Datavrije Muziek werkt niet


Hallo,
Ik heb data vrije muziek bij mijn abonnement. Echter gaat mijn gebruik van Spotify voor ongeveer 95% van mijn standaard internet bundel af.
Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt
Raoul

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Raoul,

Dat is niet best, want Spotify valt gewoon onder Datavrije Muziek en zou dus goed moeten gaan! We gaan samen achterhalen hoe dit precies komt!

Allereerst een aantal vragen om wat meer duidelijkheid te krijgen. Ervaar je dit probleem pas sinds kort of al geruime tijd? Als het al voor langere tijd is, weet je dan wellicht hoe lang precies? Het zou geen verschil moeten maken, maar ik neem aan dat je luistert via de app? Je luistert niet heel toevallig naar Spotify op een ander apparaat via een hotspot?

Heb je jouw interne datateller (of een datatellerapp) al eens losgelaten op het dataverbruik van Spotify? Je kunt op die manier dan namelijk het dataverbruik van My T-Mobile vergelijken met wat de telefoon aangeeft als verbruik. Op die manier kunnen we in ieder geval checken of er inderdaad een verschil op te merken is. Screenshots van de datateller zou helemaal ideaal zijn!

We zien jouw bericht graag tegemoet en helpen je er dan bij verder!
Hallo,
Het valt me de laatste 3 maanden op dat mijn mb behoorlijk snel op gaan. Toen viel het mij op. Ik weet niet wat de oorzaak is.



Ik gebruik mijn telefoon nooit als Hot spot.

Screenshot van de afgelopen 2 dagen over mijn gegevensgebruik heb ik bijgezonden.

Ik gebruik de spotify app.

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hi Raoul,

Bedankt voor de snelle reactie met alle bijbehorende gegevens! Hier kon ik direct verder mee!

Het is duidelijk dat er een verschil optreedt, want jouw verbruik is bijna tien keer hoger dan het verbruik wat in My T-Mobile te zien is. Ik heb dit dan ook gelijk doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan hier dan zo snel mogelijk mee aan de slag om te kijken waar het precies verkeerd gaat. Zij nemen hoogst waarschijnlijk ook nog telefonisch contact met je op, omdat er waarschijnlijk een meting moet worden gedaan. Zij gaan dan in een bepaald tijdsbestek meekijken naar jouw verbruik, terwijl je aan het streamen bent. Er wordt dan ook nog een afspraak met je gemaakt, dus dan kun je alvast een beetje in je agenda bladeren wat jou goed uit zou komen! Houd er rekening mee dat dit met een afgeschermd nummer kan gebeuren, dan weet je in ieder geval dat het mijn collega's zijn.

Als wij je in de tussentijd ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je, Raoul!
Hallo,
Ik ben tot op heden niet verder geholpen met de storing.
Kan dit topic opnieuw worden opgepakt?

Alvast bedankt,
Raoul
Reputatie 7
Badge +17
Hi Raoul,

Mijn collega's van de technische afdeling hebben je 2x gebeld en een sms gestuurd. Helaas kregen ze je niet te pakken. Ik heb een nieuwe case voor je aangemaakt dus ze gaan dit opnieuw oppakken. Houd er rekening mee dat je anoniem gebeld wordt.

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost! 🙂
Hallo,

Tot op heden is er niet opnieuw gebeld, zou dit opnieuw opgepakt kunnen worden?

Bedankt,
Raoul
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Raoul,

Ik kijk meteen even met je mee zodat ik je kan uitleggen wat er misgaat!

Ik zie dat er wel pogingen zijn gedaan om je te bereiken, maar daar gaat het waarschijnlijk elke keer mis. Op 05/11/2018 ben je gebeld, toen konden we je niet bereiken. Op 6/11 is dat wel gelukt. Toen is met jou afgesproken dat je tussen 16:30 en 17:30 een Data sessies op zou zetten met Spotify, en dan zou mijn collega de dag erna kijken of dit van je normale bundel af is gegaan. Op 7/11 is daarom weer naar je gebeld maar het lukte niet om contact met je op te nemen. Hierdoor is de case weer gesloten.

