Belstatus & overige kosten (deel 9)

Reputatie 7
Dit is het vervolg op Belstatus & overige kosten (deel 8). Vragen over de belstatus en overige kosten kun je hier stellen.

Wij willen jullie vriendelijk vragen om, voordat je in dit topic een vraag stelt, eerst te kijken in het topic [thread=108644][Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen[/thread]. Hier worden veel voorkomende vragen beantwoord.

De moderators (en T-Mobile Klantenservice) hebben tijdens de lopende factuurperiode geen inzage in de belgegevens/overige kosten en kunnen hierover dan ook geen uitleg geven.

Op je factuur(specificaties) kun je terugvinden hoe de kosten in rekening zijn gebracht. Heb je hierover vervolgens vragen, dan kun je deze stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

This topic has been closed for comments

211 reacties

Zowel beltegoed als overige kosten staan op 0. Zou nu eigenlijk mijn nieuwe tegoed moeten hebben, staat echter niet vermeld.

Durf de foon dan ook niet te gebruiken, want ben bang dat de overige kosten meteen weer zullen stijgen.......

Als dit gedoe zo blijft, word het een lange 1,5 jaar te gaan nog voor ik van T-Mobile af kan.
Reputatie 5
@Tahasa
Ik zie ook alles op 0 staan en je krijgt de bundels elke 20ste van de maand. De bundel heb je vandaag gekregen al zie je die niet staan. Ga je bellen of sms'en dan is het vanuit je bundel.
De overige kosten van de afgelopen facturen zijn van bellen en gebeld worden in het buitenland. Deze vallen buiten je Relax Online bundel. Zie ook de prijslijst Relax Online.
19 april is mijn t_mobile kaart geactiveerd.

ik kijk nu op de site en daar staat 1.59 beltegoed. ( dit is op verhouding las ik op de site)

Welke dag van de maand krijg ik mijn beltegoed, dat kan je niet vinden hier op de site.

Veder hoe betrouwbaar is de app van t_mobile die zegt hoeveel beltegoed je nog over hebt om te bellen. (wordt gewoon geladen van af de site t_mobile site)

Ik heb heel wat negatieve berichten hierover gelezen op de forums.

Het zou toch heel betrouwbaaar moeten zijn, Want hoe moet je anders weten hoeveel je nog kan BEllen????
Reputatie 5
@mor1988
Welkom bij T-Mobile en op het T-Mobile forum!
Dat heb je goed gelezen! De eerste periode krijg je naar verhouding en je bundels komen elke 22ste van de maand.
Welke app gebruik je?
Het komt bij een aantal klanten voor dat de belstatus een afwijkend beeld geeft. Bij de meeste klanten loopt deze echter wel correct mee.
Ik zie ook dat je nog geen gebruik maakt van ons gratis spaarprogramma T-Mobile Extra.
Ik gebruik beltegoed tulp. krijg ik steeds de 22ste mijn beltegoed?
Reputatie 5
@mor1988
Ja. je krijgt de bundels steeds op de 22ste.
Kan iemand bij vertellen waarom een sms versturen ongeveer 0.75 cent kost bij T-mobile.

IK had gister 1.59 beltegoed ik stuur een sms blijft er 0.84 over???

Hoe kan dat.

Begrijpt T-mobile wel dat we niks kunnen beginnen als onze belbundel niet goed werkt.

Als het niet goed werkt kunnen we ook niet bellen en smsen, want dat gaat ons geld kosten.

Als het belstutus van goed werkt dan is t-mobile een van de best providers van nederland.

Echter t-mobile raakt veel klanten kwijt omdat ze niet weten HOEVEEL minuten/beltegeod ze nog hebben.

graag reactie
Ik heb ook een vraagje over "overige kosten" .

Heb 1 week geleden mijn abbonement verlengt en een nieuwe mobiel daarbij gekregen.

Het nieuwe abbonement gaat pas 1 juli in, maar kan uiteraard wel de nieuwe mobiel gebruiken.

Nu is het een smartphone en wilde ik er uiteraard graag mee kunnen internetten. Dus voordat ik mijn nieuwe foon heb aangezet heb ik eerst de klantenservice van jullie gebeld om w'walk toe te voegen voor de laatste 3 maanden aan mijn huidige abbonement.

De meneer die ik aan de lijn had was heel vriendelijk en heeft de w'n'w voor me toegevoegt.

Ik moest wel even 15 minuten wachten voordat ik het kon gebruiken. Dat kwam goed uit want was etenstijd. Ongeveer anderhalf uur na het telefoontje heb ik de nieuwe mobiel pas aangezet en ook internet e.d erop.

Nu is het zo dat op my t-mobile inderdaad mijn abbo staat incl de W'n'W , maar sinds een paar dagen ook overige kosten?

