Belstatus & overige kosten (deel 8)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

183 reacties

Reputatie 5
@patricia41
hoi hoi, welkom op het T-Mobile forum!
Je hebt nog minuten en sms genoeg dus daar kunnen de overige kosten niet van zijn. Ook niet van het internet want je hebt de Instant E-Mail. Heb je misschien naar buitenland of 0900 nummer gebeld? Dit zijn kosten die buiten je bundel vallen. Zie ook de prijslijst.
Reputatie 5
@stephan550
De storing is niet der veroorzaker dat de belstatus bij je van slag is. Zoals ik het lees heeft de belstatus een vertraging bij je.
Ik heb de melding doorgezet voor je. Ik zie ook dat je geen minuten meer hebt en je krijgt de bundels pas weer op 10 april.
Daar was ik alweer,

ik zie nu dat ik nog iets meer dan 28euro over heb, hoe kan ik zien hoeveel smsjes ik nog over heb? want ik weet niet hoe ik da nu moet uitrekenen of bekijken.

Ook vraag ik me af waar die extra kosten nu vandaan blijven komen, ik heb onbeperkt internet bij mijn i-200 abbonement dus daar kan het niet van komen, ik heb ook geen smsjes meer naar het buitenland gestuurd dus ik vind dit heel raar, het is zeker 5 euro meer geworden in 2 dagen! terwijl ik niks gedaan heb.

Dit vind ik heel raar want dit probleem heb ik nooit gehad bij mijn hi abbonement, ik wil graag weten hoe het nu zit met mijn internet etc.
Reputatie 6
Badge +9
In jou abonnement is internet gedekt dus daar kunnen de kosten niet vandaan komen.
Bij nieuwe abonnementen of wijzigingen kan de belstatus van slag zijn.
Belstatus is een indicatie, als je je nieuwe tegoeden krijgt zal de belstatus gereset worden en beter meelopen.
Ook ik heb aan het begin van deze maand 12,30 overige kosten zonder dat ik mijn telefoon heb gebruikt of uit het oog heb verloren. Heb al contact met het vervloekte call-center gehad en ben met het t-mobile kluitje in het t-mobile riet gestuurd. 'Wij kunnen helaas niet tussentijds in onze eigen gegevens kijken om te zien waar die overige kosten uit bestaan. U moet wachten op uw factuur en dan kunt u het zelf zien'
Ik vind dit een respectloze manier om met een vraag van een klant om te gaan. Dat het systeem zo is ontworpen dat de 'helpdesk' mij niet kan helpen, is een fout. EN het effect is dat ik heb besloten naar een andere provider over te stappen. Dus weer een klant minder.
De moderator nodig ik uit om zijn protocolletje af te draaien en netjes op deze post te reageren. Waarschijnlijk in de trant van "Beste klant, erg jammer om te horen dat u hebt besloten uw abonnement bij T-Mobile op te zeggen. Helaas zijn wij niet in staat om tussentijds inzage te krijgen in de status van uw factuur. Zodra uw factuur is opgemaakt kunt u zien waaruit de overige kosten bestaan'. Voor zo'n antwoord heb ik geen moderator nodig.
Reputatie 6
Badge +9
Tja , belstatus is een indicatie en bij klopt het bij 1 nummer (van de2) de laatste 2 maanden ook niet helemaal, bij die andere wel.
Uiteindelijk klopt de factuur exact.
Je laat je wel aardig opfokken door een belstatus, de factuur zal het allemaal wel verduidelijken.
Reputatie 2
Mijn een na laatste factuur gaf een bedrag aan dat hoger was dan wat ik normaal per maand behoor te betalen, namelijk € 17,98 in plaats van € 16,45. Voor mijn factuur in maart betaalde ik wel de gebruikelijke €16,45. Nu heb ik net m'n nieuwe beltegoed gekregen, en ik had nog wat overgehouden van afgelopen maand, maar daar zie ik niets van terug in het bedrag dat er nu staat.

Ik koop per maand (volgens het pdf bestand voor mijn abonnement Relax Online 15 '10) 13,95 aan beltegoed in, maar nu staat er al een bedrag van ongeveer 12,50 terwijl ik dus verwachtte nog geld over te houden van afgelopen maand (dat er bovenop hoort te komen) en ik beslist geen 1,50 euro aan smsjes heb verstuurd vandaag.

