Vraag

Extra kosten

Reputatie 2
Goedenavond,

Ik heb een vraag/klacht,
Ik heb een contract 190 relax, Instant email en 1000 smsjes en mijn bundel gaat in op de 9de van de maand.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat als ik nog 40 euro aan beltegoed heb, 900 smsjes, en geen diensten heb gebruikt op twitter, MSN messenger en Whatssap na, dat ik de 10de al 11 euro aan extra kosten had, en dat nu per dag alleen maar steigt.

Ik ben twee weken geleden in Oberhausen geweest, maar dat kan nu niet in rekening worden gebracht in deze maand, omdat dat lang voor de facturatie was van vorige maand.

Mijn vraag is nu, Waarom heb ik extra kosten?

Ashley

23 reacties

Ook ik had hier last van vorige maand,..45 euro aan overige kosten, volgens de klantenservice was dit slechts een indicatie en moest ik mijn factuur eerst afwachten,.

Maar op mijn factuur staat gewoon 45 euro aan overige kosten, alleen kan ik op de rekening niet terug vinden, waar dit vandaan moet komen!

Wel heel ""vreemd" dat veel klanten hier last van hebben, de consumentenbond zegt dat T-mobile de kans moet hebben krijgen dit op te lossen,..ben benieuwd, want ondanks eerdere telefoontjes heb ik nog steeds gee idee waar mijn overige kosten uit bestaan!
oh dan ben ik niet de enige..:S same problem over here
Reputatie 2
tmobile is de laatste tijd vreemd bezig. ik sta nu op bijna 14 euro en heb vandaag 2 smsjes verstuurd.

waar ik mij ook dood aan erger is het feit dat ik die 190 bundel heb en die 1000 smsjes bundel, maar dat 1 smsje, beide kost. ik zie mijn 1000 naar beneden gaan, maar het smsje gaat ook van mijn 190 bundel af. heo bedoel je dubbel op? wat heeft die sms bundel dan nog voor zin?
Reputatie 2
Daar ben ik al maanden over bezig ....
Iedere keer wordt je afgewimpeld met smoesjes en vage uitleg.
De laatste was zeer mooi , volgens de zogenaamde klantenservice registreerd mijn sim het gebruik en dat wordt in rekening gebracht.
Dat kan dan wel kloppen maar op mijn reply konden ze geen antwoord geven.

Ik gaf dus aan dat ik al enige tijd een ander nummer (prepay) in gebruik heb en tmobile weinig tot niet gebruik of ze de rekening van 200,- konden verklaren.
Konden ze dus niet........

Ik heb hierboven maar weer een topic geopend , ben benieuwd , voorgaande keer kreeg ik een prive bericht waarin ze me dreigde te bannen van dit forum.

Wanneer ik weer terug ben in NL overweeg ik een advocaat in de arm te nemen , misschien een optie voor alle andere gebruikers hier.

Nog 1 tip.....

Verhoog niet zoals ik je abbo , toen ik dat deed stegen mijn extra kosten mee namelijk.
Wanneer tmobile niet thuis geeft overweeg dan het volgende :
Consumentnbond
Juridisch Loket
Advocaat (rechtsbijstand)
Media zoals Kassa

Succes...
Ik ga pas eind jullie over op i150 heb nu nog relax25, nu zie ik tot mijn schrik dat ik ineens een giga bedrag aan overige kosten heb : € 53,43
terwijl ik nu extra al een web n walk abbo op heb en hier ook gewoon voor heb betaald op mijn laatste factuur zelfs 2 x omdat de vorige maand niet was berekend omdat t normaal altijd voouit gaat.... weet iemand waar dit door komt? als ik t op t verkeerde topic plaats hoor ik het ook graag....
was trouwens een contractsvernieuwing met nieuwe foon
Ik heb via de site een klacht ingediend, daarin aangegeven dat ik graag gebeld wil worden (dit kun ja aanvinken) om dit op telossen, maar niemand die me belt hoor!

Het is toch te gek voor woorden!
Reputatie 2
Ik denk dat ik via mijn ouders Kassa ga inschakelen, het is nu mooi genoeg geweest, want ik zie die kosten alleen maar steigen.
En het mooie is, op een normaal topic krijg je gelijk reactie, maar op dit topic, of een ander topic over dit onderwerp zijn de medewerkers ver te zoeken,
Na torenhoge rekeningen ben ik het nu echt zat.
Als ik eind van deze week nog geen reactie heb schakel ik de consumentenbond in, ik vind het prima om een rekening te betalen waarvan ik zeker weet dat ik die kosten ook daadwerkelijk heb gemaakt, maar hier klopt gewoon echt iets niet....
Ik heb ook een relax 190.. en heb deze maand ook al 40euro extra kosten. Wat ik vreemd vind.. omdat ik onbeperkt internet zou hebben en heel veel smsen en bellen doe ik nu ook niet. Vreemd, dat zoveel mensen hier last van hebben. Ik heb al mijn hele contract etc. na gekeken maar hieruit kan ik niets halen waardoor mijn kosten zo hoog kunnen oplopen.
Reputatie 5
@Ashley92
Als ik op je laatste factuur kijk dan zie ik dat je eind mei in het buitenland bent geweest. Het kan voorkomen dat buitenlandse providers gemaakte kosten op hun netwerk later door geven. Ik ga er echter niet vanuit dat dit de oorzaak is van je overige kosten. Waar de overige kosten wel vandaan komen kan ik je niet aangeven. Tussentijds hebben we geen inzage in de overige kosten bij de belstatus. Niet gemaakte kosten zal je ook niet terug zien op de factuur.
Als je een sms stuurt dan gaat dat eerst van je Sms Maximaal af. Zijn de 1000 sms'jes op dan gaan de sms'jes van je beltegoed af. Als je geen beltegoed meer hebt dan worden ze pas buiten de bundel berekend.

