Beantwoord

Dataverbruik en VPN

• 3 juli 2017
  • 4 reacties
  • 3688 Bekeken

Reputatie 2
Sinds in een VPN service/app heb geinstalleerd is mijn dataverbruik enorm gestegen. Het gaat om private internet access VPN (PIA VPN).

Heeft iemand hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Hinster 5 juli 2017, 09:17

Hi Hajar,

Ik heb nu wat dagen een test gedaan - als ik geen gebruik maak van WiFi zet ik de VPN uit. Ik zie dat mijn data verbruik hierdoor weer op het "normale" niveau is.

Ik ga contact opnemen met de VPN aanbieder.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Hinster,

Weet je zeker dat je dataverbruik door de VPN service komt? Heb je dat ook gecontroleerd via de interne datateller van je toestel? Ik denk dat je hiervoor het beste contact kan opnemen met je VPN aanbieder. Zij kunnen je daar meer duidelijkheid over geven.
Reputatie 2
Hi Hajar,

Ik heb nu wat dagen een test gedaan - als ik geen gebruik maak van WiFi zet ik de VPN uit. Ik zie dat mijn data verbruik hierdoor weer op het "normale" niveau is.

Ik ga contact opnemen met de VPN aanbieder.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Hinster,

Dan lijkt het inderdaad door de VPN te komen. Goed om dan even contact op te nemen met de VPN aanbieder. Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 2
Een VPN heeft overhead op de getransporteerde data, maar verbruikt zelf ook data als je geen dingen doet met je telefoon. Puur het open houden van de VPN kost MB's.

Reageer