Dus, kan T-mobile mij uitleggen wat de overige kosten waren op mijn tweede factuur en waarom er minder beltegoed staat aangegeven dan ik zou moeten hebben?

Cheers,

Marieke
Hallo,

Ik ging toevallig vandaag even kijken op mijn account wat me status was van me beltegoed tot ik met schrik zag dat de overige kosten toren hoog zijn:S
Kunnen jullie mij vertellen waar dit vandaan komt? want dit slaat echt nergens op... graag had ik hier spoedig reactie op
Reputatie 5
@Djoisch
Je hebt de Sms verdubbelaar waarbij elk smsje wat je uit de bundel stuurt is voor de helft van de prijs.
In jouw geval betaal je € 0.08 per sms.
Over het internet hoef je echt geen zorgen te maken. Dit zit in je bundel!
Wat ik wel zie bij je belstatus is dat de overige kosten nog meer gestegen zijn. Ik heb de melding doorgezet en zal je belstatus de aankomende dagen bijhouden om te zien wat de veranderingen zijn.

@Schalks
Als moderator kan ik je geen ander antwoord geven dan dat mijn collega's van de klantenservice je al verteld hebben. Tussentijds kunnen we niet inzien waar de overige kosten uit bestaan.
Op 4 april heb je al doorgegeven dat gesprekken niet van je minuten af gaan maar bij de overige kosten komen te staan. Ook bij jou is de melding doorgezet en ik het zal het de aankomende dagen bij houden.
Zoals centaur al aangeeft zie je niet gemaakte kosten niet terug op je factuur.

Ik heb je facturen van de afgelopen periode erbij gepakt om een verklaring van de overige kosten te kunnen geven. Het enige wat ik zie is dat je bij de laatste factuur buiten de bundel hebt gebeld en op andere facturen af en toe buitenland.

@Sidneyy / Marieke
Je 2de factuur was inderdaad iets hoger en dat heeft te maken met de korting van de Sms verdubbelaar. Deze heb je met 1 maand 100% korting gekregen en over de periode van 22 januari tot 9 februari heb je teveel aan korting gehad.
Vandaar dat er €1.29 excl. btw in rekening is gebracht.

Je ziet de belstatus zonder de btw.
Gesprekken en sms worden ook zonder btw van je belstatus gehaald. Je krijgt elke maand €11.72 aan beltegoed bijgeboekt. Daar komt dan nog bij wat je over hebt van de afgelopen periode.

@Kev-Ko
Ik zie de overige kosten ook staan en je krijgt de bundels elke 13de van de maand. Ook zie ik dat je nog beltegoed en sms genoeg hebt.
Kijk ik mee op je vorige facturen dan zie ik wel servicenummers en sms diensten staan.
Of dit op je aankomende factuur ook nog het geval is kan ik je nu geen antwoord op geven.
Maar is het misschien niet verstandig om sms diensten te blokkeren? Dit kan je via deze pagina instellen. Ik zal je factuur in de gaten houden en nakijken als deze klaar staat.
ongelovelijk dit ik kon een paar dagen me belstatus niet zien
en nu ineens sta ik 100 euro boven me belbundel met nog 2 weken te gaan

klopt geen zak van
T-MOBILEEEEE what is going onnnnnnn
Reputatie 5
@Daantje010
Wat voor foutmelding kreeg je dan? We hebben geen meldingen gehad dat de belstatus niet te zien zou zijn.
Kijk ik nu dan is je bundel op en krijg je pas 20 april de nieuwe bundel. Als ik je vorige facturen bekijk dan zie ik toch dat je elke maand buiten de bundel belt en sms't. Waar de overige kosten nu uit bestaan kunnen we pas inzien als je factuur klaar staat. Niet gemaakte kosten zal je ook niet op de factuur zien.
Misschien is het verstandiger om je bel en smsbundel aan te passen?
Ik heb dit topic al een beetje doorgelezen, en ik ben al blij dat ik niet de enige ben met hetzelfde probleem

Ik heb al een week+ geleden mijn abbonement aangevraagt. I-plan 150 met nummerbehoud.

Er is mij verteld dat dit nummerbehoud dan op 11 april zou ingaan, dus vandaag en meteen daarbij ook mijn abbonement.

