Beantwoord

Extreem veel mb's gebruikt

Ik doe het maar even zo. Ik word gek van die chat en ik ben er al 2x per ongeluk uit gegaan met als gevolg dat er weer 37 wachtenden zijn.
Het zou fijn als t mobile telefonisch bereikbaar is en dan vooral als je gewoon iemand aan de lijn krijgt ipv bandjes.

Anyway.

Ik heb gisteren vij mn verbruiksstatus gekeken en schrok me wild!! 145 gb!!
Nornaal gesproken ga ik (1.5 jaar lang) nooit over mn bundel heen en let goed op via mn gebruiksstatus.
Toen ik een sms kreeg dat mn data op was heb ik af en toe nog op internet gezeten en na het extra verbruik van 3 kg een extra bundel gekocht van 2000mb.
Ik heb panisch bij mn status steeds gekeken omdat ik geen zin had in een torenhoge rekening. Ik had 5 dagen te gebruiken maar had afgelopen vrijdag nog 1960 mb over.
Het is mij een absoluut raadsel waar die 15kg vandaan komt en vind het buitengewoon opmerkelijk dat ik nooit over mn bundel ga en nu opeens in 2 weken tijd 4x zoveel data gebruik. Ik heb extra opgelet, de kinderen niets raars gedaan en zelfs s nachts met enige regelmaat mn internet maar uitgezet.
Via de chat ben ik niets opgeschoten en heb ik verder geen oplossing gekregen voor dit probleem.
Het feit ligt er nou eenmaal dat er een torenhoge rekening ligt straks waarvan ik niet weet hoe dat komt...
icon

Beste antwoord door SmallieBana 29 augustus 2017, 09:35

Alle gekheid daargelaten. Maar binnen T-mobile is het mogelijk om je volledig verbruik per dag te kunnen zien. Ik zou je in ieder geval adviseren om te kijken waardoor het opeens is verhoogd. Daarnaast kan het zijn dat je hotspot aanstaat (lijkt me sterk maar je kan beter alle opties overwegen) Mocht het zo zijn dat je een android telefoon hebben dan heb je binnen je instellingen nog de mogelijkheid om je verbruikte MB's te kunnen bekijken per dag en welke functie/app binnen je telefoon zoveel data heeft verbruikt.

Succes in ieder geval met uitzoeken:D

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +11
145GB ? Dat idd veel , maar over welke bundel praten we ? . Normaal krijg je een sms dat bundel op is .
Ik heb een bundel van 3000 mb. Daar ben ik vorige maand ietjes overheen gegaan. Mn gemiddelde is 2660 mb. Vandaar dat ik t heel gek vind dat ik opeens 145 gb gebruikt heb terwijl ik niets vreemd gedaan heb en zelfs 2000mb erbij gekocht heb
En sorry als t wat wazig is.. ik ben altijd in de war met kg mb etc.
Reputatie 4
Badge +11
Maar als je bundel op is Dan gaat je snelheid omlaag en krijg je een sms , heb je dat niet gehad dan? .
Ik heb 2x een sms gehad. 1x bij het verbruik van 2800 mb en toen mn bundel op was. Daarna kreeg ik idd kei traag internet en heb internet alleen geopend voor noodgevallen en verder alleen op wifi gezeten.
Vanwege een dagje uit heb ik de 21e j.l een extra bundel gekocht van 2000mb zodat ik zonder aarzelen gebruik kon maken int pretpark en de trein. Mn status van t gebruik steeds in de gaten gehouden en zeker int pretpark weinig geappt etc. Aan t eind van donderdagavond had ik nog ruim 1900 mb over
Naar mijn idee had ik dus max 3000+ 2000+ pak m beet 1000mb extra verbruikt moeten hebben.
Geen 148kg!😞
Ik raad het volgende aan: leg je pokkie op de weegschaal.
als hij meer weegt dan 600 kbps dan heb je een probleem.
dan moet je je mobiel uitzetten, even in de vriezer leggen, hem aanzetten, en 30 kg downloaden.

als je hem dan nog een keer weegt en hij minder weegt dan 500 mbps, dan ben kun je naar mijn idee wel weer gewoon internet. Als je dan nog steeds problemen hebt, moet je gewoon betalen denkik.....
Reputatie 5
Badge +8
Ik zou wel een jas aantrekken bij het downloaden want het kan wel een tijdje duren omdat de dekking niet zo goed is, en misschien is het handiger om even bij de keurslagerij te vragen dan kan je staande downloaden.
Alle gekheid daargelaten. Maar binnen T-mobile is het mogelijk om je volledig verbruik per dag te kunnen zien. Ik zou je in ieder geval adviseren om te kijken waardoor het opeens is verhoogd. Daarnaast kan het zijn dat je hotspot aanstaat (lijkt me sterk maar je kan beter alle opties overwegen) Mocht het zo zijn dat je een android telefoon hebben dan heb je binnen je instellingen nog de mogelijkheid om je verbruikte MB's te kunnen bekijken per dag en welke functie/app binnen je telefoon zoveel data heeft verbruikt.

Succes in ieder geval met uitzoeken:D
Ik heb t uitgezocht en heb door alle chaos verkeerd gekeken.
Ik heb totaal 3.13 gb gebruikt wat uiteraard klopt.

In ieder geval bedankt voor alle serieuze berichtjes.
Reputatie 4
Hi Lamers85,

Fijn om te horen dat het nu duidelijk is!

Je vergissen is menselijk, kan iedereen gebeuren. 😛

Het forum staat altijd voor je klaar!

Reageer