want als ik weet hoe dit komt kan er ik wat aan doen.
MVG
Reputatie 7
@Kimmie1986
Ik heb je eerder vandaag een privébericht gestuurd. Zou je daar op willen reageren?

@Paul K

Ik zie dat je abonnement op 13 juli met i-200 ingegaan. Wanneer je een contract afsluit, wordt er een vaste dag in de maand geprikt waarop je je belminuten/tegoed ontvangt. Dit is vaak een paar dagen nadat je je contract afgesloten hebt. Bij jou is dat vastgesteld op elke 17e van de maand. Dit betekent dat je van 13 juli tot en met 16 juli het tegoed naar verhouding hebt ontvangen en betaalt. Ik zie dat je belstatus inmiddels het resterende tegoed wel weergeeft.

@dahaybb
Tijdens de lopende factuurperiode kunnen de kosten niet worden gespecificeerd. De kosten die daadwerkelijk gemaakt zijn vind je terug op je factuur. De kosten worden dan ook gespecificeerd. In het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen kun je lezen waaruit je overige kosten kunnen bestaan.

Wanneer je factuur beschikbaar is en je hebt daar vragen over dan kun je deze stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.
Hallo,

Mijn Iphone is de 4e van de maand binnen gekomen. mijn contract heb ik op 15 Juli in laten gaan.
Vandaag is het de 15e dus ik zou nou gewoon alles moeten kunnen doen binnen mijn i-150 bundel met maximaal sms.
Nou kijk ik bij belstatus en daar staat alleen het kopje overige kosten waar €5,22 bij staat en er staat dat 13 augustus mijn nieuw tegoed binnen komt.
Ik heb wat zitten internetten, ongeveer 10smsjes gestuurd en 2x 1 minuut gebeld,. dat zou nou tog gewoon moeten kunnen zonder extra kosten?
En zou ik niet ergens een kopje met tegoed moeten kunnen zien binnen belstatus?
Ik hoop dat ik geen onnodige extra kosten heb gemaakt...

Groetjes!
Hallo,

Ik heb een I-200 abonement voor me iphone 4, maar waarom staat er bij mijn belstatus een bedrag i.p.v hoeveel belminuten ik nog over heb? Ik heb liever een overzicht wat laat zien hoeveel belminuten ik nog over heb dan dat ik een bedrag zie. Als dit niet mogenlijk is om te veranderen, is er dan een manier om op me iphone iets in te stellen ofzo dat ik het daar kan bij houden i.p.v steeds 1202 te bellen.

Groeten,
Reputatie 7
@Martijn777777
Welkom op het T-Mobile Forum.

Wanneer je abonnement is ingegaan kan het even duren voordat je belstatus de gegevens heeft verwerkt. Ik zie dat je belstatus inmiddels is bijgewerkt.

@RuudFaessen

Als je gebruik maakt van het i-Abonnement koop je elke maand een bundel in waarvan je kunt bellen, sms'en of mms'en. Het is niet mogelijk om de weergave te veranderen naar het aantal minuten.

Je kunt een belstatus app downloaden via de App store zodat je niet iedere keer hoeft te bellen met 1202.
Hallo

3 dagen geleden was mijn overige kosten 3,20 euro nu is he gestegen tot 5,90 terwijl ik nog genoeg beltgeod heb ,gnoeg smsje en internet bundel ,ik heb express mijn telefoon niet gebruikt ,geen internet ,geen smsjes maar ovrige kosten blijft stijgen van 3,20 naar 5,02 euro.Vorige maand was hetzelfde mijn ovrige kosten blijft maar stijgen tot 25 euro ,op mijn factuur zie ik dat ik voor 17 euro buiten bundel heeft gebeld en dat klopt niet.

lekker makkelijk extra kosten bij zitten,ik heb het nu wel gehad ,

groetjes
Reputatie 5
@zanzoom

Ik zie dat je genoeg minuten en sms hebt en je internetbundel is onbeperkt. In een lopende maandperiode kunnen we de overige kosten niet inzien die bij je belstatus worden getoond. In de [thread=108644][Belstatus]FAQ / veelgestelde vragen[/thread] wordt uigelegd wat buiten de bundel valt.
Overige kosten bij je belstatus die niet gemaakt zijn zal je ook niet terug zien op de factuur. Heb je vragen als de factuur klaar staat dan kan je deze stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.

Ik heb je factuur met factuurdatum 13-07-2011 gecontroleerd en herberekend en de factuur klopt. Bekijk ik de specificatie van je factuur dan zie ik dat je veel gesprekken hebt korter dan 1 minuut en hierdoor gaat je bundel sneller op.
Verder zie ik ook kosten voor bellen in en naar het buitenland. Dit kan een verklaring zijn dat je nu overige kosten bij je belstatus ziet staan. Kosten gemaakt in het buitenland kunnen vertraagd doorkomen.
Toch raar dat er heel veel klanten dit probleem hebben en dat T-mobile alleen maar blijft verwijzen naar de site waar een lijst met mogelijke kosten opgenomen is. Die kosten heb ik niet gemaakt/ die diensten heb ik niet gebruikt en toch nemen de overige kosten toe......

T-mobile lijkt een probleem te hebben en niet de klanten die er nu wel last van hebben!
Mijn overige kosten zijn vandaag ook met 10 euro toegenomen, terwijl ik de hele dag in de auto heb gezeten. In totaal zijn de overige kosten nu 18 euro?
Er gaat iets goed mis! De klantenservice zegt te wachten op de factuur, maar als ik op het forum lees lijkt dat ook niet goed te gaan. Dit gaat mij wel een stap te ver...als het zo door gaat eindigen mijn overige kosten ergens rond de 200 euro...
Hoe gaat dit opgelost worden?
Hallo,

dit is een keer een positief bericht...Ik ben op vakantie geweest naar thailand en vanuit daar flink gesmst, maar heb geen extra kosten...(of is nog niet verwerkt) maar ook een keer leuk om te horen toch?
Hoi, wacht maar af, strakjes gaat positief naar negatief.

Bovendien heb ik meer dan 40 euro extra kosten! Ik kan nu lekker tmobile de schuld geven maar dit heb ik te danken aan me zelf.

Reputatie 7
@mitch...
In de lopende periode kunnen wij de kosten niet specificeren. Op dit moment worden de kosten voor het bellen naar T-Mobile Klantenservice en je voicemail bij het nieuwe i-Abonnement onterecht buiten de bundel berekend. Dit kan een verklaring zijn voor de kosten bij je belstatus. Als dit is opgelost worden kosten die verkeerd zijn berekend automatisch gecorrigeerd. Ik heb bij je gegevens hierover een melding doorgezet. Uiterlijk 27 juli ontvang je hierover een update.

@Bren333
Omdat wij afhankelijk zijn van de buitenlandse provider kan het inderdaad langer duren voordat deze kosten worden verwerkt in de belstatus.

@RKC
Uit jouw bericht kan ik opmaken dat je weet waardoor je extra kosten hebt staan bij je belstatus. Mocht er onverhoopt toch iets niet duidelijk zijn op je aankomende factuur dan kun je je vraag hierover stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.

Erg raar, ik heb vanmiddag nog mijn belstatus gecontroleerd. Toen was er 70 euro overige kosten. En ik kijk nu en ik schrik me dood. Staat op 150 euro en heb niet gebeld of gesmsed. Heb alleen mijn abonnement gewijzigd van relax naar iphone abonnement vandaag. Dit slaat echt nergens op. Graag zou ik een de oorzaak hiervan willen weten of een oplossing zien.