Beantwoord

Datalimiet bereikt

• 24 mei 2016
  • 4 reacties
  • 294 Bekeken

In mijn abonnement zit 3G data. Kreeg de melding dat ik aan de limiet zit, maar de verbruiksstatus geeft ongeveer 1250 MB aan. Dit komt grofweg ook overeen met het dataverbruik zoals aangegeven door mijn mobiel. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Amy 25 mei 2016, 08:50

Hey evando,

Ik ben net direct naar jou verbruiksstatus gaan kijken en ik zie inderdaad dat je internetbundel verbruikt is. In je verbruiksstatus kun je bekijken wanneer je hoeveel data hebt gebruikt.

Ik vermoed dat op 24 mei, toen je had gekeken, de verbruiksstatus nog niet helemaal was bijgewerkt want je hebt op 23 mei 1769 MB verbruikt, als je dit optelt bij de 1250 MB die jij zag staan dan kom je inderdaad aan je datalimiet. Heb je misschien een update gedaan of filmpjes gekeken? :8

Wegens de privacywetgeving kunnen wij namelijk niet inzien waar jij jouw data precies aan verbruikt. Wel hebben we een uitgebreid topic waarin je tips vindt over het monitoren en in de hand houden van je dataverbruik. Zou je deze eens willen bekijken?

Omdat ik het niet helemaal eerlijk vind dat je verbruiksstatus niet up-to-date was heb ik 250 MB voor je toegevoegd als compensatie. Hopelijk kom je daar de aankomende week mee door tot je jouw nieuwe bundels weer ontvangt! 😉

Ik hoop dat ik je naar tevredenheid geholpen heb. Wil je laten weten of je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
T-Mobile heeft de laatste tijd een storing in het meten van het verbruik. Hierdoor kan het zijn dat je SMS-berichten ontvangt dat je bundel verbruikt is, terwijl dit niet het geval is.

In My T-Mobile zal je in principe de juiste status moeten zien. Let wel even op het moment van bijwerken dat erbij staat. Het kan zijn dat My T-Mobile 24 uur achterloopt. In de meeste gevallen zal het niet zo zijn, maar het is wel mogelijk.

Zie je in My T-Mobile 1250MB staan én geeft je telefoon ongeveer hetzelfde verbruik aan, dan kan je er redelijk van uit gaan dat dat verbruik correct is.

Mocht je het alsnog extra willen laten checken, dan kan je het beste even wachten tot een T-Mobile moderator je topic oppakt. Dit gebeurt gemiddeld genomen binnen 24 uur, maar soms kan het iets langer duren.
Reputatie 7
Badge +15
Hey evando,

Ik ben net direct naar jou verbruiksstatus gaan kijken en ik zie inderdaad dat je internetbundel verbruikt is. In je verbruiksstatus kun je bekijken wanneer je hoeveel data hebt gebruikt.

Ik vermoed dat op 24 mei, toen je had gekeken, de verbruiksstatus nog niet helemaal was bijgewerkt want je hebt op 23 mei 1769 MB verbruikt, als je dit optelt bij de 1250 MB die jij zag staan dan kom je inderdaad aan je datalimiet. Heb je misschien een update gedaan of filmpjes gekeken? :8

Wegens de privacywetgeving kunnen wij namelijk niet inzien waar jij jouw data precies aan verbruikt. Wel hebben we een uitgebreid topic waarin je tips vindt over het monitoren en in de hand houden van je dataverbruik. Zou je deze eens willen bekijken?

Omdat ik het niet helemaal eerlijk vind dat je verbruiksstatus niet up-to-date was heb ik 250 MB voor je toegevoegd als compensatie. Hopelijk kom je daar de aankomende week mee door tot je jouw nieuwe bundels weer ontvangt! 😉

Ik hoop dat ik je naar tevredenheid geholpen heb. Wil je laten weten of je nog vragen hebt?
Hallo Amy,

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb inderdaad naderhand ook gezien dat er een piek is 24-05; dat moet dan een download zijn van mijn eigen muziek uit de cloud (Groove). Het merkwaardige blijft dan nog steeds dat mijn Samsung S6 niet verder komt dan een totaal van 1,33 GB op dit moment (vanaf 29-04) met als hoogste verbruiker de NPO app (501 MB) en voor Groove staat slechts 139 MB vermeld.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Evando,

Het is inderdaad erg vreemd dat je toestel minder verbruik weergeeft. Let wel op dat downloaden en uploaden met je internet bundel wordt verrekend. Mocht je veel hebben geupload dan wordt dit verrekend met je internet bundel, maar wordt dit niet weergegeven in het overzicht 'totaal gedownload' op je telefoon.

Is Deezer niets voor jou? Je hebt met de Deezer applicatie toegang tot tientallen miljoenen nummers. Deze nummers kan je offline opslaan, zodat je ze later kan beluisteren zonder MB's te gebruiken. Dit zal een hoop MB's besparen! De bundel kan je zelf activeren via My T-Mobile.

Heb je verder nog vragen of onduidelijkheden? Dan horen we het graag van je!

Reageer