@van hummel
Op het overzicht van je factuur zie je staan waar de kosten vandaan komen. Je kijkt dan bij Gebruikskosten buiten bundel Relax 130. Wil je weten om welke telefoonnummers het gaat dan scroll je naar beneden en je komt in de specificatie uit.
Je krijgt de bundels elke 21 ste van de maand en ik zie dat je belstatus is bijgewerkt. Mocht je nog vragen hebben als de factuur klaar staat dan kan je die stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.
Je gaat nog een reactie krijgen op de klacht die je hebt doorgezet.

@WhitneyC
Je factuur staat ondertussen klaar en de overige kosten zijn door het sms'en.

@MartinRS
Als je de simkaart niet in gebruik hebt dan kan je ook geen kosten maken. Hier heb je al eerder uitleg over gehad.
De kosten zijn geregistreerd door je simkaart. Als je de simkaart niet in gebruik zou hebben dan zou je in de specificatie ook niet terug moeten vinden naar welk nummer je belt of sms't.
Zo zie ik in je specificatie dat je op 30 mei een sms hebt gestuurd naar het nummer eindigend op 992. Dit nummer heb je op 1,4 en 9 juni vanuit Rusland sms'jes gestuurd. De factuur van 15 juni is gecontroleerd en deze klopt.

Als je niet aan de huisregels van het T-Mobile Forum houd dan krijg je een waarschuwing en dit kan resulteren in een blokkade voor het T-Mobile Forum.

@SVeldhoven
Ik zie dat je al contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Is je vraag of klacht naar tevredenheid opgelost?

@Anouk1988
Ik zie de overige kosten staan bij je belstatus en ook is je Relax bundel op en je krijgt de bundels weer op 24 juni. De overige kosten kunnen niet van het internet zijn, de internet 6.95 bundel staat actief. Waar je overige kosten uit bestaan kan ik je niet aangeven. Tussentijds hebben we geen inzage in de overige kosten. Als je factuur klaar staat en je hebt er nog vragen over dan kan je die stellen in het formugedeelte Kosten en kortingen.

@Allemaal
Excuses dat er geen eerdere reactie is gekomen in dit topic.
[

@van hummel
Op het overzicht van je factuur zie je staan waar de kosten vandaan komen. Je kijkt dan bij Gebruikskosten buiten bundel Relax 130. Wil je weten om welke telefoonnummers het gaat dan scroll je naar beneden en je komt in de specificatie uit.
Je krijgt de bundels elke 21 ste van de maand en ik zie dat je belstatus is bijgewerkt. Mocht je nog vragen hebben als de factuur klaar staat dan kan je die stellen in het forumgedeelte Kosten en kortingen.
Je gaat nog een reactie krijgen op de klacht die je hebt doorgezet.

hallo,..natuurlijk heb ik de factuur bekeken, maar die 45 euro aan extra kosten kan ik niet terugvinden..

ik heb inmiddels 2 klachten ingstuurd maar nog steeds niets ontvangen, wel werd ik net gebeld door t-mobile voor een tevredenheids onderzoek, toen ik zei dat ik dat ik niet tevreden was, wenste hij mij een fijne dag en zei dat ie een andere keer wel terug zou bellen...erg moeilijk verstaanbare mijnheer troeuwens(een belg geloof ik..)
@Ries, nee helaas niet. Het blijkt dat mijn web'nwalk is gedeactiveerd zonder overleg van mijn kant en nu door jullie door mijn reactie hier op t forum weer is geactiveerd op 20 juni. Helaas blijven mijn internetkosten alleen maar stijgen en op de vraag of deze kosten wel zullen worden gecrediteerd door jullie hoor ik niks terug, alleen dat ik mijn factuur af moet wachten.... ja dat is leuk maar ik kan niet zomaar even 60 euro extra ophoesten.... er is geopperd het web'nwalk voor die periode te crediteren maar dat vind ik geen oplossing het internetverbruik dat moet weggeboekt worden want ik heb hier helemaal geen schuld aan.

