Belstatus & overige kosten (deel 8)


Reputatie 5
[modbreekt]

Dit is het vervolg op [thread=118788]Belstatus en overige kosten (deel 7)[/thread].

Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vervolgens vragen, dan kun je deze stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

[/modbreekt]

This topic has been closed for comments

183 reacties

Reputatie 3
Al iemand bij T-mobile een idee wanneer de belstatus weer gaat functioneren

Reputatie 6
Badge +8
Eerlijk gezegd klopt die met vertraging wel aardig, ik heb geen last van overige kosten ofzo.
Wat zijn jou problemen met de status?
Reputatie 2
Even een vraag, als ik bel veranderd mijn belstatus niet.. dat is nu al 2 dagen zo. Nu kan ik mijn belstatus niet in de gaten houden. Hoe kan dit?
Gr.
Reputatie 2
Hoi,

Ik heb volgens mij ook aardige problemen met de vertraging van mn belstatus. Ik heb sinds maandag gewoon iedere dag gebeld, en ook wat langere gesprekken. Nu check ik iedere dag mijn belstatus en er lijkt maar niks af te gaan. Nu kom ik er vandaag achter dat de belstatus met vertraging word geupdate. Maar een vertraging van meer dan 2 dagen is toch echt onmogelijk. Gisteravond heb ik nog een gesprek gehad. Bij mijn bestatus staat gewoon de datum en tijdstip van nu.

Ik ben er echt niet van gediend wanneer mijn overige kosten binnen een paar dagen in 1x zijn gestegen, want dan raadpleeg ik iedere dag mijn belstatus maar is het dus niet betrouwbaar. Wat kan ik hier aan doen om te weten of ik echt hoge extra kosten heb, ik heb namelijk geen idee wanneer mijn belstatus wel word veranderd. Daarnaast werd me ook verteld dat ik op mijn factuur moet wachten. Mijn factuur komt pas over 2 weken en tussentijds blijf ik maar printscreens maken, toch heb ik het gevoel dat ik er niks aan zal hebben. Iemand een oplossing/suggestie?
Reputatie 7
@SD3105, @aashiyanaa,
Het kan zijn dat de informatie bij de belstatus met een vertraging wordt weergegeven. Tussentijds hebben wij helaas geen inzage in de kosten. De kosten worden gespecificeerd op je factuur.

Meer uitleg over belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen.

"Mijn belstatus klopt niet. Hoe kan dat?
Het is helaas mogelijk dat deze simulatie soms niet helemaal goed loopt en je belstatus niet goed weergeeft hoeveel belminuten/tegoed je nog hebt. Om deze reden geeft belstatus een indicatie weer en kunnen er geen rechten aan ontleend worden."
Reputatie 7
We zien dat er klachten zijn over een vertraging in het verwerken van de informatie bij de belstatus. Dit willen we graag onderzoeken maar we hebben daarvoor meer informatie nodig.

Graag ontvangen we een prinstcreen van je belstatus van het moment waarop de informatie volgens jou nog niet is bijgewerkt. Stuur een e-mail naar [email]webcare@t-mobile.nl[/email] met het onderwerp 'vertraging belstatus'. Vermeld in je e-mail de volgende informatie:
- je mobiele nummer
- de tijd waarop de printscreen is gemaakt
- hoe lang deze informatie volgens jou niet is bijgewerkt

Alvast bedankt voor je moeite 🙂
Reputatie 2
Hallo,
Ik heb sinds gisteren (24maart2011) een abbonnement bij T-mobile, Relax 330 min. Nu zie ik op mijn saldo nog ongeveer €3,- tegoed. Hoe is dit in 's vredesnaam mogelijk? Ik heb twee minuten het bellen uitgeprobeerd en verder alleen maar internet gebruikt. Graag z.s.m. een reactie want schrik me helemaal rot!
Mvg,
07051989F
Reputatie 6
Badge +8
Je krijgt aan het begin een gedeelte van je tegoed, zo te zien zal in jou geval binnen paar dagen het volledige tegoed gestort worden.
Reputatie 3
Ik heb mijn belstatus al doorgestuurd naar webcare.



