Beantwoord

Data verbinding PrePaid

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Op 15 februari 2015 verdween er in een keer 45 euro van mijn prepaid beltegoed.
Schrok me het apezuur, hoe kan dit gebeuren, ik had niet gebeld. Bij navraag T mobile werd me verteld dat de dataverbinding is geweest die het grote bedrag naar 10 cent hadden terug gebracht. Ik wil met mijn smartphone eigenlijk alleen maar gebruik maken van telefoneren en wifi. Hoe kom ik van dat dataverbruik af ?
icon

Beste antwoord door Beatfluence 17 februari 2015, 10:17

Hier een aantal stappen die je op je telefoon uit moet voeren om niet meer buiten je Wifi om te kunnen internetten :

Vanaf je Startscherm:
•Druk op Applicaties.
•Druk op Instellingen.
•Druk op Tethering & Netwerken.
•Druk op Mobiele netwerken.
•Haal het vinkje weg bij Datatoegang aan .

Mobiel dataverkeer is nu uitgeschakeld Je kunt terug naar het Startscherm gaan
internet werkt buiten je Wifi om niet meer.

Als je ooit de instelling weer aan wil zetten volg je bovenstaande stappen en plaats je bij de laatste stap een vinkje.

Om er zeker van te zijn dat het gelukt is Zet je wifi even uit en probeer je vervolgens op internet te gaan. Als het gelukt is lukt dit uiteraard niet meer maar heb je confirmatie 🙂

Mocht je problemen hebben, laat het dan vooral even weten!

Gr Bas 😃

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 2
Hallo Jackse,

Vervelend dat dit gebeurt!, wanneer je over je MB bundel heen bent gegaan als je überhaupt een bundel daarvoor hebt schieten je kosten gigantisch omhoog inderdaad.
Wat voor telefoon gebruik je? dan kan ik je helpen de verbinding uit te schakelen en enkel op wifi te werken.

Gr. Bas
Dank je wel voor de aandacht . Ik heb bij mijn weten geen belbundel , mijn smartphone is een LG G2. Als je het data voor mij kan blokkeren , graag, Alvast bedankt
Reputatie 2
Hier een aantal stappen die je op je telefoon uit moet voeren om niet meer buiten je Wifi om te kunnen internetten :

Vanaf je Startscherm:
•Druk op Applicaties.
•Druk op Instellingen.
•Druk op Tethering & Netwerken.
•Druk op Mobiele netwerken.
•Haal het vinkje weg bij Datatoegang aan .

Mobiel dataverkeer is nu uitgeschakeld Je kunt terug naar het Startscherm gaan
internet werkt buiten je Wifi om niet meer.

Als je ooit de instelling weer aan wil zetten volg je bovenstaande stappen en plaats je bij de laatste stap een vinkje.

Om er zeker van te zijn dat het gelukt is Zet je wifi even uit en probeer je vervolgens op internet te gaan. Als het gelukt is lukt dit uiteraard niet meer maar heb je confirmatie 🙂

Mocht je problemen hebben, laat het dan vooral even weten!

Gr Bas 😃
Dank je wel Bas, het is gelukt en hoop nu dat ik niet meer zulke grote bedragen kwijt raak.
Dus kan ik nu zonder verassingen wifi gebruiken waar wifi is en gewoon telefoneren.
Dit is de eerste keer dat ik contact heb met T-Mobile help desk en ik ben zeer tevreden. Groetjes
jack
Reputatie 2
Jackske schreef:

Dank je wel Bas, het is gelukt en hoop nu dat ik niet meer zulke grote bedragen kwijt raak.
Dus kan ik nu zonder verassingen wifi gebruiken waar wifi is en gewoon telefoneren.
Dit is de eerste keer dat ik contact heb met T-Mobile help desk en ik ben zeer tevreden. Groetjes
jack

Hallo Jack,

Goed om te horen dat je probleem hiermee verholpen is. 😃
Wat je schrijft klopt inderdaad. Zolang je dat vinkje niet aantikt kun je niet meer zonder wifi op internet gaan.

Wat er eventueel nog wel kan gebeuren is dat wanneer je zonder wifi zit en toch probeert een website te laden, je telefoon zal aangeven dat hij niet verbonden is met het internet en voorstelt mobiele data in te schakelen. (uiteraard niet intrappen 😃 )

Gr. Bas
Hi Bas,
Weet jij dan misschien hoe ik dit instel op mijn lumia 640 dual simcard???
mvgr,
big-dipper
Reputatie 7
Badge +20
Hey Big-dipper,

Welkom op het Forum!

Bas reageert niet altijd direct natuurlijk, dus ik wil je in ieder geval alvast even op onze toestelhulp wijzen. 🙂 Hier staan allerlei handleidingen en instructies in, ook om het internet uit te schakelen op je toestel!

Laat even weten of je het zo weet op te lossen, anders kijken we even verder!
Hallo, dit is al een ouder topic, maar mijn vraag sluit hierbij aan.

Moet ik bovenstaande stappen volgen om geen geld meer van mijn prepaid te verliezen, of moeten jullie dat uitzetten ?

Ik heb namelijk mijn oude prepaid kaart in een smartphone geplaatst, maar wil alleen internet via wifi.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Rul,

Goed dat je dit topic hebt gevonden. Ik heb internet geblokkeerd dus je kan daar geen kosten aan maken. Vanaf nu kun je alleen gebruik maken van wifi.

Is hiermee alles naar wens?
Ja, helemaal goed, bedankt!
Het klopt dat 4g naar 3g is gegaan?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Rul,

Dat zou best kunnen. 4G zorgt ervoor dat je een snellere internetverbinding hebt en aangezien internet nu is geblokkeerd heb je er weinig aan. Met 3G kun je bellen en ook internetten. Mocht je in de toekomst de blokkade verwijderen, trek dan aan de bel.
Willen verwijderen bedoel je?
Ik neem aan dat ik dat niet zelf kan.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Rul,

Dat kan je inderdaad niet zelf daarom stelde ik ook voor om aan de bel trekken. Dan regelen wij dat voor je. 🙂
Precies, daarom is het ook 'willen' verwijderen. 😉
Alles is verder duidelijk nu, bedankt en tot ziens,

Reageer