Beantwoord

Data / MB verbruik

Net als veel andere mensen op dit forum moet ik ook constateren dat het aantal verbruikte MB's razendsnel gaat zonder dat hier ook maar enigzins een verklaring voor is. Ook ik gebruik een app die het data verbruik in de gaten houd op mijn mobiele telefoon en toch heb ik nog maar +/- 20% over in een hele korte tijd, gezien ik niet de enige ben met deze klacht zou ik aanraden om het systeem dat dit bij houd bij T-mobile eens te controleren.

Graag zou ik weten wat er gebeurt als ik over mijn data limiet heen ga (ik heb Internet 1000 MB extra snel), en eens een duidelijk antwoord horen hoe het kan dat veel mensen deze klacht hebben en wat hier aan wordt gedaan?
icon

Beste antwoord door WillemE 5 augustus 2013, 16:29

@ BestAnswerCount

Goed dat je even contact zoekt! Ik zie dat je gebruik maakt van een Stel Samen abonnement. Bij deze abonnementen zit standaard onbeperkt internet. Wanneer je 1000 MB hebt bereikt zal de snelheid worden verlaagd naar 64 Kb/s. Je kan dat geen filmpjes meer streamen, maar Whatsapp en websites bezoeken blijft dan wel gewoon mogelijk.

Je kan je actuele status van het datategoed 24/7 checken via My T-Mobile of de T-Mobile App. Via deze blog vind je een aantal tips met betrekking tot het datagebruik op je toestel. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag! :)

@ chrisje050

Ik zie dat het gaat om een Bel & SMS & Web 250 abonnement zonder onbeperkt internet. Wanneer er bij dit abonnement de datalimiet wordt bereikt zullen er extra kosten in rekening worden gebracht; vandaar dus de tip om zeer regelmatig het dataverbruik te checken via My T-Mobile. Daarnaast zou ik je aanraden om de mobiele internetverbinding uit te schakelen op het moment dat je hier geen gebruik van wenst te maken, dit om extra kosten te voorkomen.Hetgeen wat de belstatus aangeeft zal er uiteindelijk ook gefactureerd worden, mocht dit niet het geval zijn laat ons dit dan even weten!

Bekijk origineel

10 reacties

ik was bij de winkel,de jongen vroeg waneer telefoon gereset was? Dat was al aardig tijdje geleden en verbruikte mb volgens status/rekening kwamen totaal niet bij elkaar in de buurt. Ik zou 300 verbruiken pm,maar mijn 700 is na twee weken steeds op. Was geen verklaring voor! Heb internet nu al werk uitstaan uit angst voor nog hogere kosten. Maar vind het erg vreemd idd!!
Reputatie 4
@ BestAnswerCount

Goed dat je even contact zoekt! Ik zie dat je gebruik maakt van een Stel Samen abonnement. Bij deze abonnementen zit standaard onbeperkt internet. Wanneer je 1000 MB hebt bereikt zal de snelheid worden verlaagd naar 64 Kb/s. Je kan dat geen filmpjes meer streamen, maar Whatsapp en websites bezoeken blijft dan wel gewoon mogelijk.

Je kan je actuele status van het datategoed 24/7 checken via My T-Mobile of de T-Mobile App. Via deze blog vind je een aantal tips met betrekking tot het datagebruik op je toestel. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag! :)

