Belstatus & overige kosten (deel 9)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

211 reacties

Ik dacht ik kijk eventjes online hoeveel minuten ik nog over heb. Dit had ik beter niet kunnen doen. Ik heb 67 euro overige kosten.

Dat heb ik nog nooit in de 5 jaar dat ik klant ben bij t-mobile gehad. Morgen krijg ik nieuwe minuten. Ik heb net mijn gespreksduren allemaal bij elkaar opgeteld. Dan kom ik lang niet aan mijn minuten.

Ik februari heb ik een nieuw abonnement afgesloten. Deze is rond 6 april ingegaan. Heeft dit er mee te maken? Of heb ik deze kosten gewoon echt niet gemaakt. Dit kan namelijk helemaal niet. En ik wil dit ook niet betalen want ik heb het niet gebruikt.
Reputatie 7
@Maartje 75
Maartje75 schreef:

Beste Moderator Cindy,

Kortheidshalve verwijs ik naar mijn eerder gestelde vragen hierboven. Opnieuw verzoek ik om beantwoording van SPECIFIEK deze vragen. Het standaardverhaaltje dat ik voor de zoveelste keer voorgeschoteld kreeg, mag je mij besparen. Het lijkt wel alsof ik in een dystopische roman beland ben!

M. Bronkhorst

Uit mijn eerdere antwoord kun je concluderen dat aan de informatie voortvloeiend uit de belstatus geen rechten ontleend kunnen worden. Jouw specifieke vragen leiden allemaal tot dezelfde hoofdvraag, namelijk of T-Mobile haar klanten moet compenseren vanwege eventuele onjuiste informatie in de belstatus. Ik acht het daarom niet noodzakelijk je vragen specifiek te beantwoorden aangezien dat voor de conclusie irrelevant is. Hoewel T-Mobile het vervelend vindt dat een aantal klanten hinder ondervindt van de informatie bij de belstatus, wordt bij de belstatus vermeld dat de getoonde informatie slechts een indicatie is. T-Mobile zal derhalve niet overgaan tot compensatie.

Ik kan met de beste wil van de wereld van twee plus twee geen vijf maken. 😉

Voor je klacht over de eventuele extra kosten verwijs ik je naar het eerdere antwoord dat je van moderator Ries hebt ontvangen:

Ries schreef:

@Maartje75
Je hebt de klacht ook via email naar ons kenbaar gemaakt en ik zie de klacht ook in het systeem staan. Ook de overige kosten zie ik staan bij je belstatus. Mijn collega die je klacht heeft opgepakt wacht je aankomende factuur af om na te kijken wat er aan overige kosten in rekening is gebracht. Mijn collega neemt dan contact met je op en dat zal tussen 12 en 15 mei ongeveer zijn.
Helaas komt het voor dat bij een tussentijdse wijziging in de maandperiode je belstatus van slag kan zijn. Voor de afhandeling van je klacht graag geduld tot de factuur er is.

Reputatie 5
@Dave6700
We proberen de belstatus binnen enkele uren bij te werken met maximum tot ongeveer 48 uur. Het kan echter voorkomen dat kosten pas later verwerkt worden in de belstatus.

@selo
Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice en dat mijn collega's gevraagd hebben de factuur af te wachten. Tussentijds hebben we geen inzicht in de overige kosten bij je belstatus. Op 2 mei heb je de Sms Maximaal toegevoegd aan het abonnement en bij een wijziging in de maandperiode kan de belstatus afwijkend gedrag vertonen. Dit probleem is opgelost en vanaf 11 mei als je de nieuwe bundels krijgt zal je dat ook moeten merken.

@steverink
Je bundels komen elke 10de van de maand en als ik nu kijk is je bundel al op. Uit jou bericht op te maken is het lastig op te maken of je ook een te lange vertraging in de verwerking van de belstatus had. Als je op 10 mei de bundels weer krijgt dan krijgt je belstatus ook een reset.

@Tevfikm
Ik kan begrijpen dat je schrikt van de overige kosten die snel oplopen. Uit jou bericht kan ik opmaken dat je ook bij de aantal klanten zit die een te lange vertraging hadden. Dit probleem is ondertussen opgelost en zal je gaan merken als je de bundels weer hebt gekregen. Dit zal vanaf 10 mei zijn.
Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan kan ik geen duidelijke verklaring vinden dat het in een paar dagen zo is opgelopen. Heb je vragen over de factuur als deze klaar staat dan kan je die stellen in het topic [thread=118745]Vragen/opmerkingen over kosten op de factuur[/thread].

@selo020
Zie mijn reactie bij selo.