Wel vreemd: Belminuten zijn al v.a. dinsdag niet bijgewerkt, maar vandaag zijn er wel 2 smsjes af en extra kosten bijgekomen.
Reputatie 5
@07051989
Zoals centaur aangeeft krijg je de eerste periode naar verhouding. Je abonnement is op 24 maart geactiveerd en je krijgt de bundels elke 27ste van de maand. Je hebt nu voor een paar dagen gehad.

@Twix1978
Ik heb je e-mail binnen zien komen en doorgestuurd. Bedankt voor de uitgebreide e-mail!
Reputatie 3
@ ries.



Nu zijn er wel minuten bij gewerkt, maar volgens mij klopt het nog steeds niet.

Lijkt of er ongeveer 4 tot 5 dagen vertraging in het systeem zit.

Als dat zo is, dan zou er maandag (of dinsdag) ineens een grotere correctie moeten plaats vinden.

Ik ben benieuwd.
Reputatie 3
Trouwens,



het systeem is nu al 2 uur van slag binnen het forum.

Geeft nu 8.38 aan bij mijn bericht, terwijl het 10.38 uur is!!

Lol

Reputatie 6
waarschijnlijk staat die dan in de wintertijd inplaats van de zomertijd dan gaat de tijd dus 1 uur terug
Reputatie 2
iemand een idee waarom ik nog geen bevestigings bericht heb gekregen na het activeren van me bb sim.?
Reputatie 2
ik denk dat iedereen nu snapt dat er een vertraging in het updaten van de belstatus kan zitten en dat dit dus een indicatie is. Maar waarom zit er een vertraging in en hoe gaan jullie dit oplossen. Of is het de bedoeling dat dit zo blijft. Als de klanten voor verassingen komen staan worden ze hier toch alleen maar ontevreden van?
Reputatie 5
@jaber160
Ik zie dat er ondertussen al contact is geweest met T-Mobile Klantenservice. Je BlackBerry simkaart staat ondertussen geactiveerd maar je hebt de 1GB gratis tegoed niet hebben ontvangen. Hier krijg je nog bericht over.
Reputatie 5
@Twix1978, beaupro, lezers,
Bij een wijziging in de maandperiode is het momenteel bekend dat de belstatus van slag is. Als je op 12 april de nieuwe bundel krijgt zal de belstatus een reset krijgen en weer correct mee moeten lopen.

Vertraagde belstatus en stijgende overige kosten:
We hebben bij een aantal de belstatus over de afgelopen 1,5 week ook bijgehouden en bij sommige zien we ook een te lange vertraging. Deze voorbeelden en de voorbeelden die via het bericht van mijn collega CindyS zijn binnen gekomen hebben we doorgezet.
Waarom er een te lange vertraging in zit bij sommigen waar geen wijzigingen zijn geweest kunnen we momenteel niet verklaren.

We blijven voorbeelden verzamelen en doorzetten om uit te zoeken wat er precies aan de hand met de belstatus / overige kosten. Als we meer informatie hebben dan laten we het jullie weten!
Reputatie 2
26 maart is mijn nieuwe abonnement ingegaan --> relax 330 & tmobile family

Bij mijn status staat dat ik 400 minuten heb en overige kosten van 42 cent. Ik word er erg moe van dat ik elke keer achter tmobile moet aanzitten, vanwege deze overige kosten. De ene keer is omdat mijn minuten worden afgeschreven terwijl ik met family members bel, andere keer is het weer wat anders.

Wanneer houdt dit eens een keer op en kunnen deze kosten geschrapt worden?
Kunnen jullie zien of de family goed staat ingesteld? Zovaak krijg ik kosten terwijl ik met die members bel binnen die 1000 min.

