Beantwoord

Extra kosten, waar komt het vandaan?

Hallo ik kijk net op mijn t mobile en zie in een keer dat ik extra kosten heb van bellen maar heb nog bel te goed en bel heen 0900 nummers of zo Hoe kan dit wand dit ben ik niet gewend van jullie en heb het na gekeken en het zijn allemaal een vast nummer die in een keer Door belast worden neem aan dat dit gecorrigeerd worden
icon

Beste antwoord door Issam 19 februari 2016, 10:55

Hallo Kleef76,

Allereerst van harte welkom op het forum! Heb je jezelf al voorgesteld aan ons? Neem een kijkje in het voorstel topic en bekijk gelijk de video waarin wij onszelf voorstellen. :)

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Goed dat je hierover contact opneemt. Na een kijkje genomen te hebben op jouw My T-Mobile account zie ik dat er momenteel maar €0,42 aan gebruikskosten buiten de bundel zijn. Deze kosten zijn ontstaan door het bellen naar een 0900 nummer. Je hebt vanochtend ook telefonisch contact opgenomen met onze collega's van de telefonische klantenservice. Is het duidelijker geworden na het gesprek met onze vriendelijke collega?

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!

Bekijk origineel

19 reacties

Mis ook in een keer mijn bel minuten die ik had en niet verwijderd heb ik heb alleen me Internet bundel op gewaardeerd baal hier van
Heb inmiddels wel weer een bel bundel toegevoegd snap nog steeds niet wat er gebeurt is
Reputatie 6
Badge +13
Beste Kleef 0900 nummers zijn bijna altijd betaalde nummers die je idd zelf betaald als je die dus gebruikt.
Bel bundels kan alleen de klant zelf verwijderen en weer toevoegen misschien heb je dat per ongeluk gedaan toen je met de internet bundel bent bezig geweest?
Dat is dan niet mijn bedoeling geweest maar kan het me niet herinneren en baal hier wel van wand heb nooit een bevestiging gehad dat ik die bundel verwijderd heb en ik bel geen 0900 nummers die zijn bij mij geblokkeerd
Maar kunnen jullie dat uitzoeken voor mij wand die extra kosten ben ik echt niet blij mee
Wand heb echt niet inde gaten gehad dat ik deze bel bundel heb verwijderd
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Kleef76,

Allereerst van harte welkom op het forum! Heb je jezelf al voorgesteld aan ons? Neem een kijkje in het voorstel topic en bekijk gelijk de video waarin wij onszelf voorstellen. :)

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Goed dat je hierover contact opneemt. Na een kijkje genomen te hebben op jouw My T-Mobile account zie ik dat er momenteel maar €0,42 aan gebruikskosten buiten de bundel zijn. Deze kosten zijn ontstaan door het bellen naar een 0900 nummer. Je hebt vanochtend ook telefonisch contact opgenomen met onze collega's van de telefonische klantenservice. Is het duidelijker geworden na het gesprek met onze vriendelijke collega?

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je graag verder!
Ik heb een vraag mijn abonnemrnt is veranderd naar sanen stel en bij. Nu kreeg ik er een ipad bij betaal hiervoor wel de toestelkosten is mij verteld. Mijn totale abonnement met de telefoon erbij zou uitkomen oo 59 euro. Nu blijkt dat ik 2 aparte rekeningen krijg Die van de telefoon is 34.99 euro. En nu zie ik in een keer bij de automatische incasso s een bedrag van 51 euro en nog wat. Terwijl ik nooit t mobile automatisch doe. Mijn vraag is nu ik heb duidrlijk gezegd ik wil niet aan maand kosten hoger zitten dan 59 euro maar kom dus nu op een bedrag uit van 85 euro ongeveer Dit is mij veel te duur. Ik voel me eigenlijk ernstig bedonderd. Ze kunnen dan zo mooi praten Ik baal hier verschrikkelijk van ben dit ook niet gewend van jullie. Mijn inkomen is stwrk gedaald vandaar dat 59 euro mijn max. wad Wat me dan ook verteld wordt. En mijn soecificatie valt niet in te zien. Ik zou graag dit opgelost zien. Want dit is natuurlijk niet eerlijk. Ik hoop dat u me een antwoord kan geven. Ik heb de sim. kaart in de ipad geplaatst en verder alles gedaan zoals er stond
Misschien heb ik wat verkeerd ingesteld dat zou ook kunnen. Ik kon ook niet inmijn contract komen moest via een code wat niet lukte Vroeg of ze hem daaruit wilde draaienmoeilijk doen. Ik hoop dat u me een uitleg kunt geven en hoe mihn kosten naar beneden kunnen. want dit is niet leuk meer. Grtj. Anne'Marie Wissink-Boeve
Reputatie 7
Badge +20
Hi Annemarie,

