Belstatus & overige kosten (deel 8)


Reputatie 5
[modbreekt]

Dit is het vervolg op [thread=118788]Belstatus en overige kosten (deel 7)[/thread].

Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vervolgens vragen, dan kun je deze stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

[/modbreekt]

This topic has been closed for comments

183 reacties

Reputatie 2
26 maart is mijn nieuwe abonnement ingegaan --> relax 330 & tmobile family

Bij mijn status staat dat ik 400 minuten heb en overige kosten van 42 cent. Ik word er erg moe van dat ik elke keer achter tmobile moet aanzitten, vanwege deze overige kosten. De ene keer is omdat mijn minuten worden afgeschreven terwijl ik met family members bel, andere keer is het weer wat anders.

Wanneer houdt dit eens een keer op en kunnen deze kosten geschrapt worden?
Kunnen jullie zien of de family goed staat ingesteld? Zovaak krijg ik kosten terwijl ik met die members bel binnen die 1000 min.

Ik ben het zat dat ik elke keer tmobile moet bellen, zodat ze hun fouten herstellen en dat ik een creditnota krijg, waardoor ik 2 maanden later pas mijn geld krijg. Voel me net een kleuterjuf.
Reputatie 5
@jolanda_
Het klopt. Je krijgt de bundels elke 5de van de maand en alles staat nu op 0.
Al geeft de belstatus nu 0 aan, je hebt de Relax Online bundel gekregen. Deze zal je in de loop van de dag zien staan bij de belstatus.
Reputatie 1
@ Ries

Bedank voor de terugkoppeling inderdaad zie ik het nu ook



Mijn vraag aan jou is ik heb een relax abb. 130 hoeveel is dat in euro's want ik zie nu namelijk dat er een bedrag van 15,84 euro. Wat is het bedrag want ik dan elke 2e van de maand krijg bijgeschreven bij mijn abb.

En nog een vraag waarom als ik nu tegoed heb van 15,84 waarom staat er dan nog steeds bij "overig" een bedrag van 0,25 euro?

P.s Nog bedankt voor het aanmelden van T-mobile Extra

die is nu ook zichtbaar.
Reputatie 2
Kijk regelmatig op mijn belstatus,maar waarom staat er wel :bijgewerkt tot bv.5 april 13.25uur en er gebeurt verder gewoon niks?Laat dat tijdstip dan ook niet veranderen!Wordt allemaal zo verwarrend,toch??????
Hi Ries,

Allereerst wil ik je bedanken voor je hulp..

Ik keek net even naar mijn belstatus, nog 5 euro over en extra kosten 81,17..

Wel bizar, heb nauweijks gebeld, 10 min en 4 smsjes verstuurd..

Wel internet gebruikt, maar heb notabene een internet onbeperkt bundel.,

Sinds zondag ook direct simkaart opgeborgen en toestel uitgezet..

te bizar voor woorden dit..

Groet
Reputatie 6
Badge +9
@Confused123 , je hebt speciale aandacht van de moderator, als je zeker bent dat de overige kosten niet terecht zijn zou ik gewoon doorbellen enz.
Belstatus wil weleens dingen berekenen die gedekt zijn door je abonnement.
Belstatus en factuur systeem zijn gescheiden.
Simkaart opbergen kan niet de bedoeling zijn, zou het ook iet het doen.
Reputatie 2
hallo daar!!!!
Ik snap niks van diet abbo want ik sta op nul maar 100 euro aan overige kosten hoe zit dit!!!!
ik heb een tijdje geleden ook al gevraagd maar snap er niks van
Zijn er ook site op internet die je moet betalen???



Want bij de klantenservice van T-Mobile zeggen ze dat youtube 123video funny video alles gratis is voor mij en dus niet als extra kosten berekend gaan worden



Maar ik hoor van zoveel mensen dat je voor youtube en dergelijke wel moet betalen



Ik heb een relax 330 abonnement met t mobile family en onbeperkt internet en binnen nog geen 2 weken al mijn tegoed weg plus nu al ruim 90 euro aan overige kosten... Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...



