Vraag

Data verbruik terwijl 3G uit staat?

Toon eerste reactie

29 reacties

@Doos70;
Ik las net je bericht en ikzelf had 1.1Gb verbruik in 1 nacht (!) terwijl mijn iPhone 4 thuis lag te laden en verbonden met WiFi. Op de details van de rekening zie je dat keurig om 00:00 datatransport start en hoeveel verbuikt het is. T-Mobile zegt dat de registraties om 00:00 een verzameling zijn van de dagactiviteit, maar dat geloof ik niet: op mijn rekening staan ook registraties van verbruik op andere 'overdag' tijden (b.v. om 13:20 en 18:13).

Ik had ook een klachtenbericht gestuurd naar de klantenservice van T-Mobile; heeft geen enkele zin: ze zeggen gewoon dat je zelf verantwoorelijk bent om je dataverbruik in de gaten te houden. Hoe kun je nu 's-nachts je dataverbuik in de gaten houden terwijl er dan 1.1Gb dat 'weglekt'?? Ikzelf lig dan in bed...

Bij het afsluiten van mijn abbonement is beloofd dat als je de datalimiet wordt overschreden, er een waarschuwing zou komen of dat de snelheid zou worden teruggebracht (waardoor je dat zou merken); niiet iets van dit alles gemerkt, ook geen berichten gehad. Toen ik dit aan de medewerkster meldde, antwoordde ze dat dit zo was, maar dat hieraan geen rechten kunnen worden ontleend; dus ze beloven van alles, maar komen het niet na!

Waar dit dataverbruik aan gespendeerd (welke websites/services) is wil T-Mobile niet zeggen, ze zeggen het niet te weten, iets wat ik niet geloof: ALLES wordt geregistreerd bij T-Mobile.

Er klopt niets van dit hele verhaal: de data boekhouding van T-Mobile klopt gewoon niet: ik heb het gevoel dat ik wordt opgelicht en T-Mobile doet ook geen moeite om dit te weerleggen. Ik wil mijn geld (ong. 150 euro) terug ! Binnenkort maar eens overstappen naar een andere provider!
Iphone dataverbruik van 1,28GB ** deel 2 **

Afgelopen zaterdag langs de T-Mobile shop gegaan om daar naar de Iphone van mijn dochter te laten kijken. Je zou zeggen dat zij de experts zijn en dat ze mij, via de intellingen van de telefoon, kunnen vertellen waaraan de 1,28GB in één maand is opgegaan. Hoewel wij vriendelijk werden de geholpen, hebben ze het bij de shop ook niet kunnen vinden. Het enige waaraan het zou kunnen liggen (klinkt vrij onzeker!) was dat er een aantal spelletjes openstonden welke niet afgesloten waren. Komt bij gelijk de vraag naar boven waarom ik (en anderen die ook een iphone hebben) niet zoveel dataverbruik heb terwijl ik wel spelletjes op de telefoon heb.

Het meest vervelende van dit alles zijn niet alleen de kosten maar dat ik geen duidelijk en eenduidig antwoord krijg. Ik, als consument, moet bewijzen dat de factuur onjuist is terwijl ik daar de middelen niet voor heb (via de instellingen van de telefoon zijn nl geen afwijkende data te vindenen de factuur is te summier). T-Mobile daarintegen heeft deze middelen wel maar kan/mag/wil dit niet doen. Erg jammer allemaal want ik was heel tevreden over T-mobile.
Reputatie 2
Op mijn belstatus zie ik dat er internet kosten worden berekend, terwijl internet op mijn mobiel afstaat. Dit is gebeurd bij aankoop van mijn telefoon.
Hoe kan dit? Ik gebruik soms WiFi, kan dat een oorzaak zijn? Eveline.
Hoi noordzuid,

Wi-Fi kan geen oorzaak zijn voor internetkosten.
Wi-Fi, ofwel draadloos internet, wordt uitgezonden door de router, waar je ook je 'vaste' internet uit krijgt.
Dit kan niet door T-Mobile worden geregistreerd als mobiel internet, simpelweg omdat Wi-Fi geen mobiel internet is.

Van wat voor toestel maak je gebruik en hoe is de data uitgezet?

Staat er misschien gegevensverbruik op je telefoon? Daar zou je kunnen zien wat er dan precies verbinding heeft gemaakt met het internet.
Weet je zeker dat het het mobiele internet is, waar kosten voor berekend worden, of staat er toevallig "diensten mobiel internet" ?
In dat geval kun je namelijk beter even op payinfo.nl kijken of je per ongeluk een contentdienst hebt geactiveerd. Anders krijg je hier elke maand ca. 20 euro kosten over.
Indien het inderdaad een contentdienst is kun je in het topic FTMSC Betaling (mobiele betaling) (deel 3) vinden hoe je dit kan blokkeren enzo.

Reageer