Beantwoord

Databundel leeg


Geachte heer/mevrouw,

Binnen mijn abonnement heb ik 3GB internet. Tot mijn grote verbazing zie ik dat er 20 maart jl. op één dag ruim 2200MB verbruikt is. Ik heb geen idee hoe dit kan en dit was ook zeker niet de bedoeling. Ik hoop dat jullie mij kunnen uitleggen hoe dit mogelijk is.
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Thijs van den Heuvel
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 maart 2016, 17:35

Hoi Thijs, welkom op het forum.

Vanwege de wet op de privacy kan T-Mobile je alleen vertellen dat er data is verbruikt, niet waaraan het is opgegaan.

Van welke telefoon maak je gebruik? De meeste hebben een ingebouwde datateller in het instellingenmenu. Ook kun je een externe data manager app gebruiken. Houd er bij beide opties wel rekening mee dat een provider elke dag afrondt (op een hele MB) en een data manager dat niet doet. Er kan dus een klein verschil ontstaan.

Het onderwerp 'waar is mijn data aan opgegaan' is een veelbesproken onderwerp op het forum, we hebben dan ook een topic met tips waar je misschien wel wat aan hebt om in de toekomst dit soort dingen te vermijden. :)

Vaak zijn dingen als automatische updates van de Play Store/App Store, extra app stores als bijvoorbeeld Samsung Apps, software-updates of app-instellingen de boosdoener. Youtube kan bijvoorbeeld, als het niet is uitgezet, automatisch HD streamen als je op 4G zit. Facebook kan automatisch filmpjes afspelen, whatsapp kan alles automatisch downloaden, ga zo maar door.

Het is goed om na een update van een app even de (in-app) instellingen na te lopen om te kijken of er van die opties bij zijn gekomen en ze al naar gelang in te stellen. Daarmee kun je een hoop voorkomen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Thijs, welkom op het forum.

Vanwege de wet op de privacy kan T-Mobile je alleen vertellen dat er data is verbruikt, niet waaraan het is opgegaan.

Van welke telefoon maak je gebruik? De meeste hebben een ingebouwde datateller in het instellingenmenu. Ook kun je een externe data manager app gebruiken. Houd er bij beide opties wel rekening mee dat een provider elke dag afrondt (op een hele MB) en een data manager dat niet doet. Er kan dus een klein verschil ontstaan.

Het onderwerp 'waar is mijn data aan opgegaan' is een veelbesproken onderwerp op het forum, we hebben dan ook een topic met tips waar je misschien wel wat aan hebt om in de toekomst dit soort dingen te vermijden. :)

Vaak zijn dingen als automatische updates van de Play Store/App Store, extra app stores als bijvoorbeeld Samsung Apps, software-updates of app-instellingen de boosdoener. Youtube kan bijvoorbeeld, als het niet is uitgezet, automatisch HD streamen als je op 4G zit. Facebook kan automatisch filmpjes afspelen, whatsapp kan alles automatisch downloaden, ga zo maar door.

Het is goed om na een update van een app even de (in-app) instellingen na te lopen om te kijken of er van die opties bij zijn gekomen en ze al naar gelang in te stellen. Daarmee kun je een hoop voorkomen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. 🙂

Reageer