Belstatus & overige kosten (deel 8)

Reputatie 5
[modbreekt]

Dit is het vervolg op [thread=118788]Belstatus en overige kosten (deel 7)[/thread].

Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vervolgens vragen, dan kun je deze stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

[/modbreekt]

This topic has been closed for comments

183 reacties

Reputatie 7
@gerda1257
Het kan is inderdaad mogelijk dat de belstatus met een vertraging wordt bijgewerkt. Dit is bij ons bekend en in onderzoek.

@Nietbelangrijk
Jij maakt gebruik van het Relax Online 25 abonnement. Dit betekend dat je maandelijks een tegoed van €19,95 ontvangt, waarmee je 190 minuten kunt bellen of sms'jes versturen. Ik zie dat je bundel op is en er overige kosten bij je belstatus staan. Het klopt inderdaad dat deze kosten niet door het gebruik van mobiel internet kunnen komen omdat deze dienst voor je is geblokkeerd. Tussentijds hebben wij helaas geen inzage in de belstatus. De kosten worden pas gespecificeerd op je factuur.

Als we op de kostenindicatie bij je belstatus afgaan heb je buiten de bundel gebeld en gesms't. Of dat klopt kunnen we pas met zekerheid zeggen als je factuur volgende week is opgemaakt.

@opadick54
Je contractvernieuwing gaat in op 21 mei als je huidige contract is afgelopen. De ingangsdatum staat ook vermeld op de schriftelijke bevestiging die naar je is gestuurd.

Het is mogelijk dat de informatie bij je belstatus vertraagd is verwerkt. Ik kan tussentijds de kosten bij je belstatus niet specificeren. Alleen wanneer er daadwerkelijk extra kosten zijn gemaakt dan zie je dat terug op je factuur. Je factuur wordt volgende week opgemaakt.

@Jane S
Ik begrijp dat het vervelend is als je belstatus niet bijloopt. Tussentijds hebben wij geen inzage in de belstatus. De kosten worden pas gespecificeerd op je factuur. Het is duidelijk dat dit niet het antwoord is dat je graag wilt horen maar wij kunnen je geen ander antwoord geven. Het is overigens niet zo dat iedereen te maken heeft met stijgende extra kosten.

Je facturen ontvang je iedere maand rond de 20ste. Dit betekent dat je factuur binnen enkele dagen beschikbaar zal zijn. Mocht je vragen over de factuur dan kun je ze stellen in het topic Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3).

@siersteen
Ik zie dat je dit al hebt doorgegeven aan T-Mobile Klantenservice.

@selen-aa
Welkom op het forum. :)

Tussentijds hebben wij geen inzage in de belstatus. Je verbruik wordt pas gespecificeerd op de factuur. Ik zie wel dat je op 11 april via My T-Mobile de voordeelbundel Sms Maximaal hebt verwijderd. Je sms'jes gaan sindsdien van je Relax-tegoed af. Wanneer je smsgedrag ongeveer gelijk gebleven is als in de vorige periode kan dit de extra kosten verklaren.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met dat het de vorige keer hersteld zou zijn. Ik kan namelijk niets terugvinden dat er 'iets' hersteld zou zijn. Wat bedoel je precies?

@Lubbert
Bedankt voor je suggestie en welkom op het T-Mobile Forum! 🙂 Bij jouw Relax-abonnement koop je maandelijks een tegoed in, geen belminuten. Om deze reden geeft de belstatus ook het tegoed weer en geen resterende minuten.

@daan1
Welkom Daan!
Dat is vooralsnog niet mogelijk. Wanneer je wilt weten hoeveel het tegoed inclusief btw is kun je het bedrag vermenigvuldigen met 1,19.

@Lotte199
Welkom op het T-Mobile Forum!
Je Bel & Sms 25 abonnement is op 4 april gestart. Elke 7e van de maand ontvang je het 125 belminuten en 25 sms'jes. De belstatus geeft tussentijds een indicatie van je verbruik. De kosten zijn pas inzichtelijk wanneer de factuur is opgemaakt. Als de factuur beschikbaar is kun je op My T-Mobile gratis de specificatie inzien.

