Beantwoord

Databundel kleiner zonder data gebruikt te hebben

Vreemd.......

Ik heb mijn nieuwe abonnement vanaf 17:00 in gebruik genomen. (Simkaart in toestel) Ik kijk s'avonds op het overzicht hier op de website van T-mobile en zie dat ik 20 mb verbruikt heb van mijn 500 mb databundel.

Het toestel (Z10)  is niet buitenshuis geweest en is aangemeld op m'n interne Wifi netwerk. Ik heb ook geen apps gedownload of wat dan ook. Toch 20 mb dat zo is verdampt? Of klopt de software op de website niet van T-mobile?

Graag een reactie en een oplossing voor dit probleem. Voel er weinig voor om een grotere databundel af te sluiten en doe zeker niet aan bedrijfs-sponsering.

Gaarne zie ik een data-analyse tegemoet van T-mobile.

Grt,

Arthur
icon

Beste antwoord door JohnH 24 maart 2014, 20:32

Als echt de mobile data volledig is uitgeschakeld zou het een verschil in de teller kunnen wezen..... Maar het verbonden zijn met wifi is in elk geval geen garantie dat er niet ook van de mobile verbinding gebruikt gemaakt word. Apps regelen dit vaak zelf als de settings in een app niet juist staan. En er zijn talloze apps die ook gewoon de mobile data aan zetten....

Gelukkig kan een moderator eenvoudig zien of er wel of geen mobile data is verbruikt. Men kan/mag echter niet zien waarvan de data verbruikt zou zijn, daarvoor kun je echter weer wel zelf een app instaleren.

Bekijk origineel

4 reacties

Als echt de mobile data volledig is uitgeschakeld zou het een verschil in de teller kunnen wezen..... Maar het verbonden zijn met wifi is in elk geval geen garantie dat er niet ook van de mobile verbinding gebruikt gemaakt word. Apps regelen dit vaak zelf als de settings in een app niet juist staan. En er zijn talloze apps die ook gewoon de mobile data aan zetten....

Gelukkig kan een moderator eenvoudig zien of er wel of geen mobile data is verbruikt. Men kan/mag echter niet zien waarvan de data verbruikt zou zijn, daarvoor kun je echter weer wel zelf een app instaleren.
Reputatie 4
@ flBERgORILLA

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Zijn al je vragen inmiddels beantwoord? Ik hoor het graag!
Hallo Willem,

Ja inmiddels wel. Dank voor je reactie en je belangstelling. 

Jammer dat ik alleen kosten heb moeten maken om de betreffende informatie te verkrijgen. Deze kosten zijn niet zo hoog dus daar hoeft verder geen actie voor ondernoemen te worden. Net als andere gebruikers was ook ik verbaasd dat ik kosten moest betalen die ook nog eens buiten mijn bundel vallen.

Betreffende de kosten heb ik meerdere discussie's  gelezen en jullie stellen dat deze terecht zijn omdat andere providers die ook heffen. Helaas is dat niet waar. Bij Youfone, mijn vorige provider, heb ik nooit kosten gehad als ik een vraag had. Bij Ziggo is de helpdesk op nummer 1200 gewoon gratis. 

Op zich is het doorberekenen van kosten niet zo gek om wildgroei te voorkomen van het gebruik van een helpdesk. Maar in bepaalde gevallen is het onterecht als een provider een fout maakt of onduidelijk is zoals in mijn geval. Deze informatie heb ik namelijk niet kunnen lezen op jullie site.

En als jullie kosten berekenen....... doe het dan netjes uit de bundel en niet er bovenop. Dan krijg ik altijd een vieze smaak in m'n mond want er moet zoveel mogelijk geld uit een klant worden getrokken. Waar of niet?

Ik heb meerdere keren een abonnement gehad bij T-mobile en ben altijd teruggekomen om de redelijkheid en vriendelijkheid van jullie helpdesk. 

Verder: "no hard feelings".

Groeten,

Arthur
Reputatie 5
@fIBERgORILLA Ik begrijp dat je hier vragen over hebt Arthur. Zoals op je tariefplan staat vermeld valt het bellen naar onze telefonische klantenservice onder het beltarief. Dit houdt in dat de minuten zolang je nog resterend tegoed bezit vanuit je belbundel gaan. Wanneer je geen resterende minuten hebt geldt het buiten de bundel tarief. Ik zie ook niet op jouw belstatus staan dat je kosten hebt gemaakt voor het bellen naar de klantenservice.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden!

Reageer