Beantwoord

Data gebruik wifi

• 20 juni 2017
  • 5 reacties
  • 358 Bekeken

Hallo, soms heb ik opeens een hoog data gebruik, dat ik niet kan plaatsen. ik denk dat dat zou kunnen komen doordat ik ergens ben met wifi, dan wifi aanzet, maar dat mijn telefoon door een (korte) wifi storing toch het netwerk gebruikt. Natuurlijk kan ik elke keer het netwerk uitzetten, maar dat is ook zo'n gedoe, weten jullie: ik zie dan zo'n witte kwart waaier/taartpunt naast het bereik teken, als daar een uitroepteken bij staat geen wifi uiteraard, en ik neem aan bij een egaal witte taartpunt zonder ander teken er in goede wifi? klopt het dat er een ander teken is voor haperende wifi, waarbij mijn telefoon toch overschakelt op netwerk? kan ik dat ergens uitzetten?

nog een vraag: ik heb een knop op mijn telefoon: automatisch updaten alleen bij wifi, ik neem aan dat betekend dat ie update als er een wifi verbinding is? niet dat ie update via het netwerk als ik de wifi aan heb staan terwijl die er niet is (bijvoorbeeld als ik ergens vandaan kom waar dat wel was?)

Dank!
icon

Beste antwoord door Muberra 21 juni 2017, 12:32

Hoi Iemand85,

Dat is een goede vraag!

Het beste wat je kunt doen is jouw dataverbruik in de gaten houden via een interne datateller. Daar kan je hier meer informatie over vinden. Wij leggen in dat topic precies uit hoe je jouw dataverbruik kan controleren. Op die manier kan je het ook vergelijken met de verbruikstatus in jouw My T-Mobile. De verbruikstatus in My T-Mobile is altijd bijgewerkt met maximaal 1 uur verschil. Als er dan iets geks aan de hand is, wordt dat meteen duidelijk door jouw interne datateller! Zou je dit willen proberen? 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Beste niemand 85, over welke telefoon hebben we het?
Het T-mobile signaal is best sterk , vaak sterker dan WIFI , daardoor zal je telefoon snel kiezen voor het T-Mobile netwerk.

Je kan dat vast aanpassen in je instellingen. Vaak mobile data uitschakelen.
Maar ik heb geen idee over welke telefoon je het hebt.
Acer T07, ik weet wel waar ik mobiele data uit kan zetten, maar dat elke keer uitzetten als ik de wifi wil gebruiken om te voorkomen dat ie het netwerk gebruikt is zo onhandig. telkens kijken of er meer data gebruikt zijn als ik de wifi heb gebruikt om te kijken hoe het werkt is ook onhandig, ik weet ook niet: de verbruiksstatus in my t-mobile is nooit helemaal up to date toch? maar het mobiele data gebruik op mijn telefoon wel? zou ook een hoop verklaren als daar veel tijd tussen zit.
Reputatie 4
Hoi Iemand85,

Dat is een goede vraag!

Het beste wat je kunt doen is jouw dataverbruik in de gaten houden via een interne datateller. Daar kan je hier meer informatie over vinden. Wij leggen in dat topic precies uit hoe je jouw dataverbruik kan controleren. Op die manier kan je het ook vergelijken met de verbruikstatus in jouw My T-Mobile. De verbruikstatus in My T-Mobile is altijd bijgewerkt met maximaal 1 uur verschil. Als er dan iets geks aan de hand is, wordt dat meteen duidelijk door jouw interne datateller! Zou je dit willen proberen? 🙂
dank je wel, ik ga ermee aan de slag, en dan hoor je nog,
Reputatie 4
Hoi Iemand85,

You're welcome!

Ik ben benieuwd naar het resultaat. 🙂