Deze rekening gaat me de kop kosten



Groetjes
Reputatie 2
goedemorgen allemaal ook ik ben benieuwd waarom de belstatus weer niet loopt vind dit toch wel vervelend vooral omdat ik net klant ben en niet mijn volledige

beltegoed heb houd ik het extra in de gaten want wil niet bij betalen de datum klopt wel maar niet het bedrag graag uitleg

vriendelijke dank
ik heb hier ook last van ik heb 216 belminuten en 73 sms en aan overige kosten 21 euro zoveel

kan wel janken en bij mij zoontje staat het wel goed nooit problemen gehad.Mijn vorige rekening moest ik 75 euro bij betalen en had ik ook al gebeld.
ik heb er ook last van. het rare is dat de overige kosten maar doorblijven lopen, terwijl er niet gebeld wordt?!

mn sms bundel zie ik ook nergens staan??
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb nu al 939 euro aan overige kosten, ik heb al 3 x gebeld, het begon toen ik zag dat er 50 euro aan overige belkosten stond, terwijl ik amper gebeld had, het is nu opgelopen tot 939,- . Ik heb amper gebeld, dit weekend maar 2 x en 1 smsje gestuurd, toch is de belstatus verhoogd met 200 euro,

Telkens als ik bel wordt er gezegd dat ik moet wachten tot de factuur er is. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar zou toch graag willen dat het uitgezocht wordt!!! Ik ga geen rekening van 1000 euro betalen als ik niet gebeld heb.Hier moet iets goed fout zitten. Kan het zijn dat iemand het nummer heeft gekraakt en op mijn kosten aan het bellen is??????

Wat gebeurd er als ik wel een rekening krijg van 1000 euro??????
Reputatie 2
hallo had gehoopt op een antwoord van een medewerker maar tot nu toe niks jammer hoor en nog steeds hetzelfde bedrag op me belstatus

als er een storing zou zijn is het ook prettig dat te weten wel zo klantvriendelijk
Reputatie 2
bekend probleem, ik heb 20 euro extra kosten terwijl ik niet kan zien waarvoor die kosten zijn...
wat is dat nu voor iets achterlijks, want voor bellen smsen of internetten is het niet want daarmee zit ik gewoon binnen mn abbo.
Reputatie 5
@dior2010
Gaat het over het abonnement waaronder je dit account hebt aangemaakt?
Daar zie ik geen overige kosten en kan ik ook geen facturen terug vinden van 75 euro.

@minjere
De overige kosten kunnen we tussentijds niet inzien waar deze uit bestaan. Kijk ik naar je vorige facturen dan zie ik dat je regelmatig naar het buitenland belt en sms't. Ook zie ik op je laatste factuur dat je van internet gebruik hebt gemaakt.
Meer uitleg vind je op [post=766811]deze pagina[/post].
ik heb het zelfde, zie de overige kosten dagelijks oplopen soms een paar euro dan weer veel meer terwijl ik nog 70 belminuten heb, internet bij mijn abonnement alleen de smsjes vallen nu buiten de bundel omdat deze op zijn inmiddels 55 euro overige kosten wat niet kan kloppen, vandaag 3 smsjes gestuurd tussen 10.30 en 16.30 uur overige kosten veerhoogd met 2,79 euro ex btw dure smsjes zeg, klopt helemaal niks van en zo gaat dit al ruim een week
Reputatie 5
@PSA
Bedankt voor de terugkoppeling! :)

Bij een Relax 130 heb je aan € 16.39 excl. btw aan beltegoed. Gesprekken die je doet worden ook excl. btw van je belstatus gehaald. voor de eerste periode heb je iets minder gehad omdat het geen hele maandperiode betreft.
Ik zie de 25 cent ook staan maar kan ze niet verklaren.
In het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread] lees je meer.

P.s. graag gedaan!

@xbabsx
Je maakt een goede opmerking en dit had ik ook al uitgezet. Voor heel veel klanten loopt de belstatus wel goed mee en zal het tijdstip blijven staan. Voor diegene waar de belstatus niet correct mee loopt begrijpen we dat het verwarrend overkomt.

@Confused123
Ik zie de kosten nu ook nog steeds staan. Vind het wel vervelend dat je de simkaart hierdoor niet in gebruik hebt.
Als je factuur klaar staat zal ik meekijken met je! Ik heb je nog privébericht gestuurd. Deze vind je terug op je Personal Dashboard.

@mamsievanjenl
Tussentijds kunnen we niet inzien waar de overige kosten uit bestaan. Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan zit je elke maand buiten de bundel te bellen. Als dit belgedrag zo blijft is het misschien verstandiger om je bundel aan te passen. Je bundel is nu ook weer op en je krijgt op 8 april pas je bundel weer.

@wendy2203
Mijn collega CindyS heeft je al van antwoord voorzien in [post=777539]dit bericht[/post].
Voor het bekijken van YouTube filmpjes worden geen extra kosten in rekening gebracht. Heb je nog vragen naar aanleiding van de factuur dan kan je die stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur [/thread].