Eerst was dat maar 69 cent ofzo, maar gister was het 1,45 (ongeveer weet het niet precies), en nu was het al 2,73.

Ik snap er niks van, heb nog nooit overige kosten gehad, en ben nog nooit buiten mijn bundel gegaan met bellen of sms-en. En dacht dat de W'n'W onbeperkt internet was dus dat kan het ook niet zijn.

Ik heb niks bijzonders gedaan, alleen msn, whatsapp, en hyves en voorde rest 2x gebeld en een paar sms-jes verstuurd, heb ook nog 292.36 belminuten over, dus ben ruim binnen mijn bundel???? Help???
Ik moet zeggen... ik ben net nieuwe klant hier.

Maar als ik al die problemen lees over belstatus enz.

en overige kosten dan wordt deze deze aankomende jaar en HEL Voor mij.

Kan ik op een of ander manier mijn abbonement ofzeggen. Dan stuur ik het toestel gewoon terug en ga ik terug naar simpel.

ben daar twee jaar gebleven 2.50 voor 100 belminuten. In die twee jaar NOOIT overige kosten gehad. Ik durf nu niet meer eens te bellen of smsen.

Nu stuur ik 1 smsjes dan gaat mijn beltegoed van 1.59 naar 0.84. totaal 75 cent oplaag.

Als de belstatus niet werkt...waarom vraag t-mobile geen faillisement aan dan. Zonder belstatus Kunnen klanten NIKS

zelf bij simpel was het beter, elke dag opdate...
Reputatie 5
@mor1988
Bij een Relax 130 kost het versturen van een sms'je €0,15. Het is helaas mogelijk dat deze simulatie soms niet helemaal goed loopt en je belstatus niet goed weergeeft hoeveel belminuten/tegoed je nog hebt. Om deze reden geeft belstatus een indicatie weer en kunnen er geen rechten aan ontleend worden.

@jasdunamy
Als je het tariefplan hebt gewijzigd, is de kans aanwezig dat de belstatus in die periode ten onrechte vermeldt dat je overige kosten hebt. Bij het opmaken van je factuur vindt er uiteraard wel een juiste berekening plaats.
Sinds vorige maand krijg ik aangegeven dat ik ong. 64euro beltegoed heb ipv de gebruikelijke 45 euro (39 euro ex.btw). De belstatus klopt niet en nu maak ik weer hoge kosten, terwijl dit niet de bedoeling is.
Dank je wel EsthervD voor het snelle antwoord.

Maar het klopt dus wel dat als ik nog genoeg belminuten heb, en een w'n'w bundel en verder geen smsdiensten en service nummers gebeld heb dat ik dan inprincipe geen overige kosten hoor te hebben?
Reputatie 5
@Jasdunamy
Het klopt inderdaad dat wanneer je voldoende belminuten hebt en geen smsdiensten aan hebt staan, geen service nummer hebt gebeld en niet naar het buitenland hebt gebeld, je in principe geen overige kosten hoort te hebben. Ook heb je een internet bundel actief staan waar geen overige kosten van kunnen komen mits je in het buitenland op internet zit. Ik weet niet of je internet hebt gebruik voor de Web'n'Walk bundel actief was.
Hoi EsthervD,

Nee heb geen internet gebruikt voordat de W'n'W aktief was. Heb 2 uur gewacht inplaats van het kwartier wat me door de telefoon was verteld.

Dus dan kan ik gewoon op internet gaan zonder dat ik bang hoef te zijn dat dat in rekening wordt gebracht begrijp ik. Durfde al niks meer te doen omdat er iedere keer kleine bedragen bij komen bij de overige kosten, maar ga er dan maar vanuit dat ik die niet terug ga zien op mijn factuur.

Dank je wel voor de antwoorden ik wacht dan mijn factuur gewoon af.
hallo, ik heb sinds 28 maart mijn abbonement relax 190.. instant email op de blackberry bold.. nu zie ik mijn belstatus steeds meer omlaag zakke en die ik zit er nu 14 euro overheen.. snap niet hoe het kan want ik gebruik bijna alleen maar msn ping twitter en facebook... graag uitleg hierover

Groetjes
Hallo,

Even 2 vragen,

1. Sms maximaal is nu aan, waar kun je dat zien in je belstatus? Staat nu alleen maar een bedrag.

2. Hoe kan het dat terwijl de tel, in een kast ligt, en dus niet gebruikt word wel beltegoed verliezen? Gaat welliswaar om MAAR 0,53 cent. Als dit elke dag gebeurt is het na een maand 15,90 ex btw dus totaal 18,92. Bijna het hele beltegoed. Vind dit zeer vreemd, aangezien hij echt NIET gebruikt word. Ben zeer benieuwd hoe dit kan??????????
Reputatie 2
Om weer een reactie terug te geven
ik heb indd mijn smsjes opgezegd mr sinds dien niet of bijna niet gesmst dus dat kan niet
en ik ben dan in een paar dagen van ong 12 nr overige kosten 15 euro gegaan
ik snap daar egt niks van
d
en ik bedoelde de eerste x dat ik overige kosten had was dat opeens ook weer weg
mr dit kan niet kloppen en vind het mr raar
Ben nu ook alweer 2 euro gezakt
waar komt dat tog vandaan
Zit hier pas 2a 3 maandjes mr baal nu wel
Reputatie 5
@Jasdunamy
Je kan gewoon gebruik maken van internet op je toestel. Hier zal je geen extra kosten van krijgen.