@ chrisje050

Ik zie dat het gaat om een Bel & SMS & Web 250 abonnement zonder onbeperkt internet. Wanneer er bij dit abonnement de datalimiet wordt bereikt zullen er extra kosten in rekening worden gebracht; vandaar dus de tip om zeer regelmatig het dataverbruik te checken via My T-Mobile. Daarnaast zou ik je aanraden om de mobiele internetverbinding uit te schakelen op het moment dat je hier geen gebruik van wenst te maken, dit om extra kosten te voorkomen.Hetgeen wat de belstatus aangeeft zal er uiteindelijk ook gefactureerd worden, mocht dit niet het geval zijn laat ons dit dan even weten!
Nu heb ik net mijn nieuwe bundel weer en direct was er 31 mb weg,mijn geresette verbruik op de mobiel geeft 6 mb aan,een flink gat dus.Verbruik op mobiel en belstatus verbruik komt totaal niet overeen. Als het in dit tempo doorgaat met alleen what's app gebruik kan ik hem weer uitzetten na twee weken en daar word ik niet echt blij van.Overigens komt op die manier wel mijn btg meer op;) Maar ergens zit er een onlogisch verbruik,niet door mij op internet maar tussen telefoon en t mobile.Ik heb alle updatés via wifi,gebruik alleen what's app,kijk niet op you tube,of andere internetslurpende site's. Overigens had ik eergisteren telefoon pas om twee uur op internet gezet,31 mb verbruik,gisteren de hele dag op internet en toen ineens 7 mb.Ik zal misschien zeuren en jullie kunnen er niks mee,maar dit is zo idioot.Maanden ging het goed,en nu sinds drie maanden dit geklier.Had zelfs vaak 200 mb over,overwoog die bundel uit te zetten.
Reputatie 5
@chrisje050 het kan inderdaad voorkomen dat je eigen datateller afwijkt van de datateller van T-Mobile. Wij hebben hierover een blog geschreven welke in dit topic is geplaatst. Mocht je naar aanleiding van deze blog nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.
Nou afgelopen zondag zat ik de hele dag op wifi,vanaf middernacht dus totaal nergens 3g gebruikt,verbruik 25mb. Iedereen om mij heen heeft deze klachten vooral degene met hetzelfde abbonement als ik. Via topdeal,waar je dus geen onbeperkt op kan zetten. Ze gaan allemaal over hun bundel heen.
Sorry wil jullie graag geloven maar heb toch mijn twijfels of dit allemaal wel klopt. Vooral door afgelopen zondag,ik bedoel heb er dagen van 6 mb tussen dan ben ik ook veel op wifi,heb overal wifi bijna ivm ziggo hotspot,dus als ik dan zomaar 25 mb verbruik terwijl ik thuis ben???????? En afwijken datateller is zacht uitgedrukt daar zit bijna 500mb verschil tussen.
Reputatie 5
@chrisje050 mijn excuses voor de late reactie. Het kan zijn dat wanneer je toestel op stand-by gaat dat ook het Wifi signaal wordt uitgeschakeld, het toestel maakt dan tijdelijk gebruik van mobiel internet totdat het contact weer is hersteld. Het kan ook zijn dat je op sommige plekken in huis geen Wifi signaal ontvangt. Wij maken gebruik van een nauwkeurig registratie systeem waarbij de verkeersgegevens automatisch geregistreerd worden op de simkaart van de eigenaar. De factuur wordt opgesteld aan de hand van deze verkeersgegevens. Het is niet mogelijk dat de verkeersgegevens en de factuurgegevens niet overeenstemmen. Je kunt dit eens testen door je simkaart een dag niet te gebruiken, mocht dit mogelijk zijn. Je zult dan zien dat er geen data in rekening wordt gebracht.
Hoiii, ik heb een abbonement met 1000 mb maar ik was er als snel over heen maar toen kon ik wel nog gewoon filmpjes op youtube enzo kijken. Toen ik een maand later weer nieuwe mb kreeg was ik er na een tijdje weer overheen maar nu kan ik ineeens niet meer filmpjes op youtube enz. Kijken. Zou je misschien weten hoe dit komt ?
Reputatie 4
@ Antonnetrfl

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je sinds eind oktober gebruik maakt van een Stel Samen Sim Only abonnement met een databundel van 1000MB. Wanneer je deze datalimiet hebt bereikt wordt de snelheid verlaagd naar 64 Kb/s. Je kunt dan nog wel Whatsappen maar geen filmpjes bekijken via YouTube.

Vanaf oktober waren de bovenstaande voorwaarden van toepassing, ik weet niet of je doelt op de periode hiervoor - wellicht had je toen een ander abonnement waarbij er geen sprake was van een datalimiet. Ik kan dit niet in de klantgegevens helaas niet terugzien. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!
Weet niet of het hier hoor maar ik heb 6000mb abonnement...betaal dik 52euro per maand...krijg ik SMS dat mn datalimiet is bereikt. ...WTF. ...tot 8 aug langzaam Internet. ..in 1 dat 1135mb verbruikt....Hoe is dit mogelijk??Heb nix anders als normaal gedaan
Reputatie 7
Badge +20
Hi Launao,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je zoveel data hebt verbruikt. Wij kunnen vanwege de wet op Privacy mogen wij niet naar de inhoud van jouw dataverkeer kijken. T-Mobile registreert slechts het aantal MB’s dat je verbruikt. In dit topic vind je tips om hoog dataverbruik te voorkomen. Er staan ook tips in over hoe je zelf je dataverbruik kan checken.

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.

Reageer