heb op n ander topic een bericht geplaatst, omdat ik niks terug had gehoord. Sorry als ik nu erg zeikerig overkom
zojuist heb ik gesproken met een dame van de klantenservice (Fatiha) en zij heeft nu doorgegeven aan de fakturatie dat van de periode van 6 -20 juni (daarna is het weer opnieuw geactiveerd) de internetkosten moeten worden gecrediteerd, Even afwachten maar wat er komende week gaat gebeuren als de faktuur wordt opgemaakt.
Reputatie 5
@van hummel
De extra kosten op je factuur komen doordat je meer hebt verbruikt dan je hebt ingekocht. Bij een Relax 130 koop je voor €19,50 aan tegoed in. Je hebt op je factuur van 24 mei meer verbruikt, deze kosten komen als overige kosten op de factuur. Via My T-Mobile kun je de factuur en specificatie inzien.

@SVeldhoven
Aeon heeft je over deze vraag in dit topic al een antwoord gegeven
Hallo esther..

Ik begrijp dat ik meer verbruikt (zou) hebben dan ik aan tegoed heb,..alleen zit ik altijd binnen de bundel en nu ineens 45 euro erboven,..en ik kan dat dus echt niet terug vinden op de factuur hoor!
vandaar dat ik al 2 keer een klacht heb ingediend,..alleen wordt ik gewoon niet terug gebeld,..
Reputatie 2
Leuk dat hier een topic erove ris geopend!

Dit had ik vroeger ook, hoge kosten terwijl ik heel weinig gebruik maakte van mijn tel!

Nu merk ik dat de kosten ook hoger worden....ik hou het in de gaten, want TMOBILE is niet te vertrouwen

en ik ben niet de enige die zo over TMOBILE denkt!

Misschien een idee over te stappen naar een andere provider! Binnenkort moet ik mijn contract verlengen maar doet

dat niet en ik ga over naar een ander":)
Hallo

misschien een goeie tip, dagelijks even kijken op my-tmobile dan weet je in ieder geval van die dag nog waar je naar toe gebeld hebt. (misschien wel 0900 nummers en dan komen er natuurlijke wel kosten bij buiten je bundel)

Jammer dat het zo moet.....
Reputatie 2
Net over naar ,n nieuw abootje,en prompt van 0,00 naar 3,51 extra kosten???/T-Mobile sprokkelt op die manier giga veel bij elkaar over de rug van hun klanten.Uit van de klantenservice leverde opnieuw niks op."Kijk maar op Uw volgende factuur"..standaard antwoord.Heb er nu al weer spijt van dat ik opnieuw klant bij deze graaiers ben......en via dit forum en deze topic krijg je via de moderators exact hetzelfde antwoord....T-Mobile heeft na de affaire v,t Hek nog steeds niks geleerd.
Reputatie 2
Klopt....kritisch zijn vindt T-Mobile niet zo leuk .KASSA blijft er over bezig,de media moet dat blijven doen om die gsm mastodonten tot de orde te blijven roepen..Ook ik heb via m,n vaste lijn erg veel extra kosten moeten om m,n nieuwe abo te laten werken zoals het hoort.En ook extra kosten op m,n abo....noit gehad,nu ineens wel.......Opties die je aangeeft zijn mij bekend maar veel mensen nemen de moeite niet....Geld teveel?T-Mobile helpt je er wel vanaf.....tnx fot sharing...metalass58
Ik zit altijd keurig binnen de bundel,...bel heel weinig, dus houd eigenlijk iedere maand beltegoed over, smsjes houd ik ook steevast over omdat ik nu eenmaal heel veel ping!
Dus vreemd dat ik altijd binnen de bundel blijf, en dan ineens er 45 euro boven zit!
helaas zit ik nog 1,5 jaar aan Tmobile vast.........

Tmobile bellen misschien ?
Ik heb gebeld, 2 klachten gemaild en tot mijn verbazing kreeg ik zaterdag een mail, met daarin de belbevestiging van die dag, en dat ze hoopte dat mijn klacht naar tevredenheid was behandeld,...aleen ik ben niet gebeld

dus, beetje vreemd!
na al het 'geklaag' van mijn kant vind ik dat er ook weleens een positief bericht geplaats mag worden. De eerlijkheid gebied dat ik er een hard hoofd in had maar de internetkosten die apart waren gefactureerd zijn keurig door jullie gecrediteerd! heel erg netjes. Ik ben alle keren netjes door jullie te woord gestaan en hier op t forum hebben jullie altijd snel gereageerd. Heel fijn! enige verbeterpunt is dat je toch erg schrikt als je inlogd en je ziet in de loop van de maand je overige kosten alsmaar stijgen.. en stijgen.. en stijgen.... en je moet echt wachten op je factuur. Misschien dat dit in de toekomst anders kan. Maar voor nu... chapeau en heel erg bedankt voor jullie hulp!

groet Sonja

Reageer