@jimmymeijer_s
Welkom op het T-Mobile forum! 🙂
je abonnement is inderdaad op 28 maart geactiveerd en je krijgt de bundels elke 1ste van de maand. Als ik nu kijk bij je belstatus dan heb je de Relax 190 bundel al opgemaakt. De overige kosten kunnen niet van internet zijn want je hebt de Instant E-mail bundel actief staan. Mocht je nog vragen hebben als je factuur klaar staat dan kan je die stellen in het topic [thread=118745] Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].

@Tahasa
Je hebt de Sms Maximaal op 21 april geactiveerd en die kan je nu ook zien bij je belstatus.
Er kan een vertraging in de verwerking van je belstatus zitten. Dan lijkt het inderdaad of je beltegoed verliest maar is het een gesprek, sms etc die nog niet verwerkt is.

@selen-aa
De Sms Maximaal heb je uitgezet op 11 april en je bundels komen elke 6 van de maand. Van 6 tot 11 april heb je dan in verhouding aan sms gehad. Ik kan tussentijds niet zien of je daar overheen bent gegaan. Ik zie wel dat je Relax 190 bundel ook op is.
Reputatie 2
Nou sorry hoor, dan hebben jullie heel iets verkeerd, ik krijg namelijk geen 19,euro beltegoed, ik krijg maar 16 euro! Dus dat klopt ook niet. En k zou toch graag willen weten waar dat geld vandaan komt van m'n overige kosten, want ik bel niet voor € 29,53, want k had hem de heletijd op vliegtuig mode, en en kwam toch elke keer 20 cent ofzo bij, dus hou mij niet voor de gek! Lekker geld van mensen aftroggelen. Ik ben het niet eens met de rekening, en ik ga het zeker niet betalen! Want der klopt niets van! Mvg. Monica
Reputatie 6
Badge +8
16 euro...........plus btw =???? juist
Reputatie 5
@Nietbelangrijk
centaur heeft gelijk. De getoonde informatie is exclusief btw. Als je belt of sms't gaat het ook zonder btw van je belstatus gehaald. De btw zie je pas terug op de factuur.
Een factuur niet betalen omdat je het er niet mee eens bent is niet verstandig. Zodra je factuur klaar staat en je hebt er vragen over stel ze dan in [thread=118745] Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur (deel 3)[/thread].
Je zal dan een antwoord van 1 van de moderators krijgen.
Hallo,
Ik ben nieuwe klant sinds afgelopen dinsdag.
Mijn smsjes en belminuten lopen harder omlaag dan ik daadwerkelijk besteed.
Verder heb ik internetbundel, deze staat er niet bij op de belstatus?
Mvg,
Aron
Nou volgens mij is er mooi iets mis met die belstatus... ALWEER... Ik heb er nu ook al een paar dagen trammelant mee. Eerst staat 'ie 2 dagen rond de 20 euro terwijl ik zeker drie kwartier tot een uur had gebeld en wat had gesmst en nu loopt mijn belstatus alsnog naar beneden terwijl ik helemaal niet heb gesmst in de tussentijd..

Had vanochtend zelfs dat toen ik een paar minuten later nog eens keek hoeveel ik had, er dertig cent miste, dan denk je wat is dertig cent? Nou het domme daarvan is dat de tijd die erbij stond waarop het vernieuwd was gewoon hetzelfde was =S
Reputatie 6
Badge +12
@Ajheldens en Kaassausje,

De Belstatus is een indicatie van wat je nog over hebt.
De status loopt verder achter, er is dus geen probleem met de status.

Dus mocht jij gebeld/gesmst hebben vandaag kan het voorkomen dat het maandag pas zichtbaar is.
Reputatie 7
@ajheldens
Welkom bij T-Mobile, Aron! 🙂

Het klopt dat je een internetbundel hebt. Deze wordt niet vermeld bij je belstatus. Bij je belstatus worden namelijk alleen je resterende belminuten en sms'jes weergegeven.

Je ontvangt je volledige bundels elke 15e van de maand. Omdat je Bel & Sms 25 abonnement op 19 april is ingegaan heb je geen volledige bundels ontvangen maar naar verhouding. Voor de periode 19 april tot 15 mei heb je dus ongeveer 108 minuten en 888 sms'jes gekregen.