Om je een idee te geven wat de overige kosten kunnen zijn zal ik een aantal voorbeelden geven:
- In en naar het buitenland bellen/sms'en/internetten, etcetera en gebeld worden in het buitenland.
- Het bellen naar betaalde servicenummers, zoals 0900- en 088-nummers.
- Bepaalde sms-diensten

Meer uitleg over de belstatus lees je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

Dit topic heeft inmiddels 10 pagina's bereikt en gaat daarom dicht. We gaan verder in het topic Belstatus & overige kosten (deel 9).
Badge +12
@lotte199,

Volgens mij is er weer een groot probleem bij de status.
Bij mij loopt hij nu ook op zonder dat ik iets doe.
Ik ben nog een groentje, maar inmiddels ook groen van irritatie. Ik heb sinds kort bellen en internetten en zie iedere dag "overige kosten" erbij komen. Ik doe niets anders dan bellen en internetten. In het begin heb ik eens naar het weerbericht gekeken, kan zijn dat dit geld kost (flauw), maar verder doe ik niets behalve hierboven genoemde. Begin nu al spijt te krijgen van mijn abonnement, omdat ik e.e.a. niet vertrouw, maar zit er wel 2 jaar aan vast. Ook komen er kosten bij op het abonnementstarief waarmee geadverteerd werd, vind ik misleidend.
Is het mogelijk om het resterend tegoed weer te geven inclusief btw? Het is nu erg vervelend dat de prijzen voor bellen en smsen inclusief btw wordt gegeven en mijn resterend tegoed exclusief btw (wat ook niet duidelijk vermeld is!).
Reputatie 2
Hallo T-Mobile,
IDEE voor belstatus.............................................
Is het niet mogelijk de belstatus weer over te zetten naar restant belminuten, dit is namelijk goed bij te houden voor de klant. Op je mobiel is precies te zien hoeveel minuten je hebt gebeld, maar het geld bedrag loopt af en toe achter en dan schrikken de mensen zich een ongeluk. Deze informatie is dus ook vrij onlogisch.
Hopelijk gaan jullie het geldbedrag weer omzetten naar minuten. Ik denk dat gezien het aantal reacties, veel mensen het met me eens zijn.
Alvast bedankt voor het lezen en wie weet ook het omzetten.
Reputatie 2
de laatste keer dat ik keek had ik rond 15.mr we kunnen ook zeggen 10 euro
ik ben nu 12 euro over mijn bundel heen dat kan nooit.
Ik heb egt niet gebeld voor 27 euro
vorige x toen ik dit had. Hadden ze het hersteld mr hier schrik ik wel van
hoe kan dit
ik heb gratis internet
Reputatie 2
goedemiddag ook meld ik me ook maar weer ik heb op de 15 april mijn eerste volledige belbundel gekregen en ook mijn

belstatus loopt ook weer niet mee en staat ook alweer een aantal dagen stil waarom kan dat nou nooit eens goed gaan wil iemand daar aub

weer eens naar kijken ik vind dit zo vevelend

met vriendelijke dank
Reputatie 2
En k zie dat er heel veel mensen het met me eens zijn, en die andere mensen die zeggen dat dit wel een goede provider is, zijn gewoon blind! Maar ja wat verwacht je ook, mensen die voor T-mobile werken, moet altijd opkomen voor hun bedrijf, slaat gewoon nergens op! Beetje geld aftrochellen van mensen.. Ik ben student! En dan flikken ze je ook nog zoiets, met valse informatie over je belstatus! Gewoon belachelijk!

Dit bericht is aangepast omdat het taalgebruik in strijd is met de huisregels van het T-Mobile Forum. - CindyS
Ik lees hier iedere keer hetzelfde, de moderators zetten alles door, maar komt er hierna nog wel duidelijkheid?
Als iedereen ineens extra kosten heeft en T-Mobile kan niet verklaren waar het vandaan komt, wat moet de klant dan nog doen?

Wij stellen juist hier de vragen om er antwoord op te krijgen, en niet om iedere keer hetzelfde verhaal aan te horen of te lezen.

Vorige maand nieuwe belminuten gehad, na een week stonden er al extra kosten, in de 4e week is dit opgelopen tot €45.
Ik wacht inmiddels nog steeds op mijn factuur, zodat ik het zelf maar ga uitzoeken.

Want als de klant het niet weet, en T-Mobile het niet weet, bij wie moet ik dan zijn?
Ben al bijna 10 jaar klant, maar dit is het toppunt.
Zal het nog sterker vertellen, heb sinds gister niet gebeld en ook ben ik niet gebeld maar ik ga wel van 14.94 ineens naar 13.15 ?? Extra kosten is ook vreemd, is nu 2.14??