Ik ben het zat dat ik elke keer tmobile moet bellen, zodat ze hun fouten herstellen en dat ik een creditnota krijg, waardoor ik 2 maanden later pas mijn geld krijg. Voel me net een kleuterjuf.
Reputatie 2
ikheb een vraagje

ik ging vandaag kijken naar mijn belstatus en zie tot mijn schrik extra kosten staan van 54,73

ik heb vandaag mijn nieuwe beltegoed en sms tegoed gekregen en ik heb t-mobile family en onbeperkt internet

dus ik kom echt bijna nooit over mijn bundel heen alleen als ik mms maar dat heb ik nu ook niet gedaan

>waar komen die kosten vandaaan?

ik heb meteen gebeld en nu is het zelfs nog meer opgelopen

groetjes
Reputatie 2
Ook ik heb opeens overige kosten. Geen idee wat dat kan zijn.....
Reputatie 2
ik heb ook overige kosten wat niet kan kloppen. Gisteren waren deze kosten nog maar € 15 euro. Vanochtend was dit € 28 euro en nu is dit € 22,50 euro. Erg raar. Ik heb ook al een printscreen naar webcare@t-mobile.nl gestuurd. Heb nog geen antwoord of reactie gehad? Komt dit nog? En hoe kan ik ervoor zorgen dat deze extra kosten niet belast worden?
Reputatie 7
@Umut89
Ik zie dat je abonnement onlangs is gewijzigd. Hierdoor kan de belstatus van slag zijn en onjuiste informatie geven. Wij kunnen tussentijds niet zien waarom er overige kosten staan bij de belstatus. Alleen als deze kosten daadwerkelijk gemaakt zijn vind je ze terug op je factuur. Uitleg over de belstatus lees je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen].

Ik heb gecontroleerd of je Family correct is geactiveerd en dit is het geval. :)

@caatje
Dat is vreemd, ik zie dat je overige kosten nu op €7,06 staan. In de tussentijd is de informatie bij je belstatus dus veranderd. Ik weet niet waar dit door komt en ik kan helaas niet zien waar die kosten vandaan komen. Wanneer er daadwerkelijk extra kosten zijn gemaakt worden deze gespecificeerd op je factuur. In het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen wordt uitgelegd waaruit de overige kosten kunnen bestaan.

@italo_73
Helaas kunnen wij tussentijds niet zien waardoor deze overige kosten zijn ontstaan. Wanneer er daadwerkelijk extra kosten zijn gemaakt worden deze gespecificeerd op je factuur. In het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen wordt uitgelegd wat de overige kosten kunnen zijn.
Reputatie 2
Blijft toch gek.....aan de belminuten kan het niet liggen. Sms-en doe ik niet. Voicemail heb ik ook uit.

Bijgewerkt tot woensdag 30 maart, 18:30
<p>538:33 min</p>
Overige kosten: € 0,63
Reputatie 2
hallo allemaal ik wordt er niet goed van dat overige kosten en dat ook terwijl ik nergens naar toe bel of sms.of wat dan ook.gister om half 4 keek ik laatst zat ik op 7 euro dus heb niemand gebelt ook niet gesmst kijk in de nacht nog even 15 euro 😮 kom op zeg waar slaat dit op ik wil zien waar ik heb gebelt kunnen ze dat bewijzen.heb vandaag ook de hele dag niet gebelt kijk dernet weer 16 euro doen jullie zomaar ieder keer een euro der bij terwijl ik niks doe:S nou ik zeg jullie betaal ik gewoon niet want heb niks gedaan.nog iemand met zo een probleem.als het zo door gaat hoef ik deze abonnement niet meer
Reputatie 2
Ik heb hier ook helaas last van, nogal irritant als je net bent overgestapt op een iphone abbo, dan verwacht je dat alles klopt gelijk. Ik zie wel dat ik nog 150 smsjes kan verzenden (er zijn er al genoeg verstuurd) en overige kosten opeens 0.80 cent (geloof ik). Waar komt dit nu weer vandaan. Hoop dat t-mobile dit zo snel mogelijk fixt, anders krijg je WEER een torenhoge rekening waar ik geen zin in hebt, aangezien ik eindelijk een X een vast bedrag per maand wil uitgeven ipv variable kosten......