@MarianR
Het klopt. Je krijgt de bundels elke 28ste van de maand en als ik nu kijk bij je belstatus loopt deze bij. Op de dag dat je de bundels krijgt, dan krijgt ook je belstatus een reset. Echter heeft mijn collega via e-mail al aangegeven dat er vertraging was van 3 dagen. Dit probleem is ondertussen opgelost.

@Rurouni
Ik zie de overige kosten ook staan en tussentijds hebben we geen inzicht waaruit die bestaan. Kijk ik met je mee op je vorige facturen dan zie ik soms wel kosten buiten de bundel terug. Kosten die bij overige kosten staan maar niet gemaakt zijn zal je ook niet terug zien op je factuur.

@htcwildfire
Welkom op het forum!

Elke 5e van de maand ontvang je de volledige bundel en op 7 april is je contractvernieuwing ingegaan. Het is mogelijk dat door de tussentijdse wijziging de besltatus van slag is. Zoals je ook van mijn collega van T-Mobile Klantenservice hebt vernomen hebben wij tussentijds helaas geen inzage in de belstatus. Volgende week ontvang je de nieuwe factuur. Mocht je vragen hebben over deze factuur dan kun je deze stellen in het forum Kosten en kortingen.

Meer uitleg over de belstatus vind je in het topic [Belstatus] FAQ / veelgestelde vragen
Reputatie 6
Badge +12
@Ries,

Bedankt voor je reactie 🙂
Ik had inderdaad gezien dat de belstatus gewoon gewijzigd is bij mij.
Beste moderators,

Op mijn belstatus stond dat ik vorige week rond 33 euro had. Daarna had ik ongeveer 80 min. gebeld en later weer paar telefoontjes gepleegd die uitkomen op max 60 min ( totaal ). Net keek ik op belstatus en zag dat ik nog 0.74 cent overhad. Ik heb een Iphone 4 en heb vernomen dat de bedrag van de belstatus exclusief btw is. Volgens mij kost het toch geen 40 euro voor 140 min bellen? of wel 😮? Ik heb een T-mobile relax 330 abbo icm internet plus.

mvg

HY
Reputatie 7
@cHz
Het klopt dat de belstatus exclusief btw wordt weergegeven. Houd er wel rekening mee dat bij Relax 330 de gesprekken naar boven worden afgerond en berekend worden per hele minuut. Ook de sms'jes die je verstuurt gaan van het Relax-tegoed af. Omdat je een Internet Plus voordeelbundel hebt worden er voor het gebruik van mobiel internet binnen Nederland geen kosten in rekening gebracht.

Tussentijds hebben wij geen inzage in de belstatus en daarom kunnen wij de kosten niet specificeren. Wanneer je factuur beschikbaar is kun je ook de specificatie bekijken. Mocht je vragen hebben over deze factuur dan kun je deze stellen in het forum Kosten en kortingen.
Ik heb gewacht tot de factuur online stond en de kosten stonden er ook nog. Gebeld met de klantenservice, er was een update gaan lopen en die heeft de hele nacht de verbinding open laten staan. T-Mobile heeft mij erg netjes behandeld en ik heb de credit factuur voor de kosten na middernacht al online staan. Zo kan het dus ook! Bedankt.
En weer hetzelfde liedje! Ik zal nu ook elders mijn klachten kenbaar gaan maken. Er bestaat ook nog zoiets als een consumentenautoriteit in dit land.
Reputatie 6
Badge +12
Wat voor antwoord wil je precies ontvangen dan van T-mobile?
Ik snap nog niet helemaal waar je je zo druk om maakt. (dit is gewoon slecht voor je hart)

Volgens mij had CindyS je overigens gevraagd om vragen/opmerkingen via een PM te sturen 🙂
Waarom doe je dat niet gewoon i.p.v. telkens via dit topic?

Dit topic gaat over vragen van de belstatus en niet over klachten die jij wilt doorsturen.
Waar kan ik zien wanneer mijn bundel van de volgende maand ingaat?
Mijn belstatus staat alweer op 0, en die overige kosten gaan me echt even iets te hard!
En kan ik een sms krijgen als mijn bundel dreigt op te raken?
Reputatie 7
@aly
Fijn dat je ons een terugkoppeling geeft. Ik heb je bericht ook doorgestuurd naar mijn collega die je heeft geholpen. 🙂

@SL1
Op je factuur kun je zien dat je elke maand op de 12e je nieuwe bundel ontvangt. Wanneer ik kijk naar je laatste facturen zie ik dat je regelmatig buiten je bundel belt. Wanneer je verwacht dat je belgedrag gelijk blijft adviseer ik je om je bundel te verhogen zodat je voordeliger meer minuten inkoopt.

Dit topic is inmidels te groot geworden en gaat daarom dicht. We gaan verder in het topic Belstatus & overige kosten (deel 10).