Wat je kunt doen is weer een aantale data sessies met Spotify opzetten. Je kunt dan aan mij de exacte data en tijdstippen doorgeven waarop je Spotify hebt beluisterd en dit toch van je normale bundel afging. Het liefst ontvang ik drie voorbeelden. Dit kan ik dan weer doorzetten naar onze specialisten zodat ze direct kunnen nakijken waar het verkeerd gaat! 🙂
Hoihoi,
Ja klopt, er werdt telkens gebeld toen ik aan het werken was.
Ik zal nu van 18:00 tot 19:00 steamen
En van 19:30 tot 20:30
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Raoul,

Hoe is dat gegaan? Zag je nu weer dat de MB's na het streamen van de normale bundel af zijn gegaan in plaats van van de Datavrije muziek?
Hoi,
Ze gingen zoals altijd gewoon van mijn internet bundel af, slechts een paar mb gingen van de data vrije bundel af

Greetings
Hoi

Ik werd rond 17:00 opnieuw gebeld. Echter was ik aan het werk.
Kunnen we dit niet via deze chat oplossen. Per telefoon is voor mij niet prettig. Er wordt op onverwachte momenten gebeld en er kan niet worden teruggebeld.

Groetjes,
Raoul
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Raoul,

Ik snap dat het onhandig is als je dan aan het werk bent. Ik kan dit niet via het forum oplossen, omdat ik geen IT-specialist ben. De specialisten moeten hier echt naar kijken omdat zij de gegevens "erachter" kunnen inzien. Wanneer zou je wel bereikbaar zijn? In de avonduren? Dan kunnen wij dit toevoegen als notitie!
Reputatie 2
Hoi,

ik heb helaas hetzelfde probleem.
toen ik er achter kwam, rond okt/nov heb ik gelijk naar jullie klantenservice gebeld.

probleem uitgelegd, en werd meteen een case van gemaakt.
De meneer die ik sprak, had die dag al meerdere melding hierover gekregen.

bij gaat het ook om spotify maar ook om Nederland.fm.

ik luister vrijwel hele dag radio, en ging voorheen ook altijd perfect.

De meneer die mij heeft geholpen kwam als alternatief, dat mijn databundel tijdelijk omhoog werd geschroefd van 6GB naar 20GB zonder dat de kosten voor mij waren.
Hij vond het heel vervelend, en wou niet dat ik op de blaren hoefde te zitten aan iets waar ik niks aan doen.

inmiddels zijn we in Januari, mijn nieuwe abbonoment is ingegaan, gister de hele dag Nederland.fm geluisterd en ik ben helaas al weer 1GB kwijt van mij normale bundel.

kunnen we hier wat aan doen?

met vriendelijke,
Robbin de Lange
Reputatie 7
Badge +17
Hi Robbin,

Bedankt voor het doorgeven. Ik ga een case voor je aanmaken. Ik heb dan de volgende informatie nodig. Om welke diensten gaat het exact en gebruik je die via de browser of app? Van welk toestel maak jij gebruik? Onze technische specialisten willen ook een datum en een uur afspreken zodat je een uur lang kan streamen. Zij kunnen dit dan verder onderzoeken. Graag hoor ik wanneer je daar tijd voor hebt zodat ik dat in de case kan zetten.
Reputatie 2
Hoi Hajar,

gaat zowel om spotify als Nederland.fm
Spotify gebruik ik met de app en Nederland.fm luister ik via browser (safari).
Mijn toestel is een IPhone X.

dinsdag 15-01-19 om 14:45 tot 15:45 komt voor mij gelegen uit.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Robbin,

Dankjewel! Ik heb een case aangemaakt. Mijn collega's gaan contact met je opnemen! 🙂
Hoi!

Ik heb helaas hetzelfde probleem, al langere tijd. Ik luister Spotify via de app.
Wat moet ik doen?

Groetjes,
Julie
Reputatie 7
Badge +17
Hi Julie,

Er loopt een onderzoek naar datavrije muziek in combinatie met o.a. Nederland FM. We zijn gezamenlijk bezig voor een oplossing. Ik wil je graag om geduld vragen. Excuses voor het ongemak!
Ik heb nu exact het zelfde. Ik denk dat het probleem bij 'tMobile ligt.

Ik heb sinds vorige week een nieuwe telefoon.
Ik kom er dus vandaag achter dat er MB's van m'n normale data verbruikt wordt met het gebruik van Spotify...
Hallo,

Ik heb hier ook last van.
In de periode van 24 januari tot nu heb ik volgens mijn telefoon 658 mb spotify gebruikt , terwijl de Tmobile app maar 190 mb datavrije muziek aangeeft.
Ik heb een abbonement van 10GB dus daar zit wel datavrije muziek in toch?

Groetjes,
Jordi

Reageer