Heb net een nieuw abonnement afgesloten, maar kan er volgens mij nog wel vanaf
Reputatie 2
Ik heb dat namelijk ook, ik heb het 2 maand in de gaten gehouden, en er komt steeds meer geld op te staan bij overige kosten.
Ik doe niet.. alleen smsen en bellen naar mijn vriend.
En ik heb ook geen internet, want daar heb ik een blokade voor..
K zou graag willen weten wat de reden nou precies is..
Reputatie 2
bij mij is hij juist van slag nu de nieuwe "belmaand" in is gegaan.
lastig, want ik krijg wel een bevestiging als een sms is bezorgd, maar dat zie je niet altijd.
ik ontvang momenteel ook geen leveringsrapporten en ook uitgaande telefoontjes worden op de een of andere manier niet bijgewerkt.
is dit bij meer mensen zo?
Reputatie 7
@naomi1974
Je ontvangt je bundel op de 2e dag van de maand. Tussentijds kunnen de kosten niet worden gespecificeerd. Alleen wanneer de kosten daadwerkelijk zijn gemaakt vind je ze terug op de factuur. Meer uitleg over de belstatus en waaruit de overige kosten kunnen bestaan lees je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

@SandraG
Ik begrijp dat je niet tevreden bent met het antwoord over de belstatus. Ik kan je echter geen ander antwoord geven dan ik je eerder heb gegeven.

Je abonnement kost €12,95 per maand inclusief btw. Bij de 'Maandkosten' op je factuur zie je een bedrag van €10,88 exclusief btw. Het klopt inderdaad dat je maandelijks een korting ontvangt van €2,- waardoor je €10,95 inclusief btw betaalt. Deze korting vind je op je factuur bij 'Kortingen/overige kosten'. Ik gebruikte dit voorbeeld enkel om de btw uit te leggen. Mijn excuses dat dit tot verwarring heeft geleid.
Reputatie 2
ik bel nu sinds oktober 2010 via T-Mobile. Bij overige kosten heb ik een keer een paar euro kosten gehad. Dit voor het versturen van foto's. Schijnbaar dekt mijn abonnement deze kosten niet. Verder ben ik een tevreden gebruiker en schrik van de reacties die ik op het forum lees.
Reputatie 2
@ cindys

als je opbelt met een klacht waarvan de fout bij jullie zit....jullie geven alleen niet toe dat de fout bij jullie zit maar noemen het "we zijn het aan het onderzoeken"

en je antwoord kan ik helemaal niets mee je weet niet eens wat voor abonnement ik heb...ik heb een 2 jarig abonnement dus betaal 10,95 p/m geen 12,95 en die opmerking over de btw ging over de extra kosten die ik blijkbaar gemaakt heb omdat m,n belstatus niet up-to-date was...dat is bijna 8 euro.

en er kunnen wel kleine lettertjes op de site staan waarmee jullie je indekken...maar daarmee klopt het nog steeds van geen kanten als er een vertraging in de belstatus zit dan moet de datum en tijdstip ook aangepast worden.

jullie zijn het nu aan t "onderzoeken" maar tot nu toe mag iedereen lekker blijven bijbetalen!
Ik heb het zelfde. Ik ben klant vana maart. Helaas heb ik deze forum niet erder gelezen. Vanaf april kreeg ik overige kosten voor € 5.

Ik snap het niet want ik hen geen 0900 en buiten de bundel, buitenland enz. gebeld. Raar maar nergens bewij voor dit geld. Ik ben bang dat ik elke mand dezelfde krijg van T-mobiel. Ik ben nieuw maar al ontevreden.
Reputatie 7
@Arekusa, @Tessa0105
Graag gedaan! :)

@SandraG
Op je facturen worden alle bedragen boven de streep eerst exclusief btw vermeld. Je Voordeelsim 300 + 100 kost €12,95 per maand. Op je factuur zie je bij je abonnement een bedrag van €10,88 exclusief btw staan. De btw zorgt dus niet voor extra kosten. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Het klopt inderdaad dat de belstatus een indicatie is. Dit wordt ook vermeld bij je belstatus. Meer uitleg over de belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen. Zoals in een eerder bericht is aangegeven lijkt de belstatus bij sommigen een vertraging van langer dan 48 uur hebben. Dit is in onderzoek.

@Krissjuuh, @Clakzan
Uitleg over de belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

@sara1610, @cors
Bedoel je de overige kosten bij je belstatus of op je factuur? Het is mogelijk dat de gegevens bij de belstatus bijgewerkt worden met een vertraging. Kloppen de kosten op je factuur niet dan kun je je vraag stellen in het topic Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3).
Reputatie 2
Ik vraag me dat ook af.

Dus zelfde probleem.

HANS.
Hallo ik word er gek van!!