Mijn collega Issam heeft jou in dit topic van een reactie voorzien. Ik zie dat je hier meerdere topics over hebt aangemaakt. Wil je dat in de toekomst beperken tot één topic? Het is namelijk niet de bedoeling om meerdere topics aan te maken met hetzelfde onderwerp.

Alvast bedankt. 🙂
ja dat klopt dacht dat niet gelukt was kon het nergens meer terugvinden. Weet nu hoe het moet. grtj.
Goedemiddag,

Ik heb 1 a 2 dagen geleden (weet t niet precies meer) mijn belbundel verhoogd. Naar onbeperkt NL en 120EU.
Ik zie via de app en via laptop dat mijn overige kosten 17,64. Betreft 2x bellen naar Duitsland en 2x Nederland.
Hoe kan het dat er overige kosten zijn?

Graag hoor ik van T-Mobile..
Groetjes Sabrina
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sabrina,

Goed dat je dit checkt en ik wil je dit graag uitleggen. :)

Je hebt op 26 februari vrijdagavond je bundel gewijzigd van 120 minuten NL+EU naar onbeperkt bellen (inclusief 120 minuten in de EU). In de specificatie van je verbruik kun je zien dat je kosten hebt gemaakt voor bellen op 25 februari, toen was je nieuwe bundel dus nog niet actief en vielen de kosten voor deze gesprekken niet binnen je bundel.

Jouw nieuwe factuur zal er sowieso anders uit zien dan je gewend bent, door deze tussentijdse wijziging. Een uitleg hierover vind je terug op onze pagina over een wijziging van je bundel en de factuur die volgt.

Laat even weten of alles zo duidelijk is, want als er nog vragen zijn dan beantwoorden we die graag voor je! 🙂
Hoi David,

Bedankt voor je snelle reactie.
Via de site heb ik de belbundel gewijzigd en daar op stond direct dat ik onbeperkt kon bellen in NL en 120 EU. Vanaf toen had ik weer gebeld. Maar de verbruikerstatus vd app gaf dit nog niet juist aan. Maar dat kost tijd neem ik aan. lk ben heel precies in zo'n wijzigingen. Dat de site en de verbruikers status niet overeen komen, daar kan ik niets aan doen.. De site gaf dit wel meteen goed aan en daarom belde ik weer.
Nu voel ik mij wat belazerd door het systeem.... Want als daar de fout zit, ben ik de dupe hier van.. En heb ik onnodig extra kosten.. Dat lijkt mij toch zeker niet de bedoeling....
Dat was trouwens donderdag avond dat ik de wijziging heb ingevoerd via de site. En dat was direct zichtbaar dat ik de belbundel verhoogd had.
En niet vrijdag avond wat u aangaf. Vanaf vrijdag was pas de verbruikerstatus weer up-to-date...
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Sabjan,

Na het wijzigen van je belbundel kon je inderdaad gelijk onbeperkt bellen. Alleen zijn de kosten, zoals David aangaf, ontstaan op de dag voordat je jouw belbundel hebt gewijzigd. Je hebt tijdens je bundelmaand een wijziging gedaan waardoor je minuten naar verhouding hebt ontvangen. Ik ga mijn best doen om het duidelijk uit te leggen:

Je hebt op 16 februari 120 minuten tot je beschikking gekregen. Toen je op 26 februari je bundel wijzigde, betekende het dat je de 120 minuten bundel maar 10 dagen kon gebruiken. 10 dagen is ongeveer 1/3e deel van een maand. Je had in de periode van 16 februari tot en met 25 februari dus eigenlijk maar recht op 1/3e deel van 120 minuten, oftewel 40 minuten. Als je op 26 februari bijvoorbeeld 60 minuten hebt gebeld dan was er niets aan de hand, maar door de wijziging zijn de 20 minuten buiten de bundel berekend omdat je daar eigenlijk geen recht op had.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is. Neem ook een kijkje op de factuur uitleg pagina voor uitleg over je factuur na een wijziging. Laat ons weten of je vraag nu is beantwoord. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan weet je ons te vinden. We helpen je natuurlijk graag verder. 🙂
Ooh er bestaat wel een bundel voor onbeperkt bellen in eu? Ik zag op de site dat de max 120 min was. En zelfs opgevraagd via chat van T-Mobile.

Ander vraagje:
(Als ik deze vraag hier mag stellen)
Ik zie dat als ik vanuit Duitsland WORDT gebeld, dat er dan ook belminuten van af gaan? Dat lijkt mij niet de bedoeling?
Reputatie 7
Badge +15
Hey SabJan,

Ja die bestaat inderdaad! Alle informatie over de verschillende bundels die te gebruiken zijn in de EU vind je op deze pagina. Wanneer je gebeld bent vanuit Duitsland hoort dit inderdaad niet van je belminuten af te gaan. Met jouw prijsplan Stel Samen & Stel Bij is gebeld worden in Zone 1(Europa) altijd gratis. Kan het zijn dat je verbruiksstatus momenteel een beetje verwarrend is door het aanpassen van de bundel zoals hierboven beschreven is?

Ik heb je reactie overigens verplaats naar het topic waarin je al eerder een vraag had gesteld. 🙂
Bedankt Amy voor je snelle reactie!

Tis wat met die verbruikersapp.. Dat was laatst ook al klein probleempje, zoals je kan lezen wat Issam uitlegt.
Die 20 min buiten de bundel, gaf de verbruikersapp NIET aan.. Had namelijk nog belmin over zoals de app aan gaf. En dat is eigenlijk helemaal niet fair.. Ik check altijd voordat ik naar het buitenland bel hoeveel belmin ik nog heb. Daar ben ik heel precies in, als de verbruikersapp niet up-to-date is, dan ben ik de dupe ervan..

Ik zie dat het gedeelte van "onbeperkt bellen" vast gedeelte is in mijn abonnement, MAAR ik heb duidelijk gevraagd in de chat of deze bundel ook omlaag kon worden bijgesteld. En dat kon, zoals de chat medewerker aan gaf. Nu zie ik op de site en app dat dit "vast staat tot einde contract".
Zoals je merkt ben ik niet tevreden hier over. App die niet accuraat is en medewerkers die niet volledig op de hoogte zijn van de regels van T-Mobile..
Het liefste wil ik die bundel uitzetten en dan even over nadenken van het onbeperkt bellen EU voor 25,- p.m.
Maar dan komt het startabonnement, telefoon aflossen en internet er nog bij. Dan zou ik rond de 45 p.m. uitkomen geloof ik.
Reputatie 7
Badge +20
Hi SabJan,

Dankjewel voor je reactie. Heb je jouw verbruik ook gecontroleerd nadat je jouw bundel hebt gewijzigd? Zoals Issam heeft aangegeven is er een herberekening gemaakt doordat je een wijziging hebt doorgevoerd. Je verbruiksoverzicht wordt normaal gesproken dan bijgewerkt.

Wat betreft je onbeperkt bellen bundel; deze kun je gewoon bijstellen naar 120 min of uitzetten. Je kan met je Stel Samen & Stel Bij abonnement één keer per maand je bundel omhoog of omlaag bijstellen of zelfs helemaal uitzetten. Als je voor de Onbeperkt bellen EU bundel gaat dan kom je inderdaad uit op een bedrag van ongeveer €45. Op deze pagina kun je onze tarievenlijst bekijken.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂

Reageer