Beantwoord

Datavrije muziek

• 29 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 462 Bekeken

Sinds m'n nieuwe bel- en data tegoed lijkt het erop dat alle muziek die ik nu stream via Deezer niet datavrij is zoals beloofd maar gewoon van m'n tegoed af gaat. Dit in tegenstelllng tot vorige maand. Heb sinds 27-10 al 1700 mb verbruikt maar 0 mb datavrij. Problemen met de status in de app of..????
icon

Beste antwoord door Hajar 31 oktober 2016, 09:28

Hi Mixtri,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat je gebruik maakt van Deezer. Heb je toevallig een favoriete playlist? Is het al te vroeg om naar kerstalbums te luisteren?:8

Ik heb even gekeken naar je verbruikstatus en zie dat je 393MB datavrij hebt gestreamed. Kan dat getal kloppen? Ik heb zelf geen inzicht in je dataverbruik vanwege de privacywet. Jij kan wel met een datateller controleren waar jij je MB's aan hebt verbruikt.

Mocht het getal niet kloppen en denk jij meer verbruikt te hebben, laat het ons dan weten. Dan gaan we dit voor je uitzoeken! Ik wens je nog veel luisterplezier! 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Mixtri,

Welkom op ons Forum!

Leuk dat je gebruik maakt van Deezer. Heb je toevallig een favoriete playlist? Is het al te vroeg om naar kerstalbums te luisteren?:8

Ik heb even gekeken naar je verbruikstatus en zie dat je 393MB datavrij hebt gestreamed. Kan dat getal kloppen? Ik heb zelf geen inzicht in je dataverbruik vanwege de privacywet. Jij kan wel met een datateller controleren waar jij je MB's aan hebt verbruikt.

Mocht het getal niet kloppen en denk jij meer verbruikt te hebben, laat het ons dan weten. Dan gaan we dit voor je uitzoeken! Ik wens je nog veel luisterplezier! 😉
Beste Hajar,
Bedankt voor je reactie. Ik zie nu ook de aantal datavrije mb's weer terug, maar weet wel 100% zeker dat ik meer datavrij heb gestreamd dan de 393MB. Voor het gebruik van openbare WiFi netwerken heb ik een VPN geïnstalleerd, kan dit ook invloed hebben? Vr.grt.
Ps. Kerstalbums zijnniet aan mij besteed. Heb wel genoeg favoriete playlisten (lounge,dance,jazz, e.d.) maar maak het meest gebruik van de Deezer Flow functie
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mixtri,

Dan heb je daar inderdaad het antwoord ook te pakken, ja. 🙂 Datavrije Muziek werkt niet in combinatie met VPN, omdat dit een afgeschermde omgeving is. Dit is ook opgenomen in de FAQ over Datavrije Muziek.

Wanneer je dus datavrij wilt streamen, zul je inderdaad vanachter de VPN moeten kruipen, anders wordt het niet als dusdanig herkend.

Mocht je nog vragen hebben, let us know!
Ha David, bedankt voor de bevestiging dat het door de VPN komt. ik heb dat niet eerder terug kunnen vinden in de FAQ, dus ben uit nieuwsgierigheid benieuwd of het er nu in staat nav mijn vraag?
Heb ik nog 1 vraag over: stel datal k in de VPN kies voor IP uit regio Nederland kan er dan wel datavrij gestreamd worden? Ben zeer benieuwd. Groet, Mixtri
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mixtri,

Het stond er al in vanaf de lancering van Datavrije Muziek. 😉 De lancering was 10 oktober en dit was ook een vraag die we verwachtten.

Nee, ook dan is het niet mogelijk om datavrij muziek te streamen, alles wat achter een VPN gebeurt is hiervoor uitgesloten. Dit zal dus helaas ook niet werken.

Mocht je nog meer vragen voor me hebben, dan hoor ik dat graag!
Beste antwoord

Reageer