Nu heb ik pas 1 smsje verstuurd, en staat dit smsje al aangetekent als 21 cent bij mijn belstatus. Ik heb net nog een keer gekeken en het is al 42 cent (ik heb maar 1 smsje verstuurd).

Ik neem aan dat dit dan te maken heeft met het feit wat al vaker genoemd is dat dit komt doordat het een net aangesloten abbonement is. Maar zou het ook zo kunnen zijn dat mijn abbonement pas later wordt geactiveerd of kan je zien dat mijn abbonement al geactiveerd is?

Ik heb al voor de zekerheid geen internet gebruikt terwijl dat dit onbeperkt in mijn bundel zit, maar toch. Ik wacht liever eerst op bevestiging.
T-mobile , bedankt voor de creditnota. Mijn belstatus / overige kosten , waren dus niet in orde eind februari. Aan de overige forumleden : Als iets echt ten onrechte is berekend, lost dit T-mobile ook echt op. Nogmaals bedankt...

Hallo,

Gisteren is mijn abonnement in gegaan, relax250, er staat nu helemaal niets bij mijn belstatus dus ik vraag me af wanneer krijg ik mijn tegoed en waarom kan ik niet zien hoeveel ik nu resterend heb?
Ik heb het zelfde probleem, ben wel naar de zaak geweest en daar kunnen ze ook niets voor je doen.;Ik moet al 42 euro betalen , terwijl ik niet eens kan sms en zij zeggen dat ik er overheen ben. Heb al eerder een klacht gedaandat ik niet kan sms maar ze doen er niets aan
Reputatie 2
ook ik heb last van vertraging in de belstatus
eergisteren stond deze nog op bijna 40 euro nu ineens op 19 euro ook zijn mijn extra kosten plots gestegen met bijna 20 euro
hier ben ik niet blij mee ik vraag me af wat ik ineens in die twee dagen heb gedaan buiten mijn bundel
t-mobile heeft opzeker een storing gehad afgelopen maand!!

Ook ik heb ineens 76 euro overige kosten en de smsjes zijn volgens de belstatus ineens van 60 naar 0 in 1 dag ...

Ben er nu mee bezig met de klantenservice om het uit te zoeken. Mag hopen dat ze de fout ergens vinden, want ik heb dit absoluut niet verbruikt!
Reputatie 2
ik heb sinds 2 maanden een relax 25 abonnement met sms maximaal en internet.

ik heb ook deze 2 maanden torenhoge bijtelling van kosten buiten mn bundel??

snap echt niet waar dit vandaan komt!!

moet de klantenservice nog bellen, maar als dit zo blijft zal ik noooooooit meer een abonnement bij TMOBILE afsluiten!!!

wat een diefstal!!
Reputatie 2
Graag wil ik meer informatie over de extra kosten die mij in rekening word gebracht.

Ik heb een abbonement met de telefoon Samsung galaxy S,

Op deze abbonement zit er internet inbegrepen.

Terwijl ik nog 70 euro beltegoed heb sta ik al op 83 euro aan extra kosten, wat absoluut niet kan.

Wat er maximaal buiten mijn bundel is verrekend is rond de 10-12 euro I.V.M het 0900 nummer van het ib groep.

Graag wil ik hierover meer informatie.

Mvg,

Berkay.
Reputatie 7
@svenhutjens
Welkom op ons forum!

Je abonnement is op 11 april ingegaan met nummerbehoud. Je ontvangt elke maand op de 4e je volledige bundel.

Tussentijds hebben wij helaas geen inzage in de belstatus. Ik kan je daarom niet vertellen waaruit die 42 cent overige kosten zouden bestaan en of deze juist zijn. Het is mogelijk dat je sms-berichten door de belstatus onterecht gezien worden als overige kosten maar dat is speculatie. Sms'jes gaan uit je bundel en worden pas als extra kosten op je factuur berekend wanneer je bundel op is. Alleen wanneer de kosten daadwerkelijk gemaakt zijn vind je ze terug op je factuur.

Bij i-150 is het gebruik van mobiel internet binnen Nederland onbeperkt. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Het is dus niet nodig om mobiel internet niet te gebruiken. :)

Uitleg over de belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

@wasp
Fijn om te horen dat het is opgelost!

@Tessa0105
Welkom op het T-Mobile Forum! :)
Je ontvangt elke maand op de 12e je volledige tegoed. Ik zie dat inmiddels je belstatus zichtbaar is op My T-Mobile.