Zinds kort hou ik mijn overige kosten in de gaten en elke maand kloppen die overige kosten niet,nu heb ik gewoon niet gebeld dus mijn bundel is 150 minuten en wat denk je ik heb 1.86 overige kosten ,dus zonder gebruik van mijn telefoon.

Hoe kan dat nou?

Ik begin er echt genoeg van te krijgen wat moet ik doen?

Mvg,
Reputatie 6
nu nog hoor basicboy.... mischien niet voor jouw maar de meeste zijn tevreden
Reputatie 2
Ik zeg allemaal verzamelen deze klachten en in zij geheel een klachtenbrief sturen naar T-Mobile 🙂 alle afzonderlijke klachten worden toch verwezen naar de factuur die over een aantal weken pas komt....Erg jammer, was vroeger een prima provider!
Reputatie 2
@ ries

zou je laten weten wanneer m,n factuur binnen kwam of er nog extra kosten bij stonden...nou ja dus en met flink wat btw erbij!

heb inmiddels zelf t-mobile gebeld en je hebt dus gewoon geen poot om op te staan omdat er in kleine lettertjes bij staat dat de belstatus slechts een indicatie is

dus toen de belstatus aangaf (met de goede datum en tijdstip van een uur daarvoor!!) dat ik nog 168 min over had en ik dus gewoon verder ben gaan bellen die laatste week was hij dus niet goed bijgewerkt en heb ik dus 104 min aan extra gemaakt wat neerkomt op een bedrag van 38 euro aan extra kosten!!!

vindt t echt asociaal! je mag toch aannemen als het tijdstip en de datum klopt het aantal overige minuten ook klopt?!

ik zou nooooooit over m,n belbundel heengegaan zijn als ik had geweten dat het al op was....ben niet voor niets overgestapt van vaste lijn naar mobiel omdat dat goedkoper is (normaal gesproken dan)

en dan durft die aan de telefoon ook nog te zeggen dat we dat zelf ook wel hadden kunnen weten dat we over de belbundel heen waren als je soms lange gesprekken voert!

mag toch verwachten als abonnee dat dat bijgehouden wordt voor mij?

Dus mensen let op! Je belstatus heeft vaak enkele dagen vertarging!Ookal staat de datum en hettijdstip goed!Terwijl je denkt nog rustig te kunnen bellen zit je er gewoon al overheen!

zou me niets verbazen dat dit een tactiek is van t-mobile...goedkope abonnementen aanbieden en dan de belstatus te laat bijwerken en zo op deze manier de extraatjes binnenhalen!

lijkt me zo netjes zolang dit probleem zich voor blijft doen je een smsje krijgt wanneer je je belbundel overschreden heb!
elke keer gaat mijn overige kosten omhoog.

zonder dat ik iets doe blijft het stijgen bij de vorige rekening al stond die op 136
nu staat die na 1 dag alweer op 10 euro.

het slaat nergens op
ik heb echt de neiging om weg te gaan bij t-mobile.

belachelijk dit
er zin in mijn melstatus een vertraging van enkele dagen!

hoe is dit mogelijk en kunnen jullie dat z.s.m oplossen?
Reputatie 2
@ ries

maar dat klopt toch voor geen meter dan?! als de tijd erbij staat mag je toch aanemen dat het ook klopt!

dan moet ik terwijl er staat dat het bijgewerkt is t/m een uur geleden er rekening mee houden dat er 48 uur vertraging tussenzit?

dat bedoelde ik dus met als dat gebeurd vlak voordat t nieuwe beltegoed wordt gestort dan denk je nog zat over te hebben om op te bellen en dan ineens 48 uur later dan wordt het pas bijgewerkt en dan moet je overige kosten gaan betalen omdat het eigenlijk al op was?!

hij is nu bijgewerkt tot 276 min heb gister 1 x gebeld maar was niet zo lang als t verschil tussen 292 min en 276 min dus zal dan van de vorige dagen nog bijgewerkt zijn....maar ik vindt dit heel misleidend! vraag me ook af of er ergens kleine lettertjes staan waarbij staat dat je er rekening mee moet houden dat het tijdstip wat er staat er eigenlijk voor de lol staat en helemaal niet klopt!

m,n nieuwe factuur heb ik nog niet binnen zal t laten weten of er nog extra kosten op staan....

zal ook vast tegen de verkeerde praten...maar moest het echt even kwijt...je sluit een abonnement af voor 2 jaar dan mag je toch ook wel verwachten dat het allemaal goed bijgehouden wordt nog ff en ik moet een schriffie bijgehouden waabij ik moet opschrijven hoeveel ik gebeld heb als ik ophang?!