Beantwoord

Betalen voor sms buitenland

  • 26 januari 2019
  • 9 reacties
  • 2368 Bekeken

Erg raar allemaal, op onze 2 abonnementen staat op het verbruiksoverzicht SMS buitenland 60 cent
We zijn inderdaad in Duitsland geweest maar hebben absoluut geen sms gestuurd.
Het lijkt er op dat T-Mobile kosten in rekening brengt voor een sms die ze zelf versturen.
Hiermee bedoel ik WELKOM IN HET BUITENLAND.
Ik zou graag duidelijke uitleg willen waar de 60 cent van zijn.
Dit is zowel op de verbruiksstatus van mij als ook van mijn partner.
Beide op 24 januari 2019. Beide om 20.11 uur.

Dan zou ik verder ook graag zien dat die berichten van welkom in het buitenland door T- Mobile defintief uitgezet worden.
Ik wordt namelijk knettergek van dat gedoe, kom voor mijn werk zeer regelmatig in Duitsland.
En ja jullie kunnen dat uitzetten.

Dus graag uitleg over de kosten sms buitenland die op onze verbruiksstatus staan EN welkom in buitenland uitschakelen.
icon

Beste antwoord door David 28 januari 2019, 10:17

Hi Mari,

Aangezien het probleem eigenlijk hetzelfde is als bij jouw partner, is de strekking van het bericht naar jou gelijk.

Het is een erg apart probleem, aangezien er geen kosten voor die welkomstberichten worden gerekend. De berichten worden ook alleen ontvangen en er wordt niets verzonden, dus kosten zouden hier niet mogelijk moeten zijn. Zou ook jij een screenshot kunnen toevoegen aan jouw reactie, van de SMS-berichten en het tijdstip waarop ze ontvangen zijn? We kunnen dit dan, indien nodig, doorzetten naar de afdeling die dit kan controleren. Het is ook nog mogelijk dat de kosten worden weggestreept op de factuur, maar dat het nu nog niet correct is verwerkt.

Ik heb de welkomstberichten in ieder geval voor je uitgeschakeld, dus dat is geregeld!

We zien jouw bericht met screenshot graag snel verschijnen!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Mari,

Aangezien het probleem eigenlijk hetzelfde is als bij jouw partner, is de strekking van het bericht naar jou gelijk.

Het is een erg apart probleem, aangezien er geen kosten voor die welkomstberichten worden gerekend. De berichten worden ook alleen ontvangen en er wordt niets verzonden, dus kosten zouden hier niet mogelijk moeten zijn. Zou ook jij een screenshot kunnen toevoegen aan jouw reactie, van de SMS-berichten en het tijdstip waarop ze ontvangen zijn? We kunnen dit dan, indien nodig, doorzetten naar de afdeling die dit kan controleren. Het is ook nog mogelijk dat de kosten worden weggestreept op de factuur, maar dat het nu nog niet correct is verwerkt.

Ik heb de welkomstberichten in ieder geval voor je uitgeschakeld, dus dat is geregeld!

We zien jouw bericht met screenshot graag snel verschijnen!
Beste moderator TMobile,

Bij mijn partner is het ontvangen van de sms welkom in het buitenland uitgezet.
Graag ook bij mij uitschakelen.
Verder hier ook een screenshot van de zogenaamde sms jes die NIET verstuurd zijn.
Het zijn dezelfde als bij mijn partner.
Graag uitzoeken want het klopt niet.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Mari,

De welkomstberichten zijn dus inderdaad uitgeschakeld, heb je in de tussentijd nog wat ontvangen?

De info uit het screenshot hebben wij inderdaad ook voor handen, ik doelde met mijn vraag op het screenshot van jouw de SMS'jes op jouw telefoon zelf. Op die manier kunnen we dit namelijk vergelijken en doorzetten.

Ik zie het juiste screenshot graag nog verschijnen!
Helaas ik heb die sms niet meer,
Hopelijk komen jullie er toch nog uit.
Alvast bedankt voor alle hulp
Ben benieuwd of dit topic nog verder gaat.
We horen niks meer dus weten we ook niet of T-Mobile er wel of niet mee verder gegaan is.
Zou dat wel fijn vinden als we verder op de hoogte gehouden worden van het verloop.
Reputatie 7
Badge +18
Ben benieuwd of dit topic nog verder gaat.
We horen niks meer dus weten we ook niet of T-Mobile er wel of niet mee verder gegaan is.
Zou dat wel fijn vinden als we verder op de hoogte gehouden worden van het verloop.


@David heeft om een screenshot gevraagd van de bewuste SMS zodat jullie kunnen aantonen dat de sms waar je voor betaald hebt volgens jullie gratis was. Zonder dat kan dit topic niet verder...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Maritegelen,

Ik heb dit doorgezet naar onze IT-specialisten, zodat zij hier verder kunnen induiken! Ik heb daarbij vermeld dat je graag wilt dat er contact met je opgenomen wordt, dus mocht je gebeld worden door een anoniem nummer, dan zou dat T-Mobile kunnen zijn. Het kan een aantal dagen duren voor jouw zaak wordt opgepakt, afhankelijk van drukte.

Hopelijk komt het zo in orde! 🙂
Voor mij is het opgelost, kreeg een mail dat het teveel in rekening gebrachte wordt gecorrigeerd.
Mijn partner die exact hetzelfde probleem heeft, wacht nog op correctie.
Bedankt voor alle hulp allemaal
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan, fijn dat het is opgelost!

Voor jouw partner heb ik de kosten ook vergoed. 😃

Reageer