@sandrast
Jij ook van harte welkom op ons forum!

Op je factuur zie ik dat er gebruikskosten buiten de bundel zijn berekend omdat je buiten je bundel gebeld en gesms't hebt. Omdat je hebt aangegeven dat je de facturen niet kunt openen op My T-Mobile heeft mijn collega van T-Mobile Klantenservice je de eerste 2 facturen per post toegestuurd.

Je geeft ook aan dat je problemen hebt met sms'en. Ik heb je gegevens nagekeken en ik zie dat je hebt aangegeven dat je wel sms'jes ontvangt wanneer je simkaart in een ander toestel zit. Je hebt daarom je BlackBerry ter reparatie gestuurd. Wanneer je het toestel weer terug hebt zou het sms-probleem opgelost moeten zijn.

@wilbergevoet1
Helaas heb ik geen inzage in de belstatus. Het kan zijn dat de gegevens inderdaad vertraagd zijn verwerkt in je belstatus.

Ik heb je vorige facturen er even bij gepakt en ik zie dat je extra kosten hebt door het gebruik van sms-diensten. Deze kosten gaan niet uit je bundel. Mocht je nog sms-diensten ontvangen dan kan dit de extra kosten verklaren. Wil je geen sms-abonnementsdiensten meer ontvangen dan adviseer ik je om een blokkade te plaatsen. Dit kun je kosteloos doen via https://-http://www.smsdienstenfilter.nl/.

@kimmepim
Ik zie inderdaad staan de afspraak staan dat mijn collega je belt zodra de factuur beschikbaar is. Omdat je aangeeft dat je belstatus binnen een dag een forse wijziging in je tegoed weergeeft vermoed ik dat de gegevens vertraagd zijn verwerkt.

@klaver
Je bericht heeft niets te maken met de belstatus maar gaat over je facturen. Op My T-Mobile kun je de facturen bekijken. Op je tweede factuur zie je dat er een wijziging van je abonnement is gedaan. Uitleg over deze factuur vind je op de T-Mobile website.

Mocht de factuur niet duidelijk zijn dan kun je je vraag stellen in het topic Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3).
Reputatie 5
@Schalks
Ik zou je belstatus ook in de gaten houden en ik zie je overige kosten niet meer stijgen. Of de overige kosten die er nu staan ook daadwerkelijk gemaakt zijn vraag ik je toch de factuur af te wachten. Niet gemaakte overige kosten zal je ook niet terug zien op de factuur.

@Djoisch
Bij jou zou ik het ook in de gaten houden en ik zie dat je belstatus nu wel correct mee loopt. De overige kosten zijn weer gedaald daar de eerdere €4.74 waar je het over had.
Bij mij was deze maand het btg binnen 3 dagen weg, en vervolgens een openstaande post van 25 euro. Nu 3 weken na het nieuwe btg staat er al een bedrag van 50 euro open, dit is dus samen met mn maandbedrag al 70 euro. En dat in 3 weken tijd. En als ik bel krijg ik alleen maar te horen dat ze niks kunnen doen en maar op de rekening moeten w88, pfffffff

T-Mobile wordt slapend rijk van al die extra kosten.
Al maanden betaal ik hetzelfde voor mijn factuur, ga nooit over de belminuten en smsjes heen.

Heb inmiddels al tig keer gebeld dat ik na een week (van de nieuwe maand) al extra kosten heb, inmiddels zitten we nu al rondt de 40eu..
Ben al 10 jaar klant, en ga er alles aan doen om z.s.m. mijn contract te beindigen. Als je er niet zelf achter aan gaat blijven ze je belazeren.
Reputatie 5
@Jane S.
Ik zie de overige kosten ook staan en het klopt ook wat je zegt. Je zit elke maand netjes in de bundel. Ook zie ik dat je gebeld hebt met T-Mobile Klantenservice en dat mijn collega's je ook hebben aangegeven de factuur af te wachten. Tussentijds kunnen we de overige kosten niet inzien. Je factuur zal tussen 19 en 21 april te zien zijn.
Reputatie 5
@berr0w
We kunnen pas inzien wat de overige kosten zijn als je factuur klaar staat. Dat zal bij jou tussen 21 en 24 april zijn.
Servicenummers zijn inderdaad kosten die buiten je bundel vallen.