@siersteen
Welkom bij T-Mobile en het T-Mobile forum.
Ik zie bij jou momenteel geen overige kosten staan. Wel is het zo dat je voor de eerste periode voor 29 dagen aan beltegoed hebt gekregen. 15 april begint je eerste volle periode van de Relax 330 Sim Only. Hou er ook rekening mee dat je het beltegoed excl. btw ziet staan en dat de gesprekken ook zonder btw van de belstatus afgehaald word.

@rosi3045
Ik zie het bedrag ook staan en je krijgt 9 april pas de bundel weer. Tussentijds is het zo dat we de overige kosten niet kunnen inzien. Ik begrijp dat het schrikken is met zo'n hoog bedrag aan overige kosten en ik zal samen met je de factuur nakijken als deze klaar staat. Ik heb je hierover een privébericht gestuurd. Deze vind je terug op je Personal Dashboard.

@siersteen
De vragen die binnen proberen we binnen 48uur van antwoord te voorzien. Wil je echter direct antwoord dan kan ik je het beste adviseren om T-Mobile Klantenservice op 06 2400 1200 te bellen. Het betreft geen storing bij jou, zie mijn antwoord hierboven.
Reputatie 5
@badbone
Ik heb je van antwoord voorzien in dit [post=776984]dit bericht[/post]. En meer informatie lees je in [post=772628]dit bericht[/post].
Reputatie 1
@ Ries
Bedankt voor je heldere antwoord


ik wacht mijn factuur af en dan hoor je denk ik nog wel van mij

hoi ries

he he gelukt met me eigeninlognaam snap er niet veel van namelijk maar de inlognaam is idd dior2010

@dior2010
Gaat het over het abonnement waaronder je dit account hebt aangemaakt?
Daar zie ik geen overige kosten en kan ik ook geen facturen terug vinden van 75 euro.


ja daar gaat het om en het stond daarnet nog ik weet niet of je me wachtwoord wil om mee te kijken groetjes cindy
Reputatie 2
hallo,

Een vraagje....volgens m,n belstatus heb ik 0.00 min over en aan extra kosten moet ik bijna 30 euro bijbetalen...zou ik een specificatie kunnen ontvangen van de nummers die gebeld zijn en het aantal minuten...had van de week nog 168 min over en nu ineens zoveel bijbetalen??? ben benieuwd hoeveel minuten je dan extra kan bellen voor 30 euro?!!

mvg

Sandra
Reputatie 2
hallo ries dank voor je antwoord en gelukkig loopt mijn belstatus nu weer nadat ik gebeld heb met de klantenservice
Ik heb ineens precies hetzelde. Had nog veel tegoed, staat ineens op 0.00 en 7, 50 extra kosten. Lijkt me zwendel
vandaag niet gebeld maar wel 12 minuten gepikt wel hen ik vandaag 3 sms verstuurd



hier hetzelfde probleem en vandaag niet gebeld maar wel 12 minuten gejat snap er helemaal niks meer van mijn vorige rekening was 75 euro pleurde zowat uit mijn stoel nu weer overige kosten me man is zeer kwaad en ik weet niet wat ik moet doen ?

bij mijn zoon klopt het gewoon help ik heb ries een pb gestuurd maar nog niks gehoord of ik moet het niet goed hebben gedaan

Reputatie 7
@dior201
Dat komt omdat moderator Ries vandaag geniet van z'n vrije dag. :D

Je wachtwoord hebben we niet nodig om met je mee te kijken. De overige kosten kunnen wij niet verklaren. Tussentijds is het namelijk niet mogelijk om de kosten te specificeren. Ik heb je melding wel doorgezet, zie ook dit [post=772628]bericht[/post]. Uitleg over de belstatus vind je in het topic [thread=108644] [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread].

Je maakt gebruik van Bel & Sms 35, waarmee je 225 minuten kunt bellen en 75 sms'jes kunt versturen. Je vorige factuur was ongeveer 75 euro omdat je meer dan 225 minuten hebt gebeld.Het bellen naar servicenummers valt ook buiten je bundel. Je kunt de factuur bekijken op My T-Mobile.

@SandraG
Tussentijds hebben wij geen inzage in de belstatus. De kosten worden pas gespecificeerd op je factuur. Je factuur wordt volgende week opgemaakt.

@siersteen
Fijn dat het nu weer lijkt te kloppen. :)

@hakra
Ik zie de kosten staan bij je belstatus. Helaas hebben we geen inzage in de belstatus dus ik kan ze niet verklaren. De belstatus geeft een indicatie van je verbruik. Alleen wanneer de kosten terecht zijn komen deze op je factuur te staan. Dit wordt ook uitgelegd in het topic [thread=108644] [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread].